روايات

رواية حب خاطئ الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الجزء الحادي والعشرون

رواية حب خاطئ البارت الحادي والعشرون

رواية حب خاطئ الحلقة الحادية والعشرون

..انا مضطر امشي دلوقتي لان لو عرف اللي بيحصل دا مش بعيد يق*تلنا
ياسمين:وانا ماشية معاك
محمد:علي فين يا مراتي؟
عايزة تسبيني وتمشي؟مش هتعرفي
ياسمين:مراتك!احنا لسة متجوزناش ياحبيبي والحمدلله عرفتك قبل م اتدبس فيك
ضحك محمد وقال:للاسف..ملحقتيش نفسك واتدبستي ومش هسيبك..وانت يا دكتور غلبان اوي اول م هتطلع من هنا هتودع الدنيا
مسك محمد ايد ياسمين وشدها وراه وطلعو م المكان
:ابعد عني يا حي*وان انا هعمل فيك مح*ضر عدم تعرض
محمد:في وحدة تعمل لجوزها مح*ضر عدم تعرض
ياسمين:جوز ف عينك بطل كدب
محمد:هوريكي القسيمة لما نوصل الفيلا يامراتي..الورقة اللي مضيتي عليها امبارح..كنتي بتمضي ورقة جوازك
ياسمين بصدمة:انت ازاي تعمل كدا

 

محمد:مش جديد عليا عملتها ف شهد قبل كدا وانتي عارفة
دخلها محمد العربية وركب هو ومشيو للفيلا
____________________________
اتفضلي يا خالتو
اسمهان:صباح الخير..عاملة اي دلوقتي
تنهدت شهد بحزن وقالت:الحمدلله
اسمهان:انا جبتلك الفطار هنا عشان عارفاكي تع*بانة..فين اسلام
شهد:ف البلكونة برا
اسمهان:تمام هروحلو
راحت اسمهان لقت اسلام قاعد بيتكلم ف الفون وتقريباً بيكلم يوسف
اسمهان:عايزة اتكلم معاك
قفل اسلام الفون وانتبه ليها
اسمهان:اي اللي حصل يا اسلام
اسلام: الموضوع بختصار خالص ان دا حد مستقصد شهد وقاصد يسق*طها لان هما لو كانو اعد*اء ليا مأذ*ونيش انا كمان ليه؟اشمعنا شهد واشمعنا ضر*بوها ف بطنها بس دي حاجة مقصودة وانا قربت اعرف مين اللي عمل كدا
اسمهان بتوتر: شاكك ف مين

 

اسلام:لسة مش عارف بس دا حد قريب مننا وعارف عننا كل حاجة
اسمهان:امشو يا اسلام
اسلام باستغراب:نمشي ليه؟
اسمهان:امشو ارجعو بلدكو انت وشهد وخد ياسمين معاك دا الاحسن ليكو
اسلام:م الاكيد اننا هنمشي بس لما اخد حق بنتي ومراتي واعرف مين اللي عمل كدا..هو انتي شاكة ف حد
اسمهان:بلاش تدخل ف دوامة ممكن تخ*سر اكتر..ولا انا مش شاكة ف حد بس ياريت تسمع نصيحتي انا عارفة بقولك ايه
اسلام شك ف اسمهان وحس ان هي ورا الموضوع دا وفضل باصصلها وساكت
اسمهان:احم..انا حضرتلكو الفطار ادخل افطر مع شهد جوا عن اذنك
طلعت اسمهان وقفلت الباب واسلام دخل ل شهد :
مال خالتك؟
شهد وهي مالية بقها اكل: مالها!
ضحك اسلام وقال:خلصي طيب اللي ف بوقك
شهد:قول مالها بس
اسلام:غريبة..اوي.. بتقولي امشو
شهد:بتطردنا يعني
اسلام:لا بتنصحنا نمشي ومندخلش ف الدوامة وكلام كدا..مش عارف بس انا شكيت فيها
شهد باستغراب:انها اللي ورا كدا؟

 

اسلام:او تعرف مين اللي عمل كدا
شهد:اممم
اسلام:يوسف بيحاول يلاقي دليل واحد مفيش والكاميرات كانت متعطلة ساعتها
شهد:يبقا نمشي فعلا يا اسلام
اسلام:وحقك وحق بنتك؟
شهد:ربنا يعوضنا انا واثقة ان ربنا هيعوضنا..بس انا بجد قلقانة اوي ومش مستحملة
اسلام:يعني اي يا شهد
شهد: يعني تحجزلنا اول طيارة تمشينا من هنا لو خايف عليا وعلي حياتنا خلينا نمشي
با*س اسلام ايدها وقال:طبعا خايف يا حبيبي
شهد:يبقا عشان خاطري نمشي
اسلام:حاضر
بتسمعهم اسمهان من ورا الباب وبتحط ايدها علي قلبها بارتياح وتمشي
بعد شوية…….
محمد:انزلي
ياسمين:مش نازلة
محمد:انزلي يا ياسمين هتعصب عليكي
ياسمين:م تتعصب هتم*وتني يعني..ولا انت فعلا ممكن تمو*تني..م انت قت*لت روح بريئة لسة مجاتش ع الدنيا
شدها محمد وحضن*ها جامد كأنه هيدخلها جوا ضلوعه:

 

انتي عارفة اني مقدرش أضرك
زقتو ياسمين وقالت:كداب كنت هتخدعني لولا م انا عرفت بالصدفة دا اولا ثانيا بقا حرا*م عليك تح*رم شهد واسلام من اطفالهم
محمد:عندي استعداد معملش كدا تاني بس تبقي معايا
ياسمين:كنت هبقا معاك من غير اللي انت عملتو دا…بس باللي عملتو خوفتني منك..انا فعلا بخاف منك
محمد:اكتر حاجة توجعني انك تخافي مني لازم اكس*ر الحاجز دا
ياسمين:تك*سرو ازاي؟
شدها محمد من وسطها وقال:هخليكي مراتي فعلاً
رمي مفتاح العربية للحارس وشالها ودخل بيها الفيلا
ياسمين بصويت:والله م هسكتلك يا محمد وخليك تقرب مني كدا يا ع*قيم
محمد بوجع:انتي بتعاي*ريني..انا هوريكي الع*قيم دا هيعمل ايه
شد*ت ياسمين شعرو جامد ف سابها وقع*ت ع الارض ف الاوضة وقفل الباب
ياسمين:اه يا ضهري انت..انت بتعمل اي
محمد بحب:مراتي
ياسمين: متقوليش بس الكلمة دي انا بقر*ف منك ومنها..انت انسان مريض
محمد بهيام:مش مهم المهم اني لحقتك يا مراتي

 

حققت حلم من احلامي الاول اني اتجوزك والتاني نجيب اطفال
ياسمين بقرف:وهتجيب الاطفال ازاي هتكسبهم ف كيس شيبسي
محمد:هناخد ابن او بنت شهد
ياسمين بصدمة:ايه
محمد:ونربيه احنا كأنو طفلنا..اي رأيك ف الفكرة دي
ياسمين:انت مجن*ون فعلاً ..دنا وق*عت وق*عة س*ودة
محمد قل*ع التيشرت وراحلها وياسمين قامتلو وقل*عت البنسة اللي ف شعرها:
والله اخذ*قلك عينيك بالبنسة..متقربش..بقولك متقربش
ش*دها محمد حض*نها وشعرها جي علي وشو واستنشقو براحة وغمض عينيه
اما ياسمين فضلت متجمدة مكانها ومبرقة بعنيها وبعدها حاولت تزقو تبعدو
محمد:متقاومنيش
ياسمين بضعف:ابعد يا محمد انا بقر*ف منك
محمد:بتحبيني
ياسمين:مش بحبك

 

محمد:والله بتحبيني وضعيفة بسبب حبك ليا.. انا كمان ضعيف ف قربك
ياسمين:انت ليه مش حاسس ب الغلط اللي عملتو
محمد:مش عارف..ومش عايز اعرف المهم نفضل كدا انا مرتاح كدا
بتشوفهم جميلة من الجنينة وبتبعت ليوسف انها رايحالو
____________________________
ماما انا طالعة
اسمهان:رايحة فين
جميلة:رايحة الكوافير هغير استايل شعري
اسمهان:ليه مالو حلو كدا
جميلة بضحك:في ناس بتخاف منو
اسمهان:مين
جميلة:هبقا اقولك بعدين…بااي
____________________________
اطراف شعر كيرلي بتقع وصوت استشوار عالي مالي المكان
جميلة بابتسامة:واخيرا
_اي رأيك كدا يقمر
جميلة:تحفة تحفة بجد انا متأكدة اني هعجبو
_جوزك قلك غيريه ولا اي

 

سرحت جميلة وقالت:اه..اه جوزي
بعد ساعة…
كانت جميلة قدام بيت يوسف بتخبط ومفيش رد ف مسكت الفون عشان تبعتلو لقتو فتح الباب
يوسف بتصفيرة:اي المزز اللي بتتحدف علينا دي انتي مين يا مزة
جميلة:انا مين!
مسكتو جميلة من هدومو وزقتو وقفلت الباب
:ياسافل هو انت بتعاكس اي وحدة حلوة
يوسف بضحك:براحة علينا يا جميل مش لما نتعرف الاول
جميلة:هعيط
يوسف:خلاص خلاص اي الحلاوة دي..اتغيرتي خالص دنا عرفتك من صوتك
جميلة بابتسامة:شكلي حلو
يوسف:مووت
ضحكت جميلة ف قرب يوسف وقال:الجمال دا لازم يبقا كلو لوحدي..هاخدك بعيد عن الناس
زقتو جميلة وقالت:بس يابتاع ياسمين
يوسف:لا خلاص ياسمين اي انا هحبك انتي
جميلة:كنت عايزة اقولك حاجة
يوسف بإعجاب:ششش يلا نتجوز

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب خاطئ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى