روايات

رواية مجنونتي الفصل السادس عشر 16 بقلم نورهان محمد

رواية مجنونتي الفصل السادس عشر 16 بقلم نورهان محمد

رواية مجنونتي الجزء السادس عشر

رواية مجنونتي البارت السادس عشر

رواية مجنونتي الحلقة السادسة عشر

اصابت طرف الكرسى الذى كان عليه أدهم ونور فعندما خرجت الرصاصه لم يصدر أدهم اى رد فعل ولاكن نور صرخت
أحمد: دى كانت تحذير ليك بس لو مجبتش نور التانيه هتكون فى دماغك ان شاءلله
أدهم وهو يجلس ويضع يده على خصر نور: نور ليا وبس
وقام أدهم ب اخراج مسدسه واصاب أحمد فى قدمه
أدهم: ودى كانت تحذير ليك برضو لو مطلعتش من هنا هطلعك عند ال خلقك ونور بح
قام أحمد بإطلاق رصاصه ف اصابت يد أدهم
نور بصراخ: ادههههههمم
قام ادهم بتصويب المسدس على أحمد واطلق صراح رصاصه اخترقت يد أحمد
أدهم: شكلك مش عاوز تطلع حى
وفى ذلك اللحظه وصل عده اشخاص
أدهم وهو يمسك يد نور ويأخذها ويذهب الى غرفتهم: طلع البتاعه ده بره والدم ال على الارض يتمسح
نور بخوف: أدهم ايدك بتنزف
أدهم: نور حبيبتي اهدى انا هقوم بالازم متخافيش
نور: طب هطلع علشان مش هقدر استحمل وانت بتطلع الرصاصه
أدهم ببسمه: ماشي يانورى
وبعد قليل خرج أدهم وجد نور فى المطبخ تجهز الفطور
نور: هعملك فطار تحلف بيه
ادهم: هحلف بيه فعلا ان هو ال جابلى تسمم
نور: اطلع بره يا أدهم اطلع بره
أدهم: خلاص خلاص ياستى ادينى طالع
نور: رجاله اخر زمن ناكره للجميل
وبعد مرور الوقت
نور ببسمه بلهاء: بقولك اى تريقه مش عاوزه ماشي
أدهم ببسمه: ماشي
وضعت نور الطعام على السفره
نظر ادهم لطبق بإستغراب
أدهم: اى ده يانور
نور ببسمه بلهاء: بيض
أدهم بصدمه: هو بيض بالمرار الطافح ولا اى ماله اسود ليه
نور: نفسيته وحشه
أدهم: هاتيلى الجبنه والزيتون شكل الواحد هيعيش عليهم بقيت عمره
مر الوقت
فى المساء
نور: أدهم مش احنا فى جزيره
أدهم: اه
نور: طب تعالى نتمشى شويه اتخنفت
أدهم: تعالى نتمشى على البحر
طلعت نور ارتدت درس طويل وفردت شعرها الذى كان يتميز بالطول
نور ببسمه واسعه: انا جاهزه
أدهم بحب: يلا يانورى
مر الوقت وكانت نور تتذكر ما حدث معها جلست على الرمل بجانبها ادهم
استندت برأسها على كتفه
نور بحزن: انا تعبت اوى يا أدهم تعبت مفيش يوم بيعدى من غير ما يكون فى يوم راحه انا مش عارفه حتى بابا وماما دلوقتي مطمنين ولا لا
أدهم: انا كلمت اهلك يانور وطمنتهم عليكى وهما عارفين اننا اتجوزنا وانك معايا متخافيش ياروحي هخلى حياتك احلى ان شاءلله
نور: ان شاءلله
مر اليوم بحزنه وفرحه
فى مساء اليوم الثانى
أدهم: نور خلصتى ولا لسه يلا هنتاخر على الطياره
نور: خلاص خلصت ياعم اهو اى الذل ده
أدهم: طب اخلصى بقا
ذهبت نور وادهم الى المطار وصعدوا على الطائره
نور بصريخ: يالهوووووى هنموت يخربيتك والله كنت حاسه انك طمعان فيا وفى الخاتم ال جبته مه انتوا الرجاله كده اندال كلكم والله
أدهم: والله انا استاهل كل ده علشان اتجوزت واحده هبله زيك اسكتى يخربيتك
نور: طب اقولك حاجه منك لله
أدهم: وحسبى الله ونعم الوكيل فيا صح كده
نور ببسمه غبيه: اى ده حفظت بسرعه لا شاطر والله
وبعد مرو الوقت وصل أدهم ونور الى الفندق
أدهم: لو سمحت اريد حجز غرفه واحده لنا
الموظف: تفضل هذه غرفه لك انت والمدام
نور بستغراب وصدمه: مدام
أدهم: بس اخرصى يخربيتك
صعد أدهم ونور الى غرفتهم
أدهم: مدام
مش عارفه انك مدام يالى هتفضحينى وهتشلينى قريب
نور: الله وانا حد قالى قبل كده ما انا استغربت برضو
أدهم: هتجننينى
نور ببسمه بلهاء: الله وانا مالى يا لمبى
مر الوقت ونام أدهم ونور
فى المساء
نور: شوفلنا فرح بقا ولا حته نلفوا فيها
أدهم: ماشى ياستى تعالى هنروح حفله وبعد كده نتمشى شويه
نور بفرحه: اشطا يا زمكس
ذهبت نور لكى تجهز وتركت ادهم فى صدمته
أدهم بقرف: زمكس
مر القليل من الوقت وقد انتهى أدهم وكان يرتدى قميص وبنطال
أدهم: نوووووور يلا اخلصى
نور: خمس دقايق وجايه
انتظر ادهم وقد مر نص ساعه
أدهم: اى دخلتى ملقتيش الهدوم اخلصى
نور: خمس دقايق وطالعه
أدهم: ربنا يستر
وبعد مرور نصف ساعة اخرى
أدهم: والله العظيم لو ما طلعتى يا نور لقلع ومش نازل فى حته
نور وهى تخرج وهى ترتدى فستان طويل باللون الاسود وحجاب باللون الازرق وجزمه بكعب باللون الازرق والقليل من الميك اب
أدهم ببسمه: زى القمر ياحبيبتى روحى بقا شيلى ال فى خلقتك ده
نور: وربنا ما ليا دعوه انا تعبت فيه اوى انت مش اخد بالك من سحبه الايلاينر
أدهم: اهو ده بقا اول حاجه تتمسح
نور بتزمر: لا مليش دعوه
أدهم وهو يجلس ويضع قدم فوق الاخرى: خلاص مش هننزل يلا بقا انتى حره
نور: والله انت بارد وكالح اووووف بقا
ذهبت نور وازالت الميك اب
نور: حلو كده ياسى أدهم
أدهم بضحك: حلو يا قلب أدهم
بعد مرور القليل من الوقت وصل أدهم ونور الى الحفل فعندما دخل أدهم ونور وجدت نور بنت تجرى على أدهم وتحتضنه
نور: ده انت يومك اسود

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى