روايات

رواية رحلة البحث عن ماريا الفصل السادس 6 بقلم سالي أحمد

رواية رحلة البحث عن ماريا الفصل السادس 6 بقلم سالي أحمد

رواية رحلة البحث عن ماريا الجزء السادس

رواية رحلة البحث عن ماريا البارت السادس

رواية رحلة البحث عن ماريا الحلقة السادسة

رحله البحث عن ماريا
التفاعل وحش خالص يابشر والله مش متشجعه خالص اكتب واكملها بسبب التفاعل مع ان الروايه حلوة ولسا فيها أحداث غامضه كتير تفاعلوا بقي
فضلت افكر هوافق ولا لا واتنقل من بيت جاك لبيت جدي اربع ايام لحد ماقررت وجبت رقم واحد منهم وقولتله انا هبله البوليس وهسج*نكم كلكم ضحك بسخريه وقالي عايز اشوفك بتحاولي وقفل السكه ف واتصلت بجاك وانا ف بيت جدي وقولتله انا جايه جهز نفسك هنخرج للبوليس نبلغ …..هنا كانت آخر ما كتبت ماريا ف دفتر ملاحظاتها قراته كله انا والدتها جاك لبس واتجهز لكن ماريا مش وصلت وجاك خرج يستني وماقلش ليا حاجه غير انه مستني ماري رايحين مشوار لما اتاخرت ماريا قلقنا عليها اتصلت ببيت جدها ملقتهاش هناك واتصلت بابني الكبير قالي انها اتصلت بيه وقالتله انها اقامت علاقه مع رجل وكانت مضطربه وقالت إنها قريبه من بيته وجايه والخط قط*ع بعد كدا انا قلقت وقلبي مابقاش مطمن فضلنا لنص الليل وماري تلفونها مقفول ومش عارفين نوصل ليها نهائي فضلنا نبحث عنها مافيش اي اجابه الكل ماشفهاش ومن هنا بدأنا رحله البحث بعد ما عدي 24ساعه ع اختفاء ماري روحنا قسم الشرطه انا وجاك وابني الكبير وحكينا للشرطه لكن ماكنش ف اي تعاون منهم نهائي وقالوا لو وصلنا لحاجه هنقولكم وجاك حكي ليهم عن قصه الاعت*داء وقالوا منعرفش حاجه هي ليه مش بلغت وبرضو مافيش منهم اي اهتمام وقالوا ممكن تكون هر*بت مع حد وخصوصا ان سنها عدي ال18 ف هما مش اهتموا لكن انا ولويز صحبت ماري طبعنا صورها ف كل مكان ف الحي والولايه وكتبنا عن مكافأه للي يدلنا عليها ونشرنا صور ليها ف عربيتها فضلنا نبحث كتير لكن بدون اي جدي خالص وبعد اسبوعين كان ف بلاغ من حارس قراجات خاصه عن عربيه بنفس اوصاف عربيه ماري للشرطه اللي برضو مش اهتموا باي حاجه ولا حتي طلبوا من الحارس يشوفوا اي كاميرات هما بس يادوب دوروا ف العربيه ولا رفعوا حتي بصمات لقيوا محفظه ماري ومفاتيح العربيه والموبايل ونظاراتها كلهم ف العربيه والعربيه سليمه اخدوهم وسلموهم لينا طيب فين البحث والتحريات حتي الحارس سألوه بس العربيه دي هنا من امتي قالهم من اسبوعين ولما مش اتحركت خلال الأسبوعين شك وطلب الشرطه دا حتي مش سألوه عن ماري اساسا اول ماعرفوا انها ليها من محفظتها وبطاقه الهويه اللي فيها سلمونا مستحقاتها وتلت ايام وقفلوا القضيه بأنها سافرت مع حبيب ليها طب ازاي سافرت وتلفونها وهويتها وفلوسها والفيزا حتي نظارتها اللي مش بتقلعها موجوده انا مش صدقت الكلام دا ماري بعد موت هنري كانت نفسيتها وحشه وكل يوم ف علاقه لكن متقدرش تعمل كدا وتمشي من غير ما تقولي او ع الاقل تقول لجاك او اخوها وكمان تسييب تلفونها اللي بتنام وهو ف حضنها انا قولت اصريت لازم اعرف بنتي فين سواء عايشه او لا عشان كدا طبعت مصورها وروحت المنطقه دي اللي فيها الجراج المشكله انه بعيد عن المناطق السكنيه وكمان الشرطه مش طلبت كاميرات المراقبة اللي هي ع طريق الحراج عشان نعرف ماري جت ازاي ومشيت لفين ولا كان معاها حد ولا لا والكاميرات دي اسبوع وبتمسح الفديوهات عشان كارت الذاكره يفضي من المساحه ودا خلاني اشك ان الشرطه متورطه ف الموضوع عشان كدا اخدت صحبتها وروحنا وسألنا الحارس هل ماري كان معاها حد قال ايوة انا شوفتها ومعاها واحد وفضلت ع تلت ايام كل يوم تيجي معاها راجل مختلف روحنا بلغنا الشرطه اللي ف المنطقه دي وجابوا الحارس وادلي باوصافهم واستدعوهم للاستجواب…….تفتكروا هيعرفوا يوصلوا لماريا واي حصل ليها ف اعتقادكم.

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلة البحث عن ماريا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى