روايات

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل السادس عشر 16 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل السادس عشر 16 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الجزء السادس عشر

رواية احباء يجمعهم القدر البارت السادس عشر

رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة السادسة عشر

روح بوجع ودموع طلقني
يوسف بحده نعمم سمعيني كده قولتي ايه شكلك اتجننتي
روح بدموع يوسف لو سمحت انهي اللي بينا بشكل محترم وطلقني انا خلاص مبقتش عايزاك
يوسف عنيا حاضر اروح واطلقك علشان مش فاضي حاليا
روح بحده ودموع يوووسف انا مبهزرش
يوسف بحده ولا انا بهزر انتي صح شكلك اتجننتي هو انا عملت كل ده واتجوزتك علشان اطلقك
روح بوجع ودموع وانا مش هقبل بضره يا يوسف مش هقبل ان حد يشاركني فيك
يوسف اقسمتلك اني مش هتجوز غيرك وحصل واقسمتلك اني مش هتجوز مني وهعمل كده انا محدش يقدر يجبرني علي حاجه كل الحكايه خايف علي امي مؤقتا فبهاودها مش اكتر ومش كل شويه هقولك كده
روح بدموع انا مبقتش مستحمله الوضع ده لوحدي وانت مش حاسس بيا
يوسف بتنهيده هانت ياروح والله هانت خلاص
روح تمام يا يوسف سلام علشان ورايا مذاكره
يوسف ربنا معاكي يا حبيبتي
روح بوجع تمام باي
يوسف بتنهيده باي يا روح
وقفلت وحطت ايديها علي بطنها وفضلت تعيط وبتفكر هتعمل ايه في اللي هي فيه ده
وسمعت صوت اختها وفارس وفرحت جدا ونزلت علشان تشوفهم
نفين بفرح حباااايب قلبي والله واحشتوني اووي
فارس بحب انتي اكتر والله يا حبيبتي
شروق بحب وانتي اكتر والله يا طنط نفين
تولين بفرح يا مرحب يا مرحب والله ده اكنهم 3 سنين مش 3 ايام واحشتونا اوي
فارس بحب وانتي اكتر يا تولي بجد
شروق حضنتها واكملت بحب وانتي اكتر يا روح قلبي
فارس بحب ده انا عايز اقولكم علي حاجه مش هتصدقوها
نفين قول
تولين اه ايه هي
فارس بضحك فاكرين شروق اللي كنت بحبها زمان
نفين اه مالها
فارس بضحك هي هي شروق اللي واقفه قدامكم وعرفنا بلصدفه
تولين بفررح لالا بتهزززر معقوله بجد
نفين بفرح يا الف نهااار ابيض ازاي ده بجد
فارس حكالهم باختصار اللي حصل
نفين حضنتها واكلمت بفرح يا روح قلبي انتي والله كنت بحبك من كلام فارس عليكي بس وقولتله لو نصيبك هتكون بجد ربنا يخليكم لبعض يا حبيبتي فرحتي مش سيعاني
تولين بفرح حضنتها واكملت كان بيموت فيكي بجد يا شروق ربنا يفرحكم يا قلبي بجدد ويرزقكم الذريه الصالحه
شروق بحب وفرح امين يارب وانا والله بحبه اكتر من اي حاجه في حياتي والحمدلله ربنا استجاب لدعائي ودعائه وجمعنا سوا
روح حضنت اختها واكملت بحب وفرح حقيقي عمري ماكنت اتخيل يحصل كل ده انا واحده من الناس كنت بتريق علي حبك الكبير لفارس وانك مستنيه امل كداب بس ثقتك بربنا كانت صح ربنا يسعدك يا قلب اختك بجد مش قادره اصدق بس مبسوطه ليكي اووي
شروق باست جبينها واكملت حبيبت قلبي يا روح عقبالك انتي وچو ونفرح بيكم يارب
روح بوجع يارب عن اذنكم وطلعت
فارس بهمس اختك مالها
شروق مش عارفه بس شكلها متخانقه مع يوسف
نفين بحب بس قمر بلحجاب يا شروق ربنا يثبتك يا حبيبتي
تولين بحب اه بجد جميله
شروق بحب حبايبي والله
نفين يلا اطلعوا انتوا ارتاحوا يا حبايبي لحد ما اعملكم الاكل
فارس مسك الشنط واكمل تمام ماشي وخد شروق وطلعوا
في الاوضه
شروق يااه اخيرا جينا ده انا تعبت وهموت وانام بجد
فارس مين سمعك عايز انام ولا كأني نمت خالص
شروق قامت مسكت ايده وقعدته علي السرير ودخلت في حضنه واكملت بحب بس كده تمام هعرف انام
فارس بضحك كده انتي مرتاحه يعني
شروق وهي مغمضه اممم جدااا وانت
فارس باس ايديها واكمل انا عمري مارتحت قد من وقت ما ظهرتي في حياتي يا شروق
شروق بحب بجد وانا مبسوطه اوي ومش عايزه غير افضل معاك العمر كله ولو انا في حلم مش عايزه اصحي منه خالص يا فارس
فارس باس ايديها واكمل بحب لا يا اميرتي انتي في واقع ولسه اللي جاي من حياتنا كله هيبقي احلي من اللي فات
شروق بحب امين يارب بجد
وفارس مسك فونه واتصل بفهد
فهد ايه يا حبيبي
فارس ايه عامل ايه يا حبيبي طمني عليك انت وليلي
فهد بتنهيده زي الزفت الخرا اي حاجه وحشه تقدر تقولها قولها ليلي مش طيقاني خالص يا فارس بجد وكل ما اشوف في عنيها امل تكابر
فارس بتنهيده متنساش انها شايفه انك حد غير اللي هي حبته طول عمرها ومستحيل تشك انك فهد لان الشخصيه الجديده اللي شافتك فيها متشبهش فهد بأي شكل من الاشكال
فهد بحزن والله انا بحاول يافارس بكل طاقتي اني اخليها تتقبلني بس طريقتها دي بتخليني اخاف من فكره انها تعرف اني فهد
فارس بص خليني صريح معاك حتي لما تعرف مش هيكون سهل عليها ابدا هي هتلاقي شخص غير اللي هي حبته وعارفاه خالص فمتزعلش من رده فعلها بس انت حاول بقدر الامكان انك تخليها تحب معتز علشان تتقبلك بعدين
فهد بنفخ رافضه خالص يا فارس وبتكابر طول الوقت انا حقيقي تعبت وبص في المرايه لمح ان في حد وراه فاكمل بقلق فارس انا في عربيه بقالها خمس دقايق كده بتمشي ورايا من ساعه ماقربت اوصل البار وياخوفي يكونوا شافوا ليلي معايا
فارس بحده نعممم ازاي يعني وانت ايه خلاااك تنزل ليلي اصلااا انت اتجننت
فهد اووف اهو اللي حصل زنت اوي بقولك ايه حط لينسز من بتوع تولين رمادي وروح العنوان اللي هقولك عليه ده وخد ليلي روحها البيت علي انك انا علشان انا مش مطمن خالص ولو رجعت اجيبها هيشوفوني
فارس بقلق ياشيخ الله يخربيت اهلك نبهتك انك متنزلهاااش
فهد طب صعبت عليا فضلت تتحايل اعمل ايه انا
فارس بحده تقوم تعرض حياتها وحياتك للخطر انت مخك راح فييين
فهد بضيق اهو اللي حصل روح انت يا فارس خد ليلي من عند طنط سوسن وانا وصلت البار اهو
فارس بقلق طيب تمام وابقي كلمني وانت مروح
فهد تمام
وقفل
فارس حط شروق علي السرير وقام جهز ولبس قميص وبنطلون زي طريقه لبس فهد وركب اللينسز
شروق اتعدلت واكملت حبيبي انت رايح فين
فارس البيه فهد نزل مراته من البيت وفي حد بيراقبه فانا لبست زيه وهاخد ليلي اروحها واجي علي اني هو
شروق يالهوي عليه بجد بيفكر ازاي ده مش وقته ينزلها روحها بس متتاخرش ها
فارس حضنها وباسها واكمل من عيوني
شروق باست رقبته واكملت خلي بالك من نفسك
فارس حاضر ياروح قلبي
ونزل
نفين الله منمتش ليه
تولين بضحك وعامل فيها معتز ليه فين البدل
فارس بضحك مش وقتك يا تولي بس ورايا مشوار مهم
تولين استني استني بس ووقفت قدامه واكملت بصرااخ دييي اللينسسسسسز بتااااااعتي رايح بيها فين
فارس بضحك يابنتي مش وقت امك دلوقتي اوعي كده
تولين مسكته من قميصه واكملت يعني عنيك حلوين بتفتري ليييه فعلا محدش بيعجبه حااله اخلع اللينسز بتاعتي حااالا يا فارس
فارس بضحك يخربيت اهلك اوعي سيبي القميص هجيبلك غيرررها واانا جاي والاغلي مش المعفنه اللي عمت عيني دي
نفين بضحك خلاص يا تولين سيبيه اكيد رايح يشيل مصيبه من مصايب اخوكي
فارس بضحك عليكي نور انا موجود علشان احل ام مشاكل فهد الله يحرق فهد هو ودماغه
تولين دبدبت علي الارض واكملت انا عايزه اللينسز بتااعيي مليش دعوه
فارس بضحك والله هجبلك غيرها جتك الارف انتي وهي بقي وشال ايديها وطلع بسرعه
تولين بزعل شايفه يااا داااده
نفين بضحك ما قالك هجيبلك غيرها خلاص سيبيه يشوف اخوكي هبب ايه ويعدله
عند فارس ركب العربيه وساق باقصي سرعه ووصل البيت وخبط
فتحت سوسن
سوسن اتفضل يا حبيبي
فارس يزيد فضلك يا امي فين ليلي يلا علشان نمشي
ليلي طلعت واكملت هو انا لحقت اقعد علشان امشي ي معتز
فارس ابتسم انها اتحجبت بس سكت علشان متاخدش بالها واكمل معلش يا حبيبتي اجيبك مره تاني
ليلي بحده تعلالي بس تعلالي ثواني كده
فارس دخل واكمل ايه في ايه
ليلي قفلت الباب ومسكته من قميصه واكملت بحده حااالا تقولي وتعترف غيرت هدومك فيين وليه
فارس بضحك فين يعني في حمام المكتب يا ليلي
ليلي بحده معتززز انا مبهزرش انت ايه خلاك تغير هدومك اصلااا قلعت هدومك اللي روحت بيها لييييه هااا مش هتبطل قررررف
فارس بصدمه بت انتي مجنونه والمصحف مفيش حاجه حصلت من دي وبقي يبعدها عنه واكمل وابعدي ورحمه ابوكي مينفعش كده
ليلي بحده معتززز هتقول الحقيقه ولا اعرفها انااا واكملت بدموع معتز انت ريحتك برفيوم حريمي
فارس هز راسه ب لا واكمل لا طبعا مفيش الكلام ده انتي اتجننتي
ليلي بدموع لا في واكملت بصدمه ثانيه واحده ايييه ده وحطت ايديها عند رقبته واكملت بحده ودموع طب بصي يا ماماااا تعالي انتي اشهدي علشان لما اقولك اطلق محدش يغلطني
فارس بقلق ايه في ايه يا ليلي مش فاهم حاجه
سوسن بصدمه ايه ده يابني
فارس هو في ايه يااا جماعه ووقف قدام المرايه فتح عينه بصدمه واكمل في سره الله يخربيتك ياااشروق اتصرف ازاي دلوقتي الواد باعتني احلله مشكله اخرب بيته
ليلي بعصبيه اييييه رد ولا مش لاقي رد تقوله
فارس غمض عنيه واكمل بهدوء ليلي وطي صوتك علشان متعصبنيش عليكي واتكلمي باحترامك
ليلي بحده دموع انت تطلقني ودلوقتي حااالا انا مش هروح معاك
فارس بحده ده عند امك الكلام ده هتروحي يعني هتروحي لمؤاخذه يا حجه
سوسن بتنهيده انت خليت فيها لمؤاخده يا معتز عماله اقولها بيحبك بيحبك ادافع عنك ازاي دلوقتي
فارس بتنهيده ليلي والله العظيم ماخونتك عيب لما تقولي علي جوزك اللي بيحبك كده والمصحف جوزك مايقدر يخونك ابدا خلاص لو قدامه كل بنات الدنيا مش هيختار حد غيرك افهمي ده ارجوكي
ليلي بدموع وريحه البرفيوم والروج اللي رقبتك دول ايه
فارس بتوتر دي لميس وانا زقتها في نفس الوقت واكيد هي شاكه فيا علشان انا متغير اخر فتره فعملت كده علشان لو اعرف حد تعملي مشاكل لان محدش يعرف اني متجوز لسه
ليلي بدموع وانا قولت اللي عندي يا معتز مش معني اني مش بحبك يبقي تيجي عليا وتخوني اهو للاسف انا مكتوبه علي اسمك حاليا يعني لازم تحترمني
فارس بتنهيده والله العظيم تلاته ماحصل اي حاجه من اللي في بالك دي
ليلي بحزن ودموع تمام
هدخل الحمام وجايه
ودخلت ورزعت الباب وشغلت الحنفيه تغسل وشها من الدموع
فارس بهمس يا امي انا مش فهد انا فارس
سوسن بصدمه لا والنبي يالهوي يخربيت الشبه اللي بينكم
فارس في اختلاف في لون العيون وانا حطيت لينسز نفس لون عينه وجيت اروحها البيت بداله علشان حد من شغله بيراقبه وهو مش عايز خطر علي ليلي واكمل بضحك واللي في رقبتي دي مراتي بس حقيقي مخدتش بالي خالص
سوسن بضحك يالهوي علي الاحراج اللي كنت فيه من شويه ربنا يخليكم لبعض يا حبيبي ولا يهمك خلاص
فارس بحب اللهم امين يارب فانا عايزك تفهمي ليلي ان جوزها بيحبها وتشيل الكلام ده من دماغها
سوسن يابني والله اانا اتصدمت بس طلما طلع الموضوع كده عنيا حاضر هكلمها
وخرجت ليلي واكملت بجمود يلا
فارس بتنهيده يلا
ومشيت قدامه ونزلت ركبت العربيه
ليلي هو حضرتك بقي غيررت العربيه كمان
فارس بضحك لا دي بتاعه واحد صاحبي بتاعتي بتتصلح شويه واجيبها
ليلي تمام عقبال ماتغير مراتك وترحم اهلي من دي عيشه
فارس بتنهيده انا مش مضطر ومع ذلك حلفتلك ان معملتش حاجه غلط
ليلي بحده عملت معملتش ميخصنيش يا معتز هي فتره وهنطلق وخلصت
فارس بعصبيه مزيفه طب ابقي اسمع سيره الطلاق دي تاني اقسم بالله يا ليلي هتشوفي وش زباله انا مداريه عنك المسخره اللي قولتيها دي مش هتقررر تاني فاهمه
ليلي——-
فارس بحده فااااهمه
ليلي بفزع ااه فاهمه
فارس ده مرار طاافح بجد ووصل البيت وركن العربيه وطلع
ليلي ماتدخل هو انا هعزم عليك
فارس بتوتر ورايا مشوار رايح وجاي بسرعه
ليلي هتروح فين تاني يا معتز دي مبقيتش عيشه اومال جيت خدتني من عند ماما ليه
فارس دخل وقفل وقعد علي الكنبه.واكمل اديني مش هنزل ادخلي نامي بقي
ليلي انت مالك انت ادخل انام ولالا مش فاهمه ورايحه تفك طرحتها
فارس مسك ايديها واكمل بسررعه لالالا متقلعيش الطرحه ولا تغيري
ليلي بستغراب ليه محنا جينا وانا طهقت وحرانه
فارس بتوتر لا واحد صاحبي جاي خليكي زي مانتي
ليلي شغلت التكييف وقعدت واكملت ادينا اتنيلنا قعدنا
فارس اعملك قهوه ?
ليلي وده من امتي طقم الحنيه ده
فارس بضحك ياست تصدقي انا غلطان
ليلي بضحك لا اعملي معاك
وفارس فعلا عمل اتنين قهوه وحط لي ليلي منوم في كوبايتها
وقعدوا في البلكونه يشربوا
ليلي انا تعبانه اوي عايزه انام ماتقول لصاحبك يجي يوم تاني
فارس حاضر هشوف ايه دنتيه بس اشربي قهوتك
ليلي وهي بتشرب اكملت تمام
ودقايق وكانت بتدوخ فقام بسرعه فارس وشالها بين ايديه ودخل حطاها في السرير وغطاها ونزل
———————————–
في البار وتحديدا المكتب
الباب خبط
فهد ادخل
ساره دخلت واكملت بعياط معتز انا تعبانه ولميس مش راضيه ترحم اهلي وتسبني في حالي
فهد مالك في ايه
ساره بعياط انا تعبانه ومش قادره خالص خليها تسبني في حالي
فهد مسك ايديها وقام وخرج
لميس بحده دخلتيله ياختي اديه جابك بنفسه هنا
فهد لا هاخدها انا
لميس بحده نعم وده من امتي ده
فهد بحده الوقت اللي يعجبني ميخكصيش يا لميس مش هستني منك تقوليلي اصلا
وشد ساره وطلعوا
في الاوضه
ساره بعياط يعني انا بقولك تعبانه تاخدني انت بجد فرقت ايه
فهد بتنهيده انا مش هاجي جمبك يا ساره انا خدتك علشان تنامي براحتك الشويه دول انا والله ما هاجي جمبك لا انتي ولا اي حد تاني خلاص
ساره بستغراب انت كويس يا معتز
فهد بتنهيده دي اكتر مره اكون كويس فيها
ساره قعدت قدامه واكملت لا انت معتز فعلا للحظه كنت هقول انك فارس
فهد بستغراب اشمعنا
ساره اصل فارس بيجي ياخدنا ومش بيأذي اي حد عمره مافكر يلمس واحده فينا ودايما ينام علي الكنبه واحنا السرير
فهد بصدمه انتي بتتكلمي بجد
ساره اه طبعا بجد بس ايه غيرك كده
فهد بتنهيده حااجاات كتير وزي ماخربتها هصلحها انتوا ال 6 كتبت لكل واحده فيكم فلوس في البنك وههربكم من هنا في اقرب فرصه وابدائو حياه جديده ونضيفه يا ساره
ساره بستغراب معتز مااالك بجد بتقول ايه
فهد وهو بيشرب سجاير اكمل بقول الصح انا جيت عليكم كتير اوي يا ساره وعارف مفيش حاجه هتعوضكم عن كل الاذيه اللي حصلت بسببي
ساره بدموع انت اتغيرت كده ازاي معقوله قتلك لي ليلي البنت اللي اعتديت عليها اخر واحده دي غيرتك
فهد بوجع ودموع ليلي دي مراتي يا ساره
ساره بصدمه ايه مراتك
فهد بدموع اه مراتي وبنت عمي كنت بحبها من زمان وابوها قتل امي وابويا وطردني انا وفارس بحجه اني حاولت اعتدي عليها وهي قالت انه حصل خوفا من ان ابوها يقتلني علشان هددها بيا وانا مكنتش اعرف كل ده وكرهتها واتشردت انا وفارس 3 سنين في الشوراع لحد ما عم كمال عرفنا لما انقذنا بنته من الخطف وسنه وحياتنا بقيت احسن ساعتها رجعت انا وفارس الصعيد علشان نجيب حبيبته عرفت يوميها ان بيت جدي وقع وموت كل اللي فيه من ساعه مامشينا اليوم ده جيت هنا وانا سكران وموجوع انها فارقتني وهي ظلماني وعرضت عليا الو*سخه لميس اشتغل كده في القرف ده وخلتني غلطت معاها وانا سكران وانا بكل قسوه قولت وماله يخش الستات كلها تولع المهم انا اخد فلوس حلوه واعيش لنفسي بقي وبقيت كده يا ساره
ساره بدموع ورجوع ليلي اللي كنت فاكرها ماتت رجعك لشخصيتك الحقيقه
فهد بدموع بلظبط كده لاني محبتش غيرها وكنت بردو بكابر وحاولت اعتدي عليها بس مقدرتش وهي قالتلي لو عايز اطولها اكتب عليها كتبت بس لاني بحبها وخدتها حجه ان الكلمه طلعت منها ولحد انهارده ليلي متعرفش اني حبيبها وابن عمها ومانعاني اقربلها وبتعاقبني وبتسمعني اسوء الكلام
ساره بدموع انت صعبت عليا اووي يا معتز
فهد مسح دموعه واكمل ده علشان انتي طيبه يا ساره وحقك عليا انتي وجودي ويارا وملك وتاليا ودنيا وقوليلهم يسامحوني بجد
ساره بدموع خلاص يا معتز هو كده كده ناس زينا مصيرها اتحكم عليه بلاعدام
فهد وعد مني هخرجكم من هنا وهخلي 6 من رجالتي يكتبوا عليكوا ويطلقوا وتبقوا قدام الناس كلها معززين مكرمين
ساره بعياط لا هما ملهمش ذمب فكل ده
فهد انا شاورتهم ورضيوا وخلاص ده بس علشان تطلع لكل واحده ورقه انها مطلقه علشان تقدر تعيش حياتها يا ساره وبردو ذمبكم في رقبتي طول العمر
ساره بعياط انا عايزه اخرج من هنا اهم حاجه
فهد هخرجكم والله كفياكي عياط بس اكتمي بوقك شويه لميس لو عرفت هموت قبل ماعمل كل ده
ساره مسحت دموعها واكملت بفرح شكرا بجد يا معتز
فهد انا معملتش حاجه بل بلعكس مهما اعمل مش هعرف اصلح غير شويه
ساره بنسبالنا كتير اوي
وعدا شويه ونزلت ساره ومعاها فهد
لميس بحقد طولت يعني
فهد وهو بيرمي السيجاره اكمل انتي فارقه معاكي اييه دلوقتي
لميس فارقه معايا انك متغير
فهد ولا متغير ولا زفت بس مودي مش رايق شويه
لميس تمام يا معتز تمااام
فهد انا مروح سلام
لميس تمام باي وشاورت لرجالتها تمشي وراه
————————————
في المخزن
ساره بفرح بنااات بناااات تعالوا عايزاكم
يارا خير يابنتي
ملك في ايه مالك مبسوطه ليه كده
ساره بفرح معتز
جودي ماله زفت
ساره بفرح همست معتز هيخرجنا من هنا وكتب لكل واحده فلوس في البنك وهيخلي 6 رجالته تتجوزنا وتطلقنا علشان سمعتنا ونبقي مطلقين قدام الكل
يارا بصدمه نعممم ازاي يعني
جودي بفرح والله بجد
تاليا بفرح بتهزري ازاي ده
ملك بخوف ازاي ده مش بعيد يقتلوا ويقتلونا انتوا عارفين كام واحده هربت وكان مصيرها الموت
ساره معرفش هيعمل كده ازاي بس كله من ليلي ربنا يخليها يااارب هي السبب
دنيا بستغراب ليلي مين ليلي البنت اللي قتلها
ساره بضحك قتلها مين دي هي اللي قتلت معتز اللي جواه ليلي دي بنت عمه وحبيبت عمره
البنات بصدمه ايييه
ساره بضحك اه والله بصوا اللي حصل ان انا قولت لمعتز مش عايزه اطلع لحد وهو خدني ومأذنيش وحكتلهم كل حاجه
يارا بصدمه مش قادره اصدق معتز بيحب
ساره ده بيعشقها وبسببها قرر مش هيمس اي بنت تانيه للابد وليلي بردو مش ساهله بتربيه وبتبعده عنها
جودي والله ناصحه مش احنا
ملك بقولكم ايه سيبكم من اللي فات اانا بركز في حياتي برا هنا بجد
يارا متحلموش اوي يمكن يموت لو معرفش يخطط صح ونموت معاه
ساره لالا بعد الشر باذن الله هينفذ
ملك حقيقي يبخت ليلي بحبه ليها معقوله علشانها قدر يغير نفسه كده وهيحارب الناس دي
تاليا اخر حاجه كنت اتخيل انها تحصل
———————————–
في الفيلا فارس جيه
فارس امسكي يا ست تولين لينسز جديده اهي وانضف من المعفنه بتاعتك
تولين معفنه بتاعتي ايه ده انا مكنتش لبستها وحضرتك خدتهاا
فارس بضحك والله عمت عيني المهم اني جبتلك غيرها علشان متفضحنيش
تولين تسلم يا برو
نفين يلا هات مراتك وانزل
فارس حاضر وطلع لقي شروق قاعده ماسكه الفون واكملت لما شافته ها عملت ايه
فارس بضحك طلقتهم
شروق بخضه يا شيخ بعد الشر
فارس قعد جمبها واكمل ما كله بسب حضرتك ينفع اللي كنتي عملاه عند رقبتي ده ليلي شافته وبهدلتني وكانت مصممه علي الطلاق
شروق باحراج ايه ده يانهار اسود طب وعملت ايه
فارس بضحك حورت قولتلها لميس اصل هعمل ايه بجد
شروق باحراج احمم طب كويس اتصرفت
ورن فوفه
فهد ها يا فارس عملت ايه
فارس بضحك طلقتكم
فهد بضحك متهزرش عملت ايه بجد
فارس بضحك حرمي المصون باستني في رقبتي والروج طبع وانا مخدتش بالي ومراتك شافتها وكمان ريحه برفيوم شروق اللي علي هدومي مع ان هدومي غير الوان هدومك اللي انت نزلت بيها قدلمها اتبهدلت وليلي علت صوتها وطلبت الطلاق
فهد يااا نهارك ازررق يعني اوديك تحللي مشكله تجبلي مصيبه
فارس بضحك حليتها علي قد ما قدر هي راسها والف سيف انك خونتها قولتلها لا دي لميس وانا زقتها علطول وحلفتلها ان جوزها بيحبها وعمره مايخونها وفهمت امها وهي هديت نوعا ما بس بردو مش طيقاك علشان تكون عامل حسابك بس
فهد بضحك منك لله يا فارس حبكت محنك انت ومراتك وانت رايح لي ليلي يعني
شروق باحراج شايف اخوك
فهد بضحك اخوه ايه بس ده انا شكلي هتطرد واجي انام جمبك جمبكم انهارده
فارس بضحك لا تقلق باذن الله خير واسمع بقي الباقي لما نزلت معايا خدت بالها ان العربيه متغيره قولتلها ان دي بتاعت صاحبي ووديت عربيتي تتصلح هجيبها شويه كده قالتلي عقبال ماتغير مراتك زي ماغيرت العربيه
شروق فضلت تضحك
فهد بضحك اضحكي ياختي اضحكي ما كله من دلعك انتي وجوزك والله اجي انام وسطكم وانكد عليكم واحرق دمكم زي دمي الي بيتحرق كل دقيقه ده
شروق بضحك تنور عيب عليك
فارس بضحك حقيقي اه مش هتفرق كتير كده كده يابرو
شروق زغدته بايديها واكملت اتلم
فارس بضحك عنيا حاضر واكمل لفهد المهم لما وصلنا كانت هتخلع الطرحه
فهد الله كملت
فارس بضحك لا تقلق قولتلها ان صاحبي جاي فضلت زي ماهي لحد ماعملتلها قهوه فيها منوم فانامت وحطتها في اوضتكم ونزلت
فهد نهارك ازرق انت بتحط لمراتي منوم
فارس بضحك يا شيخ اتلهي دي مجنونه بجد الله يكون في عونك النوم ليها رحمه
فهد بضحك انا عارف كده كده ان ليا الجنه من اللي بستحملوا والله
فارس بضحك حصل ابقي اسمعك تقولي اروح لمراتك تاني هقتلك انت وهي
فهد بضحك اخص علي الاخوات وبص وراه واكمل فارس العربيه لسه ورايا
فارس بقلق اتعدل واكمل بقولك اييه تعالي علي هنا اياااك تروح عند ليلي اياااك
فهد بتوتر طب ايه هسيبها لوحدهاا
فارس بحده اسمع كلامي مره وتعالي وانا هخليك تروحلها بس تعالي علي هنا دلوقتي
فهد حاضر وبيزود سرعته علشان يهرب منهم بس العربيه حلقت عليه جامد خلته انحرف عن الطريق وخبط في السور جامد

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى