رواية احببت ابنتي الفصل العاشر 10 بقلم هاجر أحمد
رواية احببت ابنتي الجزء العاشر
رواية احببت ابنتي البارت العاشر
رواية احببت ابنتي الحلقة العاشرة
وعقلي يفكر بكي ليل ونهار
والدموع مكتومه لانه يعلم صعب ان يحبك
ويضغط علي قلبه لكي لا يتعلق بكي
لان قلبي يعلم اذا احبك
واذا شعرت أن هذا القلب يحبك ويفكر بك في كل دقيقه
سيسخرك للابد وتبتعدي عنه
والأوقات الجميله تنتهي
وينتهي الوصال
__________________________________________________
شهاب ول ما سمع المكالمه قال /أنت متأكد من كلامك دا
الرجل /الكلام صح يا فندم
شهاب /قفل السكه ومكنش مصدق نفسه وكان في حاله من الجنون ومن كثر فرحته نزل بسرعه يبحث علي جنه
_____________________________________
زياد من بعد المكالمه كان في نفس الصدمه وساب العربية وجرى بسرعه يلحق قبل ما شهاب يقول حاجه لجنه
فريد /نزل من علي السلم وشاف الخدامه قدامه سألها /تعرفي فين اوضه جنه وبالفعل قالت لي الخدامه على مكان اوضه جنه
زياد دخل بأقصى سرعة وسأل الخدامه /انتي شوفتي شهاب أقصد الشاب إلا جوز اختي
الخادمه /اه سألني علي اوضه جنه فين
زياد اتعصب جامد ومرعوب جدا ل يقول حاجه طلع بأقصى سرعه واول ما شاف شهاب يقرب يده على جرس باب اوضه جنه مسك إيده على طول ، وجنة فتحت باب الأوضه وهما واقفين وزياد ماسك ايد شهاب
___________________________________
حازم طول الوقت يبص علي نواري و يتامل في ملامحها وفي لحظه دي عضته من أيده نواري ونزلت من العربيه بسرعه وجريت باقصي سرعه وهو حاول يلحقها بس اختفت من قدامه في سرعه البرق
حازم تجنن وخبط يد علي يد وقال مع نفسه /اه يا بنت المجنونه الاقيك فين تاني وركب العربيه ومشي
نواري بجنون جريت با أقصي سرعه ولا كاني كان ليها اثر
__________________________________
جنه فتحت باب الأوضه وشفتهم وبصت عليهم ولكن زياد شال يده من عليه من قبل ما تتنبه جنه
جنه واقفه شعرها المنكوش وبتبص عليهم وهي ما بين النوم والصحيان / محتاج مني حاجه يا زيزو
شهاب فتح عينه و تجنن من كلمة زيزو دي وازاي أخته تقول كده اصلا فكان ها يتكلم و هيقول /كل حاجه ولكن في هذه اللحظه جت مريم وشفتهم
زياد استغل الفرصه قبل ما يتكلم وبص لشهاب عشان ميتكلمش وقال لي /شهاب روح لمراتك اكيد عاوزك
مريم بصت لاخوها وقالت /أنا كنت داخله الحمام مش عاوزه اصلا
زياد اتعصب وبص لشهاب جامد وعلي صوته وقال /روح يا شهاب فورا لمراتك وشوف عاوزه ايه
شهاب كان مضايق ومفروس جدا ولكن سمع الكلام واخد مراته من دراعها ونزلوا مع بعض
زياد بص لجنة شعرها المنكوش ومنظرها وقالها / انتي ايه إلا مصحيكي لحد دلوقتي يا استاذه جنه
جنه تبص لي وهي ما بين النوم والصحيان وتقوله /حاولت انام ومش عارفه انام كويس ممكن تحكيلى حدوته إلا بتحكيها ليا دائما
زياد يبص عليها بحنان و ها يجنن من عقلها الصغير وقالها /انتي مش ها تكبري يا جنتي علي الحواديت
جنه تنظر له بغضب مثل الاطفال /زيزو وحشاني اوي لما كنت بتنام معايا تحكي ليا قصتي المفضلة وتقرأ ليا قران وانام وانا مبسوطة مبقتش تعمل معايا كده زي الاول ليه
زياد بخنقه وعصبيه /انتي كبرتي ياجنه مينفعش ادخلي نامي عشان حفلتك بكرا
جنه بصت لي بغضب ومكشرة ورزعت الباب جامد ودخلت تعيط وزعلانه جدا
زياد غمض عيونه وشد على يده بعصبيه ونار بداخله ونزل وركب العربيه وبعد فتره ومده طويله رجع شرب النهارده جامد وكان يسوق بسرعة جدا وهو بيشرب وراح علي شقه وفتحت واحدة واترمي في حضنها بدون وعي
_____________________________________
حازم ركب العربيه وتركها من غير ما يدور عليها وراح علي الفيلا
شاف أبوه قاعد مع حد
الشناوي اول ما شاف ابنه قاله /حمد علي السلامه يا سيدي سلم على عمتك
حازم بص علي أبوه بقلق وبدأ يفهم وقرب وباس ايد عمتو وقال /معذرة يا جماعه انا هطلع ارتاح بس
عمته أبوه /اتفضل يا بني
الشناوي /حازم عايزك في موضوع دلوقتي حالا تعاليلي علي المكتب
حازم يبص علي ابوه بضيق ومن غير كلام راح وراء علي المكتب
_______________________________
نواري راحت على بيتها ملقتش مامتها خرجت تدور عليها برضوا ملقتهاش وهي بدور عليها حد كان واقف تبع الشناوي وقالها /انسه انتي بتدوري علي الست إلا هنا
نواري بصت عليه بتوتر وبقلق وتكلمت بخوف /اتكلم حصل لامي حاجه هي كويسه طيب
البودي جارد/اهدي والدتك عندنا عند عمك قال لينا نجيبك
نواري بقلق طب دقيقه اخد حاجتي بس وجايه ورائك ، البودي جارد كل حاجه موجوده هناك
نواري بتعجب وتتكلم بتوتر /ازاي يعني
البودي جارد /من فضلك أستاذة تعالي معانا فورا بلاش تعملي لينا مشاكل ودي أوامر من عمك ، نواري بقلق وعصبيه راحت مع من
غير كلام
_____________________________________
الشناوي يبص علي ابنه بعصبية /انت هتجوزك بنت عمتك النهارده
حازم واقف قدام ابوه و يجز على أسنانه وتكلم بنبرة شديدة وبعصبيه /يا حج أنا مش مستعد الجواز دلوقتي ومش هقبل اي بنت تدخل حياتي
الشناوي بصوت عالي/ها تجاوزها غصب عنك ومفيش كلام تاني
_________________________________
نواري اول ما دخلت وشافت مامتها حطت ايديها على قلبها وشكرت ربنا وحمدته وجريت علي مامتها علي السرير وحضنتها وقالت / حبيبتي ليه رحتي كده وخوفتني عليكي تعالي معايا يلا نمشي من هنا انتي تعبانه مكنش لازم تخرجي كده من البيت
زينب / يا بنتي اهدي وخذي نفسك ومتقلقيش عليا اخويا طول مع وش الأرض ها يحافظ علينا
نواري استغربت من كلام مامتها وقالت /يا امي خالي سبنا كثير وعمره ما ساعدنا في حاجه ولا سندنا ولا وقف جنبينا ازاي بتقولي بقي ها يحافظ علينا و هيكون معانا
زينب تضايقت من كلام بنتها على خالها / مين قالك يا نواري الكلام دا وكذب عليكي خالك عمره ما سبنا ودائما كان واقف جنبك ابوكي هو إلا كان يكرهه وكان بيمنعوا من زيارتنا ويرفض منه أي مساعدة وكان بي يمنعنا نتكلم مع أو نزوره وكان بيدني فلوس
بعد ما ابوكي حصلت لي مشكله في المصنع وكان مديون ومات بعدها خالك كان يبعت ليا فلوس اول باول علشان تعليمك
نواري تبص علي مامتها بتعجب / بس ياماما بابا قالي كثير أنه مش كويس
زينب اتعصبت وزعقت جامد على بنتها و حركت اصابعها جامد / اوعي تقولي على خالك كده وانسي كلام ابوكي القديم خالك بعد كده مش هيكون في مقامك ابوكي بس وحماكي بعد كده
نواري فتحت عينها بصدمه وتكلمت بتلجلج وايديها بي ترتعش وتقولها /انتي بتقولي ايه يا امي مش فاهمه
زينب /ها تتجوزي ابن خالك
نواري قامت من على السرير وهلة وقالت /لا مستحيل مش هتجوز حد هو مش علشان خالي ساعدنا يبقي تجبرني اتجوز من ابنه بالعافيه لا أنا مش عاوزه اتجوز
حازم اتعصب /لا مش هتجوز وخرج بعصبيه ونواري خرجت في نفس لحظة بعصبيه والاثنين خبطوا في بعض اول ما عينيهم جت في عيون بعض قالوا في نفس واحد انتي انت
_____________________________________
فريد كل يوم في نفس اليوم يروح على المكان المعتاد عليه ومحدش يعرف بي ولا عائلته
فريد جالس متوتر /ممكن تقولي يا دكتور هعمل ايه وهبدا ازاي دلوقتي ودا مش ها ياثر علي عملي الفني
الدكتور /متقلقش يا فريد طول ما انت ها اتمشي علي الخطوات معايا هتكون افضل واحسن وحاول متعملش مجهود كثير ولازم ادورك تكون بسيطه علشان ما ياثرش عليك
_____________________________________
الفتاة بقالك مده مبتجيش زياد باشا ، زياد دخل وقفل الباب وخلع هدومه كلها وشدها بعنف في حضنه
زياد وهو هربان في حضن فتاة قلبه وعقله في جنة حاسس كاني جنه هي إلا في حضنه وطول الوقت يقول بحبك بحبك
الفتاة/قربت أكثر من حضنه بحبك زيزو
جنة مفتحة عينها على السرير وبتعيط وحشتيني يا زيزو فينك يا زيزو
زياد في لحظة شعر بصوتها في قلبه وقام من علي السرير مفزوع وقال /جنه جنه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ابنتي)