روايات

رواية ملاك الصقر الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد

رواية ملاك الصقر الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد

رواية ملاك الصقر الجزء الثالث

رواية ملاك الصقر البارت الثالث

رواية ملاك الصقر الحلقة الثالثة

لاك الصقر
ملاك. انا ممكن اساعدك في انك تثبت انك بتخلف وبكده برضوا احافظ على حياتي ومتدمرش
صقر. طيب وهتساعديني ازاي طيب
ملاك. اسمع ي سيدي انت هترجع بيتك وهتتعامل عادي معاهم وبعد كام يوم
احنا هنمثل قدام عائلتك علي اني مراتك وكمان حامل
صقر. ولي نمثل ما اتجوزك
ملاك. انت بتقول اي انا مستحيل اتجوزك
صقر. ولي مستحيل بقا
ملاك. انا مش هتجوز واحد زيك كان عايز يدمرلي حياتي ومش همه دموعي وصريخي كان كل همه انه يقرر،ب مني ويخليني حا،مل غصب عني،،، انا اصلا بعمل كل ده علشان انقذ نفسي منك ،،، وانا مش هتجوز غير الشخص اللي يحبني وأحبه واللي يدوب من نظره مني واكون انا كل حياته واعيش معاه بكل حب ويخاف عليا ويحميني حتي من نفسه
صقر. انا اسف اني عملت فيكي كده بس صدقيني غصب عني كنت معمي من اللي بيحصل معايا كان كل همي أني اثبت اني بخلف انا اسف
ملاك. خلاص خلاص صعبت عليا مش عارفه اعمل ايه في قلبي الحونين ده مع أنه انا مصعبتش عليك بس يلا خليني انا احسن منك وكل ل مصلحتي برضوا
صقر. طيب كملي بعد ما نمثل انك مراتي وحامل كده هيصدقوا يعني
ملاك. اكيد لا ،،،، لما نروح عند عائلتك وتقدمني علي اني مراتك وحامل سبني اتصرف وقتها وهفهمك علي كل حاجه. بس دلوقتي في حاجه ومهمه كمان لازم نعملها
صقر. اي هيا وانا هنفذ.
ملاك. انا لازم ارجع بيتي ي صقر صدقني والله هساعدك وبعدين أنا عائشه لوحدي ومش عندي عائله يعني مفيش حد هيعرف حاجه بس علشان اكيد لما اروح معاك بيتك واهلك يعرفوا اكيد هيسالوا عني وساكنه فين وجايه منين ومش بعيد يرقبوني وكده انت فاهمني.
صقر. بصي طالما مش عندك عائله ومحدش هيسال عليكي ف انا هجبلك بيت في مكان راقي وكده ونبعد عن مكانك الأول لانه اكيد هيشكوا ازاي صقر يقبل أنه يتجوز من بنت بسيطه انا مش بقلل منك بس ده اللي هيحصل
ملاك. وانا مش هبقل اني اعيش في بيت مش بيتي ي صقر
صقر. طيب عندي الحل اي رئيك تبيعي بيتك وتشتري بداله بيت جديد وانا هساعدك في المبلغ لو عوزتي وبعد كده يبقا رجعيهم تاني او اعتبريهم هديه علي مساعدتك ليا هااا وافقي بقا.
ملاك. لا ي صقر انا مش هبيع بيتي علشان بعد ما التمثيليه دي تخلص انا هرجع ل حياتي تاني انا ممكن اقعد في البيت اللي انت هتشتريه ده وهو يبقا بتاعك بس انا هدفع ليك فلوس زي اجار يعني
صقر. يبقا نشوف الموضوع ده بعدين ي ملاك تعالي هرجعك بيتك انهارده بس ومن بكره نروح البيت الجديد وتنقلي حاجتك وبعده نروح عندي البيت ونبدؤ في التمثيليه
ملاك. ماشي. وفعلا صقر رجع ملاك البيت وجاب ليها اكل وغيرت هدومها وهو قعد واكل معاها ورجع بيته لقي مراته اهلا اهلا بالاستاذ كنت فين
صقر. ميخصكيش وسابها ودخل الاوضخ علشان ينام
ليال . طالما ميخصنيش يبقا طلقني وخليني امشي من هنا انا مش مطره اتحمل واحد زيك مش بيخلف
صقر. بصوت عالي ليااال خلي الليله تعدي على خير بس احب اقولك انك هتندمي علي كل كلمه قولتيها وسابها وطلع بره في الجنينه كان مدايق من كلامها وقال امته كل ده يخلص وأثبت عكس كلامهم انا واثق من نفسي اني بخلف وكمان التحاليل أثبتت كده ،،،،، ليال كانت قاعده في الاوضه تعيط علي حظها وأنها اتخدعت في صقر وأنه كذب عليها ،،،،، ام صقر وأخوه كانوا مراقبين ليال وصقر وكانوا مبسوطين من الوضع ده ومش عارفين اي اللي مستنيهم.
وبعد يومين زي ما ملاك ،،، صقر اتفقوا صقر راح يجيب ملاك من بيتها الجديد اللي اتنقلت فيه وجاب شنطه هدومها واخدها وطلع علي القصر . بعد ما اتأكد أن أمه وأخوه ومراته ليال موجودين في القصر وبعد شويه كان وصل وقال اتفضلي ي حبيبتي وكان ماسك الشنطه والكل استغرب
ليال. قامت من مكانها وقالت مين دي ي صقر
صقر. اخد ملاك في أيده ودخل وراح قدام أمه وأخوه وفي نص القصر اقدم ليكم ملاك مراتي وحببتي
ليال. بعصبية مراتك واومال هيا مراتك انا ابقي اي
صقر. مراتي برضوا وخودي التقيله بقا تحبي تقولي ي روحي ولا انا اقول
ملاك. صقورتي سبني انا اقول
صقر. قلب صقورتك قولي ي حبيبتي
ملاك. انا حاااااااامل.
ليال. انتي بتقولي اي ي بت انتي لاخر مره دي صقر مييين دي
صقر. في اي ي ليال ما قولتلك ملاك مراتي ،،، حبيبتي وهتبقي ام ابني أن شاء الله وحط أيده علي بط،نها
ليال. انت اكيد بتهزر
ملاك. كانت باصه علي اخو صقر ،، أمه وكانت شيفاهم أنهم مصدومين ومش بيتكلموا
صقر. لا مش بهزر ي ليال ملاك مراتي وكمان حااامل
ليال. طيب مراتك ونعديها إنما حااامل دي اشك فيها حامل ازاي وانت مش بتخلف اكيد ضحكت عليك وخانتك وفهمتك انها حامل منك ههههه
ام صقر. ازاي ي صقر حامل وانت وانت
صقر. وانا مش بخلف صح لا ي امي انا بخلف وبقدر اني اجيب ولاد كمان ودي التحاليل اللي تثبت اني بخلف واكبر دليل كمان علي اني بخلف هو أنه مراتي حامل مني
ليال. كذب كذب طالما انت بتخلف انا مخلفتش منك لي هااا ولي التحاليل اللي عملانها سوا قالت انك مش بتخلف وكمان لي امك واخوك قالوا انك مش بتخلف وانك عملت حادث وانت صغير وبسببه مش هتقدر انك تخلف ليييي اه انا مش فاهمه حاجه لييي
اول ما أم صقر وأخوه اسد سمعوا كده اتوتروا
صقر. اممم اسالتك دي عايزه اجابه وانا كمان عايز اجابه بصوت عالي اسددد لي قولت ل ليال اني مش بخلف وانتي ي امي ليبي
ام صقر. بتوتر انا مقولتش حاجه ي صقر ولا انا ولا اخوك لي مراتك بتقول كده احنا منعرفش حاجه
ليال. صدقيني ي صقر هو ده اللي سمعتوا منهم وبعدين كل ده كذب اكيد انت مش بتقول أنه هيا حامل
صقر. اه حامل. ليال. يبقا نجيب دكتور يكشف عليها ونتأكد. صقر. وانتي تتاكدي ليه كفايه انا متاكد و واثق في مراتي انها حامل مني مش انتي اول ما سمعتي كام كلمه صدقتي وكذبتيني وكأني واحد غريب من الشارع .
ملاك. حبيبي خليها تتأكد اتصل علي اي دكتور وخليها تتأكد يمكن ترتاح
صقر. بص ل ملاك
ليال. اي ي صقر سكت ليه.
ملاك. اااه اه الحقني ي صقر دايخه اووي
صقر. تعالي ارتاحي ي حبيبتي وهو اخدها علشان يقعدها قالت انا متفقه مع دكتور هتلاقي الرقم عندك انا سجلته بس نسيت اقولك انا كنت عامله حساب اللحظه دي اتصل يلا.
صقر. ارتاحي ي روحي هتصل علي الدكتور ياجي يشوف مالك ونطمن علي البيبي اهدي متتوتريش.
ملاك. حاضر ي حبيبي
ليال. كانت واقفه متعصبه وكانت بتفكر ازاي هيا حامل انا مش فاهمه حاجه وفضلت تصبر نفسها لحد ما الدكتور ياجي ونتأكد وتفهم
وكان صقر اتصل ب الدكتور وبعد شويه كان وصل
وكشف عليها
ليال. هااا ي دكتور مالها وهيا حامل ولا لا 🤔
الدكتور ،،،،،،،،،

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى