رواية صدمتي في زوجي الفصل التاسع 9 بقلم خوخة
رواية صدمتي في زوجي الجزء التاسع
رواية صدمتي في زوجي البارت التاسع
رواية صدمتي في زوجي الحلقة التاسعة
ندى بردح نعم يا عنيا عيد تاني مسمعتش , بلع كريم ريقه بكل توتر وقال مفيش غير الحل دا الهينقذني ولو مبعتيش هفضل في السجن لاجل غير مسمى , ندى بجحود دانت تعفن في السجن احسن مابيع اي حتة دهب علشانك , كريم بصدمة بس الدهب دا بفلوسي انا ويخصني انا , ندى ههههههههههههه كان يخصك انت بس بقى تبعي انا , كريم بترجي لو بتحبيني يا ندى خرجيني من هنا , ندى بشماتة لا انا مبحبكش ولا هحبك من الاساس فاكر لما كنت تعاملني بغرور وتكبر لمجرد انك اعلى في المنصب مني وقتها صممت وراهنت صحابي اني هخليك خاتم في صباعي وهما السراحة اتخدعو فيك وفكروك وفي لمراتك اتحدوني بكل ثقة لانهم اتوقعو اني هخسر بس خيبت امالهم وكسبت وبكل جدارة ودا لما وقعتك في شباكي وخنت مراتك معايا وجوى مكتبك خليتك تتلهف عليا علشان لما ارجعلك تتجوزني علطول واعيش في العز الانت معيش مراتك فيه واديك اتجوزتني وعيشتني في العز ومليت دماغك ناحية مراتك وانت كنت البنك بتاعي وكملت بجرئة عارف انا هنا لايه مش علشانك لااااااا انا هنا علشان اوقع ضحية جديدة واشمت فيك وانت مذلول كده ومش لاقي اليخرجك وبتترجاني وانا مش هخرجك مهما تعمل , تهاوى جسد كريم على المقعد من شدة كرهها له وقال بذهول بس انا حبيتك اوي لايه بتقسي عليا كده , ندى بحزم انا قاسية ملكش دعوة فوجئو برنا ادامهم , رنا بتانيب ضمير فيه ايه , ندى بقسوة اهلا وسهلا بالست رنا الهي هتمثل دور البراءة , رنا ببرود مالك محروقة مني كده لايه , ندى باستفزاز انا همشي بقى , مسكتها رنا بقوة وقالت بنظرو تحذيرية اترزعي مكانك فيه حساب كبير ناوين نصفيه سوى , ندى بقلق بسيط يعني ايه , كريم بجمود انتي جاية تشمتي فيا وترجعي , رنا بدهشة انت شايفني كده , كريم بالم مالحبتها عملت كده انتي مش هتعملي , رنا بوجع انا مش كده واهلي مربونيش على قسوة القلب , ندى بغضب خلصو انا عايزة امشي ورايا مشاوير , رنا بسخرية مشاويرك مع الرجالة صح , ندى باستفزاز ملكيش دعوة وكملت باهانة طلقني علشان انا مش هكمل حياتي مع واحد رد سجون والله اعلم هتطلع امتة وانا لسا صغيرة والف مين يتمناني , كريم بمرارة الخزلان بلاش بالله عليكي تعملي فيا كده , ندى بقسوة لو مطلقتنيش هخلعك وانت اكيد عارف وكويس اوي كمان ان الحكم هيكون لصالحي فطلقني بالذوق , كريم بدموع محبوسة انتي طالق ولو تعرفي تجيبي الماذون هنا هاتيه علشان نخلص اوراق الطلاق , زغرطت ندى بصوت فزع القاعدين معاها , كريم بحزن للدرجة دي فرحانة , ندى بفرحة شديدة واكتر من كده بس انت متتصورش انا فرحانة اد ايه وخرجت , بكى كريم بكل حرقة وبكت رنا على بكاءه , رنا بحزن انا متعودتش اشوفك ضعيف كده , كريم بعصبية انتي زمانك من جواكي بترقصي من كتر الفرحة لاني طلقت ندى ورجعتلك لوحدك بس احب اقولك اني مبقتش طايقك , اتصدمت رنا من كلامه وحبت تردله الصاع صاعين ولا انا بقيت اطيقك ولا عايزاك كون ان انا اقيدلك صوابعي العشرة شمع وانت تخونني في مكتبك ومن غير متتجوزها كمان , كريم ببهوت وانتي عرفتي منين , رنا المدام كانت بعتتلي لحظاتكو العابرة وقسيمة الجواز بعد متجوزت , كريم باحراج من نفسه وانتي جاية لايه دلوقتي , رنا ببرود جاية اعرض عليك عرض , كريم ايه , رنا باسترخاء انا مستعدة اطلعك من السجن وادفع الديون العليك ودا مش علشانك دا علشان عيالي الغلابة الذنبهم الوحيد انك والدهم وعلشان محدش يعايرهم بعد كده ان ابوهم كان رد سجون , كريم باستهزاء وانتي بقى حيلتك ايه علشان تدفعي ديوني , رنا بحدة متغلطش علشان متندمش في الآخر , كريم اكيد فيه مقابل , رنا بدهاء برافو عليك واخيرا فهمت دماغي , كريم بحذر وهو ايه الشرط دا بقى , رنا ببرود مش دلوقتي , كريم بصوت غاضب قليلا لا لازم اعرف من دلوقتي علشان ممكن تستغلي الموقف لمصلحتك وتطلبي اننا نرجع , رنا بغيظ هو انت غبي ولا غبي انا قلت علشان عيالي مش علشانك انت وشرطي لمصلحة عيالي بردو وانا مش عايزاك , دخل تميم وقال وقت الزيارة خلص من زمان وانا سبتكو كتير اوي مش كده خلاص , رنا بتوتر هو جوزي مينفعش يخرج معايا , تميم باستخفاف جوزك مين لماخذى قصدك الحقير دا يدفع العليه ونبقى نخرجه كده كده البدرة طلعت دقيق , نظر كريم لرنا نظرة اتهام صريحة , رنا بتمثيل عدم المعرفة , عليه ١٠٠ الف جنيه مخالفات , رنا هدفعهم حاجة تاني , تميم ونظره مصلط على رنا وكان عليه ٥٠ الف دلفاري , كريم بتبررير الراجل دا كداب مراتي مشترتش حاجة منهم , رنا بحزن لانها بتتوقع ان عامل التوصيل اتعرض للطرد او الجزاء بسببها انا هدفعهم , تميم بقوة عليه تهمة تعدي على ضابط وانا مبخدش رشوة فمتتعبيش نفسك , رنا ببرود لو سمحت خرجه المرة دي , وافق تميم بعد محايلات كثيرة وتوسلات من كريم , تميم بهدوء مستفز للاعصاب اتفضل اخرج برة على ماخلص الاجراآت مع المدام رنا خرج كريم وهو بيغلي , تميم بنصيحة متضحيش بشغل حد علشان تنتقمي من شخص تاني لان بسببك الراجل كان هيتعرض للطرد وانا دفعتله الفلوس ومش عايزهم منك , رنا بتانيب ضمير وبحزن انا فعلا معرفش عملت كده ازاي كان المفروض افكر في العواقب قبل ماعمل اي حاجة , تميم بتفهم انا فاهمك كويس اوي وفاهم ان الكان بيحركك غضبك وانتقامك وفاهم كمان ان انتي السبب في دخوله السجن , رنا بصدق ايوة انا السبب الرئيسي فعلا , تميم تمام يلا خلصي الاجرآت علشان تمشو وبعد مخلصو اخدته على شقتهم , رنا بجدية انا طلعتلك الهدوم اتفضل غير هدومك , كريم بتعب انتي بتعملي معايا كده لايه واحدة غيرك كانت هتاخدها فرصة وتطلب الطلاق , رن بانكسار يمكن انا مش متعودة اتخلى عن حد واسيبه وهو في محنة وعلشان كده انا مطلبتش الطلاق لدلوقتي , كريم بتعب خلينا نشوف انا داخل اغير هدومي , دخلت رنا المطبخ جهزت اكلة خفيفة , خرج كريم رنا بهدوئ انا جهزتلك اكل خفيف اكيد انت جعان ومكنتش بتعرف تاكل , كريم بايجاب فعلا انا جعان اوي ومكنتش متوقع اني هخرج من المحنة دي دلوقتي ، رنا بابتسامة الحمد لله انت خرجت وفي شقتك كمان فمتقلقش انا بستاذن همشي بقى , كريم وهو بياكل طيب واول مروحت , سعاد بغضب ينفع العملتيه دا , رنا ببرود عملت ايه , سعاد بحدة خرجتي البيه من السجن , رنا بنقاش حاد انا الغلطانة وصلحت غلطتي هو مينفعش , سعاد بصوت مرتفع ودا حقك , رنا بدموع كثيفة حقي اني ادخل واحد السجن لمجرد انه خاني يبقى حقي , ضربتها سعاد قلم على وشها وقالت بعصبية انتي حنيتيله , رنا بصدمة انتي اكتر واحدة عارفة انا اد ايه موجوعة ومجروحة ومقهورة من العمله فيا وبتقولي الكلام دا وكملت بتصميم انا عملت كده علشان عيالي مش علشانه انتي هتفرحي لما عيالي يتعايرو من صحابهم ومدرسينهم طول الوقت ان ابوهم يبقى رد سجون انتي هتفرحي لما عيالي تكون نفسيتهم تحت الارض وكل دا بسبب ابوهم انا محنتلوش ولا هحنله ابدا لانه كسر حاجة جوى قلبي عمرها مهتتصلح مهما يحصل ومشيت , وتاني يوم نزل كريم الشغل وسط كلام كتير عليه وسخريات اكتر منه , سكرتير المدير بتقليل منه انت يا يا وشور عليه , كريم بصوت حاد فيه ايه , السكرتير بشماتة المدير عايزك دخل كريم وهو قلقان ومتوتر , كريم بتوتر حضرتك طلبتني , المدير بتفكير بص انا مبحبش اللف والدوران فهتكلم دغري انت كنت ونعم الموظف بس ايام زمان لكنك اول مرتبطت بالسكرتيرة دي وانت بقيت في النازل بدات تهمل الشغل وتستلف من كل واحد شوية لحد مبقيت مديون للناس كلها ومبتسددش واخيرا دخلت السجن فمينفعش تستمر معانا لاني بكده هتعرضني لخسارة كتير للمشاريع والعملاء , كريم بصدمة بس انا تعبت اوي في الشركة دي فحرام انك تمشيني بسهولة كده وتتخلى عني كني مجتش من الاساس , المدير , بعدم اكتراث ووجه نظره للورق والله ميخصنيش محدش قالك تمشي ورا نزواتك لحد مشوهت سمعتك وكمل باستفزاز كما تدين تدان انت خليت مراتك تسيب شغلها بالرغم انها كانت مجتهدة اكتر منك والشركة بسببها اتنقلت نقلة تانية خالص ولما قلتلها مفيش شغل ليكي لانك كنت غيران منها لانها كانت افضل منك في الشغل هي معترضتش ووافقت لانها كانت مفكرة انك مش عايزها تتعب وانت انهردةة بتنطرد ومش بمزاجك , خرج كريم وهو مشطاط غضبا وبدا يلم متعلقاته الشخصية وسط النظرات المشمئزة والمحتقرة , كريم بجنون متبصوليش كده , ضحكو جميعهم بصوت مرتفع وقالو معدش ليك علينا امر فمتعملناش فيها ان مفيش منك اتنين , خرج كريم وهو على تكة وهيولع فيهم , وبعد كم يوم فلوس كريم الكان مخبيها وراح لاهله , كريم بتوسل ماما انا عايز منك فلوس , والدته بشدة انت مبتحسش على دمك هو انت مش مكسوف لما تكون اطول مني وتطلب فلوس وبكل بجاحة , كريم بنزق اعمل ايه معنتش لاقي شغل , والدته بقسوة يعني هتبقى عالة علينا , كريم بمسكنة لو مش عايزاة تساعديني قولي , والدته باستهزاء وانت هتلاقي حد غيرنا يساعدك اتوكس , كريم بخبث ايوة فيه حد وهلعب على النقطة دي , والدته بنظرة كالسقر مين , كريم بمكر رنا , والدته بعصبية انت ايه مش مكفيك العملته فيها عايز تقضي عليها كمان , كريم بعدم احترام انتي ملكيش دعوة خليكي في حالك انا ومراتي حرين وهي بتموت فيا وهتوافق اول ماعرض عليها الموضوع , والدته بثقة هنشوف هي هتعمل ايه , مشي كريم وهو حاسس بلذة الانتصار , كريم لنفسه بغروؤ انا هتقل علشان لما اكلمها توافق بسهولة ومتفكرش خالص , وبعد مرور فترة من الايام رن كريم على رنا , كريم بشوق مصطنع وحشتيني , رنا بصرامة خير فيه ايه , كريم بلهفة متتهربيش انتي بجد وحشتيني ووحشني الكلام معاكي , رنا بابتسامة مكتومة والمطلوب , كريم بانتصار نتقابل ونتكلم , رنا بتاكيد المقابلة دي هتكون في بيت اهلي ومنها تشوف حمزة وحازم , كريم بتصنع بس اهلك هيعايروني , رنا بعدم تعبير لا متقلقش انا هتصرف وهكلمهم تعالى بالليل , كريم بفرح تمام هاجي , رنا لوالدها بهدوئ كريم جاي بالليل , سعاد بعصبية ايه الانتي بتقوليه دا , رنا متقلقيش انا عارفة انا بعمل ايه , سعاد خلينا نشوف آخرتها يا بنت بطني , كريم وصل , حسام بحنق اتفضل كريم , كريم بود ظائف اهلا يا عمي , حسام ببرود ادخل , كريم ازيك يا ماما , سعاد بجمود متنطقش ماما دي على لسانك القذر , وجه كريم بصره لرنا وقال بحزن مصطنع مش قلتلك اهلك مش هيتقبلوني , رنا بنفاز صبر وضغطت على سنانها بعصبية اقعد يا كريم ونادت على عيالها وقالت سلمو على بابا , كريم انا عايز ارجع رنا معايا البيت , رنا بنظرات مبهمة مين القالك اني هرجع , كريم طريقتك العرفتني , رنا هههههههههههههه هو علشان اتكلمت معاك عادي ابقى سامحتك هو انت كسرتلي طبق دانت كسرت قلبي فاهم يعني ايه , كريم انا عايزك ترجعي علشان العيال على الاقل , رنا بلا مبالاة ملكش دعوة بالعيال انا هعرف اربيهم لوحدي ومش محتاجين لخدماتك انت لما كنت معاهم مكنتش بتهتم بيهم وكاني جيباهم من الشارع ايه الاتغير دلوقتي , كريم بصدق لاول مرة عرفت قيمتك , رنا انفجرت في الضحك المتواصل وقالت بسخرية مبين الضحك عرفت قيمتي تصدق ضحكتني اشمعن دلوقتي العرفت فيه قيمتي ولا انت عايز ترجعني علشان اشتغل واصرف عليك , كريم بحزن انا في البداية كنت هعمل كده بس انتي تعبتي معايا كتير اوي فعرفت اد ايه انتي انسانة كويسة وتستهلي كل خير , رنا بحزم عرفت قيمتي لما وقفت جنبك في ازمتك اما حبيبة القلب طفشت وطلبت الطلاق ولو هي مكانتش بعدت عنك كان زمانك لسا كارهني وكان زمانه بيتضاعف وكملت بسراحة انت مشكلتك انك مبترضاش بالقليل ابدا , كريم بترجي ارجعي يا رنا مش هتسيبوني انتي وندى في وقت واحد كده حرام بجد , رنا باستهزاء اظهر على حقيقتك بقى انا لفرقة معاك ولا غيره كل الهمك الناس هتقول عليك ايه وكملت بمقط وكره شديد يا شيخ انت وصلتني لمرحلة الكره انا بقيت بكرهك كره ميعلم بيه الا ربنا ومبقتش طايقة العيشة معاك وكملت بانهزام والدموع على وجنتيها انا كان ليا عندك طلب وانت كنت فكرت اني هستغل الوضع وهقولك رجعني وكملت بتصميم بالرغم اني مكنتش هطلب منك انك ترجعني علشان ملكش فرص تانية معايا وطلبي انك تطلقني ومن غير رجعة واي وقت تحب تشوف الاولاد كلم بابا وهو الهيديك معاد ودا قراري النهائي شرفت قالت كده ودخلت اوضتها من غير متقول حاجة تانية , خرج كريم وعلامات الخزي والهزيمة ترتسم على وجهه هو مكنش عايز ندى تبعد عنه بس هي بعدت بعد مخطفت قلبه وكان هيرجع لرنا لان مفيش حد يوافق بيه بعد مبقى عاطل وراح بيت ندى , ندى بتلعثم انت خرجت ازاي , كريم بانهزام عايزاني افضل طول عمري في السجن يعني , ندى بتوتر لالا مكنتش اقصد , كريم بغموض متدخليني مالك متوترة كده لايه , ندى بلعت ريقها برعب وخطفت نظرة للداخل تحت انظار كريم المصلطة عليها ثم قالت بقلق اخاف من ايه وبعدين احنا اتطلقنا ومينفعش تدخل علشان كلام الناس , كريم بشراسة زقها وقال هو حرام ليا وحلال ليهم ودور بعنيه لحد ملقى الراجل الكان معاها , كريم بنظرة شيطانية بقى دا المخبياه مني ومش راضية تدخليني علشانه وكمل باحتقار مش كنتي تعرفيني ان فيه عرض ممتع وانا كنت هاجي اتفرج بس , الشاب بوقاحة وانت مالك يا اخينا , كريم بعنف الهانم دي طليقتي والشقة دي شقتي , ندى بتحدي كانت شقتك , كريم بتحذير اخرصي خالص ونزل فوق الشاب ط,حن وقاله بثقة دي اخر مرة تيجي فيها هنا انتتتتت فااااااهم , الشاب بارتجاف فاهم وخرج , خرج كريم وراه وهو شايط وحط خطة انتقامية لندى هيكسر مناخيرها الهي رفعاها في السماء دي وبعد مرور شهر , ندى برقة مصطنعة لاحدهما يلا نفتح الكاميرا , الشاب بتمني يا ريت وفتحو الكاميرا , الشاب باستمتاع شديد اوبا ايه الحلاوة دي كلها شكلنا هنستمتع اوي , ضحكت ندى ضحكة مايعة وقالت بدلع امال دانا قمر , الشاب بجراءة واضح يا مزة , ندى هتيجيلي الشقة امتة , الشاب دلوقتي لو تحبي , ندى باستعجال يلا تعالى , الشاب هوى واول موصل استقبلته ندى بلبس كاشف لكل جس,مها , وبعد ربع ساعة دخلت عليهم الشرطة وهما منغمسان فيما حرمه الله , الضابط بقسوة هاتهملي على البوكس ملفوفين في الملاية علشان يكونو عبرة لغيرهم , ندى بانهيار ابوس ايدك يا فندم متفضحنيش , الضابط باشمئزاز انتي الفضحتي نفسك هاتهم ي ابني يلا نزلو من العمارة وسط شماتة السكان ووجود الصحافة الكانت بتصور في بث مباشر وراحو القسم , كريم راحلهم , كريم بترجي ممكن اقابل طليقتي يا فندم , الضابط بهدوئ طبعا استدعى العسكري وطلب منه انه يجيب ندى وخرج علشان يتكلمو بحريتهم , كريم بانتصار ياااااه جا الوقت اللشوفك فيه مذلولة ادامي , ندى بانهيار اتفضحت , كريم باسف مصطنع انا عارف يا قلبي وكمل بشماتة المتعرفيهوش اناا العملت كده , ندى بعدوانية لايه عملت كده , كريم بتشفي عملت كده علشان انتي شايفة نفسك على الفاضي ورافعة مناخيرك في السماء على مفيش وفوق كل دا اتخليتي عني في ازمتي وسمعتيني كلام يسم البدن بالرغم اني اشتريتك بالغالي وانتي بعتيني بالرخيص , اما ازاي فهقولك انا اول مخرجت من شقتك وانا قررت اني هقدم بلاغ للشرطة وهقول انك طلبتي الطلاق لما اكتشفت انك بتخونيني ووريتهم الصور الاتبعتتلي ولكانت دليل عليكي وقررت اني اراقبك واراقب الشقة ايوة صحيح انا عارف ان في الشهر دا كان فيه رجالة كتير بتطلع وبتنزل من عندك بس دا كان اكتر واحد متلهف عليكي وانا الكلمت الصحافة علشان تصوركو وتنزلكو على النت واديكي هتفضلي في اكتر مكان انتي كنتي بتكرهيه وضحك ضحك هستيري وخرج وسابها في ذهول , فضل طول الطريق يضحك ضحك هستيري وفقد عقله تماما وخبطته عربية , واحد من الواقفين قال خدوه على المستشفى وكلمو اهله , فعلا راح , الدكتور لاهله متقلقوش ابنكم بخير بس هو للاسف هيتحول لمستشفى الامراض العقلية لانه فقد اهله , تمر السنين والسنين تخرج حمزة من كلية الطب وتخرج حازم من هندسة واشتغلو في اماكن كويسة مع مراعاة والدهم في المستشفى وعدم ممانعة والدتهم بل كانت تذهب معهم كل زيارة , واليوم هو زفاف حمزة وحازم , رنا بدموع الف مبارك حبايبي ربنا يسعدكو , حمزة بمشاكسة انتي بتعيطي لايه مش عايزانا نتجوز يعني , رنا بنفي لا بس , الاتنين بتفهم احنا فاهمين ايه البيدور في دماغك يا ماما بس اطمني احنا عمرنا مهنعمل كده احنا كنا معاكي لحظة بلحظة وشفنا اد ايه اتوجعتي واستحملتي كلام من اليسوى والميسواش واد ايه تعبتي لحد مربتينا احنا بنحبك اوي يا ماما , ابتسمت رنا بحنان واخدتهم في حضنها , اما عن ندى فمن صدمتها بقت قعيدة على الكرسي وفضلت في السجن , تمت..
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدمتي في زوجي)