رواية فرح وشخصياتها الفصل الثامن 8 بقلم آية
رواية فرح وشخصياتها الجزء الثامن
رواية فرح وشخصياتها البارت الثامن
رواية فرح وشخصياتها الحلقة الثامنة
كارمن : لو سمحت انا فين
الراجل باستغراب : مش فاهم قصدك
كارمن باحراج : أنا مش عارفة انا فين وأول مرة اشوف الشوارع دي
الراجل باستعطاف : طب انتي ساكنة فين يا آنسة
كارمن : تعرف قصر الأسيوطي
الراجل : ايوة طبعاً مين ميعرفوش بس ده في القاهرة
كارمن بصدمة : امال احنا فين؟
الراجل : في الغردقة
كارمن : ايييييييييييه
عند فهد
فهد بيروح ويرفع قضية على عز واللواء سامي مما اضطر أن القضية تتحول للمحاكم وبينتشر الخبر في الجرائد
عند فرح
صفاء : تعالي يافرح شوفي الخبر المكتوب ده اللي على الجريدة
فرح : رجل الأعمال عز الأسيوطي يتم رفع دعوة عليه بواسطة خطيب ابنته
فرح بتفكير : ياترى ايه اللي خلى فهد يرفع عليه قضية
صفاء : سيبك منهم أدي جاء ميعاد حسابهم
فرح وهي رايحة اوضتها وفي حاجة في دماغها : امممممم
عند كارمن
كارمن : بس انا لازم اروح البيت ومعنديش فلوس
الراجل : وعز الأسيوطي يقربلك ايه
كارمن : ده ابويا
الراجل بتفكير : خلاص انا هدفعلك فلوس التذكرة
وبتروح كارمن القاهرة
كارمن للتاكسي : لو سمحت خدني على قصر الأسيوطي هبقى ادفعلك لما اوصل
وبياخدها على القصر
بس اول ما بتوصل بتتفاجئ بالشرطة
الشرطة : مطلوب القبض عليكي بتهمة الق#تل العمد وبيكلبشها وبياخدها القسم
في القسم
كارمن : بس انا معملتش حاجه طب انا عايزه اشوف فهد
فهد : كارمن
كارمن : يا فهد انا معملتش حاجه صدقني خليهم يطلعوني انا مش فاهمه ليه انا هنا
فهد : انتي متهمة بجريمتين قت#ل يا كارمن
كارمن بصدمة : اييييييييييييييه بس انا معملتش حاجة
فهد : كارمن الاثباتات كلها عليكي وابوكي شاهد ضدك كمان وشنطتك بورقك بهدومك بدبلتنا كلها لاقيناها في بيت القت#يل الأول
كارمن بعد ما فهمت : فهد دي دي فرح صدقني هي اللي عملت كل ده خطفتني لما كنت رايحة بيت صحبتي و عملت عملية خلت شكلها زيي والله العظيم مش بكدب عليك وانا مكنتش اعرف بكل ده اللي عملته انا بريئة صدقني
فهد : مين فرح؟
كارمن : دي تبقى بنت امي
فهد : وتنتقم منك ليه يا كارمن انا اللي اعرفه علاقتك مع امك كانت كويسه
كارمن بندم : لا اصل اصل انا أذيتها في حاجات تانيه
فهد : هشوف الموضوع ده بس لو طلعتي بتكدبي
فهد من جواه كان شوية مصدقها لان كان ملاحظ اختلاف شوية في الصوت والطول وهو عشان ظابط فبيقدر يعرف بس برضو مش مقتنع في القصة
كارمن : هي ساكنة في الغردقة بس مش عارفه فين بالظبط في حي شعبي كده
وبتبدا محاكمة عز وبتعلن المحكمة بعد سماع تسجيل الصوتي بتاع فهد وشهادة كارمن بانه كان رافض يعمل العملية بالاعد#ام اما بالنسبة للواء فأخد سج#ن مؤبد اما فهد فحاول قدر الإمكان يدور دلائل على فرح بس ملقيش وراح الغردقة وراح يدور على فرح قبل ما يصدر الحكم على كارمن واللي كان خلاص اسبوع وأخيراً بعد تعب بيلاقي عنوان خالتها بس بيلاقي الباب مقفول بالقفل فبيك#سره ويدخل بلاقي ورقة محطوطة على الصالة مكتوب عليها اتاخرت يا فهد وللأسف وقعت في حبك وموقعة باسم فرح
فهد بانهيار : لااااااااااااااااااااا
فرح بابتسامة وهي في الطيارة بتبص في الشباك : كده كل حد يكون اخد جزاته كارمن مكنتش عايزة انتقم منها بس هي السبب اول حاجه كنت كل ما اكون رايحة لأمي تمنعني من الدخول واليوم اللي سمحتلي فيه كان خلاص لما امي قربت تمو”ت وبرضو مكنتش هنتقم منها بس بعدها برضو محلتش عني سرقت مني خطيبي مازن ووعملت لي فضيحة في الجامعة وانطردت بسببها وبقيت منبو” ذة من الكل وسيرتي في كل لسان.
وبتروح هناك بتغير اسمها وبتعمل عملية تجميل وتشتغل وبتقرر تبدأ حياة جديدة بسلام وتنسى الماضي
بعد اسبوع تم إصدار حكم الاعد#ام على كارمن ابنة رجل الأعمال السابق عز الاسيوطي وتذهب جميع الأملاك إلى ابن اخته الرائد فهد الملكي
عند فهد بعد الأحداث دي بيقرر يسيب البلد ويبدأ حياة جديدة برا
فهد وهو في السوبر ماركت بيسمع واحدة بتتكلم عربي مع صحبتها
فهد بابتسامة وهو بيمدلها ايده : أنا فهد من مصر وانتي
فرح بسعادة لما شافته وهي بتمد ايدها : وانا روز من مصر
تمت..
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فرح وشخصياتها)