رواية الزوجه الاولى ام الثانيه الفصل السادس 6 بقلم نور محمد
رواية الزوجه الاولى ام الثانيه الجزء السادس
رواية الزوجه الاولى ام الثانيه البارت السادس
رواية الزوجه الاولى ام الثانيه الحلقة السادسة
في مصر في المطار كان اسطول من السيارات بإنتظار اكبر مصممه ازياء في الشرق الأوسط عند وصولهم استقبلتهم الصحافه والجميع بترحيب ركبت سيارتها بجوار حازم وفي السياره الاخر والدها ووالدتها والأطفال وفي السياره الاخر كانت سها وعادل اتجهت سياره حازم وعادل الي شركه الشرقاوي اما سياره شريف وزوجته الي القصر…
في شركه الشرقاوي كانت تقف علي قدم وساق فهذه اكبر استثمار وشراكه يمكن ان يقومو بهاا…
ادم/ وصلو ولا لسه..
نبيله/ علي وصول يا فندم..
وها قد وصلو نزل حازم بكبرياء فهو كان يستعد لتلك اللحظه منذ زمن طويل ونزلت نور بكبرياء هي الاخري مسك يديها متجهين الي الداخل ولحقو بهم عادل وسها….
في مكتب ادم
نبيله/ وصلو يا فندم ادخلهم..
ادم/ ايوه طبعا دخليهم…
دخلو الاربعه بكبرياء وذلك المصدوم أمامهم جلسوا دون اي كلمه…
ادم بصدمه/ نور..
حازم بتحدي/ مدام نور اتفضل يا استاذ ادم نشوف اللي ورانا..
ادم وهو يجلس بصدمه كانت نور في صمت طوال الاجتماع حتي شعر حازم بأنها مازالت تحب ادم…
عادو الي القصر كانت نور طوال الطريق لا تتكلم ذهبت إلى غرفتها ولحق بها حازم…
حازم/ مالك..
نور/ مفيش..
حازم يغضب/ مفيش ازاي يعني انتي لسه بتحبيه؟؟
نور بتوتر/ انت بتقول اي..
حازم بغضب اكبر/ امااااال اي عايز افهم وليه متوتره..
كانت لا تجيب
امسك حازم بالهاتف وضغط علي رقم ادم/ الوو عايز اشوفك..
ادم/طيب فين..
حازم/ نتقابل كمان نص ساعه في القصر القديم..
نور/ انت هتعمل اي..
حازم/ هعمل اللي لازم اعمله يلا جهزي نفسك وجهزي ادهم..
نور بخوف/ ادهم لا يا حازم ادهم لا..
حازم بتحدي/ انا قولت كلمتي يلااا..
بعد نص ساعه كان الجميع في ذلك القصر حازم ونور وادم وادهم نظر ادم لادهم بتمعن..
ادم/ دا ابنكم؟؟
حازم/ مش موضوعنا نور..
نور بتوتر/ نعم..
حازم/ جه الوقت اللي تختاري فيه بيني وبين ادم ادم دلوقت عازب واعتقد انه حب حياتك واوعدك لو اختارتيه هطلقك دلوقت حالا..
ادم بفرحه/نور يلا اختاري..
كانت نور هادئه ذهبت بهدوء الي ادم كانت مع كل خطوه كان قلب حازم ينزف بوجع وصلت له وابتسمت له وهو ابتسم لهاا..
ادم/ كنت عارف انك لسه بتحبيني…
نور/ اه حبيتك حبيتك اكتر من روحي تعرف ان وقت لما قابلتك اول مره كنت معجبه بشخصيتك كنت بحس ان لقيت اللي بحلم بيه لما جيت اتقدمت وخليت كل حاجه تمشي بسرعه لدرجه ان خطوبتنا وجوازنا في نفس الشهر كنت بستغرب ليه عايز كل حاجه تيجي بسرعه كدا جه يوم فرحي اللي حلمت بيه كتير بس بسببك كان اسوء يوم في حياتي اكتشفت انك متجوز قبلي واحده اتقبلت عشان بس اهلي لما جيت صارحتك فاكر قولتلي ايه افكرك انتي تطولي تتجوزي واحد شكلي يا بت فاكر بردو كنت ببلع واسكت عشان بحبك كنت بترفضني وتسبني وتروحلها فاكر لما سبتني علي السرير وروحتلها وفوق كل دا كنت قابله وساكته ولما جيت وخليت جوازنا يكمل طلقتني حسستني اني رخيصه وانك اخدت اللي انت عايزه وخلاص مش عايزني ومع كل دا جيت وقولتلك خلينا نرجع وطردتني وكسرت بقلبي حتي لمار ملهاش ذنب في كل دا ليه تتجوز عليها ليه توجعها ليه دا كله ليه الانانيه دي لييييه بس تعرف وهي تتجه نحو حازم بعدها عرفت ان عوض ربنا حلو اوي وعرفت مش شرط الحب يكون لشخص واحد بس ولو راح الحياه تقف لا دا غلط الحب مش قلب بينبض وخلاص الحب انك تحس بأمان وراحه مع الشخص اللي معاك تحس انك ملكت العالم كله معاه ان محدش يقدر في الكون كله يأذيك لانك عارف انه هيحميك شخص يومك ميكملش غير بيه تحس يومك فاضي وهو مش موجود الحب مش قلب بنبض الحب بيت وعالم جديد بيضم اتنين سابو العالم كله عشان يكونو مع بعض انا بقاا محستش حاجه من الحاجات دي معاك حسيتها بس مع حازم
… حازم انا بحبك…
كانت ادم ينظر بدموع نعم ندمان هذا هو عقاب ربنا فقد زوجته والان فقد حبيبته..
حازم بحب وهي يحتضنها/ بموت فيكي…
نور/ حازم لازم تعرف حاجه..
حازم/ ايه يا روحي…
نور بحب/ ادهم هو ثمره حبنا احنا…
حازم بفرحه/ كنت عااااااارف يا زوجتي الاولي والثانيه والثالثه والرابعه وزوجت الدنيا والاخره…..
تم بحمد الله
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزوجه الاولى ام الثانيه)
كملى من فضلك بليز متخليش نور ترجع لى آدم خليها مع حازم