رواية عشقت طفله مجنونه الفصل السادس والعشرون 26 بقلم مي أحمد
رواية عشقت طفله مجنونه الجزء السادس والعشرون
رواية عشقت طفله مجنونه البارت السادس والعشرون
رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة السادسة والعشرون
ميرا بدموع /ارجوك ما تاذيش اختي انا مستعد اعمل اي حاجه بس ما تاذيهاش هي ما لهاش ذنب هي عملت حاجات مش كويسه بس هي طيبه ارجوك
صالح بشر/ انا سافرت من قناه لغايه هنا عشان اكون قريب من ماسه وارقبها في كل مكان بس انا غيرت مخططي لما شفت الحب اللي في عين ماسه للزفت اللي اسمه فريد،،
ميرا /انا ايه ذنبي اعمل اللي انت عايزه في بنت عمك ما لكش دعوه بيا ولا باختي انت ليه خاطفها احنا داخلين ايه في مشاكلك دي
صالح /لا ازاي ده انت اساس النصاب انت واختك الحربايه المهم هتعملي اللي اقول لك عليه هخرج لك اختك مش هتعملي انا مش هقتلها انا هبلغ عن مكانها واحبسها ايه رايك
مير/ا اعمل اللي انت عايزه انا مستحيل اقتل فريد سبته ومشيت
ابتسم بشر وراح على مكان وبلغ الشرطه على مكان نرمين
بعد ما خلصوا لعب رجعوا تعبانين وبيضحكوا
ماسه الحب /شفته انا غلبتكم كلكم عشان تعرفوا لما اقول لكم ان ما حدش يتحداني
بهيه
والله انت يا ماسه دايما بتبهرينا ولا ايه يا مروان
مروان بحب انا مش متبهر غير بك انت يا قلبي
بهيه بخجل بس بقى كسفتني
اول ما دخلوا شافوا مامتهم والشرطه قاعدين
مامه فريد شكرا جدا يا حضره الظابط بس مين هو اللي بلغ على مكان نرمين
الاستاذ ده وبيشاور على واحد جنبه
كلهم اول ما شافوه اتصدموا
ماسه جريت عليه وحضنته وحشتيني قوي يا صالح انت بتعمل ايه هنا وازاي انت اللي قدرت تمسك نرمين
صالح بحبه وهو بيستنشق ريحه عطرها بعدها عنه ايوه ما هي كانت هربانه في قنا وانتم كنتم منزلين الاعلان في صورتها وانا اول ما شفتها عرفتها عشان كده بلغت حضره الظابط على مكانها
فريد قرب عليه شكرا جدا يا صالح احنا فعلا كنا نشرنا صورها عشان اللي وجدها يبلغنا
بهيه اول ما شافته اتصدمت لان كلام خليتها عنه غير كده خالص كانت لسه رايحه تتكلم لكن قطعها بصت صالح ليها وهو بيتكلم
صالح مش بتزورينا ليه يا ماسه ايه من ساعه ما اتجوزتي وانت نسيت لك اهل حتى مش بترفعي التليفون تكلمي ما وحشناكيش حتى ما وحشكيش البيت جدك البنت وحش قوي من غيرك يا ماسه انت كنت نورت البيت يا مجنونه
ماسه بدموع /انتم ما رحتوش عن بالي بس اهلي هم اللي مش عايزيني ماما قالت لي ما تجيش لو جيتي مش هنستقبلك وهنتردك وانت زي ما انت شايف هم اللي ما رنوش عليا وتبروا مني وانا هنا عايشه مع عيلتي الثانيه
صالح بكذب /بس جدك تعبان جدا عشان كده ما كانوش عايزينك تيجي عشان ما تشوفوش وهو تعبان انا بالصدفه عرفت نرمين دي تبقى قربتكم فقلت بالمره اشوفك واخدك معايا يا ماسه عشان تشوفي جدك قبل ما يموت
ماسه بدموع
يعني هم عملوا كده عشان جدي ليه بيخبوا عني انا لازم اروح معاك يا صالح لازم اشوفهم
بهيه بخوف تروحي فين يا ماسه انت غبيه مامتك قالت لك ما تجيش يبقى هي مش عايزاك افهمي ده هو بيعمل كده علشان يخليكي تسامحيهم بس هم ما يستاهلوش انك تسامحيهم
مروان اهدي يا حبيبتي هم مهما عملوا برده عيلتها ولازم تسامحهم خلاص ماسه هتروح معاك وبهيه
كمان هتروح معاها ولا انت ايه رايك يا فريد مش هو المفروض يروحوا
بهيه بخوف لا احنا مش لازم نروح
فريد في ايه يا بهيه دول برده عاىله ومروان معاها هي لازم تروح تشوفهم يلا روحي جهزي شنطتك يا ماسه
ماسه جريت على اوضتها عشان تجهز شنطتها
كانت لسه بهيه رايحه وراها راح مساكها صالح وهمس لها لو عايزه مروان جوزك يعيش يبقى اسكتي فاهمه انا ممكن اقتل اي حد هنا وانت عارفاني مش بهدد بنفذ على طول
بهيه
خلاص فاهمه ابعد عننا بقى
بعد شويه دخلت ميرا عليهم ولقيت صالح اللي ابتسم لها بشر
مامه فريد بكره/ مش تباركي لنا يا ميرا مش نرمين اختك اتقبض عليها وهي دلوقتي في السجن
ميرا صدمه وهي بصه لصالح كانت لسع بيتكلم وتقول لهم ان هو كان عايزه تقتل فريد بس سكت لانهم هيتهموها هي ويقولوا لها انت كنت عارفه مكان اختك وتتفضح
بعد شويه كانت ماسه نازله بشنطه هدومها وودعت فريد والعيله هي وبهيه ومشيوا راحوا مع صالح
فريد ما كانش مرتاح لصالح ما يعرفش ليه بس هيقدر يوقفها ازاي هي بنت عم وما يقدرش يقول لها ما تروحيش مع ابن عمك
ميرا كانت فرحانه ان ماسه راحت مع صالح لان هي عارفه كل حاجه عن ه وهو قال لها واعترف لها بحبه وعشق الماسه هي لازم دلوقتي ان هي تروح اختها
تشوف اختها ضروري بس من غير ما حد يعرف
اميره بتمثيل انا تعبانه اليوم كان متعب ومش قادره اقف على رجلي علشان كده طالعه ارتاح شويه عايز حاجه مني يا بيبي
فريد بقرف لا مش عايز روحي
فريد طلع وهو عقله مع ماسه وحاسس بخنقه من صالح ما يعرفش ليه
في نفس الوقت في عربيه صالح كان سايق وهو مبسوط ان خلاص كل حاجه هتنفذ زي ما هو عايز
ماسه نامت في حضن بهيه هو كان بيتاملها وهي نايمه اتكلم عارفه يا بهيه احسن حاجه فيك ان انت بتخافي على حبيبك عشان كده رضيتي تيجي معانا ما تفكريش انك ممكن انك تنقذيها من اللي هعمله فيها ماسه وهتفضل طول عمرها ليا فاهمه
بهيه بكره انت انسان مريض واللي زيك لازم يروح مصحه نفسيه ربنا مش هياذيها عشان هي طيبه وزي مثلا ما بيقول كل شر واكيد ليه يوم
بعد اكثر من 12 ساعه
اخيرا وصلوا بهيه صحت ماسه ونزلوا من العربيه
ماذا صحيت اخيرا وصلنا البيت وحشني قوي اول ما نزلت اتصدمت اول ما شافت مامتها بتعيط جريت عليها وحضنتها
مامه جيتي ليه يا حبيبتي مش قلت لك قبل عن كده ما تجيش هنا هنا بقى خطر يا ماسه
ما سبب استغراب قصدك ايه
صالح بشر ق/صدها انك وقعت في مصياتي يا حبيبتي وانك هتبقي مراتي رسمي بعدين العده بتاعتك
ماسه /
عده ايه انت بتتكلم ازاي كده يا صالح ياض فوق انا ماسه مالك ايه الكلام اللي بتقوله ده اتجوز مين انا اصلا متجوزه انت بتتكلم ازاي انت مجنون
صالح بجنون مسك ايدها ووراها شكل جدها والبيت والرجاله المطاريط وهمس لها وقال لها مش بكذب انت هتبقي ملكي وهتبقي مراتي برضاك او غصب عنك
ماسه بجنون /ابعد عني سيبني صالح قرب منها وداس على عرق في عرق في رقبتها اغمى عليها وشالها وحبسها في الاوضه وخرج وهو مبتسم ماسه هتبقى ليا قريب قوي عشان يكون كلكم عندكم عالي شفت يا مرت عمي عملت اللي قلت لكم عليه
اكيد جدي دلوقتي مش مصدق اللي عملته بس انا مش بوعد بحاجه ومش بوفيها
وحبس بهيه معاها عشان ما تروحش تبلغ فريد
في بيت فريد
الصبح فريد ما كانش نايم اصلا قام وهو حاسس بخنقه بس شاف ميرا وهي بتتسحب وبتخرج من الفيلا وكانت الساعه في حدود 10:00 الصبح
لبس الجاكيت بتاعه ركب عربيه وراها بس الصادم لما القاها راحه القسم معقول عايزه تشوف اختها طب ليه هي ما قالتش لو قالت هي مش هيمنحها هي مهما عملت فهي اختها في النهايه دخل واتسحب
ميرا لو سمحت عايزه اشوف المدعوه نرمين انا بكون اختها
ميرا اول ما دخلت شافت نرمين كان باين عليها الارهاق والتعب والعلامات الضرب باينه في وشها
نرمين ميرا حبيبتي جيت عشان تشوفيني مش عارفه مين اللي خطفني وبلغ عني
ميرا واحد اسمه صالح يبقى ابن عمي ماسه عمل كده عشان يهددني بيكي انا اسفه يا حبيبتي قال لي اقتل فريد ويخرجك بس انا مش هقدر اقتل فريد
نرمين انت غبيه تقتلي فريد ازاي مش كفايه انا كمان انت عايزه تروحي السجن بس انت جايه ليه تشوفيني اتكلمي في ايه
ميرا/ انا حامل انا خايفه لحد يعرف وفريد يعرف
نرمين حامل /حامل ازاي انت عملت ايه فهميني
ميرا انت عارفه ان فريده مش بيهتم بيا اضطريت اني اضعف لما تكلمني محمد ثاني وقال لي انه محتاجني وانا كنت محتاجاه بصراحه ما قدرتش اقول له لا ولا بعد نفسي عنه خديني دلوقتي حامل في شهرين وخايفه لفريد يعرف
نرمين انت غبيه انا عملت كل حاجه عشانك وانت بتضيعيها في دقيقه قتلت خالد عشان ما يتكسفش انك ما عملتيش زفت حاجه مع فريد وضحيت بنفسي عشانك وانت رايحه تغلطي بكل سهوله انت ايه ما بتفهميش وفي الاخر تقولي لي
ميرا انا دلوقتي مش خايفه من حاجه خالص غير من غير الحمل ده حتى ماسه صالح هيتجوزها ويريحني منها يبقى ما فيش حاجه اخاف منها غير موضوع الحمل صرفيني
فريد من ورا يا بنت الك*لب
ميرا نارمين فريد
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)