رواية حبيت رجل مجهول الفصل الخامس 5 بقلم عبدالرحمن حسني
رواية حبيت رجل مجهول الجزء الخامس
رواية حبيت رجل مجهول البارت الخامس
رواية حبيت رجل مجهول الحلقة الخامسة
ابويا / انت ازاي تمسك ايدي كدا وبعدين خطيبها مين يا جدع انت
حسام / احب اعرفك بنفسي حسام خطيب منار عندك مانع ؟
ابويا / ايوه طبعا انا ابوها ازاي تعملو حاجه زي دي من ورايا
حسام / عشان انت متهمنيش ف حاجه الي يهمني منار وهيا موافقة صح يا منار
______
بصلي كدا بعينو بيقولي قولي ايوه صح بس ده محصلش احنا مش مخطوبين ولا حاجه بس مش هكسف حسام
_____
منار / اه صح وانا وافقت
حسام / سمعت ؟
ابويا بعصبيه / انا معرفتش أربيكي
حسام / لا لا قولت ايدك دي متترفعش تاني هو انت شيفني بقرون ولا حاجه
ابويا / انا ابوها يا حيوان
منار / انت مش ابويا وبعد اذنك سبني ف حالي بقا
حسام / انا مش هحسبك علي كلمه حيوان دي عشان تلت حاجات اول حاجه انك راجل كبير تاني حاجه عشان شكلك بقا وحش اوي قدامي وقدام الناس تالت حاجه بقا وهيا انك خلفت منار ومعرفش ازاي ده يخلف القمر دي
ابويا / ماشي ي مناار
حسام / وماشي لي ما انت قاعد شويه خد بيعملو شاي حلو هنا وفراخ معفنه كدا
منار / بقا انا بجبلك فراخ معفنه
حسام / ينقطع لساني انتي الي بتجيبي الشاي عشان كدا بيطلع حلو
منار بتضحك / ثبتني بكلمتين ي خويا
حسام / اه انا ملك التثبيت
منار بيغيره / وده معنه ايه ان شاء الله انت تعرف بنات غيري
حسام / اه
منار بعصبيه / وكمان بجح مين البنات دي
حسام بيضحك / امي واختي
منار / يا شيخ
حسام / اه والله بس تعالي هنا انتي بتغيري عليا
منار / لا طبعا واغير ليه
حسام / لا واضح بصراحه حتي من كتر الغيره وشك احمر
منار بتوتر/ علفكره بقا انت رخم تمم ومش هكلمك تاني ومخصماك
حسام / لاء لاء هو انا اقدر ازعل القمر
منار / اممممم
حسام / ما بلاش ونبي امممم دي عشان بضعف
منار بتضحك / انت رخم
حسام / اه بس بحبك
منار / يلهوووووي طيب نام بقا يلا نفسي تكمل يوم واحد علي سريرك
حسام بيضحك / حاضر تصبحي علي خير يا قمر
منار / وانت من اهل الخير
_______
اول مره بعد سنين احس ان بقا ليا ضهر تاني بعد ابويا بقا في حد يدافع عني وياخدلي حقي بقا ليا راجل اتسند عليه بجد
احساس جميل اوي وحلو اووووي كان شكلو قمر وهو ماسك ايد بابا وبيقولو دي خطبتي يلهوووووي علي الجمال اسعد يوم
ف حياتك ده ولا ايه ي بت يا منااار حبيتي ولا ايه يا بت يا مناااار شكلي كدا بس ربنا معاه بس ويقوم بالسلامه واشوفو
قاعد جنبي بالبدله يااارب
روحت وانا مبسوطه اوي وكالعاده فاطمه الرخمه مستنياني
_______
فاطمه بتفتح الباب لمنار / اهلا اخبار المز ايه
منار / اسكتي ي بت انتي اصلك متعرفيش الي حصل وسبيني عشان مبسوطه
فاطمه / لازم تكوني مبسوطه انتي بيحبك توم كروز
منار / خمسه ف عينك يا فقريه لحسن اروح بكره القيه حصلو حاجه
فاطمه / انا مش بحسد يختي والله انا بقول وجهت نظري التي ليسا لها اي قيمه
منار / يبقا نقطتيني بسكاتك عايزه احلم
فاطمه / ومالو احلمي ما انتي بيحبك مز
منار مسكت الجزمه وضربتها عليها / يلي جزمه من هنا
فاطمه / بقا كدا بتضربيني عشان شاب بعضلات وعينو خضرا وطويل وشعرو ناعم ومز ف نفسو كدا
منار / طب والله لقول لابو خدود
فاطمه/ لا يختي سيبي ابو خدود فحالو ده بتاعي انااا
منار / اشبعي بي وبخدودو سبيني انام بقا
فاطمه / احم انا شكلي مش مرغوب بيا ف الاوضه دي
منار / ولا ف الشقه كلها والله غوري بقا من هنا
_______
اول مره تقريبا انام مبسوطه من سنين بشكرك يارب انك رزقتني بالشخص ده اااه صحيح اكمل المذكرات بتاعتو .
فتحتها وبدات اقراء
انا شكلي هكبر دماغي منها بقا ولا ايه انا ليه جبان كدا طيب هعترفلها ازاي بس حصلت حاجه مكنتش عايزها تحصل دخلت
حياتي بنت اسمها شهد كانت بتحبني بطريقه غير طبيعيه وكانت بتهتم اوي بيا عرفت كل حاجه عني انا بحب ايه وبكره ايه
يعني من الاخر مولعالي صوبعها العشره شمع فضلنا علي الحال ده ٦ شهور بتكلمني كتير اتعودت عليها ف حياتي بقت شئ
مهم اوي خلال يومي لازم اسمع صوتها وف مره كنا خارجين وبنضحك وبنهزر مسكت ايدي وقالتلي حسااام انا مش قادره
امسك نفسي اكتر من كدا لازم اعترفلك اني بحبك معرفش ليه وازاي وانا مش بحبها رديت عليها وقولت انا كماان بحبك ي
شهد ليه لساني نطقها ليه انا اقول كدا انا بحب منار يمكن عشان مجرحهاش عشان متزعلش بس انا كدا بظلمها معايا بضحك
عليها بفهمها اني بحبها وانا بفكر ف غيرها بس كانت في حاجه دايما تقولي خد الي تحبك متخدش الي تحبها
_________
انا بقرأ الكلام ده ومش مصدقه نفسي يعني ايه هو كان مرتبط بوحده غيري بيضحك عليا ومين شهد دي
________
( الباب بيخبط )
فاطمه / مين الي جي دلوقت
فاطمه / اهلا وسهلا مين حضرتك
،، منار موجوده
فاطمه / ايووه يا منااااار
منار / اهلا وسهلا خير في حاجه
،، احب اعرفك بنفسي انا اسمي شهد خطيبت حسام
يتبع……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيت رجل مجهول)