روايات

رواية وجه في الذاكرة الفصل الحادي عشر 11 بقلم نرمين قدري

 رواية وجه في الذاكرة الفصل الحادي عشر 11 بقلم نرمين قدري

رواية وجه في الذاكرة الفصل الحادي عشر 11 بقلم نرمين قدري

رواية وجه في الذاكرة الفصل الحادي عشر 11 بقلم نرمين قدري

صعق سليم مما راي لقد مازالت فريده بكر ولكن ازاي وفريده اتجوزت زياد وانجبت اياد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سليم / ازاي ده يا فريده انا مش مصدق نفسي ازاي
فريده بخجل / انا عرفت اني لسة بنت لما كنت حامل في اياد . عرفت أن زياد مدخلش عليا كاملا تقربا خاف من صوتي لاني كنت يصرخ من الالم وانا مع صغر سني مكنتش عارفه ولا فاهمة
اساسا زياد مقربش مني غير مرة واحده بس
وحصل الحمل من المرة دي والدكتورة صممت اني أولد قيصري علشان احتفظ بعذريتي .. كانت صدمة ليا أنا كمان
سليم / دي احلي صدمة ليا انا اني اول واحد في حياتك انا بحبك بحبك بحبببببك
ولكن صعقو علي طرقات علي الباب عليا .. طبعا عارفين مين هادمت الازات .زوزو هانم
زينب/ فريده انتي بتصوتي ليه افتح الباب هو. في ايه
نططت فريده بفزع من السرير ترتدي ملابسها خوفا من زينب
ضحك سليم بشده / انتي هبله يابت انتي مراتي .
فريده / يالهوي بالهوي عمتي عمتي حقولها ابه قولي بسرعة حقولها ابه
سليم و قد فقد سيطرة علي نفسة من كتر الضحك
قام سليم فتح الباب
زينب بزهول / سليم انت بتمشي
سليم / انتي شايفه ايه يا زوزو وغمز لها هو في حد يخبط بردو علي عرسان ياقمر وانا اقول الزز فاهم و مسيطر . علشان كده اياد مش بيخيط .. ولا ايه يا زوزو
بقلم نرمين قدري
زينب بخجل / بس بقي ياواد كسفتني بس شكلك مسيطر
ربنا يهنيكم يا حبيبي
غلق سليم الباب
سليم / بغمزة رجعتلك يا وحش
فريده/ سليم احترم نفسك كفايا بقي مش قادرة
سليم / هو ايه اللي مش قادرة هو احنا لسه عملنا حاجة داحنا يادوب بنسمي .. تعالي بقي لما اقولك كلمتين مهمين جدااا . وسحبها لعالم تاني مفيهوش غير حب وشوق.
نسبهم بقي شوية ونروح العقارب
وفي فيلات غاده
غاده بعصبية انت بردو معرفتش خرج من المستشفى راح فين
البيه لغي التي التوكيل اللي كان عملهولي الا وآية وقف امضتي علي كل الشيكات .. انت لازم تقب و تغطس وتجبهولي
الرجل/ حاضر يا هانم انا سمعت أنه مشي مع البت اللي بتشتغل معاه ساعة واكون جايب لسعتك عنوانها بلظبط
غاده / اتصرف اتصرف
الرجال / ماشي يا هانم عن اذنك
غاده/ ماشي ياسليم الكلب وانا اللي كنت فكرتك اهبل وعرفت اضحك علي واعيشك الوهم . لكن طلعت اوعي مني وفهمت اللعبة بس وحيات داد اللي مات بحصرته لحوريك ايام سودا
نرجع بقي للعشاق
فريده / سليم سليم اصحي يا حبيبي
سليم مستغرب في النوم / ااااه لالالالاااااااااااااا اخوياااااااااااااااا الحريق النار النار بموووووت ااااه
فريده / اصحي يا حبيبي سليم
فاق سليم / انا اسف يا فريده حقك عليا خضيتك
فريده / انت مش عاوزة لية تقولي حكايتك ايه
سليم ححكيلك انا محتاج احكي واطلع كل اللي جوايا بس مش قادر
فريده ماضغطش علي نفسك براحتك علشان متتعبش لما تحس انك قادر انا سمعاك بكل كياني
سليم تسلميلي يا قلب سليم من جوا هو الواد ايا
مجاش صبح عليا ليه
قلم سليم وفريده خرجوا برا
سليم /اياد اياد
اياد / نعم
سليم بص بقي يابطل اعمل حسابك انك كل يوم تيجي تصبح علي باباي يلا بقي فين حضن بابي الجميل
اترمي اياد في حضن سليم
اياد / عارف يا بابا انا بحب حضنك قوي انا كان نفسي في حد أقوله بابا بس مش كان عندي وكنت بخاف اسءل ماما
سليم / انا جيت اهو يا حبيبي وحفضل جمبك علي طول
فريده/ ايه الحب ده كله لا انا اغير بقي مش كده فين حضني انا بقي كمان يا استاذ اياد .
اياد/ حضن الاحلي ماما
فريده / اجري يلا الزوز عوزاك علشان
اياد وبتافف عارف عارف من غير متقولي اللبن
شده سليم عليه
سليم / استاذ اياد مش انا عاوز اكبر تبقي شبه يابا
اياد اه طبعا
سليم يبقي تشرب البن كله كل يوم
اياد ياسلام وحكبر علطوووف يااااهووووو و
وجري اياد تيتا زوزو تيتا زوزز هاتي اللبن
ضحك سليم وفريد
سليم فتح أيده و ضم فريده احضنه تعالي ياقلب سليم و أخدها جواها كأنها كنز يخشي ضياعة.. كأنها قطعة ماسه جوهرة ثمينة
سليم / انا بحبك قوي ولازم تعرفي أن حبي ليكي عمرو ما حيتاثر باي حاجة وأوعية اي حاجة تأثر علي حبك ليا مهما كانت الحاجة دي ايه .
وفجاءة سمعو صوت خبط علي الباب في فريده خير مين بيخبط كده
فتحت زينب مسرعة لقت واحده بتبوصلها يقرف
غاده. / . فين جوزي ياست انتي انطقي بسرعة ..
خرج سليم و وفريده من غرفه مفزوعين
سليم في ايه حد يخبط علي بيوت ناس بلشكل ده
غاده مش لما بيقو ناس اصلا دول حساله مش ناس انت ازاي واحد زيك و بمستواك قاعد في مزبله دي
وفجاءة لقت غاده ايد تسحبها من شعرها لما هو بيت زباله ايه جابك عندنا يابتاعت مامي .. لو مش محترمة البيت. . احترمي الست الكبيرة اللي واقفة قدامك .. يبقي تقفي عدل و تتكلمي عدل بدل ما اعمل من شعرك كنافه شعر يا يحلويات .. ولو متعرفيش أسءلي عني انا زوزو انا مين زوزو كبيرة المنطقة هنا اللي كبيرها بيعملها حساب قبل الصغير ها، فاهمة
كل ده وسط صراخ غاده و تخليص فريده لها من بين يدي زوزو بس علي تخلص مين دي زوزو والاجر
علي الله
فريده / خلاص بقي يا عمتي اهدي كفايا هي عرفت غلطنا خلاص
غاده/ غلط مين يالوكل
فريده / اتعدلت لها مين دي اللي لوكل خلص نفسك بقي من ايد الزوزو .
سليم حبيبي تشرب شاي ولا نسكافية .. اقولك حعملك نسكافية علي بال الزوز متخلص اللي في أيدها
كل ده وسط صرخات غاده وشعرها بيتقطع
سليم بضحك هههههههههههه اههههههه خلاص بقي يا زوزو علشان خاطري
بقلم نرمين قدري
غاده / اووف اااه و اده ايه الناس دول انت قاعد وسطهم ازاي
زينب/ أتلمي يابت بدل ماجيلك تاني بس المرادي باابو ورده
غاده / ياي مين ابو ورده ده
سليم بضحك هههههههههههه اههههههه مش لازم تعرفية
غاده بصوت عالي / زياد اتفضل بقي كفايا تهريج لحد كده يلا بينا علي البيت مش ناقصه عبط انا استحملتك لما في كفايا
نزلت الكلمة صاعقة علي إذن فريده زياد هي قالت زياد صح
مـَنْ يــغُــدر بـــِي ويــَـخُـونــنَي لا يــَسـتـَحــِق أنْ اذكـــُره ســأنــَـزعُــه مِــنَ صـَفـحــات حَـــيــاتــي
فَــهــُو أنـِسـان قــتـَـل نـَـفَـسـُه داخـٌــلي قـَـبـل أنْ يـَـقـُتـُلنٌــي
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى