رواية ليتني لم اذهب الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة العواني
رواية ليتني لم اذهب الجزء الثالث عشر
رواية ليتني لم اذهب البارت الثالث غشر
رواية ليتني لم اذهب الحلقة الثالثة عشر
عند فارس ويزن
يزن بعصبيه: ابعد عننا بقي يا اخي
فارس بإنفعال وقوه مزيفه : انا كده كده بعيد عنك يا يزن من ساعه اللي عملته
يزن بعصبه: انت السبب ف ده انت اللي عرفتني عليها
فارس قطعه بعصبيه: انا عرفتك عليها علشان كنت فكرك صاحب عمري واخويا اللي مجبتهوش امي وهتحافظ ع اسراري وحياتي بس انت كنت اول واحد يخوني
يزن قرب منه بإنفعال: انت اللي قولت ل لينا تعمل فيا زي ما عملت فيك علشان تنتقم مني
فارس ضحك بسخريه ووجع : انت اقل بكتير ان اعمل معاك كده
فلاش
فارس كان سرحان وعلي وشه ابتسامه غريبه
يزن بستغراب: ايه ياعم الابتسامه اللي ع وشك دي
وكمل بغمزه
في حب جديد ولا ايه
فارس بتكشيره: وانت مالك يلا
يزن بضحك: يبقي في حد جديد ف حياتك هي مين هي مين
فارس: وانت مالك
يزن: يا بني انا اخوك برده عرفني دي مين بس ومتشلش هم
يزن كمل كلامه: استني استني دي رودينا البنت اللي بتشتغل هنا صح انا ملاحط من بدري بس بكدب نفسي
فارس: ايوه هي يا عم عايز ايه
يزن بضحك: ايوه الله يسهله يا عم
عدي فتره ويزن كان بيتكلم مع رودينا ديما في وجود فارس
وفي يوم كانه سهرانين سوا وبيضحكه ومبسوطين قام فارس يشوف فونه ف العربيه
وفي لحظه غياب فارس
رودينا: احنا صحاب من فتره يا يزن بس انا مش معايا رقمك
يزن: انتي قولتي لفارس
سحبت منه الفون وسجلت رقمها
رودينا: ده رقمي خلي معاك لو احتاجته
يزن لسه هيكلمها
رودينا: انا همشي بقي علشان اتإخرت
وعديت الايام وبداء يزن يتعرف عليها اكتر ويخرجه ديما من غير فارس كان اغلب الوقت فارس يرن ع يزن يلقي مشغول مع ان مش عويده ويلاقي رودينا كمان مشغوله حس ان في حاجه غلط بس قرر يطنش احساسه الفتره دي رودينا و يزن بعده عن فارس شويه
وهو كان مش عارف ايه اللي بيحصل
في يوم جت رساله ل فارس ان صحبه وحببته مع بعض ف العنوان ده وبعتله العنوان بالتفصيل
اتجنن فارس من الرساله وحاول يكدب قلبه ورن ع يزن لقي فونه مقفول ورن ع رودينا كمان لقي فونها مقفول
راح فارس ع العنوان وقلبه بيدق بخوف ان ده يكون صح
وصل بالعربيه ونزل منها بخوف وطلع الشقه وخبط اول مره واطمن شويه لما مفيش حد فتح وخبط مره تانيه وبرده محدش فتح اطمن وكان هيمشي فجأه سمع صوت ضحك وهو حافظ الضحكه دي كويس وفجأه الباب اتفتح واتصدم فارس لما شافهم مع بعض ف نفس الشقه وهدوم رودينا اللي كانت لبسها لو اعتبرنا انها كانت ستره حاجه اصلا بص فارس بصدمه
يزن بصدمه: فارس انا هفهمك
فارس بصقفه وسخريه : نظرتكم لبعض كانت واضحه بس انا اللي غبي ووثقت فيكم
رودينا: انا والله معملت…………
قطعها فارس بقلم منه ع وشها: انتي تخرسي خالص
ووجه الكلام ل يزن بكسره : كنت فاكر انك صحبي بجد طلعت ولا حاجه
نزل فارس ونزل وراه يزن
باك
فاق فارس من شروده وهو حاسس ان ده حصل دلوقت مش من تلات سنين فاته
فارس بعصبيه: رغم اللي عملته معايا بس مهونتش عليا لما كنت سايح في دمك وبتموت
وخبط ع صدره : ملعون ابو القلب ده اللي شافك اخ قبل ما اشوفك صحبي
فارس بسخريه: سلام يا صحبي
قعد يزن ع المقعد وهو ماسك دماغه وحاسس انه مش قادر ينسي قد ايه كان ندل وجبان وخان صاحب عمره وكان يستاهل الموت في اليوم اللي ضربه في
نزل فارس وراح البيت ودخل الاوضه وبداء يكسر كل حاجه فيها بإنفعال وعصبيه وكأنه بيخرج كل الالم اللي جواه
لينا دخلت عليه هي مخضوضه: في ايه يا فارس وايه اللي في وشك ده (تقصد الكدمات اللي كانت ف وشه من ضرب يزن في)
فارس لسه بيكسر ف كل حاجه حواليه
لينا قربت منه بخضه: رد عليا ف ايه
بعد كميه التكسير والتدمير اللي ف الاوضه نام فارس ع السرير بوجع: انتي السبب انتي اللي دخلتي حياتنا تاني وانا قولتلك بلاش وانتي كنتي مصممه عليه وبعتيني علشانه
لينا: تقصد يزن
سكت فارس
لينا بدموع: انا حبيت يزن من قلبي ومخنتهوش
بصلها فارس بصدمه
كملت لينا: انت كنت فاكر ان مش عارفه اللي عمله فيك بس عرفت بالصدفه من فونه لما شوفت رسايلهم وكل اللي بنهم وعملت كل ده علشان انتقم منه ليك
وكملت بدموع: بس الحقيقه ان كنت بنتقم من نفسي
فارس: واخو
لينا: مكنش اخو
فارس: بس انا……..
قطعته لينا: انت فهمت غلط انا كنت بتعامل عادي مع اخو والكلام اللي بنا عادي ده كان اكونت فيك وكنت قصده ان الفت نظر يزن للفون علشان يشوفه ويفهم ان خنته
فارس بعصبيه: انتي ازاي تعملي كده من غير ما ترجعيلي
لينا بدموع: مكنتش قدره اشوفك بتدمر قدامي ومنتقمش
فارس بعتاب: الانتقام ده لو من الناس اللي بنحبها يبقي ملهوش لازمه عارفه ليه لان احنا كده بننتقم من نفسنا مش منهم
لينا بدموع: انا حبيته من قلبي
فارس قرب منها: وذنبها ايه البنت الغلبانه واللي عملتي فيها ده
لينا: كنت فكره ان مش هحبه وانتهزت فرصه ان امه اتوفت وانتقمت منه بس مع الوقت حبيته واكتشفت ان انتقمت من نفسي مش منه ولما حسيت انه حبها بجد عملت كده محستش انها زي بقيت اللي كان يعرفهم
فارس بعصبيه: البنت ادمرت علشان انتي ترتاحي
لينا: انا……..
قطعها فارس: برا يا لينا
طلعت لينا واتنهد فارس بحزن ومسك الصوره اللي جنبه: مش كنتي تهديني معاكي انا بقيت محتاجلك اوي يا ماما
وبداءت دموعه تنزل بتعب
عدي اسبوع ع ابطلنا وايلين سابت المستشفي وراحت البيت
خبط الباب كتير قامت ايلين بتعب مين
لقت ف وشها
ايلين بصريخ: هو انت ابعد عن حياتي بقي يا اخي
وفجأه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتني لم اذهب)