روايات

رواية مهرة فارس الفصل الخامس 5 بقلم أسماء ابراهيم

رواية مهرة فارس الفصل الخامس 5 بقلم أسماء ابراهيم

رواية مهرة فارس الجزء الخامس

رواية مهرة فارس البارت الخامس

رواية مهرة فارس الحلقة الخامسة

حبيبتي نسيتي دبلتك في العربيه….
خالد و ريم بصدمه… اااااااااي
مُهرة.. اي اللي بتقوله ده
فارس… اي يا حبيبتي كل مره كدا.. قرب منها شويه و قال… البسي دي و هقولك كل حاجه بعدين
مُهرة.. اسفه يا فارس نسيتها زاي كل مره و دايما انت بتفكرني ربنا يخليك ليا يارب
ابتسم من كلامها.. ولا يهمك يا حبيبتي انا دايما معاكي
خالد باستغراب.. ازاي.. و امتي ده حصل و عمي ازاي يوفق علي كدا…
مُهرة.. هو اي اللي ازاي فارس جالي و اتقدم و انا وفقت ولا مش من حقي اني افرح و اختار شريك حياتي..
خالد.. بس يا ترا فارس بيه يعرف انك واحده مش محترمه و… قبل ما يكمل كلامه
فارس بعصبيه.. اخرس دي اشرف منك و من اللي معاك دي و بكرا تندم علي كلامك ده.. مسك مُهرة من ايدها و قال.. يلا عشان نمشي…
خالد.. والله هخليك تندم علي القلم ده…
ريم قربت منه… انت كويس يا حبيبي…
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في عربيه فارس…
مُهرة… شكرا
فارس… علي اي دي حاجه بسيطه و بعدين دا حقيقي انا خطبتك من باباكي و هو وافق بس مستني ردك..
مُهرة… نعم دا ازي يعني
فارس بحب.. مُهرة الكلام اللي هقوله ده اول مرة بنت تسمعه مني و هو انتِ البنت دي.. من وقت ما شوفتك اول مره حبيتك مش عارف ده حب من اول نظرة زاي ما بيقولو ولا ده اي بس اللي اعرفه اني عايزك في حياتي و هستني ردك…
مُهرة.. تمام
مُهرة في الوقت ده حبت تدي نفسها فرصه.. فارس شخص كويس و من اول موقفه ليها وقف جنبها
البنت هتحتاج اي غير شخص تحس معاه بالامان تكون مطمئنه في وجوده.. حد يحس بيها من نظرة عين يقدر يفهمه من غير ما تتكلم حقيقي يا بخت اللي تحس بالامان مع شريك حياتها
عده خمس دقايق…
فارس بابتسامة… ها وفقتي
مُهرة… اي السرعه دي و بعدين سبني افكر براحتي يعني اسبوع شهر او سنه علي حسب…
فارس.. نعم يا حبيبتي.. قدامك ساعه.. ساعه كتير كمان معاكي لحد ما اوصلك البيت و تردي عليا
مُهرة.. اي السرعه دي يا عم و بعدين مش كفايه كلمه حبيبتي بقي ولا انت اخدت عليها…
فارس.. بقت قديمه صح.. اي رايك في مُهرتي… احط ياء الملكيه عشان تكوني ملكي انا وبس
مُهرة اتكسفت و قالت احم احنا وصلنا…
فارس.. تمام هستني ردك هااا..
نزلت مُهرة و هي اول مره تحس بالفرحة هي مرتاحه حاسه انها مطمنه معاه…
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان تاني
مجهول… تنفذ بكرا و تخطفها فاهم انا عايزه قدامي انا اللي همو. تها بايدي
القا. تل… اممم بس ده هكون صعب شويه بس لو عايزه الفلوس هتزيد الضعف..
مجهول.. هدفع اي حاجه بس اخلص منها…
القا. تل… تمام يا قطه…
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
خالد بعصبيه… انا تعمل فيا كدا… بدل ما انتقم منها هي اللي تزلني كدا انا مش هخليها تفرح يوم واحد لازم تندم لازم…
ريم بح. قد… خلاص يا خالد هي مش خلاص هتبعد عن حياتنا عايز منها اي تاني
خالد بدون وعي… بحبها لسه بحبها دي البنت اللي ربتها علي ايدي… انا اسف يا ريم اني بقولك كدا بس مش قادر انساها…
ريم… تمام… وحل الصمت بينهم
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت مُهرة
والد مُهرة…. اي الابتسامة الحلوه دي بقالي كتير مشفتش الابتسامة دي يا ترا مين صاحبه…
مُهرة من غير تفكير… فارس…
الاب… اممم فارس
مُهرة… هاا بابا…
الاب… اه بابا شكلك وقعتي في الحب فارس شخص كويس اللي ينقذ حياتك و يدافع عنك هو ده اللي يستاهل يتحب يستاهل تديلو كل حاجه حلوه عندك.. فارس قبل ما يجي كتب الكتاب جالي و طلب ايدك مني بس قبل اي حاجه انا حكيت ليه كل حاجه حصلت معاكي عشان اكون صريح…
مُهرة… محتاجه وقت افكر فيه و….
قبل ما تكمل تليفونها رن…. دا فارس…
مُهرة… اي انا لحقت…
فارس بحب… بصراحه معنديش وقت هاا وفقتي…
مُهرة من غير تفكير…. موافقه… و قفلت السكه…
الاب بضحك… محتاجه وقت افكر
مُهرة بكسوف… يا بابا بقي…
الاب بحب.. ربنا يسعدك و يفرح قلبك يا بنتي
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تاني يوم في الشركه…
فارس في المكتب رايح جاي… جاي رايح و بيقول.. هي اتاخرت ليه المفروض تكون جات يا ترا حاجه حصلت لا كدا كتيير.. انا هتصل بيها…
بعد وقت
لا دا كدا في حاجه غلط تليفونها مقفول… هتصل علي عمي…
فارس… السلام عليكم ورحمة الله وبركاته…
والد مُهرة… و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته.. ازيك يا فارس يا ابني في حاجه ولا اي
فارس.. لا يا عمي كنت بشوف مُهرة فين تليفونها مقفول و اتاخرت…
والد مُهرة… بس مُهرة نزلت من بدري.. دي بقالها ساعتين..
فارس… طيب يا عمي انا جايلك حالا…
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان تاني زاي مخزن قديم…
مُهرة… انا فين حد هنااا… و بدأت تعيط..
صوت جاي من وراها… تؤتؤ بلاش دموع دلوقتي…
مُهرة بصدمه… انتِ… عايزة مني اي
.. عايزة منك فارس اي رايك او اقولك عايزه روحك…
مُهرة… و انتِ تعرفي فارس منين…
بصراحه شوفته يوم كتب الكتاب و عجبني اوى قولت اي بقي اخلص عليكي و اتجوزه انا… خط حلوه مش كدا…
مُهرة… باين كدا يا سلمي انك انتِ و اختك ريم بتحبو الحاجه اللي تخصني يعني اختك تاخد خالد .. و انتِ دلوقتي عينك علي فارس بس للاسف مش هتعرفي توصلي ليه… عارفه ليه عشان هو هيجي و ينقذني منك…
ريم من وراء سلمي…. عجبتك المفاجأة…
مُهرة.. مش عارفه كنت بعتبرك صحبتي ازاي…
ريم… عارفه يا مُهرة… انا اللي خليت خالد يسيبك… بلاش تبصي كدا هقولك عملت اي…. انا جبت شاب اتصورت معاه شويه صور اي… بس غيرت حاجه صغيره وهي اني شلت وشي و حطيت وشك… بس خالد المغفل صدقني و طلع بنت عمه خا. ينه
مُهرة… انتِ ازاي كدا عملت فيكي اي عشان تعملي كدا.
ريم… من غير اي حاجه حبيت اني اطلع فوق و خالد غني و عنده فلوس كتير و هو فاكر اني بحبه و يعنى.. هم. وت عليه…
مُهرة.. دا انتِ مريضه يا ريم و حق. د اختك طبع عليكي…
سلمي بعصبيه…. اخرسي و ضربتها قلم اياك اسمع صوتك تاني…
مُهرة… فوفي يا ريم اختك مريضه و انتِ عارفه ده فوقي قبل فوات الاوان…
سلمي بعصبيه اكتر….اخرسي قولت اخرسي و ضرب. تها تاني…
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
والد مُهرة بقلق… بنتي هضيع مني يا فارس هاتها يا ابني و طمني عليها
فارس.. رن علي خالد خلي يجي دلوقتي…
وفعلا اتصل و خالد جهه
فارس مسكه و لسه هضربه… خالد
هو في اي يا عمي انت جايبني هنا عشان يضر. بني
فارس… مُهرة فين..
خالد… هاا هتكون فين يعني هتلاقيها مع حد تاني غيرك…
فارس بعصبيه.. ضربه قلم… انت اي لسه لحد دلوقتي مصدق الصور و الكلام اللي قالته ليك ريم يا اخي فوق لنفسك بقي… و امسك شوف الصور دي و اسمع التسجيل ده…
فارس… عمي اطمن مُهرة بخير انا رايح اجيبها و مش هرجع غير بيها…
والد مُهرة… انا واثق فيك يا بني…
خالد… انا جاي معاك .. بس انت تعرف المكان او هما فين…
سكت فارس و متكلمش..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد شويه وقت حصل هجوم علي المخزن و فارس و خالد وصلو…
فارس بقلق.. مُهرة انتِ كويسه طمنيني عليكي…
مُهرة بخوف.. خرجني من هنا يا خالد انا خايفه
سلمي بشر … الله اي الحب ده…
فارس… سلمي انتِ خرجتي من السجن امتي
سلمي.. قصدك هربت.. و هقتل. كم كلكم.. زاي ما قتلت حسام زمان هقت. لك دلوقتي
خالد… مُهرة حاسبي…. خالد الضرب مكانهم… خالد لـ مُهرة.. انا اسف عرفت كل حاجه متاخر اوى سامحيني..
و تم القبض علي سلمي و ريم
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡.
بعد مرور شهر…
بارك الله لكما و بارك عليكم و جمع بينكم في خير
جمله سمعتها حسيت اني اول مره اسمعها…
مبارك يا مُهرتي…
مُهرة. فارس انا بحبك.. بحبك يا ما كنت دواء لقلبي.. لقد تنزلت عن قلبي لك انت وحدك تملكه انا مُهرتك يا فارسي بقولها و بكل حب بحبك…
فارس بابتسامة كلها حب… بحبك يا مُهرتي
عندك وقت اقولك اني ملقتش ونس للعمر احسن منك.. كنت اتمنى اقبلك زمان عشان احبك فوق حبي حب تاني.. بحبك بقلب طفله متعلقه بيك.. بحبك كلمه من اربع حروف بس بتحمل معاني كتير.. عشقتك طب واي يعني ما انت تستاهل اعشقك.. مش عايزة حاجة اكتر من اني اكون وياك و معاك… و الدنيا من غيرك ولا حاجه عارف ليه عشان حبيتك… و حبيت كل حاجه بيك و معاك… بقولها تاني بقلب عاشقه حبيتك يا فارسي 💗💗
دمتم بخير تمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهرة فارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى