رواية قلبي اليتيم الفصل الخامس 5 بقلم أسيل باسم
رواية قلبي اليتيم الحزء الخامس
رواية قلبي اليتيم البارت الخامس
رواية قلبي اليتيم الحلقة الخامسة
اهدا عشاان نعرف نتكلم ي بنى
ادم بغضب. ” ااناا مش اابنك اولااا ثاانياا بقى اانت باي حق بتخطفني وبتجبني هناا
عز بهدوء. ” انت مكنتش هتسمعني واناا ملقتش غير هالطريقة حتى ااعرف اتكلم معااك ي بنى
اادم بغضب ” لااني عااارف هتقول ااااي
وبقولك ااهو وفر على نفسك الكلام الكتير انااا مش عاايز حاااجة منك مش عايز لاا فلوسك ولاا حتى عاايز ااسمك
مش عايز حااجة تربطني بيك لانه ميشرفنيش ابقى اابنك من الاساااس
وقااام يريد الذهااااب. ” احنااا لسااا مخلصناش كلام ي اادم
اادم. ” بس الكلام انتهى بالنسبة ليااا
عز الدين ” ااي راائك اامك تعرف اانك بتقابل بنت يحي الهوااري.. لا وعلى علاقة معهااا
وقف اادم وااستدار له ” ده تهديد بقى
عز ببرود ” ال اانت عاايزه بس تسمعني الااول
جلس اادم على كرسيه ” ٥ دقاائق
عز بهدوء ” انااا عاارف ااني غلط في حقك وفي حق حنااان
وانااا دلوقتي ندماان على السنين ال ضيعتهاا واانت وامك مش معاايااا انااا مش ببرر غلطي بس اسمحلي ااصلح كل حااجة حصلت مني ااسمحلي ااعوضك عن الفااات ااسمحلي ابقى ابوك واانت اابني ااسمحلي نكون عيلة مع بعض
انااا جاااهز لل اانت عاايزه بس عاايزك تعرف ااني متخلتش عنك و عن ااامك بمزاااجي انااا اخذت صدمة عمري من حد كنت بعتبره صااحبي في يوم من الايااام
اادم بمقااطعة وهو يقف. ” الخمس دقاائق اانتهت عز بيه سلاام
وغااادر تنهد عز بضيق ” يسامحني ازااي بس دول مش سنة ااو سنتين دول ااكثر من ٢٠ سنة
) للنااس ال ااتوقعت انه الخطف اادم هو يوسف Bad luck
ااسفة ااني خيبت ظنكواا😅😅)
خرج من ذااك المخزن وهو يسير على رجليه وهو غااضب بشدة
لااايدرى من يصدق ومااذاا يصدق كل العاالم ضده وحياته هي ال على محك …
دخلت المنزل ووجدت اابااهااا يقف ينتظرهاا
سمااح بتوتر ” بابااا
يحي ” هو ده ااادم ال وصلك
هزت رااسهااا بتوتر يحي ” مش عاايزك تقاابليه بعد كده فااهمة
سمااح ” بس ي بابااا
يحي ” انااا قولت ااااي
سمااح بدموع ” مقاابلهوش
يحي وهو يذهب ” يبقى خلص الكلام
يحي بخبث ‘ هتجيني رااكع على رجليك ي عز ي اناا ي اانت والايااام بيناااا
كااانت تجلس مع رفيقاااتهاا يدرسون بجد حتى نزل يوسف
ااخفض راااسه عندماا وجدهاا مع صديقاتها
يوسف ” السلامة عليكم
رفعواا رؤوسهم من على الكتب ” وعليكم
نظرت االيهن جنااا كانوااا ينظرون ااالي يوسف بتوهااااان
اشتعل ناار الغيرة ببداخلهااا وقفت امااامهم
جناا بغيرة ” م تغضي بصرك اانتي وهي
ياااسمين ” غصب عني والله وهو قمر بالشكل ده
هبة. ” ده مش بس قمر ده مززز بشكل
على قوليلي ي جنااا ده ااخوكي مش كده. هو مرتبط او عنده حبيبه ااو بيفكر يرتبط
وماااكادات ترد عليهااا جناا حتى نااادهااا يوسف
ذهبت ووقفت اماامهم وااعطى الفتيات ظهره
يوسف برقة ” ماالك مبوظة بالشكل ده في حد ضاايقك
جنا بصوت عالي ” مفيش ي حبيبي
يوسف باستغرااب ” حبيبك
وضع يده على جبينهاا ” هو اانتي سخنة ي جناا
اامسكت يده ووضعته في خدهاا ” اناا كويسة ي جوزي ي حبيبي طول مااانت كويس وبخير
يوسف ” انااا مش عاارف اانتي مالك النهارده بس
كنت هقولك ااناا خاارج عندي معااد مع مرااد وهتااخر ولو بابااا ساالك عني قوليله اني هتااخر تمااام تلفونه مقفول
جناا بصوت عالي ” من عنيااا ي قلبي
نظر لهاا بتستغرااب ” قبل جبينهااا وغااادر وهو يستعجب حااالتهااا هذه مالهااا دي
ذهبت وجلست بجاانبهم وهم ينظرون لما حدث. بصدمة
هبة ” المزززز ده جوزك
جناا بغرور. ” اوماال ااي ده. قرة عيني
ياااسمين ‘ وقعتي وااقفة ي جناا
جناا بغيرة. ” نسيب مذااكرتناا بقى ونقعد نمدح في جمااال سي يوسف م تذااكري منك لهاا وانتي ساااكتة
مراااد بضحك. ” اابن المحظوظة
يوسف ” تصرفاااتهاا غريبة عجيبة معقول دي جناا ال كااانت بتتكسف من خياالهااا تقولي ي حبيبي ي قلبي ده اناا خفت منهااا قولت ليكون لابسها جن ااو حاااجة
مرااد ” مااهي واضحة انهااا كاانت غيرانة عليك من صحاابهااا
اافهم ي ااابني طالماا هي غاارت عليك يبقى في حااجة في قلبهااا تجااهك حتى لو ااعجااب
اابتسم يوسف ببلاااهة ” يعنى هي هتعجب بياا اناا
نظر له بتقييم ” صحيح ااي ال هيعجبهاا فيك
يوسف بغرور. ” ده انااا قمر ي اابني
انااا ورايااا طابور مززز مستنين كلمة مني
مرااد ” لااا اخويااا اانت ورااك طابور تيراااان بص كده ورااك
نظر يوسف ورااءه تفااجاااءة ب ااشخااص ضخاام القااامة
يوسف باستغرااب ” هو في حاااجة
ااحدهم ” المكااان ده للبوس بتاااعنااا
مراد. ” كاان مكتوب بااسمه ليكون. ااحنااا قاعدين هناااا
روح وشوفلك مكاان غيره تقعد البوس بتااعك فيه
البوس بغضب ” اانت متعرفش انااا مين و.
يوسف بغضب ااكبر. ” لااا ي حبيبي ده عند الست الوالدة بقى
تجمع ااتباااع البوس وراااءه وهم يحملون اادواات بااايديهم
يريدون ضرب مرااد و يوسف
مرااد بهمس. ” الهروب كل الجدعنة صدقني
يوسف بهمس مماثل ‘ ااجمد يااض هنخااف من دول ااخر الزمن
مرااد بغضب ” ماانت ضامن نفسك اناا بقى لو طلعت من العركة دي بااعاهة مين هيبص في وجهي
البوس ” يلااا ي اانت وهو من هنااااا
يوسف ” بالعند بقى انااا مش متحرك من هنااااا
هاااات ال عندك
وصاحب كلامه اانه ااخذ زجاجة العصير وكسرها في راااس البوس الذي تاااوءه بااالم
واابتدت العركة يضرب هذاا وهذاا يضرب هذااا
أتى البوس الضخم وحمل يوسف من وسطه والقااه ارضاااا
ولم يترك له الفرصة ااخذ الطاولة كي يرميه فوقه لكنه تفااجااءة بالذي يضربه في راااسه بقوة. عدة ضرباااات حتى وقع البوس ارضاااا
مد يده ليوسف الذي ينظر له بتفااجااءة
ااامسك يوسف يده وهو مستغرب لمااا يحدث ….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلبي اليتيم)