رواية تزوجنا بالاجبار الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دعاء تهامي
رواية تزوجنا بالاجبار الجزء الثاني والعشرون
رواية تزوجنا بالاجبار البارت الثاني والعشرون
رواية تزوجنا بالاجبار الحلقة الثانية والعشرون
مراد
انتي كويسه اندهلك الدكتور حاجه بتوجعك
رهف: انا كويسه
مراد: طب محتاجة حاجه
رهف: 🥹 قولي ي مراد انك مخو*نتنيش وانك بتحبني ومستحيل تعمل كده
مراد: بص لتحت مش عارف يرد عليها يقولها اي هو مش عارف اذا كان عمل حاجه غلط ولا لا
رهف: طلقني ي مراد
مراد: اي
رهف: زي ما سمعت طلقني انا مش عايزه اعيش معاك تاني
مراد: بس اسمعيني انا مش فاكر اي حاجه بعد ما انتي مشيتي هنا جابت مشروب شربت انا وهيا وبعدها محستش باي حاجه تاني غير وانتي بتجري من الشقة صدقيني ي رهف
رهف: انا مش هبقا زيك وهديك فرصة قدامك 24 ساعة بس ي اما تثبت برائتك او تطلقني
مراد: وانا اوعدك اني هثبت برائتي ارتاحي دلوقتي
سابها وطلع لقاء اكرم وروح لسه قاعدين
اكرم: اي ي مراد اللي حصل
مراد: لازم اثبت اني معملتش حاجه
اكرم: واحنا هنساعدك بس ازاي
مراد: هيا طلبت مني اتجوزها وانا هنفذلها ده
اكرم: انت اتجننت تتجوز مين
مراد: همثل عليها انكم زعلانين مني وان محدش عايزني حتي رهف قالتلي طلقني وان انا قررت اتجوزها انهارده عشان اصلح غلطي واكيد مع الوقت هحبهاا
اكرم: ولو مصدقتش
مراد: هتصدق بس انت كلم واحد من صحابنا وخليه يمثل دور المأذون عشان اكيد مش هتعترف بحاجة
اكرم: تمام
مراد: اول ما ارن عليك تيجي ومعاك المأذون
طلع من المستشفى راح عند هنا ف شقتهاا رن الجرس وهيا فتحت كنت واثقة انك هتختارني اناا
مراد: احنا هنتجوز انهارده
هنا: اي بس انا ملحقتش اجهز نفسي ولا اروح عند الميكب ارتست
مراد: بس انتي حلوه بكل حلاتك
هناا: بس انت ازاي وافقت انت كنت رافض وبتقولي بحب رهف
مراد: انا ورهف هنطلق هيا طلبت الطلاق وكلهم زعلانين مني وانا مينفعش اسيبك بعد ما دمر*ت مستقبلك كده فانا قررت اتجوزك تقبلي
هناا: اكيد بقبل رمت نفسها ف حضنه وهو ابتسم ان اول خطوة نجحت
مراد: جبتلك كمان فستان عشان تلبسيه ل كتب الكتاب
هنا: جميل خالص انا بحبك اوي
مراد: يالا اجهزي عشان المأذون هييجي ف اي وقت
هنا: يالا مش هتاخر
دخلت الأوضة عشان تلبس بس قبلها طلعت تلفونها وكانت بترن علي حد
هنا: مراد اجي الشقة دلوقتي وطلب مني اننا نتجوز
ماهر: ازاي باسرعة دي اكيد ف حاجه غلط
هنا: لا مفيش حاجه هو قال رهف طلبت الطلاق وانه مينفعش يسيبني بعد اللي حصل بينا عشان يريح ضميروا هيتجوزني
ماهر: بس انا مش مرتاح للموضوع لازم تاخدي حظرك هو فين دلوقتي
هنا: هو بره
ماهر: خلي عينك عليه يمكن بيفكر يو*قعك
هنا: تمام اقفل انت دلوقتي
معقولة يكون بيضحك عليا بس مش باين كده واضح انه حاسس بالذ*نب من اللي حصل عشان كده عايز يتجوزني
عده وقت ومراد خبط عليها يستعجلها
مراد: المأذون جي خلصتي
هنا: يالا جاية شكلي حلو
مراد: طالعة قمر
هنا: حبيبي انت اللي قمر
مراد: المأذون جي تعالي
طلعت لقت اكرم والمأذون بره وواحد صاحب مراد كان معاهم
مراد: ابدا ف المراسم
بدا ف كتب الكتاب بعد وقت انتهاء على جملة المأذون الشهيرة “بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما ف خير” مبروك
هنا: يبارك فيك
اكرم: مبروك ي صحبي
مراد: يبارك فيك شكرا انك فضلت معايا
اكرم: ولو احنا اصحاب طفولة هنستاذن احنا بقاا
مراد: ماشي
مشيه وفضل هو وهناا
هنا: مش مصدقة ان اليوم اللي كنت بحلم بيه دايما اتحقق وبقينا مع بعض
مراد: بس لو محصلش اللي حصل كان يبقا اول يوم لينا مع بعض
هنا: اقولك علي حاجه بما اننا اتجوزنا ومش هتقدر تبعد عني تاني
مراد: عارف سمعتك وانتي بتتكلمي ف التلفون كلها كانت مؤا*مرة
منك انت وشخص تاني عشان تبعدوني عن رهف ودلوقتي لازم تحكيلي كل حاجه ومين اللي كنتي بتتكلمي معاه
هنا: طب ولما عرفت الحقيقة وان مفيش حاجه حصلت بينا ليه موقفتش الزواج
مراد: ما هيا دي المفاجأة
هنا: يعني اي
مراد: يعني مفيش جواز احنا مش متجوزين
هنا: واللي حصل من شويه
مراد: المأذون ده صحبي وانا اتفقت معاه يمثل دور المأذون وانتي من فرحتك ما اخدتيش بالك وبصمتي علي طول والدفتر كان فاضي
هناا: رفعت ايدها عشان تضر*به بس مسكهاا انتي حيو*ان
مراد: تؤتؤ ليه الغلط بس كل حاجه قولتيها بقت متسجله مين بقا اللي متفقة معاه واي مصلحته
هنا: سيب ايدي طيب وانا هقولك
مراد: انطقي
هنا: هو ماهر اللي متفق معايا
مراد: اي مصلحته من كده
هنا: انه هو يتجوز رهف وانا اتجوزك انت
مراد: انا فهمت كل اللعبة دلوقتي بس وحياتك ما هخليكم تتهموا تعالي معايا
هناا: علي فين
مراد: هتعرفي دلوقتي
بعد وقت وصلوا علي بيت ماهر
ماهر: مراد وهناا؟
مراد: مصدوم صح خلينا نلعب علي المكشوف كفاية لعبة القط والفار دي تحكيلي من الاول وازاي وصلت للشركة
ماهر: هههههه احبابك كتير
مراد: ازاي
ماهر*********
يتبع…
لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجنا بالاجبار)