رواية شغف الغرام الفصل الخامس عشر 15 بقلم همس كاتبة
رواية شغف الغرام الجزء الخامس عشر
رواية شغف الغرام البارت الخامس عشر
رواية شغف الغرام الحلقة الخامسة عشر
غرام : حبيبي انا جهزت
اتجه زين ناحيتها و حملها
غرام بخضة : اعاااا لا نزلني
زين : لا
غرام : زين سيبني امشي ، عيب كدة قدام العيلة
زين : قولت لا ، انتي مراتي و ممنوع تنزلي على السلم لوحدك و لا تتحركي كتير
غرام بضحك : احنا هنبقا مسخرة يا زين و هيبقى شكلي وحش اوي قدام جدو
زين : لا متقلقيش
غرام بتوتر : طب خد بالك
حملها زين و اتجه الى الاسفل تحت انظار كل العائلة
رباب : وه يا زين حامل البت كدة ليه
عطر بضحك : وانتي ايه حشرك بينهم سيبي الاود براحتهم
ملاك بابتسامة : ابقو طمنونا ع النونة
ليث : الو مين معايا
اسماء : مش فاكر صوتي
ليث ببرود : لا مين معايا
اسماء : انا اسماء
ليث بحدة : وعايزة ايه
اسماء : عايزة اعزمك على فرحي
ليث بضحكة ساخرة : اخيرا لقيتي مين يلمك
اسماء : ليث انا مش عايزاه انا عايزاك انت ارجوك يا ليث انا بحبك
ليث بغضب : حبتك عقربة ، بصي يا بنت الناس انا قولتلك مليون مرة ابعدي عن طريقي و انتي لازقة ، بقولك ايه قسما بالله لو ما بعدتي عني لافضحك وسط الخلق و هبعت تسحيلات المكالمات لابوكي وقتها متلوميش غير نفسك ، قولتلك سيبيني بحالي انا دلوقتي خاطب هند و بحبها و هتجوزها انتي فاهمة
اسماء بدموع : هتتجوز المعفنة هند
ليث بغضب : اخرسي دي انضف منك روحي دوريلك على حد يلمك و ارمي بلاكي بعيد عني ، سلاام
وقفل بوشها
بعد وقت
رباب : بت يا ملاك روحي مع عطر و اختاري فستان الفرح
ملاك بابتسامة : حاضر يا عمتو
عطر : رباب خديجة قالت عايزة تزورك بعد شوية و يمكن تجيب معاها بدرية
رباب : ماشي يا عطر قولي لام هند تحضر ضيافة قد المقام
عطر : قولتلها ، هروح اشوف فريد و بعدها اروح مع كلاك عشان الفستان
عند الدكتورة
كانت حاطة جهاز على بطن غرام و بتبص للشاشة
الدكتورة : ما شاء الله يغرام في تحسن كبير في حالتك واضح انك التزمتي و ماشية صح
غرام بسعادة : اه والله يدكتورة و بعدين زين ما سابنيش خالص
الدكتورة : ربنا يخليكو لبعض
زين : مش هنعرف جنس البيبي ؟ اعتقد فات عليه وقت مناسب
الدكتورة : والله صعب هي لسا باول الرابع بس عندي ليكو خبر حلو
غرام بلهفة : ايه
الدكتورة بابتسامة : انتي حامل بتوأم
غرام بصدمة : بجد
زين بسعادة : طب ازاي انا مش شايف حاجة
الدكتورة : بص هنا في كيسين كل كيس بيكون فيه جنين
قعدت تشرحله و توريه
الدكتورة : تحبو تسمعو دقات قلبهم ؟
غرام و زين بلهفة : طبعا
رباب : يا الف اهلا وسهلا بالست خديجة و الست بدرية
بدرية : يا هلا بيكي يا ست رباب و الله ليكي وحشة
رباب : تسلمي يا حببتي ، اتفضلو اتفضلو البيت بيتكم
نزلت ملاك
ملاك بابتسامة : السلام عليكم ، عمتو هروح انا مع هند و بعدين هتبقى طنط عطر تلحقنا
رباب بابتسامة : ماشي يا بتي ربنا معاكي
و نظرت للنساءو قالت : دي ملاك كنتي بنت اخويا رفاعي اخت زين و ليث و هتتجوز ابني معتز
خديجة : ما شاء الله البت زينة يا رباب يا زين ما اخترتي
بدرية : بس انا كنت فاكرة ان العروسة فرح بت فريد مش بت رفاعي
رباب : لا يبقا الي وصلكم الاخبار غلطان يحببتي اصل فرح يحببتي طول وقتها مسافرة تدرس برة مصر هي جات قعدت كم يوم و بعدها سافرت كمان
بدرية : ايوة والله يمكن
خديجة بخفوت : بقولك ايه يا ست رباب
رباب باستغراب: ايوة
خديجة: بس سايق عليكي النبي ما تزعلي مني بالي هقوله
رباب : قولي يا ولية قطعتي نفسي
خديجة : هو صح بنت الشغالة الي عندكم حبلة من ابن رفاعي و عايزين تجوزوهم عشان تسترو على البت ؟
رباب بشهقة : انتي بتقولي ايه يا ولية يا خرفانة ، جايبة الكلام ده منين انطقي
بدرية : مالك يا ست رباب اهدي ده كل البلد بتحدتت بالموضوع ده
رباب بغضب : مين الي قالكم انطقي و انا هربيه
خديجة : البت اسماء صاحبة غرام لاقتني في الشارع و قالتلي وقالت لكل الحتة
رباب بصدمة : اسماااء دي بت ناقصة و كانت بتلف على ليث ابن اخويا و لما هو رفضها طلعت الكلام ده و بعدين ليث عايز البت هند وهي اصلا ما وافقتش لغاية دلوقتي مش ابننا الي يعمل حركات ناقصة و يعيش بالحرام يا ست خديجة و ست بدرية
بدرية : والنبي ما تزعلي مننا يا ست رباب والله مكنا نعرف ان البت اسماء عملت كدة عشان عينها منه
رباب : حصل خير والبت اسماء دي حسابها معايا بعدين ، الفاجرة بتتكلم في اعراض الناس
شريف : فرح تعالي المسلسل هيبتدي
فرح : جيت اهو
فجأة دلفت رتاج بدون ما تخبط
رتاج : مش هتصدق يا شريف شوفت مين النهاردة
نظرت لها فرح بضيق شديد
شربف : اهلا رتاج ، شوفتي مين
رتاج بعبوس : اول مرة تقولي رتاج مش ريري
شريف ضحك : مش مركز بقالي مدة
و بدأت رتاج بالحديث مع شريف و كل شوية تنقل نظرها لفرح كأنها بتوصلها رسالة و اندمج شريف معها بالكلام و نسي وجود فرح تماما حتى انها راحت للمطبخ بس هو محسش عليها
رتاج : هقوم اعمل نسكافيه
شريف : ماشي
قال باستغراب : ايه ده فرح راحت فين
رتاج : هشوفهالك حالا
دلفت المطبخ و نظرت الى فرح من فوق لتحت وحست بالغيرة منها فرح كانت بتحضر كوباية لبن
رتاج : فرح ممكن تعملي اتنين نسكافيه
فرح : ليه اتنين ؟
رتاج : ليا و لشريف عشان هنقعد نتكلم و هنسهر للصبح مع بعض
فرح بجدية : رتاج اعتقد انتي دكتورة و فاهمة انه شريف ممنوع يشرب المنبهات انا عملتله كوباية لبن هيشربها و بعدين كمان ممنوع السهر انتي ناسية انه عنده جلسة علاج بكرا
رتاج نظرت لفرح بصدمة : ايه ده ايه ده وانتي بقا ليه بتهتمي بالتفاصيل بتاعته
فرح : عشان شريف يهمني اوي
رتاج : بس متنسيش ان انا الدكتورة بتاعته و كمان صاحبته المقربة
فرح بابتسامة جانبية : عمرك ما هتكوني مقربة زيي لشريف
و ذهبت وهي تطقطق بكعبها و اعطته الكوباية
ملاك : غرام ها قوليلي حددتو جنس البيبي
غرام بسعادة : لا بس الدكتورة قالت انهم توأم
زين : غرام لازم تهتمي بنفسك كويس يحببتي
ملاك بحماس : بصي لو كانو ولد و بنت هتسمي البنوتة على اسمي
هند : ولو كانو بنتين هتسميهم ملاك و هند
ليث : الولد على اسمي
رباب : ولو كانو ولدين هنسميهم ع اسم المرحومين اخواتي رفاعي و ياسر
غرام بصدمة : ايه ده ، انا مش هسمي على اسم حد هتشاور انا و جوزي و نسمي الي يعجبنا بس نعرف جنسهم ايه الاول ، هروح اطمن على ماما انا
زين : تعالي يحببتي هروح معاكي
اليوم التالي ( فرح معتز و ملاك )
ملاك بدموع : مش هلبس الفستان و مش هتجوزه يغرام و ده اخر كلام عندي
غرام بصدمة : لا بصي انا حامل و مش فاضية لهرموناتك دي كفاية عليا هرموناتي
هند : عادي يملاك انزلي قولي لزين مش عايزة معتز وخلاص يطير منك للأبد
ملاك بخوف : لا لا انا بحبه بس خايفة
هند بضحك : يا بنتي مش هيقربلك هترجعي لاوضك هم ساعتين زمن نرقص تحت و بعدين ترجعي تعيشي حياتك طبيعي جدا
ملاك : امري لله بس يا رب ما اتكعبلش بالفستان النصيبة ده
بعد ساعات
نزل زين ماسك بايد ملاك وصلها لعند المأذون و تم كتب الكتاب
و بدأت اجواء الاحتفال و الرقص و طول الوقت معتز بيبص لملاك باعجاب و استغراب شديد
مر الوقت سريعا و صعدت ملاك لاوضتها و خلعت الفستان و لبست بجامة توم وجيري
هند بضحك : ههه هو في عروسة تلبس كدة يا بنتي
ملاك بضحك هي الاخرى : شوفتشي
هند بغمزة : معتز كان طاير عقله فيكي طول الوقت بيبصلك
ملاك بخجل : بجد
هند :اه والله ، ملاك معتز هيحبك صدقيني ، محدش كان متوقع ان زين و غرام يحبو بعض و اهو لما تبصيلهم هتحسي انهم بيعشقو بعض من سنين ، انا حاسة انه هيحبك
ملاك : يسمع من بوقك ربنا ، المهم قوليلي انتي مش بتحبي ليث؟
هند ببحة : بحبه
ملاك : طب ليه ما توافقي
هند : عشان هو جرحني اوي يا ملاك خايفة لو وافقت يفضل يجرحني على طول
ملاك : مستحيل ليث مش كدة ابدا ، هو جرحك قبل كدة عشان كان متعصب اوي من الزفتة اسماء ، انا كلمته و حسيت انه بيحبك اوي
هند بدموع : يعني اوافق ؟
ملاك : ده قرارك بس لازم تفكري كويس
زين : بحبك
غرام بخجل : وانا كمان
زين : غرامي انتي وحشتني اوي
غرام بدلع : منا معاك اهو
حضنها بقوة وقال : حتى و انتي معايا بتوحشيني ، انا اول مرة بحياتي احب بجد يغرامي اول مرة احس الاحساس ده
غرام بدموع : وانا كمان اول ما فتحت ع الدنيا ابويا قالي انتي لزين و زين ليكي
زين : غرام ممكن اسألك سؤال
غرام : اه طبعا يحبيبي
زين : هو انتي ليه طلبتي من نعمان البواب يهرب لما جدي غصبك عليه
غرام : عشان هو كان بيحب بنت تانية و انا اصلا مش عايزاه فقولتله يهرب عشانها
زين : طب ممكن اعترفلك بحاجة ؟
غرام باستغراب : اه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شغف الغرام)