روايات

رواية ليتني لم اذهب الفصل الثامن 8 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب الفصل الثامن 8 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب الجزء الثامن

رواية ليتني لم اذهب البارت الثامن

رواية ليتني لم اذهب الحلقة الثامنة

وفجأه دخلت ايلين اول ما اتفتح الباب وشفوها كده قاموا هما الاتنين بصدمه
يزن: ايلين
كان منظر ايلين متبهدل وهدومها متقطعه من كل نحيه
وكدمات ع كل جسمها ود*م مغرق كل هدومها ووشها المتشوه من كميه الضرب ومش قدره تقف من الدوخه اللي حسه بيها
يزن بعصبيه ل فارس: انت عملت فيها ايه
فارس رغم انه كان عارف اللي هيحصلها بس اول ما شفها كده قلبه اتقبض وجري عليها بخضه
يزن بصله بعصبيه: انا هدفعك التمن غالي يا فارس وعلي الله تقرب منها
بعد فارس عنها وهو لسه تحت تإثير الصدمه وشلها يزن وحطها ع اقرب كرسي وحاول يفوقها
يزن مسك ايديها: انتي كويسه يا ايلين
بصتله ايلين بتعب ونزلت دموعها بإلم وحطت ايديها ع بطنها بتعب: ابني
وبداءت تن*زف
يزن اتخض اول ما شاف الدم بعصبيه: لازم نروح لمستشفي حالا
فارس حاول يخلص الاجرات بسرعه وخدوها على المستشفي
كانوا وقفين بره مستنين الدكتور يزن مسك فارس من قميصه بعصبيه: اقسم بالله لو حصلها حاجه ما هسيبك يا فارس
فارس بثبات عكس الحزن اللي جواه علشنها: نزل ايدك يا يزن لو كنت عايز أذيها مكنتش هجي معاك
يزن بعصبيه: وانت كل ده ماذتهاش
فارس: انت مشفتش حاله لينا
يزن: ولا عايز اشوف ومتأكد ان مهما كانت حلتها مش هتكون زي ايلين ابدا
فارس: انت اه مبتحبش لينا بس ع الاقل تتعاطف معها
يزن: لينا اختك دي شيطانه يا فارس فاهم يعني ايه وبكره اثبتلك ان ايلين بريئه بس ساعتها هتكون انت دخلت مكنها السجن
وسابه وقعد قدام الاوضه
فارس حس بحزن وحس ان ممكن تكون البنت فعلا مظلومه والقضيه اللي هو لينا رفعوها عليها دي كلها ملهاش لزمه
شويه وطلع الدكتور جرى عليه يزن وفارس
يزن: خير يا دكتور
الدكتور: هي المريضه اتعرضت لضرب عن”يف جدا بس اثار الضرب والجروح هيتعالج مع الوقت واحنا ادنها مهداء وشويه وتفوق بإذن الله بس للاسف احنا مقدرناش ننقذ الجنين لانها اضربت جامد ف بطنها وده خلها تفقد الجنين
يزن بصدمه: كانت حامل
فارس: ازاي انت مقولتش كده
سبهم الدكتور ومشى ويزن قعد وحط ايده ع دماغه
وافتكر لما تعبت وقالت ابني وندهت ع واحد اسمه سامر
عند فارس كانت مشاعره متلغبطه مش مصدق انه قتل روح بريقه لا وطفل كمان لسه مجاش ع الدنيا فضل يلوم نفسه طول اليوم
في الوقت ده فون يزن رن
رد يزن بتعب: مين
مجهول: لو عايز دليل براه حببتك يبقي لازم مقابل
يزن بإهتمام: انتي مين
مجهول: ميخصكش اللي يهمك هي وبس
يزن: وايه يضملي انك مبتلعبيش بيا
مجهول: لان محتاجه تظهر برقتها
يزن: لا مش فاهم
مجهول: انزل حالا ع العنوان اللي هبعتهولك بس بشرط
يزن: شرط ايه
مجهول: تحميني من لينا
يزن: ابعتي اللوكشن وكل اللي عايزه هيحصل
قفل يزن معها ونزل بسرعه علشان يقبلها
ومفضلش غير فارس اللي فضل موجود خمس دقايق وجت الممرضه قالت لفارس ان ايلين فاقت وانه يقدر يشوفها
دخل فارس الاوضه وهو مترضد مبيلوم نفسه
دخل وقعد ع اول كرسي قبله اول ما شافته ايلين بدات تعيط وانهارت
ايلين بصريخ: ايه اللي جابك هنا اطلع بره
فارس: ممكن تهدي
ايلين حولت تشيل الكنله اللي ع ايديها
فارس قرب منها ومسك ايديها: انتي بتعملي ايه مينفعش انتي كده………..
قطعت كلامه بصريخ وتعب: وانت اللي هتخاف عليا مين عمل كده ميين ممم………..
وبدات تعيط بتعب
فارس: اهدي انا مكنتش اقصد كل ده
ايلين بصتله بلوم وحزن
وفجأه حتط ايديها ع بطنها: ابني ابني حصله حاجه
هنا ادرك انها لسه معرفتش اللي حصل
فارس بتوتر ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتني لم اذهب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى