روايات

رواية غزل الفهد الفصل الثالث 3 بقلم دونا

رواية غزل الفهد الفصل الثالث 3 بقلم دونا

رواية غزل الفهد الجزء الثالث

رواية غزل الفهد البارت الثالث

رواية غزل الفهد الحلقة الثالثة

بعد كتب الكتاب فهد علي غزل
كل المعازيم مشيت
مامت غزل .. يلا بقا يا حبيبي خد مراتك واتكل علي الله
غزل بصدمه .. نعم . اي هو اللي خد مراتك واتكل علي الله دي لسه الفرح بعد اسبوع
فهد بيضحك غصب عنه من اللي بيحصل
غزل بغيظ .. انت بتضحك علي ايه هي ناقصه الحكايه
فهد بيمل عليها و بيهمس .. اصلا امك بتعلمك الادب
غزل بلوي بوز .. ودااا ليه أن شاء الله انا عملت ايه لداا كله مش كفايه ادبست فيك
فهد بغيظ وتهديد .. وحياتك امك . طب ما احنا لسه فيها اهو اهااا انتي اللي مستفاده مش انا نلغي كل حاجه وكل واحد في حالو
غزل بضحكه صفرا .. فهدوده حبيبي انا بهزر معاكي دااا انت احلا تدبيسه في حياتي
فهد بضحك .. ايوه كده اتظبطي
غزل من كتر الغيظ وشها حمر
عزه مامت غزل وهي واقفه ببرود .. يلا بقا اتكلوا علي الله عاوزه اروح انام
غزل بغيظ .. اللي هو ازي معلش احنا بس كتب الكتاب لسه الاشهار علشان الناس تعرف اننا اتجوزنا . متقول حاجه يا فهد
فهد بهدوء .. ايوه يا طنط كلامها صح لسه الناس معرفوش أنها مراتي ف بعد الفرح ما هي مجتش بعد اسبوع يعني
عزه بستفزاز .. لا من ناحيه الناس والاشهار انكم اتجوزتوا فمتقلقوش هتلاقي أمة لا الله الا الله عرفت
غزل بغيظ .. ودااا ازي أن شاء الله
عزه بستفزاز اكتر .. حبيبتي انتي من كتر اللي بتعمله في العرسان اللي بتجيلك أناس اتاكده انك مش هتتجوزي ف المعازيم اللي كانوا هنا مكانوش جاين يباركه لا كانوا جاين يشوف المرحوم اللي هياخدك ويتاكده انك اتجوزتي
فهد بصدمه .. انا مرحوم احي
ولسه مخلصش الكلمه الباب خبط
عزه ببرود .. اهو لسه مخلصتش الكلمه . روح شوفي قال عاوزه اشهار أنها اتجوزت قال
غزل بغيظ بتفتح الباب بتلاقي ناس من شارعهم بيباركوا ومعظمهم هي متعرفهمش
غزل في حاله صدمه وفهد شغال ضحك بعد ما اطمن علي مستقبله أنه خلاص هكون مرحوم
مجموعه من الستات بتبارك لعزه وغزل مسكتش راحت رمت ودانها عليهم
واحده بتكلم عزه .. اخيرااا جوزتيها يا مدام عزه اخيراا
عزه بتصنع الفرحه .. اخيراا يا ام سيد فرحت بيها
ام سيد بضحك صفرا .. اهااا اومال فرحتي بيها ربنا يستر علي جوزها لو كمل معاها
عزه بضحك وعيونها علي غزل اللي هتفرقع .. بتقولي ايه يا ام سيد
ام سيد بتصنع فرحه .. بقول ربنا يخليهم لبعض يا حبيبتي
عزه بضحك .. الله يخليكي يا ام سيد
ام سيد بتصنع فرحه .. اومال فين العريس
عزه بستفزاز .. حبيبي قلبي اهو اسمه فهد وشاورت عليه
ام سيد اتلمت هي وبقا الستات
واحده منها .. يعيني عليه وعلي شبابه دااا لسه صغير علي المصيبه اللي واخدها
والتانيه .. انا سمعت أنه قاعد هنا مكان الحجه فيروز الله يرحمها لانه ابن ابنها بس ليه يتعمي في عينه وياخد دي وبتشاور علي غزل
غزل بصلهم بنظرات كلها عصبيه وغيظ من كلامهم وماسكه نفسها انها متجبهمش من شع*ورهم
فهد كتم ضحكته بالعافيه من اللي بيحصل
ام سيد بغيظ .. نزلي ايدك بتشاوري عليها في وشها ويلا نبارك لهم ونمشي احسن تعمل فينا حاجه دي مجن*ونه
الستات قربوا عليهم
ام سيد بتصنع فرحه .. الف مبروك يا غزل والله وفرحنلك يا بنتي
غزل بغيظ وهي بتمسك أيدها وبتضغط جامد عليه .. الله يبارك فيك يا طنط
ام سيد بوجع بتسحب أيدها منها بالعافيه ويتقرب علي فهد ولسه هتسلم عليه غزل مسكت ايده
فهد استغراب ومطمنش خالص
غزل بغيظ .. معلش اصلي بغير عليه جداا وما ببحبوش يسلم علي حد
واحد من اللي واقفين بتسرع .. بتغير عليه من ايه دااا قد ابننا خلينا نودعه علي المصيبه اللي هو فيها
غزل من كتر العصبيه وشها حمر علي اخر وجابت آخرها ومسكت الست فضلت تض*رب فيها وام سيد جت تحوش مسكته غزل وفضلت تض*رب في الاتنين
عزه بتقرب علي فهد اللي عمال يضحك ..انت بتضحك يا فهد حوشها
فهد بضحك .. لا سبيها عليهم بصراحه هما اللي جابوا لنفسهم وبعدين متحوشها انتي يا عزوز دي بنتك
عزه بكتم ضحكته .. بصراحه عندك حق دااا كويس أنها استحملت تسمع الكلام اصلا
ام سيد بوجع وزعق .. الحقيني يا عزه انتي واقفه بتعملي ايه حوشي بنتك المجن*ونه دي
عزه وفهد جريوا حشوها . فهد ماسك غزل
غزل بعصبية .. سابني يا فهد سابني اعرفها المج*نونه هتعمل فيها ايه
فهد بضحك .. اهدي كفايه هما اخدوا اللي فيه النصيب
عزه بسرعه مشيتهم وباقي المعازيم اللي جم يباركوا مشيوا
عزه بستفزاز .. كده اللي مش عارف انك اتجوزتي هيعرف يلا بقا علي بيتكم كفايه فضائح
غزل بكتم غيظ وعصبيه وتصنع الهدوء .. يلا يا فهد
فهد بستغراب .. يلا فين انتي موافقه بجد
غزل بهدوء .. اكيد
فهد بقلق وعيونها علي عزه .. عزوز انا من رأيي أنها تقعد لحد الفرح داا احسن ليا قصدي لينا
عزه بغيظ وعيونها علي غزل .. لا ما خلاص مافيش فرح بعد الفضي*حه دي
فهد بقلق .. انا كده شبابي هيروح من اول ليله
غزل بغيظ .. انت بتقول ايه يلااا
فهد بقلق .. ابدا يا ملاكي اتفضلي وبيلف لعزه ابقي اسالي عليا كل خمس دقائق ونبي
عزه بستفزاز .. لا متقلقش انا الصبح هجيلكم ومعايا الحانوتي
فهد بضحك صفرا .. حقيقي قد ايه انتي اصيله يا حماتي ومختلفه كمان ربنا يخليني ليكي بعد اذنك
عزه بضحك .. وحياتك لاهربيكي من اول وجديد
فهد وغزل مشيوا
ف بيت فهد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غزل الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى