رواية احببتك يا مجنونه الفصل السادس 6 بقلم ملك أحمد
رواية احببتك يا مجنونه الجزء السادس
رواية احببتك يا مجنونه البارت السادس
رواية احببتك يا مجنونه الحلقة السادسة
“عند ادهم”
-طق طق طق
-ادخل
-جميله: ك.. ن.. ت عايزني
-ادهم بخبث: كنتي فين امبارح بليل يجميله
-جميله بخفوت: اه يحوستي السودة وكملت بصوت عالي كنت في البيت يعني هكون فين احم احم
-ادهم لنفسه: مش شابهاا خالص.. وكمل لجميله بعني مخرجتيش خالص
-جميله بتوتر: احم هخرج اروح فين يعني وكملت بخفوت يكونش كنت عندكم في البيت اهيييي
-ادهم بخبث: مش تباركلي ي جميله
-جميله: اي اه علي اي
-ادهم بخبث: هتجوز
-جميله بخفوت: ربنا يخدك اسكت وكملت بصوت عالي اه اه الف مبروك
-ادهم: بس بقاا مشوفتهاش قمر 14 يخربيتهاا
-جميله: اي الكدب دة… لا اصدي ربنا يخليهالك
-ادهم: ماشي ي جميله يلا علي مكتبك
-جميله : حاضر…. وطلعت بسرعه البرق
“في مكتب جميله”
-جميله لنفسهاا: احيه احيه علياا كان فاضلي دقيقه واعترف والله
-طق طق طق
-جميله: يالهوي ليكون جالي… مين ادخل
-يارا: اي دة مال وشك مخطوف كدهه لي
-جميله بخفوت: من عمايل اخوكي وكملت بصوت عالي لا لا ولا حاجه انا انا حلوة اهو
-يارا بضحك: اهه واضح واضح
-جميله: هو اخوكي هيتجوز
-يارا بغضب: اه يختي هيتجوز حاجه قرف
-جميله: احم احم طب ومالك زعلانه ليه
-يارا: اصل انت مشوفتيش البنت الي هيتجوزهااا
-جميله: احم احم مالهاا تلاقيهاا قمر اووي
-يارا: دي امر بالستر زالله اديكي هتشوفيهاا في الفرح
-جميله بتوتر: اي اه اه
-يارا: الله لو كانت شبهك كدهه انماا دي رهيبه يما شبه الجوكر بالظبط
-جميله بغرور وضحك: ربناا يخليكي يروحي اديني رقمك بقاا اكلمك واتساب
-يارا: اهه يروحي خدي012***
-جميله: هبقاا اكلمك بقاا وتحكيلي علي البت دي عشان دلوقتي اخوكي هيرفدناا انا وانتي
-يارا : ماشي ياقلبي هروح انا كمان اشتغل مش عشان هو اخوياا مش هيرفدني
-جميله: اذا كان كده ماشي
-يارا: اوكي….. وخرجت
“عند ادهم”
-حمزة: اي يبني مالك مدايق لي
-ادهم: مش عارفه هموت واعرف هي مين”وحكاله علي الي حصل”
-حمزة بذهول: اي دة بجد دي تلاقيهاا مزة بقاا عشان ادهم المنشاوي يفكر يتجوزهاا
-ادهم بقرف: دي دي عبارة عن قرف كدهه اموت واعرف هماا صدقوهاا ازاي اقولك علي حاجه تعالي معانا يوم الخميس وانتي هتشوفهااا ولو عجبتك خدها
-حمزة: لا لا مش عايز هي ناقصه يعيني ي ادهم بقا انت الي مدوب البنات كلهم تاخد جعفر الي قولت عليهاا يماا
-ادهم: وحيات امي مبقاش ادهم المنشاوي ان موريتهاا النجوم في عز الظهر قال حوريه قال دي بومه ومش المشكله انهاا شكلهاا يقرف المشكله انهاا بتكدب وخلت صورتي ادام اهلي زباله مش عايزة تجوز تتجوز
-حمزة: ههههههه متعرفش وقعت مع مين وانا الي قولت انت هتتجوز واحدة واكيد عندهاا صاحبتهاا قمر كنت هظبط معاهاا انماا دي تلاقي صاحبتهاا ابو لهب علي راي جميله
-ادهم بخبث: جميله.. هنشوف الموضوع ده بعدين
-حمزة: مش مرتاحلك
-ادهم: عيب عليك
-حمزة: ماشي ي اخوياا هروح مكتبي بقاا
-ادهم: ماشي يسطا… وخرج حمزة..
“في المساء”
“في مكتب جميله”
-ادهم: جميله الملف دة يخلص وتبعتيه علي البيت عندي عشان لازم اخلصه انهارده
-جميله: احم احم حاضر
-ادهم: اوك…. وخرج
بعد ساعتين… عم عبدو ي عم عبدو
-عبدة الفراش: نعم يهانم
-جميله: مالك يعمو في اي
-عبدة: مراتي في المستشفي يبنتي وكنت رايحلهاا
-جميله: طب خلاص يعمو انا هودي الملف لاستاذ ادهم
-عبدة: ربناا يخليكي يبنتي… وخرج
-جميله لنفسهاا: يخرابي هروح بيت الرعب دة تاني…. وراحت علي الفيلا
“في فيلا المنشاوي”
-طق طق طق
-الخادمه: ايوة حضرتك عايزة مين
-جميله: عايزة ادهم بيه
-الخادمه: حاضر اتفضلي في الصالون….الخادمه بخفوت هو كل بوم واحدة اهي
-جميله: اوكي… ودخلت
“في الصالون”
-والدت ادهم: انتي مين ي بنتي مشاء الله
-جميله بابتسامه: انا سكرتيرة ادهم بيه يطنط
-والدت ادهم: حبيبتي ربنا يحميكي وكملت بخفوت لو تبقاا القمر دي مرات ابني
-يارا: جوجو انتي هناا
-والدت ادهم: انتي تعرفيهاا ي يارا
-يارا: ايوة ي ماما دي حبيبتي
-جميله بضحك: حبيبت قلبى
-مامت ادهم: انتي مخطوبه يحبيبتي
-جميله: لا ي طنط مش مخطوبه
-ادهم: جميله الملف
-جميله: اه اتفضل اهوو
-ادهم: ماشي….. وطلع اوضته
-جميله: ماشي استاذن انا عشان مش هينفع اتاخر اكتر من كده
-مامت ادهم بفرح: ومادبه كمان يخلاثي عليكي
-جميله بضحك: ماشي ي طنط همشي انا بقاا باي ي يويو
-يارا: باي يروحي
-مامت ادهم: باي ياقلبي
-جميله: باي… وخرجت
-مامت ادهم: الله ي يارا البنت عسل اووي تعرفي لو مكنتش البت بتاعت امبارح جت كنت خطبتهاا لادهم كزيسه ومادبه وقمورة كمان
-يارا: اه والله ي ماما كيوته خالص بس هنعمل اي لازم يتجوز جعفر
-مامت ادهم:بس يبت بقاا روحي نامي
-يارا:حاضر ي مامي….ومشيت
“في بيت جميله”
-مامت جميلة:كنتي فين يموكوسه
-جميله:كنت في فيلا المنشاوي اهي
-مامت جميلة:بتعملي اي تاني الله يحرقك
-جميله بضحك:لا لا متخفيش كنت بوديله ملف وانا جميله
-مامت جميلة:انا قولت لابوكي وفرح اووي
-جميلة:طب الحمدلله هتصل بالبت دنيااا تيجي هي كمان
-مامت جميلة:ماشي يلا…..وخرجت
-جميلة:اي اوليه
-دنياا:اي ي اختي معلش معرفتش اجيلك عامله اي
-جميلة:استني بقا عايزة احكيلك علي حاجه “وحكتلهاا علي الي حصل”
-دنياا:مش قادرة سابك علي السلم
-جميلة:يعني سبتي كله ومسكتي في دي
-دنياا:يخربيتك ي جميله دة لو عرف انك انتي هينفخك
-جميله:يبنتي يوم ما كنت رايحاله وانا ماشيه في الشارع ابن طنط ساميه الي بيعشقني طلع يجري ويصوت
-دنياا بضحك:يخربيتك تعبت من كتر الضحك الله يحرقك
-جميله:ماشي المهم بصي انتي تجيلي يوم الخميس عشان في تحضيرات كتير هبعتلك العنوان
-دنياا:ماشي ينصيبه باي
-جميله:باي يروحي انتي….وقفلت
-جميله لنفسهاا:دة انا مدوباهم 2 اهي هنام بقاا…ونامت
تسريع الاحداث”صباح يوم الخميس”
-مامت جميلة:قومي يعروسه
-جميلة:اي اماما انتي صدقتي
-مامت جميلة:يبت عشان ابوكي يلا عشان نروح الشقه نظبتهااا
-جميلة:اهي ماشي يلا اصاحبي
-مامت جميلة:ساعت متربيتي كنت انا فين
-جميلة بضحك:في دريم بارك يلا بقاا
-والد جميله:حبيبت بابا العروسه
-جميلة:احم احم ربنا يخليك يحجوج عقبالك سلملي علي امك….اي الي انا بقوله دة
-مامت جميلة:بس يبت دة انا اقتله لو يبص لحد
-والد جميله:انا اقدر يفوفه دة كل ناشفه ال انتي بلسم
-جميله:لا بقيت جامد ولذوذ يحج بس يلا بقاا هنتاخر
-كلهم:يلا…..وراحوا علي الشقه
“عند ادهم”
-مامت ادهم: يلا ي ادهم قومي
-ادهم: قايم ي ماما متسربعه علي اي رايحين لسمو الاميرة دة انا صحابي احلي منهاا
-مامت ادهم:بس بقاا يبني عيب يلا
-يارا:قوم ي اخوياا قوم يوم ما اشوفك عريس تتجوز جعفر
-مامت ادهم:يارا اتفضلي روحي البسي يلا وكملت وانت كمان ي ادهم
-الاتنين:حاضر
“عند جميله”
-جميله:يلا ي دنياا اخلصي
-دنياا:اهو خلصنا يلا نلبس بقاا
-جميله بخبث:اه يلا دي عايزة وقت
“بعد ساعتين”
-طق طق طق
-والد جميله:استني انا هفتح ي فوفه اكيد هما
-مامت جميلة:اه صح نسيت اقولك هما بيقولهاا يحوريه انت عارف انهاا قمر
-والد جميله:اوكي….وفتح الباب
-والد جميله:اتفضلوا اتفضوا
“عند جميله”
-دنياا:اعاا اي دة بسم الله الرحمن الرحيم
-جميله:بس وطي صوتك دة انا مزة
-دنياا:بمووت والله مش قادره
-مامت جميلة:يلا ي جميله اطلعي بالعصير…اعاا بسم الله
-جميله:اي اماما بقاا الله
-مامت جميلة:معلش يحبيبتى لسا متعودتش
-جميله:هاتي بقاا العصير عشان اطلع اهييييي….وطلعت ولسا بتحط العصير.هوب
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتك يا مجنونه)