روايات

رواية جميلة الصقر الفصل الثالث 3 بقلم نور محمد

رواية جميلة الصقر الفصل الثالث 3 بقلم نور محمد

رواية جميلة الصقر الجزء الثالث

رواية جميلة الصقر البارت الثالث

رواية جميلة الصقر الحلقة الثالثة

وفي القصر في جناح صقر كانت جميله بتتكلم في الفون **
جميله:ايوه ياكريم انا كويسه متخفش وخطتنا ماشيه زي الفل كمان
كريم:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جميله:لا متخافش انا عامله حسابي وزي الخطه تمام وانا مش حمشي من هنا غير لما احقق هدفي
كريم:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جميله:لا مش حتراجع دلوقتي لازم اتنقم منه على الي عمله في عيلتي انا انتقامي حيبدء من النهاردا
كريم:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبعدها سمعت صوت فتح الباب
جميله بخوف:طيب اقفل دلوقتي ياكريم حكلمك بعدين سلام سلام
دخل صقر فجئه بغضب :كريم مين ده الي بتكلميه
جميله بتوتر وخوف:انا انا مش بكلم حد
قصر بشك:لا انا سمعتك بتقولى حكلمك بعدين ياكريم ميين كريم ده انطقي فورا
جميله بخوف:لا انا كونت بكلم صوره بابا بس هو اسمه كريم وانا بحب اكلمه كده بس
صقر:طيب بابا جهز كل حاجه تحت والمأزون تحت كمان انا جبتلك الفستان ده البسيه وتعالى تحت علطول
جميله:حاضر خمس دقايق بس..واخدت منه الفستان كان ابيض مشجر جميل جدا جهزت نفسها وحطت ميكب كمان فكانت زي القمر
نزلت وتفاجئت لما لقت بباه بيبص عليها بخبث كده وصقر بيتكلم مع المأزون هي خافت منه ونزلت قعدت جنب صقر بخوف
صقر:مالك ياجميله باين خايفه من ايه
جميله بتوتر وخوف:انا انا مش خايفه والا حاجه..وهي بتبص على بباه قدامها وبتفرك في ايدها بخوف
صقر بص عليها لاقاها خايفه من بباه:جميله انا جنبك متخافيش انا ححميكي منه وانا معاكي متخافيش من حد في الدنيا..وضع يده على يدها ليطمئنها
جميله وهي نتظر له بارتباك:ح ح حاضر
سليم بمكر:ابدء يامولانا كتب الكتاب فورا
المأزون:حاضر ياسليم بيه..ثم نظر لجميله ليكمل..هل تقبلى يابنتي صقر السيوفي زوجا لك على سنه الله ورسوله
جميله بتوتر:انا انا مش
المأوزن:مش مواقفه يابنتي على صقر بيه
عاودت جميله النظر له لتتزكر مهمتها هنا لا يمكنها التراجع الأن:لا ياعمو انا مواقفه طبعا
المأزون:وانت يابني تقبل جميله كريم زوجه لك على سنه الله ورسوله
نظر صقر لها ولم يجيب
عاود المأزون سؤاله:هل تقبل يابني جميله كريم زوجه لك على سنه الله ورسوله
صقر بتردد:انا انا ..ثم نظر لابيه ليجد ملامح العضب على وجهه بلع ريقه بخوف ثم اكمل..لا انا اكيد موافق
المأوزن:كده اقدر اقول بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير بقيتو زوج وزوجه
قام سليم بفرح وهو يحتضن صقر:الف الف مبروك يابني اخير شوفتك عريس وحفرح فيك احم قصدي بيك
صقر بخوف:الله يبارك فيك يابابا
تركه سليم وتوجه الي جميله بخبث:الف مبروك ياعروستنا الحلوه
جميله بتراجع وخوف:الله يبارك فيك ياعمو..ثم جرت الى صقر وامسكت يده بخوف
صقر:متخافيش انا معاكي تعالى بقي نطلع فوق بعيد عنه..وطلعو الجناح سوى وسليم بعد مامشي المأزون راح على مكتبه في القصر
سليم في الفون:الوو ياحبيبتي كده اقدر اقول الف مبروك لينا.. خلصت من جوازه اخير وباقي الخطه التانيه بس
:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سليم:ايوه ايوه متخافيش قريب اوي حجننه وبعدين حتبقي كل حاجه لينا احنا بس
:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سليم بخبث:وانتي كمان وحشتيني بكره حكون عندك متقلقيش سلام علشان عندي شويه شغل
وقفل منها وطلع من القصر كله
وفي الجناح صقر **
جميله بخوف ليسا:هو هو مشي مش كده
قصر:ايوه متخافيش منه انا موجود معاكي وانتي بقيتي زوجتي دلوقتي والا نسيتي
جميله:لا منستش بس على والورق بس متنساش انت ده
صقر بضحك:لا فاكر متخافيش وانتي اصلا مش من النوع بتاعي
جميله بصدمه:نعم ياعمرر قصدك ايه دنا الف واحد يتمناني حتي كان في دكتور كده اسمه احمد كان بيلمحلي بس انا مرضتش
صقر بغضب:نعممم!! احمد مين ده انطقي وكمان دلوقتي انتي بقيتي على اسمي يعني لو سمعت اسم واحد تاني على لسلانك حقطع لسانك ده فاهمه انا غضبي وحش
جميله بخوف:انت انت قلبت كده ازاي دنت تخوف اكتر من بباك نفسه
صقر وهو بيمسح على وشه:انا اسف مقصدش اخوفك مني بس انا عندي مرض التملك من صغري اي حاجه تخصني مش بحب حد يقرب منها
جميله:طب طيب انا حنام علشان تعبانه
صقر:وانا كمان حنام هنا على الكنبه وانتي على السرير تمام
جميله:تمام تصبح على خير
صقر:وانتي من اهله..بعد ساعه جميله فتحت عنيها بتبص على صقر لقته رايح في النوم طلعت الفون فورا وبعتت رساله لكريم
جميله وهي بتكتب على الوتس:اول مرحله في خطتنا نجحت بقيت مراته خلاص وحفضل هنا وبكره حبدء في تنفيذ باقي الخطه
بعد عده دقايق جائها الرد منه لترد هي
: ايوه متخفش حاخد بالي منه اكيد وقريب اوي حقابلك علشان خطتنا سلام دلوقتي علشان صقر بدء يفوق وحيشوفني سلام
وبعدها قفلت الفون ورجعت نامت تاني
وفي صباح اليوم التالي **
صحيت جميله وهي تفرك عينيها بنعاس نظرت امامها لتجد باب الحمام يفتح ويخرج منه هو وكان لابس بنطاله بس
نظر له جميله وهي مبلمه من شكله كده وقالت في نفسها:ايه ده هو في كده ياناس ده جسمه بيبرق وبيضوي من العضلاته دي.. ايه الي انا بقوله ده بس ياربي.. فوقي ياجميله متنسيش هو مين وانتي هنا ليه
جميله بصرامه:احم يامحترم اذاي تخرج كده وفي أنسه هنا معاك
صقر بضحك:هههههه أنسه انتي نسيتي انك بقيتي مراتي والا ايه بس على العموم انا نسيت فعلا انك هنا معايا في الجناح بتاعي علشان انا بخرج كده في العاده
جميله في نفسهابصوت واطي :يخرب بيت الحظ الي يخلي واحد مز زيك زوجي في الوقت ده
صقر بضحك:انتي بتقولي حاجه والا ايه
جميله بنرفزه وعدم استعاب:ايوه بقول انت ليه مز كده وزوجي في الوقت ده بذات
صقر بصدمه وضحك: هههههه بقى زعلانه علشان زوجك مز يعني.. انتي مجنونه والا ايه
جميله بعد مافاقت:احم لا مش قصدي كده اوعى تفهمني صح يووه قصدي غلط
صقر بضحك:حاضر مش حفهمك غلط انا حدخل احسن ترجعي تعاكسيني تاني..ودخل الحمام
جميله في نفسها:لا استنى استنى يووه ده دخل..وكملت بصوت عالي..مش تعاكسك مراتك احسن من الغريب والا ايه ياستاذ
خرج صقر بعد مالبس هدوومه:لا عندك حق يازوجتي العزيزه ايه رئيك انا اعاكسك احسن من الغريب برضو
جميله بخجل:لا بقولك ايه انا الي هنا اعاكس بس وانت تسمع بس
صقر:حاضر يازوجتي العزيزه انا حروح الشركه بقى محتاجه حاجه اجبهالك انا وجاي
جميله بصرامه:عاوزه متقوليش زوجتي دي تاني وكمان انا معندييش هدووم هنا عاوزه تجبلي هدووم يازوجي العزيز
صقر بمشاغبه:حاضر يازوجتي العزيزه واه بابا خرج عنده شغل تقدري تخرجي براحتك وانا مش حتأخر عليكي..وخرج وسابها
في مكان تاني اول مره نروحه **
سليم كان واقف قدام شقه في عماره فخمه اوي اخرج المفتاح الي معاه وفتح الباب
سليم بصوت عالي:حبيبتي سمر انتي فين
اتت سمر مسرعه:انا هنا ياحبيبي اتأخرت ليه كده
قرب منها سليم:لا انا متأخرتش عليكي.. اصلا مقدرش ياقلبي انا اتأخر عليكي
قربت وحضتنه سمر:وحشتني اوي اوي ياحبيبي
بادلها سليم الحضن بحب:وانتي اكتر ياحبيبتي والله.. بس قريب اوي حنبقى مع بعض علطول
سمر بحب:وانا مستنيه اليوم ده على احر من الجمر ياقلبي
سليم بخبث:طيب ايه مش ندخل جوه مدام انا واحشك كده
ابتعدت عنه سمر:لا مش وقته انا عاوزك في موضوع مهم بخصوص الشغل ياحبيبي
سليم:خير حصل ايه في الشغل انا اهملته الفتره الي فاتت بسبب الزفت صقر وهمه ده.. بس خلاص قربت اوي لهدفي منه
سمر بضيق:اخر شحنه في الميناء ليسا وانت عارف ان اخر مهمه اتقتل مننا عشر رجاله واتقبض على عشر ودي شحنه كبيره لازم تخلصها انت ياسليم
سليم بحب:حاضر ياقلبي متشليش هم وانا موجود طب ايه مش ندخل جوه علشان انتي وحشاني اوي
سمر:تمام تعالى بقى انا محضرالك اكل مفيش منه في الدنيا
سليم بخبث:اكل ايه انا جعان منك انتي تعالى بس جوه..واخدها لغرفتهم جوه
وفي القصر جناح صقر**
قامت جميله تاخد شور وبعد عشر دقايق خرجت بالبرنس علشان نست هدومها زي العاده هي بتنساهم كتير
جميله:يووه مش حتبطلي عادتك دي بقى ياجميله في نسي الهدووم انا خايفه لحد ياجي دلوقتي انا حاخد هدووم وحرجع الحمام علطول
..وتوجهه لدولاب واخدت هدووم بس سمعت باب الجناح بيتفتح نظرت بتجاه الباب
ليرتعش جسدها بخوف بعد ماشافته قدامها ووقعت الهدووم منها في الارض
جميله بخوف وصدمه وهي تتراجع للخلف:انت؟!!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلة الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى