روايات

رواية انتي من اتمنا الفصل العاشر 10 بقلم شروق خالد

رواية انتي من اتمنا الفصل العاشر 10 بقلم شروق خالد

رواية انتي من اتمنا الجزء العاشر

رواية انتي من اتمنا البارت العاشر

رواية انتي من اتمنا الحلقة العاشرة

قل ان شاء الله يا بابا ان لقى عمه ونمشي من هنا ناخذه عمتنا ونمشوا وننسى كل حاجه حصلت لنا هنا

تمشي ملك في الشارع وهي تبكي وحزينه ما الذي حدث فيها وفي اخوها بسبب امراته نهى التي كانت حبها اكثر من نفسها سامحني يا فارس حقك علي انا كنت قدرت ارجع لك بس انا خائفه من اللي سمعته من الناس في الشارع سمعتي بقت وحشه قوي انا خائفه على بنتك سامحني يا اعز ماليه في الدنيا وتمشي الى البحر وتنظر اليه وهي تبكي وترمي نفسها فيه
اسده وهو ينظر اليها ويفتح العربيه ويجري ويرمي نفسه في البحر

نعمه وهي قلقانه على ملك الذي خرج بدري ولم تعد حتى الان والساعه الان الثالثه عصرا رحتي فيني دي طالعه من الساعه 1:00 لغايه دلوقت لسه ما جاءت اعمل ايه يا ربي ولا اقول لمين معيش حد اقول له ولو قلت له هاقول لهم راحه تعمل ايدي برا لا اله الا الله محمد رسول الله يا رب

بعد مده يدخل اسد وهو يحمل ملك على يده ويضعها على الانتريه

تجري عليها نعمه وتضرب على صدرها بنتي حصل ايه لبنتي قولي يا اسد باشا انت لقيتها فين ايه اللي حصل مع بنتي

اسد.. ينظر اليها بغضب انا اللي اسالك يا دادا ولا انت اللي تجاوبي علي هي اللي حصل معها خليها تروح ترمي نفسها في البحر ايه في داده مع بنتك انا لازم اعرف

نعمه وهي تنظر الى الجميع بقوه ما فيش حاجه حصل كانت معها دي كانت كويسه قوي في الصبح معي وقالت لي ان هي راحه البيت تجيب شويه طلبات وجايه ما فيش اكيد حاجه حصلت

اسد لا هي في حاجه حصلت معها عشان كده هي كانت ماشيه زي السكرانه في الشارع انا شفتها صدفه من بعيد وكانت ماشي بس حزينه انا وقفت اشوفها هي بتعمل ايه فجاه لقيتها بترمي نفسها في البحر

نعمه بخوف بترمي نفسها في البحر استر يا رب

اسد.. لازم اعرف ايه في معها وتميل عليها
اسد وهو هيحاول يرفع النقاب من عليها

نعمه.. وهي تجري عليه وتضع يدها فوق يده لا يا باشا هي ممكن لو عرفت ان احد رفع لها النقاء ده ممكن تموت نفسها فيها هي متدينه قوي ما بتحبش احد يشوفها غير جوزها

حتى انا يا ابني مش بتدخليني اشوف وشها

اسد.. بغضب كلامي اللي انت بتقوليه ده يا داده ده هي نفسها كده هيتكتم هي لازم تتنفس والنقابه عليها فيه ميه ده كده هيكتم نفسها ايه اللي انت بتقوليه يا دادا

جابر وهو.. يصرخ عليه بعلو صوته بطل كلام كثير يا اسد وروح دخلها الاوضه بتاعتها اخلص الوقت بيروحوا البنت هتروح مننا

اسد وهو يحمل بين يديها ويدخل بها الاوضه ويضعها على السرير

اسد..يا ترفعي من عليها النقاب ويا ريت تغيري لها هدومها دي ولا اجيب حد من خدم يغير لها هدومها معك عشان خاطر هي مبلوله وممكن تاخذ برد وتتعب

نعمه… بسرعه لا يا باشا انا انا هاعمل لها كل حاجه والف شكر لك لحد كده مش عارفه يا ابني والله اودي جميل لك دي فين معي في كل مره

اسد.. ما تقوليش كده يا دهده ده انت اللي مربياني والف سلامه عليها ويخرج من الاوضه
وهي تحاول ان تفوق ملك

ملك… بنتي قومي ايه اللي حصل معك ليه بتعملي كده في نفسك يا بنتي وبتعذبيني معك حرام عليك يا بنتي انا اتحرمت من بنتي وقفت انك انت هتعوضيني البنت اللي انا اتحرمت منها وهتعوضي الطفل الصغير ده مكان امه ليه يا بنتي بتعملي في نفسك كده بتعذبي نفسك وبتعذبيني معك حرام عليك يا بنتي بس

تريش عطر على يدها وتفوق به ملك بعد مده

تقوم ملك وتبكي

الداده.. وهي تنظر اليها وتضمها بخوف وتملك وحب
ليه يا بنت عملت كده ايه حصل

ملك… تبكي

الداده.. تبعثها عن حضنها وتمسح لها دموعها

ملك انا انتهيت يا داده انتهيت يا ماما انتهيت انتي ما شفتيش الشارع عندنا كان بيحكي بيقول علي ايه كان بيقول علي كلام مستحيل اي بنت يتحمله نهي هي اللي عملت ده كله شفت اخويا بعيني ما قدرتش اروح اجري عليه ولا ترمه في حضنه اخويا بيدور علي زي المجنون وانا كان نفسي اترمي في حضنه بس في اخر لحظه ما قدرتش عشان خاطر سمعته وسمعت اولاده هي قالت علي كلام كثير قالت ان انا هربت من البيت وقالت كلام كثير علي ده مش قادر ومش قادره ليه يا دى مين اللي نرفزني انا كنت عايزه اموت واشيل العار اللي امراه اخويا دي حطيتها لي

نعمه.. اهدي يا بنتي وارجعي لاخوك واكيد اخوك هياخذ لك حقك من مراته

ملك انت بتقولي ايه يا ماما دي ما حدش يقدر عليها غير اللي خلقها دي ولييه شرانيه ومفتريه دي كانت بتشغلني انا خدامه لها ولعيالها وما كنتش باقدر انطق بكلمه بس عشان خاطر اخويا ووقت ما حابه تبيعني قالت ان انا ما ليش لازمه عندها في حياتها بس مجرد حمل ثقيل عليها

نعمه.. تضم ملك وتبكي معاها

اسد… مالك يا اسد بتفكر كثير ليه مش هيا اللي سابتك وهربت

لا هي ما هربتش هو اللي خدها مني انا عارف هيا عمرها ما تسبني

لا علي فكره هي اللي سابتك لمه خدت منك فلوسك بس وهربت هو مش غلطان

لا غلطان كان عارف اني بحبها ليه يعمل كده

لا يا اسد هو ما بعرفش حاجه عليها انت كونت مخبيه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتي من اتمنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى