روايات

رواية طفله في عرين الوحش الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية طفله في عرين الوحش الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية طفله في عرين الوحش الجزء الأول

رواية طفله في عرين الوحش البارت الأول

رواية طفله في عرين الوحش الحلقة الأولى

في منزل لعائله متوسطه نجد الاب يحدث بنته بحزن ويقول
: يلا ياملاك عمو مراد مستنيكي تحت
: حاضر يابابا وقربت وضمته وقالت حتوحشني اوي اوي يابابا
: وانتي كمان ياقلب بابا كله علشانك ياملاك يابنتي صدقيني وكفايه حتتاخري على عمو مراد
: حاضر يابابا بس حسلم على ماما وفريده واميره قبل مامشي ممكن
: طبعا ياحبيبتي بس متتأخريش ماشي
: حاضر يابابا وزهبت لغرفه مامتها لتجدها تبكي على ابنتها
: ماما انتي بتعيطي ليه ياحبيبتي
قربت منها مامتها وحضنتها وقالت: حتوحشيني اوي اوي ياملاك ياحبيبتي
: وانتي كمان ياماما ابقى حاجي ازورك انا متزعليش هي فريده واميره فين ياماما عاوزه اسلم عليهم قبل ماأمشي
: اميره في الدرس وفريده عندها درس برضو بس احسن انهم مش هنا علشان بيحبوكي اوي وحيزعلو اوي عليكي
: حيوحشوني اوي ياماما ابقى قوليلهم بكره حاجي هنا اشوفهم علشان ميزعلوش تمام
: حاضر ياحبيبتي وخدي بالك من نفسك كويس ياملاك ولو حصل حاجه معاكي بابا موجود متنسيش ماشي
: حاضر ياماما وتسمع صوت باباها تاني
: ملاك يالا ياحبيبتي عمو مراد مستعجل
: حاضر يابابا جايه اهو سلام ياماما ابقى خلى بالك من فريده واميره كويس اوي
: حاضر وانتي ابقى رني عليا طمنيني عليكي اوعى تنسي ياملاك
ضمتها مامتها وهي بتعيط وبعدين خرجت ملاك مع باباها لعمو مراد
: اهي الامانه يامراد بيه خد بالك منها زي ما وعدتني ماشي
: متقلقش من النهاردا ملاك زي بنتي باظبط متخفش عليها ابدا وكمان انا وفرتلك شغل مرتبه حلو اوي علشان عيلتك تعيش مرتاحه
: شكرا يابيه وده العشم برضو اطلعي ياملاك مع عمو مراد ومتخافيش وخدي بالك من نفسك كويس ياحبيبتي
: حاضر يابابا وقربت حضنته تاني وقالت: حتوحشني ياحبيبي وخد بالك من نفسك ومن ماما واخواتي كمان
: حاضر ياملاك وسبته وطلعت وانطلقه السياره بيهم
: عمو احنا حنروح فين دلوقتي
: على بيتك الجديد ياملاك هو كبير وحلو اوي وحيعجبك اوي
: بجد شكرا ياعمو انت طيوب اوي
: شكرا وانتي عسوله اوي وبعد مامرت ساعه وملاك كانت تعبانه فنامت في الطريق ووصلو بعد ثلاث ساعات قدام القصر
: ملاك ياحبيبتي فوقي وصلنا خلاص
: ها حاضر ياعمو صحيت
: تمام تعالى معايا ودخلو جوه القصر وملاك انبهرت بحجمه الكبير وشكله الجميل اوي
: بيتك حلو اوي ياعمو هو انت اشتريته بكام
: شكرا وعارف انه حلو وده بقى بيتك انتي كمان ياملاك
: بجد شكرا اوي ياعمو انت احلا عمو في الدنيا
: ياهدى تعالى فورا
: نعم يامراد انت ناديت
: ايوه خدي ملاك لاوضتها هنا علشان تعبانه
: انتي العروسه الجديده جميله اوي ياحبيبتي تعالى معايا
: شكرا ياطنط حاضر حاجي فورا واخدها هدي لغرفتها الجديده
: الله ياطنط دي اوضتي الجديده دي حلوه اوي
: عجبتك طب الحمد لله بس اسمعي ياحبيبتي دي اوضتك انتي وزوجك زين انتي مرات زين بيه هنا ماشي
: حاضر ياطنط فهمت طب ممكن اخد شور علشان تعبانه
: حاضر اهو الحمام هناك وانا حاجبلك هدووم جديده تمام
قربت منها وحضنتها بسعاده: شكرا اوي اوي ياطنط
: لا انا مش طنط انا ماما ماشي
: حاضر ياماما
صلي على الحبيب
وفي القصر تحت
: انت متاكد الى عملته ده الصح يامراد
: ايوه ياهدى مكانش عندي خيار غير ده
: بس انت عارف زين عصبي وممكن يأزي البنت المسكينه دي وزنبها حيبقى في رقبتك انت
: عارف وربنا يستر علينا كلنا منه بعدين
: جيب العواقب سليمه يارب
بعد ساعه سمعو صوت العربيات في الخارج وضرب نار اشاره على قدوم الوحش وهو زين الوحش
: الف شكرا يارجاله على الترحيب ده حردهالكم قريب اوي
: زين انت اجيت اخيرا يابني
: عامل ايه يابابا قرب منه باباه وحضنه
: كويس مدام انت كويس ياحبيبي اخير رجعت
: مالك ياحج انا غبت سنين والا ايه دول شهرين بس
: مش ابني بقى وبتوحشني والا ايه
: في ايه ياحج كده فين هدى هانم تلم الدور ده
: انا هنا يابني وقربت وحضتنه وحشتني اوي يازين
: وانتي كمان ياماما بس ايه الحنيه دي اكيد حصل مصيبه في غيابي مش كده
: ها مصيبه ايه بس ياابني كفاله الشر كله تمام بس في موضوع بباك عاوز يقوله ليك
: ها لا مش وقته ياهدى اقولك قولى ليه انتي احسن
: والله مايحصل يامراد حتقوله انت طبعا
: مينفعش صدقيني قوليله انتي احسن
: بااس في ايه انتو عملتو مصيبه صحيح والا ايه بس انا تعبان دلوقتي وقت تاني بس نتكلم سلام
: كونت قولته احسن يامراد حيطلع يقتل البنت المسكينه دلوقتي
: يعني انتي عاوزاني انا الي اموت بس متخافيش اكيد مش حيحصل حاجه بازن الله
: امين يارب يسترها النهاردا
في الاعلى في غرفه زين دخل غرفته التي غاب عنها لمده شهرين وفجئه بيشم رائحه غربيه في الغرفه رغم انها لذيذه في نظره اقترب من مصدرها وضع يده عليها لينصدم
:مين هنا ونايم في سريري ليه
صحيت من صوته العالي الخشن لتتحدث بخوف:انا ملاك
:والله انا سئلت عن اسمك انتي بعملى ايه في اوضتي انطقي يابت
:انا والله عمو مراد جابني هنا وطنط قصدي ماما قالتلي دي اوضتي الجديده علشان انا مرات زين بيه
اقترب منها بغضب وامسكها من شعرها بقوه:وكمان بتكذبي ياورح امك انتي متعرفيش مين هو زين الوحش يابت
اجابت والدموع تملأ وجهها من الالم:والله انا مش بكذب والله سيب شعري حرام عليك
:انا حعرفك ازاي تكذبي عليا ياروح امك وشدها من شعرها ووقعت على الارض وهو بيجرها للحمام وحطها في البانيو وكان بيغرقها
:انطقي يابت مين وزك عليا احسك اطلع بروحك دلوقتي
:والله انا مش بكذب والله عمو مراد عارف كل حاجه
:كمان بتتهمي بابا قومي يابت معايا فورا
هي كانت بتتنفس بصعوبه من الغرق ومقدرتش تقف وفلتت من ايده وزحفت بعيد منه بخوف
:انتي فين روحتي فين يازباله
قعد يشم ريحتها فين لحد ماوصل ليهاوضع يده على وجهها اولا يتحسسه لينصدم من شكلها
:انتي انتي قومي فورا يالا بسرعه
:مش قادره والله مش قادره
اقترب وحملها وهنا كانت الصدمه بجد
:انتي انتي ازاي كده يابت انتي……
:انا حفهمك والله انا مش……

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله في عرين الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى