روايات

رواية جميلتي الفصل السادس عشر 16 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي الفصل السادس عشر 16 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي الجزء السادس عشر

رواية جميلتي البارت السادس عشر

رواية جميلتي الحلقة السادسة عشر

جميلة بصدمة.. فعل فاعل …. طب ازاي ومين ممكن يعمل كده
جميلة و هي بترجع شعرها لى وراء .. طب مين اللي ممكن يعمل كده و مصلحته ايه من كل ده بابى عمره ما اذ حد طول عمره في حالو طب اعمل ايه اقول لى جدى لا اقول لى اسر …. مش ها يفهمني مفيش غير اميرة
و في غرفة مروان في التواليت اميرة قعدت على الارض
اميرة بى الم .. اااااه…. اه يامأ ….. هو ايه اللي بيحصلي معقول يكون…… هو نكد مروان اصر عليا ولا ايه حاسه اني متجوزة واحد بى خمس شخصيات زى العروض اللى فى الماركت اشتري تلات و عليهم اتنين هدية يعني اخلص من عايدة اجي هنا القي عقارب
اميرة بحزن شديد.. عمري ما ها طمن ليك طب ما امى حبت ابويا و بعدين عذبها و دمر حياتها
فلاش
اميرة شهدت باباها و مامتها و هوم بيتخنقو مع بعض ضرب و ايهانة
مشهد تانى
اميرة.. ماما انتى رايحة
الام بدموع.. لازم تعرفي انى بحبك مش ها سيبك حتى لم اروح ها فضل معاكي عايشة جواكي عايزكى متعمليش اي حاجة غصب عنك حبى نفسك متخسرهش أو تجي عليها علشان كده حد فاهمني يا اميرة متسمحيش لى اي حد يقيد حريتك امسكي في حلمك تبدي فيه متخفيش غير من اللى خلقك فاهمني يا حبيبتي
اميرة مامتها سبتها و دخلت غرفتها و قفلت على نفسها و بعدين كبت الجاز و بعدين حرقت حالها
باك
اميرة بدموع.. شكلي ها يحصل فيا زى ما حصل فيكي حبيت واحد قلبه حجر
فلاش
خنقت مروان و اميرة علشان نقذت اختو ليليان
مروان .. هو انتى خرجتي النهاردة من البيت
اميرة بهدوء.. اه بس
قبل ما تكمل كلامها كان كف نزل على وشها مروان مسكها من شعرها بكل قسوة
اميرة بى الم .. اااااه
مروان.. يعني قولتلك ما تخرجيش من غير اذني و من رغم كده كسرتي كلامي
اميرة.. البت كانت بتموت عايزني اعمل ايه اسبها لم سيدك تدينا الاذن و بعدين انا مكنتش لوحدي
مروان.. و كمان بتتكلمي يا بجحتك انتى فاكرة نفسك مين علشان تتكلمى بالطريقة دى و تعملي كل حاجة من دماغك اوعي تكوني فاكرة انى بحبك لاااااااا يا ماما انا اتجوزتك بس علشان اعرف الزبالة التانية هى ايه عندي و فهمت انتى مجرد وسيلة انتقم من شاهندة بيها مش اكتر انا بكرهك يا اميرة و عمري ما حبيتك ولا ها حبك
اميرة بوجع.. انا بكرهك يا مروان بكرهك
مروان.. مش اكتر مني
مروان زق اميرة و وقعت في الأرض و اتخبطت في الكوميدينو
باك
ليليان.. اميرة….. اميررة
اميرة.. ايه اايه صوتك خرج من الناحية التانية فى ايه
ليليان.. انتى اللى فى ايه بقلي ساعة بنادى و انتى ولا هنا و بعدين ايه اللى مقعدك كده و مالو وشك اصفر كده ليه
اميرة..مفيش بس تعبانة شوية
ليليان.. طب تعالي نروح لى الدكتور
اميرة.. الا دى ها يقول حقنا و ادويه و مش عارفه ايه و انا مليش خولق لى كل ده
ليليان.. تمام
اميرة .. انتى بتعملى ايه
ليليان.. بحجز انا خلص حجزت و معادنا بعد ساعة انا ها روح اجهز نفسي و انتى كمان ارجع القيكي جاهزة تمام يا ميرو مفيش كلام
اميرة.. جميلة متعرفش هااا
ليليان.. في بير اطمني يلا بقا
و فعلا راحت اميرة لى الدكتورة و ليليان معها
الدكتورة.. طب احنا كده عايزين تحليل علشان نعرف فى ايه
اميرة.. هو حضرتك شاكة في حاجة
الدكتورة .. اعملي التحليل و بعدين نشوف في ايه
اميرة.. شكرا يا دكتورا
ليليان.. شكرا يا دكتورا
الدكتورة.. العفو
و فعلا عملت اميرة التحليل و بعد شوية وصلوا لى القصر و في غرفة اسر
جميلة.. كنتى فين يا اميرة
ليليان.. كونا عند دكتورة
جميلة بغضة.. دكتورة
اميرة.. دكتور الاسنان يا جميلة سناني وجعني يقلها فترة مش عارفه مالها و ليليان راحت معايا علشان ضرسها وجعها مالك شكلك عامل كده ليه
جميلة.. بصي كده
اميرة.. ايه ده
ليليان.. ورني كده
جميلة.. يعني اهلي مامتوش قضاء وقدر
اميرة.. مفيش غير اننا نتأكد بس ازاي
جميلة.. صعب اسال جدي عن حاجة زى كده
ليليان.. هو مامتك ملهاش قرايب أصحاب اخوات
جميلة.. لا ملهاش اخوات…
اميرة.. بس ليها أصحاب طنط نرمين فاكرة يا جميلة مامتك كانت دائما خدنا معها و هي رايحة ليها
جميلة.. ايوة صح دى كانت قعدة مع امى و امك طول الوقت قبل ما تعزل من البلد بس برضو اكيد مش ها تعرفنا حتى لو عرفتنا ها نقول ايه غير كده مش معنا العنوان
ليليان بذكاء.. بس معنا الرقم مممم ها نتصل بى الرقم و نحاول نفهم و نتأكد
ليليان.. هاتى كده
و اتصلت ليليان برقم اللى بعت الرسالة و خدت العنوان
و راحو هوم التلاتة ( طبعا كل واحدة بعتت رسالة لى زوجها انها خارجة و ليليان بعتت لى الاتنين 😍)
و بعد مرور ساعة
اميرة .. هو ده البيت
ليليان.. ايوة هو الرقم بعت كده
جميلة.. انا مش مطمئنة
البنات بصرخ.. ااااااااااااااااااع

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى