روايات

رواية ليتني لم اذهب الفصل الثالث 3 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب الفصل الثالث 3 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب الجزء الثالث

رواية ليتني لم اذهب البارت الثالث

رواية ليتني لم اذهب الحلقة الثالثة

يزن: خير يا دكتور
الدكتور: هي كويسه مفيهاش حاجه
يزن: وسبب التعب ده ايه
الدكتور: هو مفيش سبب معين لده بس
لو في اي حاجه حصلت تاني ممكن
تجبها المستشفي يكون افضل
يزن: شكرا يا دكتور
الدكتور: اديها بس العلاج بإنتظام وهي
شويه وهتفوق
مشي الدكتور ويزن فضل جنبها مستنيها تفوق
ايلين بتعب وهي نايمه : ابعد عني
يزن: كمان بتتكلمي وانتي نايمه
ايلين بخوف وصوت مهزوز: سبني يا اسامه
ابعددد عنني ابني ابني لا
يزن مسك ايديها وحسس ع شعرها: اهدي
مفيش حاجه انا جنبك
هديت ايلين واستكر جسدها ونامت تاني
شويه وفاقت ايلين وابتدت تفتح عنيها انا فين
يزن بيفتح عينه بإرهاق: حمدل ع سلامتك
ايلين انا فين
يزن في اوضتي
ايلين قامت بفزع نعم في اوضتك
يزن بضحك: ما هو لو حضرتك مكنتيش
حاولتي تتحر’شي بيا امبارح وتمسكي
ايدي مكنش كل ده حصل
ايلين بصدمه: نعم انت بتقول ايه
يزن بضحك اكتر: اتصدقي شكلك زي القمر
حتي وانتي تعبانه
ايلين بخضه بعد ما افتكرت اللي حصل : انت
مجنون وايه اللي عملته ده
رفع ايده بستسلام: انا عملت ايه بس
ايلين بعصبيه: انت هتستهبل
يزن: العصبيه دي مش حلوه علشان الحلوين
اللي زيك
ايلين: ايه البرود اللي انت في ده فهمني ليه
عملت كده
يزن بيدعي النسيا: اه يكنش تقصدي لما
وقعتي تحت وسط الناس يعني انا بقولك
اضحكي علشان الصور تطلع حلوه تقومي
وقعه في حضني كده
وغمزلها بعينه
وكمل بمزاح انا عارف ان حلو واتحب بس امسكي
نفسك قدام الناس كده مينفعش
ايلين: ما تحترم نفسك يابني انت
يزن بدعابه: معقوله حبتيني من اول نظره
علشان كده دوختي ووقعتي
ايلين: انت مجنون ولا ايه
يزن: الكل عارف كده
ايلين في نفسها: يارب صبرني
يزن بمزاح: بتقولي حاجه
ايلين: ملكش دعوه
بعد شويه من الصمت اتكلم يزن
يزن: قوليلي بقي ليه اغم عليكي اول ما
قربه مننا الناس
ايلين بتوتر: مبحبش الزحمه
يزن برفع حاجب: وكل اللي مبيحبوش الزحمه بيحصلهم كده
ايلين بعصبيه : وانت مالك اصلا
يزن: لو كنتي ناسيه انا اللي شلتك وجبتك هنا
لوليا كان زمانك مرميه تحت
ايلين: ولو انت كنت ناسي ف انا حصلي كده
بسببك
يزن بغمزه: عارفه كام واحده بتحقد عليكي دلوقت
ايلين:تقصد البنت اللي كانت معاك دي
يزن بضحك:ومالك بتتكلمني عليها بقرف
كده انتي تعرفي هي بنت مين
ايلين: ومش عايزه اعرف
يزن بمزاح: بس قولتلك هنتقابل تاني وطلع عندي حق
وغمزلها
وكمل تفتكري بقي استاهل ايه
ايلين: تستاعل تضرب ع دماغك اطلع برا
يزن برفع حاجب: انتي اللي في اوضتي ع فكره
ايلين بحرج: طيب انا ماشيه
يزن: خليكي انتي لسه تعبانه
ايلين: لا انا كويسه
يزن بتفكير: هو مين اسامه ده
ايلين بخوف:هو فين فين ده
يزن: اهدي في ايه هو مش موجود انا
بسالك بس علشان انتي قولتي اسمه
وانتي نايمه
سكت شويه وكمل انتي مخلفه
ايلين بتحاول تسيطر ع دموعها: انا
عايزه اروح اوضتي
يزن: خلاص متعيطش اهدي
وكان بيحاول يضحكها
يزن: بس انا اول مره اشوف قمر كده بيعيط
ايلين بضحك: انت ملزق كده ليه يابني انت
يزن بضحك: ملزق لا ده انا بقول تروحي
اوضتك احسن
ايلين بعفويه: انا قولتلك كده من الاول
وانت مسمعتش كلامي
ضحك يزن وبانت غمزاته اكتر
ايلين لنفسها: يخربيت ضحكتك يا اخي
يخلي الواحد يتولد من اول وجديد
مش بس ينسى احزانه
يزن بتكبر: بلاش تبصيلي كده عارف ان انا
حلو وخاطف قلوب البنات
ايلين: حد قالك قبل كده انك متكبر
يزن بضحك: يااااااه كتير اوي
وفجأه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتني لم اذهب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى