رواية بين العشق والجنون الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف
رواية بين العشق والجنون الجزء الثاني
رواية بين العشق والجنون البارت الثاني
رواية بين العشق والجنون الحلقة الثانية
بتصرخ نور وهي شايفه اعمامها ماسكين مروان من قفاه قدام عماره اللواء :_
لا يا حاج متتهورش دي هتبقي مراتي؟
نور بخوف :مروانننننن لاععععع
بياخد مروان خبطه علي دماغه و بيضرب وبيقع علي الارض بياخدو و يروح معاهم علي المستشفي..
ابنك بيموتت يا ابلة زينب سيبي المدرسة وروحي ليه؟
ابني فين يا مازن الكلب انا خلاص هنجلط منك ومنه برن عليه تلفونه مغلق انطق بتعملو ايي من ورايا
مازن بكتم الضحك :الصراحة ابنك هيتجوز بنت من الصاعيدة واضرب علقه موتت بسببها!!
بتصرخ زينب بتوتر:عايزه اشوف ابنيي يا مازن هو فين؟
مازن :في المستشفي اصل احنا رايحين مؤتمر علي حدود الصعيد و اخدنا البت لي اللواء و ابوها شافها و مسك مروان ضربه علقه راح المستشفى…….
ابني يا مازن بسرعه بالله عليك انا هتجنن منك انت و هو انت ترجع لي امك القاهرة انا ناقصه؟؟؟
مش ابنك الي عايزني اعيش معاه عشان وحيد ده انا بفكر اجيب امي ونعيش معاكي اهو نونس بعض اي رايك يا زوزو…….
مجنون يا ابن عطيات العاميه اقسم بالله لو طلع مقلب لا اكون مبلغه عنك انت و مروان الكلب
بيركب مازن مع زينب و بيروح المستشفي وهو فاكر شكل مروان كل ما يفوق ينام تاني من الخضه..
في المستشفي ”
بتتدخل زينب جريي علي الاوضة بتفتح الباب بتلاقي رجاله بشنبات بتبصلها بي استغراب بتصرخ بخوف :
اععععععع وبيغمي عليهاا.
مروان بتوتر :اهي اهي يا حوستكك السودةة يا مروان خد اقولك حاجة يا عمي، بس ياريت ايدك بعيد مبقاش في حته سليمة فياا والله توبه ان اعملها تاني….
توفيق بشموخ وقوه بيضم شفايفه :
اقفل خاشمك عاددد…
مروان بيرفع ايديه بوجع وبيمسك شنبه :شنبك ده ولا شنب رمضان السباك بتربيه ازاي ابوس ايدك…
بيبرقق توفيق وبينفخ :بيبوس ايده وبيرجع بي ظهره طيب ينفع اقعد مع بنتك شوية
توفيق بصوت عالي :علاء اخرج انت والرجاله و دخل نور لي جوزهاا..
بتتدخل نور وبتنزل الشال بيلمحها مروان وبيبص في عيونها وهو بيفتكر الي حصل :_
هو انتي يا بومة انا اخدت علقة بسببك طحن انا عايز حقيييييييييي
نور بعصبية :بقولك اي يا روح امك انت الي عملت فيهاا طرازان ولبست انا في الاخر ونا اتجوز فرفور زيك…
اييي مجاريي وفتحتت و روح امي الا صحيح زينب راحت فين امااااا انتي فينن اههه يا اني ياماااا
نور بستهزاء :متسترجل يلا امك ضغطها نزل اول ما تفوق هتتدخلك….
مروان بيغمزلها بسفاله :ما تيجي تشوفيني ونا راجل…
نور بشهقه :ولا جرا يا قلب امك يا سمكه من غير صنارهه يا بواب من غير عماره يا الي امك مشغلاكك رقاصههههه..
مروان بصدمة :هي دي بوسي ملاك الرحمة…امي مشغلاني اي.. هو نا سكتلك يبتت سايقهه فيهاا..
بيشدهاا مروان من ايديها بعصبية :
اقسم بالله لا اربيكيي..
بيفتح مروان الباب بخضه وبيقفله تاني بيبتسم برعب :
الحله علي البابور عشييي عيالَك لا انا طايلهه بيت ابوياا ولا رجعالَك.. اه والله هشوف بيت ابويا ازايي؟
نور بتمثيل الجمود :عندنا شغل لازم نمشي من هناا رن علي اللواء بسرعه..
انتي نسيتي قالك اي بكره ساعه سبعه الصبح و الحاج تيفه الي بره مش هيقعدناا مع بعض خمس دقايق..
فجاه بتتدخل زينب بعياط :
عملوو فيك اي يبنيي اوعاا يكون ضيعوو مستقبلك..
مروان بصدمة :لا ما هو ضاع ياما..
زينب بصدمة بتتضربه بي القلم : ضاع ازاي يبن الكلب يا متهور البت دي عملت فيك حاجة..
هتعمل فيا حاجة ازاي يا زوزو انا الي هعمل لسه بيقوم مروان بيدخل ابوها بيقعد مروان زي الكرسي و باصص قدامة..
توافيق بهدوء :اخلع قميصك عشان نشوف لو في اي اصابه…
مروان :اهيي اهيي مبتكشفش علي حريم يا حاج…
اخلعع قميصك عاددد..
بيقعدد مازن علي الارض وهو مش قادر يكتم الضحك :
مبتكشفش علي حريم ،كان ناقص يقولك اتحشمي يا مرا؟؟
بيدخل الدكتور و نور بتخرج تكلم اللواء :_
ايوه يا حضرة اللواء الحقني؟؟
نوح بستغراب :في اي انتي لحقتيي..
نور بضحك :مروان اخد علقه موت من عمي توفيق وعايزين نخرج من المصيبة ديي..
بتتدخل نور بتوترر :
انا و مروان متجوزين ومحتاجين نروح بيتنا يا عمييي.
منصور ابن عمها :عليا الطلاق كذابه بت كذابه ابوكي معملش فرح ولا عشان بخيل..
نور بتوتر :لا ده كان فرح علي الضيق كدا..
يلا يا مروان البس قميصك خلينا نمشي من هنا…
زينب بصدمة :ده ابني و ده اخوه انتووو مينن…
نور بصوت عاليي :اناا مراتههه يا حماتيي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بين العشق والجنون)