رواية طفلة القاسي الفصل الثاني 2 بقلم دنيا محمد
رواية طفلة القاسي الجزء الثاني
رواية طفلة القاسي البارت الثاني
رواية طفلة القاسي الحلقة الثانية
تاني يوم الصبح
مراد صحي ودخل يستحمي ولبس ونزل يفطر ويروح الشركة علي الفطار
محمدي : ابقي جهز نفسك فرحك بكرة والناس بتوضب البيت لازم تشوف معاهم
مراد بهدوء: تمم.. لما ارجع من الشركة لان عندي شغل
محمدي هز راسو ومراد اكل ومشي
مراد دخل شركتو بكل هيبة وغرور
الموظفين كلهم استقبلوه باحترام
مراد: كل الشغل الي انا مشوفتوش يجيلي علي المكتب حالا
السكرتيرة: تمام ي فندم
مراد دخل مكتبو واتصل ب ناس تروح البيت تعمل اجواء الفرح لانه هيعملو ف الجنينة الفيلا
عند غرام
حنان بحب؛ بصي ي غرام مش عايزاكي تقلقي اهدي وهو والله م هيعمل معاكي حاجة مش هيإذيكي
غرام بهدوء: خلاص ي ماما حاضر
حنان: المهم لازم تجهزي عشان فرحك بكره
غرام: حاضر ي ماما
محمدي اتصل علي حنان
حنان: الو ي حج اخبارك
محمدي: الحمد لله بخير.. تعالي انتي وغرام انهرضة القصر عشان تجهزو فيه
حنان: ملوش لزوم ي حج محنا بنجهز
محمدي: انا قولت تعالي انتي وهي وخلاص مش هقرر كلمتي
حنان بابتسامة؛ حاضر ي حج
محمدي: هبعت السواق يوصلكم لحد هنا
حنان قفلت معاه وجهزت الشنط عشان يروحو البيت
نروح ل مراد
كان قاعد بيشتغل فجأة بنت دخلت ليه
البنت بدلع: ازيك ي مراد اي موحشتكش
مراد بصدمة: انتي اي الي جابك هنا يابت انتي اطلعي برة
ملك؛ لا ي مراد احنا الي بينا حب ياعني انت عايز تبيعني
مراد بعصبية: ونا مش عايزك حبيتك فترة وخلاص وبعدين اصلا انا هتجوز بكره
ملك بغضب: ياعني اي هتتجوز بكره انت مش هتتجوز غيري ولو اتجوزتها هقتل’هالك انت فااهم
مراد اتعصب وضر’بها ب القلم جامد
مراد بغضب جحيمي: لو بس فكرتي تقربي مني او منها هتشوفي ايام سودة مني انتي فاهمة وشدها ويلا غوري اطلعي برة انا مبحبكيش اي القرف ده
ملك بشر وتوعد: ماشي ي مراد بس متخفش مش هتفرح كتير
مراد بغضب: اطلعي برة
الموظفين كلهم كانو قاعدين بيتفرجو علي الي بيحصل
مراد بغضب وزعيق: كلو يبص قدامو ويركز ف شغلو اي بتدخلو لي ف الي ملكوش في
وكلو بص قداكو ف الي بيعملو ومراد رجع المكتب وآسر دخلو
آسر باستغراب: في اي اي الزعيق ده كلو انا قاعد ف مكتبي وقطعت الخلف من الخضة
مراد بعصبية: ونبي روح انت كمان انا مش ناقص
آسر قعد: لا فيه اي ي مراد حصل اي
مراد: ملك بنت ال.. جاتلي وزعقت وقالتلي مش هتتجوز غيري واتهبلت وتقولي هقت’لك مراتك لو متجوزتنيش انا
آسر: انا ياما قولتلك بلاش تصاحب او تحب دي دي محنونة وبنت مش كويسة اصلا
مراد بعصبية: خلاص بقا الي حصل حصل في اي
آسر اتنهد: خلينا تشوف شغلنا احسن ياعم
مراد ببرود: يبقي احسن
غرام وحنان وصلوا القصر ودخلو البيت
محمدي استقبلهم ب ارتاحب شديد
محمدي ببهجة: ي اهلا وسهلا نورتو البيت كلو
حنان بذوق: ده بنورك ي حج تسلم
محمدي: ي سماح
سماح (الخادمة): امرك ي بيه
محمدي: جهزي اوضتين للقمر دي وامها يلا
سماح اخدت الشنط وطلعت
محمدي قعدهم في الصالة
_عمران ومراتو هيجو بكره ويسافرو بعد يومين بعد الفرح
حنان: ينورو ي حج بقالي زمن مشوفتهمش وياريت اخت مراد القمر دي تيجي مشوفتهاش خالص
محمدي: كلهم هيجو عشان فرح مراد وغرام
محمدي بحب: عاملة اي ي بنت اخويا
غرام برقة وابتسامة: الحمد لله ي عمي حضرتك عامل اي
محمدي: انا كويس.. اخر مرة شوفتك كنتي صغيرة تيجي اربع سنين بس كبرتي وبقيتي قمر
غرام بحب: شكرا ي عمي
في المساء خلص مراد شغله ورجع البيت بس غرام كانت قعدة ف الجنينة ف شاف جسم بنت صغير قاعد هناك جنب الشجر ف راح لها
مراد باستغراب: انتي مين
غرام: آنا غرام ونت مين
مراد بصدمة: انتي غرام
غرام استغربت صدمته: ايوة انا
مراد كان مصدوم من جاملها الغير طبيعي وهو اتعامل مع بنات جميلة بس كلهم كانو عمليات
مراد بتوهان: انا مراد ي غرام
غرام: اه انت العريس صح
مراد بجدية: للاسف انا العريس
غرام بصدمة: ياعني اي للاسف
مراد: ياعني انا مغصوب اصلا
غرام بزعل: تمام انا هطلع انام وقبل ما تطلع مسك ايديها وقال: استني اتعشي معانا واطلعي
غرام بضيق: لا مش عايزة اقعد معاك
مراد بغمزة: دنا فرحي عليكي بكره وكده كده هتقعدي معايا.. وخلصي وتعالي اتعشي وبعدها اتخمدي
غرام بعصبية: هو فيه اي متتكلم باسلوب احسن من كده
مراد بعصبية: متتكلمي عدل يابت
غرام: ملكش دعوة خليك فحالك احسن
مراد بتوعد: كده تمام تعالي اتزفتي اتعشي وبعدها اطلعي نامي وحسابي بكره معاكي بعد الفرح
غرام بقرف سابتو وراحت تتعشي
محمدي بضحك: انتو اتعرفتو ع بعض ولا اي
غرام: اه ي عمي
مراد بقرف: اه للاسف اتعرفت عليها
محمدي: وبعدين ي مراد ميصحش كده
خلصوا اكل وغرام طلعت تنام بس حست بحركة في الاوضة
غرام صحيت وفتحت النور لقت مراد قدامها
غرام بصويت: عااااا الحقوني
مراد راح كتم بوقها: لو صوتي تاني هعلمك الادب ماشي اخرسي خالص
غرام هزت راسها مراد سابها
مراد: اسمعي بقا يبت انتي انا مغصوب عليكي اصلا ف الجوازة دي ف ياريت تتجانبيني تمام
غرام بقرف: ونا اصلا مش عابزاك اتا هتجوزك عشان جدك طلب مني كده لاكن انا ذات نفسي منفسيش ابقي علي اسمك
مراد كان خلاص فقد سيطرتو وراح ضر’بها قلم وشدها من شعرها
مراد بهمس مرعب: هتشوفي ايام سودا معايا
عشق عمالة تزق فيه: اوعي. بقا مش طايقة قربك اي القرف ده ابعد
مراد شد علي شعرها جامد: هتخرسي وتكتمي ومتقوليش الكلام ده ولا تحبي اكمل فيكي
غرام:…….
مراد بصدمة: نعم؟؟!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة القاسي)