روايات

رواية عشقت من رباني الفصل الثاني 2 بقلم مريم محمد

رواية عشقت من رباني الفصل الثاني 2 بقلم مريم محمد

رواية عشقت من رباني الجزء الثاني

رواية عشقت من رباني البارت الثاني

رواية عشقت من رباني الحلقة الثانية

تمارا بخو*ف :ح ح حاضر
عاصي:اركبي
تمارا:عربيتك
عاصي:اه يلا
ركبت تمارا جنبه و انطلق
بعد نص ساعه كان وصل عند فيلا او بالتحديد قصر ملئ بالحراسه
نزل من عربيته بكل كبرياء و غرور
عاصي بهدوء:يلا انزلي يا تمارا
تمارا نزلت بكل خو*ف
تمارا:انت هنا بيتك
عاصي:اممم
تمارا:ده كبير و حلو يا عمو
عاصي:متقوليش يا عمو قوليلي عاصي
تمارا:بس انت كبير اوي عيب مش هتزعل
عاصي:معلش ولا مش هزعل ويلا ندخل بقا
تمارا:ماشي يلا
مسك اديها و دخل بيها القصر و طلع بيها السلم لحد الغرف
عاصي :انتي نامي في الغرفه دي و انا اهو في الغرفه الي جنبك لو عوزتي حاجه و الصبح انشاء الله هعرفك علي ماما و اخويا عشان دلوقتي الوقت اتأخر و هما نايمين
تمارا بخو*ف :ماشي و دخلت الغرفه و هو دخل غرفته
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث في الساعه السابعه صباحا نزلت تمارا من غرفتها مكنش في حد تحت خرجت قعدت في الجنينه بره
بعصب*يه:انتي مين
تمارا قامت من علي كرسي بخو*ف:ا ا نا تم ارا
بعصب*يه:وانتي الي دخلك هنا
تمارا و هيا تبكي: ع ع ع ا ص ي عاصي الدخلني والله انا جايه معاه
لسه هيقرب منها بس صوت ما أوقفوا
عاصي :زيدان ابعد عن البنت
زيدان ببر*ود:مين دي
عاصي:هتعرف كل حاجه جوه لما ندخل تكون ماما خلصت الفطار عشان اقعد افهمكو
زيدان و هو ماشي داخل القصر :ياريت
داخل القصر علي الفطار
حور مامت عاصي :اسمك اي بقا يا حبيبتي
تمارا بابتسامه:اسمي تمارا
حور:عندك كام سنه يا تمارا
تمارا:14
زيدان ببر*ود :وجبت الطفله دي منين يا استاذ عاصي
عاصي بنفس البر*ود:زي ما جبتها بس انا هقول جبتها ازاي عشان تفهمو الوضع
حور:قول يا حبيبي
عاصي:……… بس كده
زيدان بعصب*يه :اه وانت مصدق بنت شوفتها في الشارع
حور بطيبه:يا حبيبي باين عليها طفله بريئه
زيدان بعصب*يه:انتي البريئه يا امي انا عارف الاشكال دي كويس
تمارا بتبكي :والله انا مش كدابه مش كدابه و تصرخ بانهيار و هيا بتتكلم لحد ما فقدت الوعي
عاصي جري عليها شالها و طلعها غرفتها و طلع وراه زيدان و حور امهم
عاصي بصوت عالي :جيب دكتور يا زيداااان دكتور
زيدان حس أن قلبه هيتخلع و خايف عليها و مش عارف ازاي قلب وجعو و حاسس أن هو بيحب حد كده بس قال في دماغو اكيد عشان حاسس بالذنب
بعد شويه الدكتور وصل
و خلص كشف
عاصي:ها يا دكتور
الدكتور:انهي*ار عص*بي البنت دي صغيره علي كدا لازم تراعوها
زيدان بقلق علي تمارا:تمام يا دكتور شكرا و نزل وصلو لحد الباب و رجع تاني عند غرفة تمارا
عاصي :انا نازل دلوقتي رايح الشركه و لو حصل اي حاجه اتصلي عليا يا ماما
حور:حاضر يا حبيبي
و مشي عاصي
حور:و انت يا زيدان مش رايح شغلك
زيدان بتع*ب:لا يا ماما انا داخل غرفتي ارتاح شويه
(اعرفكم علي كل بتوع الروايه المهمين اول حد
1تمارا عندها14عام مش قصيره ولا طويله متوسطة الطول جس*مها حلو و مغ*ري ولا كأنها بنت كبيره عينها زرقه شعرها بني بشرتها بيضاء
2 زيدان الالفي عنده 24عام لسه في كلية طب تخصص جراحه شغال مع اخوه في الشركه لحد ما يخلص دراسته و يبداء في شغله و هو في اخر سنه في الكليه طويل القامه و عريض بشرته قمحاويه عينو خضراء شعره اسود
3عاصي الالفي يبلغ من العمر 26عام مخلص كلية هندسه عنده اكبر شركات الديكور طويل القامه و عريض و لون بشرته خمريه عينه سوده زي سواد الليل
4حور رياض مامت زيدان و عاصي تبلغ من العمر 48 عام قصيره القامه عينها فيروزي شعرها اصفر لون بشرتها بيضاء
5مامت تمارا ليلي قصيرة القامه لون بشرتها قمحاويه شعرها بني عينها عسلي فاتح تبلغ من العمر 44 عام
6علي ابو تمارا يبلغ من العمر50 عينه عسلي غامق لون بشرته سمراء شعره اسود طويل متوسط الطول
و كدا دي شخصيات جميع الظهر في الروايه
1توقعاتكم مين البطل مع تمارا زيدان ولا عاصي
2توقعاتكم مين البطل عاصي ولا زيدان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت من رباني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى