روايات

رواية عندما يعشق القلب الفصل الثالث 3 بقلم فرحة محمود

رواية عندما يعشق القلب الفصل الثالث 3 بقلم فرحة محمود

رواية عندما يعشق القلب الجزء الثالث

رواية عندما يعشق القلب البارت الثالث

رواية عندما يعشق القلب الحلقة الثالثة

تاني يوم صحي فهد من النوم خد شور وراح لغرفة اخته خبط ملقاش حد رد فتح الباب لقاها نايمة
فهد = ملوكا اصحي يلا
ملك = سيبني انام شوية بقا
فهد= بقا كدا
جه عند ودنها وقال بصريخ ملللللللللللللللللللللللللك
ملك وهي مخضوضة = اي في اي
فهد وهو بيضحك لا مفيش حاجه يلا عشان تفطري
ملك = ماشي روح وانا جاية اهو
فهد = تمام
نزل فهد و وراه اخته صبحو علي الام والاب وقعدو يفطرو في الجنينة لسه هيقولو بسم الله لقو مؤيد جاي هو وريم وأطفالهم
مؤيد وريم = صباح الخير
الكل = صباح النور اقعدو افطرو
فطرو وكل واحد راح يشوف الي ورا وفهد راح علي الشركة
نزلت حور من البيت وراحت الشركة كانت طالعة في الاسانسير وقبلت فهد طالع بردو في الأسانسير
حور في نفسها = يعني يوم ما اتصبح ..اتصبح علي وشو اوووف
حور = صباح الخير يا استاذ فهد
فهد بص لحور بقرف = اهلآ
حور وهي بتتكلم بصوت واطي = دا انتا رخم وبارد
فهد وكان سمعها = نعممم انتي قولتي اي
حور بتوتر = انا مقولتش حاجه انتا الي سامع غلط
فهد و وشو في وش حور = بقا انا سمعت غلط هااا
حور بتوتر= معلش ابعد بس كدا عشان عندي ضيق تنفس
فهد با استغراب
اتفتح باب الأسانسير وحور راحت نزلت من تحت ايد فهد وجريت
فهد وهو بيضحك = مجنونة ولسانها طويل
حور وبتاخد نفس= اه الحمد لله اشكرك يارب اني طلعت من ايد الذئب دا
عدي اسبوع بين مشاكسة حور وفهد
حور في الشركة كانت جايبة معاها شورما وبيبسي وقاعدة بتاكول ومندمجة فجاء لقت فهد في وشها راحت قعدت تكح
فهد = خدي اشربي
حور = شكرآ
فهد = انا عايز اعرف انتي سايبة شغلك وقاعدة تاكلي
حور = انتا مش ليك الشغل يخلص ملكش دعوة بقا با اكلي
فهد = طب في اجتماع كمان نص ساعة وبعدها هاتي الملفات عندي وسابها وخرج
حور = دا انت رخم ومغرور خليت نفسي اتسدت
فهد راح المكتب ودخل وراه ياسر صاحبه الانتيم عنده 29 سنة وبيشتغل في المخابرات مع فهد وجه الشركة عشان يشوف فهد
ياسر = اي فهد انا ملاحظ انك مركز مع البنت الي اسمها حور دي
فهد = اهو بحب اديقها المهم انا عندي اجتماع اشوفك بليل
ياسر =تمام
في الاجتماع
فهد كان واقف يوريهم الشغل بعد ما خلص الاجتماع الكل خرج وفضل بس فهد جه يقعد على الكرسي راح صرخ
فهد =اهههههه
السكرتيرة دخلت على الصوت =خير يا استاذ فهد
فهد بعصبية =مين وضع الدبوس دا على الكرسي
السكرتيرة بخوف = معرفش والله يا استاذ فهد
فهد بعصبية أشد =بعد كدا تشوفي الكراسي انتي فهمة
السكرتيرة =حاضر عن اذنك
حور واقفة بعيد ومش قادرة توقف ضحك = تستاهل
فلاش باك
بعد ما خرج فهد من عند حور حور لنفسها =بقا انتا تسد نفسي عن الأكل طيب يا فهد استحمل بقا خرجت حور من مكتبها وراحت غرفة الاجتماع و وضعت الدبوس بتاع الطرحة بتاعتها على الكرسي بتاع فهد وقالت بخبث وريني بقا رد فعلك 😎.
باك
فهد بيرن علي تلفون المكتب بتاع حور
حور لنفسها =بيدور عليا بيدور عليااااااا🏃🏻‍♀️
ردت حور =ايوا يا استاذ فهد
فهد =هاتي الملفات الي قولت عليها
حور وارتاحت نوعآ ما =حاضر يفندم
خلص اليوم وكل واحد راح بيته وفهد راح الجيم
في الجيم
فهد =انتا من هنا امتا يا ياسر
ياسر=من ساعة
فهد =تمام
ياسر = فهد في عندنا مهمة مسك المافيا وفي واحد هنا في البلد هو الي بيوصل الحجات دي للمافيا برا ولازم نمسكه المهمة هتبدا من الشهر الجاي
فهد = تمام
ياسر = ما لازم تبقا تمام دا انتا وحش المخابرات
فهد = طب بلاش كلام كتير ويلا كمل تمرين
روحت حور البيت فتحت الباب لقت صوت امها بتعيط وبتقول لي عملت في عيالك كدا حور خبطت علي باب مامتها ودخلت
حور = مالك يا ماما في اي
سميرة = اقعدي يا حور بصي يابنتي انا خبيت عليكم سر بقالو سنين عن ابوكم ولازم اقولو
حور = سر .. سر اي يا ماما انتي قولتيلي انو انتي وبابا منفصلين وهو سافر ومتعرفيش عنو حاجه في اي بقا
سميرة = بصي يا حور ابوكي ………
وهنا كانت الصدمة لحور

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى