رواية هاربه في دولابي الفصل السادس 6 بقلم نور محمد
رواية هاربه في دولابي الجزء السادس
رواية هاربه في دولابي البارت السادس
رواية هاربه في دولابي الحلقة البارت السادس
وفجئه دخل عليه الغفير بخوف وقال =الحق يايونس بيه المخازن البضاعه بتتحرق ديلوك
اتنفض يونس من مكانه بصدمه وقال =انت عتقول ايه كِيف حصل ده
اجابه الغفير بخوف =معرفش كِيف يايونس بيه بس لازم تشوف بنفسك الموضوع
خرج يونس معاه بسرعه علشان يشوف الي حصل
وفي غرفه نسمه صحيت بتبص ملقتش يونس في الاوضه اتنهدت ثم دخلت الحمام وطلعت قعدت على التسريحه تسرح شعرها وفجئه سمعت صوت من البلاكونه طلعت تشوف في ايه ملقتش حاجه التفتت حتي ترجع بس لقت الي بيحط منديل على وشها شمته وغابت عن الوعي فورا
وعند يونس وصل لقى المخزن بيتحر*ق فعلا
نظر للغفر الي هناك وقال بغضب =كِيف حصل ده يابها*يم
رد عليه احد الغفر بخوف وقال =والله يايونس بيه
مانعرف حُصل كِيف احنا كونا قاعدين ومره وحده هبت النار إهنه وبعتنا لجنابك علطول
نظر له يونس بترقب وقال =إتصلتو على المطافي وشركه التأمين المهم
اجابه الغفير بخوف وقال =ايوه يايونس بيه زمانهم في الطريق ديلوك
نظر يونس للمخزن المحترق مجددا واخد يفكر ويقول في نفسه =بس مين ليه مصلحه يعمل معايا كده وانا معندييش اعداء بتكرهني كده
وفجئه إجه في باله إعمام نسمه فقال =اكيد هم السبب بس ليه يعملو كده هم عاوزين بس وهنا طبعا فهم اللعبه كلها
فجرى بسرعه على العربيه ورجع على السرايا
دخل وجرى على الاوضه بتاعته ونادى على نسمه ملقهاش
طلع فونه بسرعه وطلب رقم وقال =عبعتلك صوره حد ديلوك تعرفلي هو فين فورا وفقل بعدين نزل وركب عربيته وطلع بيها علطول لمكان تاني
وفي دار قديم كانت فاقت نسمه لقت نفسها مربوطه على كورسي وقدامها متولي وأكرم عمامها بيبصو عليها بغضب
نظرت لهم نسمه بخوف وقالت =عمي ارجوك بلاش انا بنت اخوك بردك
رد عليها متولي بغضب وقال =بس اخوي الي جابت لينا العا*ر واحنا لازم نغس*له ديلوك
نظرت له نسمه بترجي وقال =لا ارجوك ارحمني ياعمي انا بردك من دم*ك ولحم*ك
ضحك متولي وقال =الكلام ده مش حياكل معايا يابنت اخوي ديلوك انت جبتي العا*ر وتستاهلى الحر*ق على الي حُصل
وخرج متولي ومعاه أكرم ونسمه بتضر*خ خلفهم بس محدش سامعها جاب أكرم البنز*ين ورماه جوه الدار وو*لع النا*ر
وبعد عشر دقايق وصل يونس ورجالته للمكان
نظر يونس لدار بصدمه والنا*ر بتاكل فيه وقال =إتصلو بالمطافي فورا ثم اقترب من باب الدار والذي إلتهمت نصفه النار دفعه يونس برجله ودخل بسرعه بيدور عليها زي المجنون وفجئه لقاها مربوطه والن*ار بتقرب عليها وهي بتعيط بخوف
جرى بسرعه وفكها واخد في حضنه بعيد عن النا*ر وقال=انتي كويسه يانسمه جرالك اي حاجه
هزت رأسها في حضته بلا بخوف وعياط بص يونس حوليه لقى بطانيه قديمه بسرعه اخدها وحطها عليه هو ونسمه وجرى بيها لخارج الدار قبل مانا*ر تاكله كله خرجو سالمين الحمد لله وبعدين ركبو العربيه ورجعو السرايا تاني يرتاحو
وعند عمام نسمه دخل أكرم بخوف على متولي الي بيشرب شاي بهدووء وقال = ياخوي يونس لحق نسمه وزمانه عرف كل حاجه
انتفض متولي بفزع وقال =انت عتقول ايه كِيف حُصل ده
رد عليه أكرم بخوف =معرفش ياخوي بس احنا لازم نهرب من إهنه فورا قبل مايقتل*نا يونس
نظر له متولي بخوف وقال =عندك حق ياخوي احنا
عنهرب بره البلد فورا وفعلا لمو حاجاتهم بسرعه وهربو من الخوف
وفي غرفه نسمه ويونس خرجت نسمه من الحمام بعد ماخدت حمام تريح نفسها وجسم*ها بعد الي حصل لقت يونس قاعد على السرير وهو بيبص عليها بنظرات غير مفهومه تجاهلته هي وقعدت على التسريحه تسرح شعرها
وفجئه يونس قام وتقدم منها وحضتها وهو بيدفن وشه في رقبتها وبيستنشق ريحتها الحلوه بهيام وحب وقال =انا عاوز اقولك حاجه مهمه
توترت نسمه من قربه منها رغم انها بتحس بالأمان معاه فقالت بتوتر =اتفضل
قال يونس وهو ليسا بيدفت وشه اكتر في رقبتها بحب =انا ب…
بس فجئه قاطعه صوت فونه بعد بضيق واخدت لقى رائيسه بيرن عليه فتح فورا وقال =نعم يافندم وكمل بعد ماسمعه وقال تمام يافندم ححضر فورا
نظرت له نسمه بعدم فهم وقالت =في ايه يايونس حصل حاجه
رد عليها يونس وهو بيلبس الجاكيت بتاعه واخد مفاتيحه كمان =مهمه مستعجله ولازم اروح فورا بس مش حتأخر عليكي ادعيلي انتي بس
وخرج بسرعه ونسمه حست بخوف عليه من المهمه دي متعرفش ليه
وبعد ساعتين اتوترت نسمه فجئه وقالت =انا حاسه ان قلبي مش مطمن طب ارن عليه اطمن عليه والا ايه بس ديلوك
مسكت فونها ترن عليه بس سبته تاني وقالت =لا هو اكيد كويس مش لازم ازعجه في مهمته انا
بس رن فونها فجئه برقمه مسكته بسرعه ولهفه وردت وقالت =يونس انت كويس مش كده
رد عليها شخص تاني وقال =حضرتك حرم العقيد يونس القناوي
اجابته نسمه بخوف وقلق=ايوه انا حصل ايه يونس كويس مش كده
اجابها الشخص بحزن وقال =للاسف يونس بيه اتصاب في المهمه وديلوك في مستشقي*** دخل العمليات
نزلت كلامه ده زي الصاعقه على نسمه ووقع منها الفون وهي بتقول =يونس لا يارب لا
جرت بسرعه على الدولاب واخدت عبايتها وجرت على المستشفي بسرعه وصلت وسئلت عنه وجرت على اوضته بس وقفتها الممرضه بسرعه وهي بتقول =على فين حضرتك المريض ليسا خارج من عمليه ومحتاج الراحه ديلوك
نظر لها نسمه بدموع وقالت=ابعدي لو سمحتي ده جوزي وانا لازم اشوفه ديلوك
ردت عليها الممرضه بحده =حضرتك غير مسموح بدخول حد ديلوك في وقت تاني شوفيه وهو كويس
وفي الدخل يونس بقى بيفوق وهو بينادي عليها وفجئه سمع صوتها من الخارج بتتخانق مع الممرضه نادي عليها بس كان تعبان ومقدرش يعلى صوته فقام يشوفها وهو بيتعدل ويتسند علشان يقوم بس للاسف كان ليسا تعبان فحس بدوخه ووقع الجهاز جنبه على الارض عمل صوت كبير
ونسمه في الخارج سمعت الصوت اترعب عليه وزقت الممرضه ودخلت لقته حيقع على الارض سندته بخوف ودموع وقالت=انت كويس يايونس انادي لدكتور ياجي فورا
نظر لها يونس بحب وهو شايف خوف في عنيها عليه وقال=انا كويس يانسمه متخافيش ثم اكمل بخبث بس انتي خايفه عليا اوي ليه كده ؟
نظر له نسمه بتوتر وقالت =يعني علشان انا يعني انا
نظر لها يونس بحب وقال=انتي ايه ليه خايفه كده عليا ؟
اجبته نسمه بتوتر وكسوف =علشان انا بصراحه انا يعني احم بحبك
نظر لها يونس بفرحه ولم يتملك نفسه بعدها قرب واخدها في حضته بحب وتملك وقال=وانا كمان عحبك قوي يانسمه
دق قلب نسمه بسرعه لدرجه ان يونس سمعه وابتسم بسعاده هو كمان بس قاطعت اللحظه الحلوه دي دخول
الممرضه وهي بتقول باحراج=احم باين اني دخلت في وقت مش مناسب
بعدت نسمه عن يونس بخجل ونظر يونس للممرضه بغضب وقال=مش فيه حاجه اسمها ازف*ت ادق الباب الاول
نظر له الممرضه بخوف وقالت=انا اسفه نسيت بس لازم اتابع حالتك وفي محلول لازم ديلوك
قربت وشافت حالته وركبت المحلول وخرجت بعدهاودخل
حمدان وبص علی يونس بقلق وقال =حمدله علی سلامتك ياولدي كِيف حُصل ده
نظر له يونس ببتسامه وقال=انا كويس يابوي ولدك اسد متنساش وهو بيغمز لنسمه الي ابتسمت بخجل
ثم اكمل لحمدان وقال =بس ايه اخبار الانتخابات يابوي وكمان هم ليسا مظهروش ؟
نظر له حمدان بعتاب وقال =الانتخابات بكره ياولدي اما الجماعه هربو ومش لاقينهم وانا خايف عليك ومحتاجك جنبي ياولدي انسی الي حصل وكمل حياتك احسن
ثم نظر حمدان لنسمه بحزن وندم وقال =وانتِ يابنتي انا عارف اني ظلمتك كيف وانا ندمان وعاوزك تسامحيني يامرت ولدي
نظر له نسمه ببتسامه وقالت =انا مسامحاك ياعمي علشان لولا الي حُصل مكنتش اجوزت يونس اوشوفته حتي
وهي بتنظر ليونس بحب وهو بيبادلها نفس النظرات الحب
وعدي ثلاث شهور اتحسن فيهم يونس وبقی احسن من الاول وعلاقه الحب بينه وبين نسمه كبرت اكتر وحمدان فاز بالانتخابات وبقی مستشار البلد واتعدل حاله وبقی كويس اما عمام نسمه فيونس بلغ عنهم برضو علشان حق نسمه وتم القب*ض عليهم بعدين واتحكم عليهم بتهمه محاوله القت*ل وكده حق نسمه رجع من اعمامها بالقانون
وبعدين عدی سنتين كمان في سرايا يونس دخل وهو بيدو عليها بعنيه زي كل يوم وفجئه وقف لما سمع حد بيقول
=اقف مكانك احسن اقتل*ك بامسد*س
التفت خلفه يونس ليجد صغيره يقف ومعاه مسد*س لعبه اقترب منه وحمله بحب وقال =كده يايوسف تقت*ل بابا حبيبك
ابتسم يوسف ليونس وقال =انا بهزر معاك بس ده انت حبيبي يابابا
ضحك يونس عليه وقال=حبيبي قلب بابا انت امال فين ندي اختك يايوسف
=انا هنا يابابا وانا زعلانه منك علی فكره
نظر لها يونس بحب وقال =وأميره بابا زعلانه منه ليه ؟
اجابته بزعل وقالت =علشان انت بتحب يوسف اكتر مني وبتشيله علطول وانا لا
قرب منها يونس وحملها علی زراعه التاني وقال=انا معندييش اغلا منكم ياحبايبي
اخدهم علی غرفته وهو بيدور ليسا عليها بعنيه وبعدين نزلهم وقال=امال فين ماما ياولاد مش لاقيها ليه ؟
رد عليه يوسف بضيق وقال =هي استخبت مننا ومنعرفش فين يابابا ؟
نظر يونس في الاوضه واجت عينه علی الدُولابه قرب وفتحه ولاقاها فيه وهي حاطه ايدها علی عنيها
فضحك يونس علی شكلها وقال=هاربه من مين المره دي ياحبيبتي
أنزلت أيدها من عنيها وقالت بحب وبرائه=من عيالك طلعو عيني من الصبح لعب
ابتسم يونس وقرب وحملها زي الطفله بحب وقال=معليش ياحبيبتي بس متتخبيش في دُولابي تاني انا عخابيكي في مكان احلا
نظر له نسمه ببرائه وعفويه وقالت =عتخبيني فين يايونس ؟
قرب ودفن وشه في رقبتها بحب وهيام وقال=عخبيكي في قلبي العمر كله ياقلب يونس
نظر له نسمه بخجل بحب اكبر وقالت =انا بحبك اوي يايونس
قرب وقبلها في خدها بحب وتملك وقال=وانا بمو*ت فيكي يارو*ح يونس
ابتسمت نسمه بخجل وقالت =يونس الولاد هنا عيب كده
ضحك يونس ونادي علی الاولاد واخدهم كلهم في حضنه بحب واخرج فون واتصورو صوره عائليه جميله اوي زيهم
النهايه
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هاربه في دولابي)