رواية خذلان عاشق الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار
رواية خذلان عاشق الجزء الرابع
رواية خذلان عاشق البارت الرابع
رواية خذلان عاشق الحلقة الرابعة
-وليه …ليه اديك فرصة ؟!!
قولتها وانا بز.قه وبرفع راسي …أتردد وهو بيبصلي فزعقت فيه وقولت :
-انطق ليه اديك فرصة ؟!ليه مفروض متطلقش منك ؟!ليه !
بلع ريقه وقال :
-يمكن عشان بقا فيه مشاعر في قلبي من ناحيتك !
-أنت كد.اب …وانا.ني وانا مستحيل اسامحك علي اللي عملته فيا …
وبعدين لسه همشي شدني من ايدي جامد وزعق:
-يا ستي بقولك بحبك …بحبك أنتي عبيطة!!!
زقيت ايديه وقولت :
-ابقي عبيطة لو صدقتك وابعد عني كده ..
وبعدين روحت اوضتي ولسه هقفل الباب ز.ق الباب ودخل وقفله ؛
-أنت …انت بتعمل ايه يا بني ادم انت…اطلع برا اوضتي …برا …
-لا دي اوضتي كمان وانا هفضل هنا .
قالها ببرود فمسكت البريفيوم بتاعي وقولت :
-اطلع برا بدل ما ارمي ده علي راسك …
-نهي أعقلي…
قالها بتوتر فزعقت وقولت:
-لا مش ههدي ومش هعقل اطلع برا بدل ما اشو.ه وشك الحلو ده ..
ابتسم وقال:
-يعني بتعترفي أن وشي حلو …كويس اووي عقبال ما تعترفي أنك.بتغيري عليا وبتحبيني ..
-انا مش بحبك …
صرخت وانا برمي عليه قزازة البريفيوم فمسكها هو. قال:
-عيب كده يا نهي أنا جوزك ميصحش كده …
-امير متعصبنيش وامشي من هنا خلاص مش عايزاك …
قرب مني فبعدت وقولت:
-ابعد يا أمير والا والله هصر.خ والم عليك امة لا اله الا الله …
بس هو فضل يقرب مني وهو مبتسم بهدوء وقولت :
-والله لو قربت لاضر.بك بالفازة …
-اضر.بيني يالا …
قالها بإستفزاز …
سندت الفازة علي التسريحة وقولت ؛
-خلاص مش هرمي عليك الفازة …أنا هرمي نفسي من الشباك …
وفعلا جريت علي الشباك وفتحته فراح مسكني وقال:
-يخربيت أمك بتعملي ايه يا بنت المجا.نين …
بعدين شدني وبعدني عن الشباك وقال:
-ممكن.تهدي ونتكلم زي الناس العاقلين ولا صعب عليكي تبقي عاقلة …
-ايوة أنا مجنو.نة..ومن عيلة مجنو.نة ..الجنا.ن وراثة في العيلة فطلقني عشان مطلعش جنا.ني علي عيلتك كلها …
-مجنو.نة بس مزة ..
قالها وهو بيضحك وهو لسه ماسكني ..
-وكمان بتهزر يا با.رد ..
-بصراحة انتي دمك خفيف فقولت اتماشي مع الجو العام …
وبعدين شالني وقعدني علي السرير وبعدين قعد قدامي وهو ماسك ايديا وقال :
-انا آسف …آسف علي تجاهلي ليكي وآني كـ.سرت قلبك ..آسف اني مكنتش شايفك ولا مقدر مشاعرك …أنا كنت غرقان في تأنيب نفسي لاني حبيتها …ضيـ.عت من حياتي لحظات جميلة علشان كنت مش عايز اتخطي الماضي. ..بس خلاص أنا دلوقتي بطلب فرصة تانية …أقعدي معايا الفترة اللي كنتي ناوية تقعديها لحد ما نتطلق بس الفرق اني هقنعك اني بحبك واني اتجاوزت الماضي ..ايه رايك ؟!
..
وافقت اديله فرصة معرفش ازاي وليه…بس كنت شايفة انه ممكن ينجح في الاختبار اللي ناويت ادهوله وفعلا قدر يطيب خاطري …
….
مرت الايام
في يوم صحيت من النوم وطلعت من الاوضة لقيت امير مش موجود في البيت بس علي ترابيزة السفرة لقيت علبة كبيرة …
فتحتها واتصدمت من اللي جواها…
……
قدام البحر كنت واقفة وانا لابسة فستان أبيض واسع وطرحة عليه كنت مذهولة وانا بشوف يخت صغير علي البحر وأمير بيطلع منه …قرب مني امير ومسك أيدي ودخلني اليخت …
-ممكن افهم ده ايه ؟!
قولتها وانا ببصله بحيرة ..فقال:
-ممكن النهاردة متفكريش في اي حاجة …عايزك تفرحي وبس …
اخدني لسطح اليخت وبعدين اشتغلت موسيقي هادية وهو بيرقص معايا ..فقال بإبتسامة:
-أنا فاكر اني مرقصتش معاكي يوم فرحنا فقولت اعوضك …
قلبي دق بسعادة وهو بيرقص معايا بهدوء …بعدين خلاني ادور ومسكني من وسطي وحط رأسه علي كتفي وقال:
-جاهزة للمفاجأة التانية …
هزيت راسي بتوتر عشان بعد ثواني بدأت تضر.ب ألعاب نارية كتيرة في السما وتتكتب كلمة بحبك يا نهي …عينيا اتوسعت بدهشة وانا ببصله وقولت :
-أنت …انت عملت كده ازاي ؟!
-مش مهم ازاي المهم انتي مبسوطة …لسه مش مصدقة اني بحبك يا نهي …
ابتسمت وقولت وانا ببصله :
-محاولة مش و.حشة يعني اديها أربعة ونص من عشرة ..
عضني من خدي وقالي :
-انتي حر.باية يا بنت انتي …بعد ده كله مدياني أربعة ونص من عشرة والله يا نهي لو ما اعترفتي انك بتحبيني لار.ميكي في البحر واخلي اسماك القرش تأكلك
ضحكت وقولت وانا بحضنه :
-خلاص الطيب احسن أنا بحبك ♥️
-وانا كمان بحبك يا حربا.ية ♥️
ضحكت وانا مبسوطة أن اخيرا ربنا عوضني …صحيح غلط في حقي بس عمل المستحيل وعوضني وهو اللي اتمسك بيا وحاول يصلح حياتنا وخلاني سعيدة …وانا مش هضـ.يع سعادتي من ايدي ..هفضل أحبه للأبد ..بصيت للسما وانا بقول:
-الحمدلله يارب ♥️
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خذلان عاشق)