روايات

رواية هربت لتسكن قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رحمة محمد

رواية هربت لتسكن قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رحمة محمد

رواية هربت لتسكن قلبي الجزء الحادي والعشرون

رواية هربت لتسكن قلبي البارت الحادي والعشرون

رواية هربت لتسكن قلبي الحلقة الحادية والعشرون

قاسم بعد ما رجالته اتفرقت وبقا معاه 4 منهم بس.. لقي سلم قدامه طلعه بحذ.ر هو ورجالته واول ما بقو في الدور التاني شافو اوضه
قرب منها بحذ.ر وهو ماسك سلاحه وفجاه فتح الباب ملقاش حد
وبدا اي اوضه تقابله يشوف ليله موجوده فيها ولا لا
_________
ونفس الوقت كانت عربية هيثم ومعاه سماح وصلت قدام المخزن
_______
وفي نفس الوقت معتز قاعد قدام شاشه كبيره وشايف ليله والبنت.. وقاسم ورجالته
قام وقف من علي الكرسي المتحرك الي كان قاعد عليه وطلع سلاحه وعلي وشه ابتسامه خ.بيثه: اهلا ي قاسم الراوي نورتني
ومسك تليفونه وهو بيرد علي شخص واول ما رد: اجهزو
وقفل معاه ورجع بص لشاشه الي قدامه وظاهره قاسم وليله
هيثم وقف بالعربيه بعيد شويه عن المخزن وتكلم وهو باصص قدامه بيراقب المكان: وصلنا خليكي هنا
سماح: نعم لا طبعا انا جايه
هيثم طلع مسد.س كان عينه في العربيه: مش هتيجي ي سماح
سماح بإصرار: لا مليش دعوه هاجي
هيثم بصلها وجز علي سنانه: انا مش طالع رحله انتي متعرفيش اي الي ممكن يحصل جوه خليكي هنا واياكي تتحركي
وخرج من غير كلام من العربيه لقي سماح خارجه وراه

 

سماح: يلا ندخل
هيثم بصلها بغ.يظ: انتي لي مبتسمعيش الكلام انا خا.يف عليكي بلاش عناد ي سماح وادخلي العربيه
سماح: بس انا هخاف لو قعدت هنا لوحدي وكمان عايزه اطمن علي ليه
هيثم اتنهد وقرب منها مسك ايديها بحنان وتكلم بهمس: هنا المكان أأمن ليكي من جوا انا مش عايز يحصل معاكي حاجه
سماح كانت تايهه في عيونه ومصدو.مه من قربه ليها اوي كدا
هيثم ابتسم بخ.بث وبعد: شاطره خليكي هنا بقا
سماح استغربت بس حست ان ايديها لازقين في بعض بصت ليهم لقته ربط ايديها ببتاعه بلاستك كدا: اهه ي كدا.ب ي خا.ين وانا الي كنت بقول عليك كويس طلعت خداع
هيثم ضحك وقرب منها تاني: خداع
ومسكها من هدومها من عند كتفها كدا وقرب من العربيه فتح الباب وقعدها
سماح بعند: انت رابط ايدي علي اساس اني بجري علي ايدي
هيثم بخ.بث: عارف انك قرده بس متخا.فيش اكيد هربط رجلك
وطلع بتاعه بلاستك تاني وقرب من رحليها ربطها
سماح كانت بتتحرك كتير: لا انا عايزه اجي سبنااااي
هيثم بسرعه كتم بو.قها: الله يخربيتك هتخليهم يحسو بينا
سماح بمك.ر: طب ي تفكني وتاخدني ي هصوت والم عليك كل الي حولينا
هيثم جز علي سنانه بغ.يظ: والله
سماح حركة راسها من فوق لتحت وابتسامة نصر ظهره علي وشها
هيثم حرك راسه بالايجاب وقرب وشه من وشها وهمس: وانا مبتهددش ي حلوه
وقفل باب العربيه عليها وجهز سلاحه ومشي

 

سماح فضلت تنادي عليه لغايت ما اختفي من قدامها اتكلمت بغ.يظ: ماشي ي هيثم الي يشوفك دلوقتي ميشوفكش وانتي عامل شبه كتلة الجبس من كام ساعه مااااشي
ليله بصت للبنت وحطت صوبعها علي شفايفها وهمست: هوووش امشي براحه وتعالي ورايا
البنت حركة راسها بالايجاب ومسكت في هدوم ليله وهمست: طب هنعمل ايه دلوقتي
ليله فتحت الباب براحه وشويه صغيرين اوي وبصت قدامه ملقتش حد بصت للبنت تاني: مفيش حد برا تعالي
البنت حركة راسها بالايجاب
وخرجت ليله من الاوضه براحه جدا وهي بتبص يمين وشمال.. وخرجت البنت وراها
ليله مشيت بسرعه: لازم نطلع من هنا من غير ما حد يحس
البنت بخو.ف: مكنش ينفع نطلع افردي شافنا معتز دا وعمل حاجه تانيه انا خا.يفه
ليله برضو كانت خا.يفه بس حاولت تخبي خو.فها وبصت للبنت: لو كنا فضلنا كان هيعمل اكتر من كدا خصوصاً انك حبيبة قاسم فكان هيستغل دا
البنت بستغراب: حبيبة قاسم؟؟؟ ل…..
ولسه هتكمل كلامها ليله حط ايديها علي بوقها بسرعه وستخبت: هوووشش في حد جاي
البنت بسرعه سكتت وستخبو في مكان جنبهم وسمعو كلام الشخص الي قرب منهم
: ابداو نفذو الي معتز بيه قال عليه قاسم الراوي وصل
ومشي من جنبهم
ليله بصد.مه ممزو.جه بسعاده: قاسم وصل

 

البنت ببتسامه: اكيد هيقدر يخرجنا من هنا انا واثقه فيه
ليله بصت ليها بحز.ن ومن نظرت السعاده الي ظهرت في عيون البنت بس فكرت شويه في كلام الراجل الي لسه ماشي: قال نفذو الي معتز قاله.. يعني معتز عارف ان قاسم هيجي هنا ومخطط لحاجه
وفجاه سمعو صوت خطوات بتقرب عليهم وخطوات لكذا شخص مش شخص واحد
ليله بصتت للبنت: هووووشششش
البنت حركة راسها بالايجاب وسكتت
مكنوش شايفين مين الي جاي
وكان قاسم ومعاه الرجاله بتاعته ماشي ومعاه السلا.ح بتاعه ورجالته حوليه… كان قريب جدا من المكان الي مستخبيين فيه ليله والبنت بس مشافهمش وعداه
قاسم كان متوقع يلاقي المكان كله رجالة معتز بس كان مستغرب مكنش في غير كذا واحد شافهم اول ما دخل المكان بس بعدها مشفش حد تاني ولا حاسس بحركة حوليهم.. ولا بيلاقي حد في الاوض
قاسم وقف بتفكير وبص لرجالته: محدش يتحرك اكيد في حاجه
واحد من رجالته: حاجه ازاي ي قاسم بيه احنا خلصنا علي الرجاله
قاسم بغ.ضب: معتز مخطط لحاجه محدش يتحرك
ووقف مكانه وفضل يبص حوليه لغايت ما وقعت عينه علي كاميرا صغيره جدا موجوده فوقيه ابتسم بخ.بث: اممم معتز الهلالي مستخبي وشايفني من ورا الكاميرا
في نفس الوقت معتز كان قاعد متابع خطوات قاسم.. واول ما قاسم وقف عرف انه حسه بحاجه
ولقاه بيبص حوليه ولمح الكاميرا
معتز بخ.بث بعد ما سمع كلام قاسم: معتز الهلالي مبيستخبش ي قاسم الراوي
وفجاه النور في المكان كله اطفي والمكان كله بقا ضلمه جدا
معتز بخ.بث: بدانا اللعب
هيثم كان لسه داخل المخزن لقي النور قطع: معقوله انا فقر اوي كدا
: معقوله لسه واخد بالك من كدا

 

هيثم بص وراه لقي سماح واقفه وبصاله بخو.ف: انتي فكيتي نفسك ازاي
سماح بلعت ريقها بصعوبه: دا فكني
(الاضاءه برا المخزن واضحه شويه.. هيثم بص للاتجاه الي بتشاور عليه سماح لقي راجل طول بعرض واقف وسلا.حه علي دماغ سماح)
هيثم بص لسماح: متخا.فيش ي سماح
سماح بدمو.ع وخو.ف: انت اهطل يعم دقيقه وهفلسع وتقولي متخا.فيش اعمل حاجه بدل ما انت قليل المنفعه كدا و
وفجاه سكتت بسبب صوت الر.صاص.. اغمضت عيونها جامد ولما اتاكدت انها لسه عايشه فتحت عيونها شويه بشويه
لقت هيثم باصص ليها بغ.يظ: امشي قدامي
سماح بصت جنبها لقت الراجل سايح في د.مه بلعت ريقها بصعوبه ولسه هتتكلم
هيثم وجه المسد.س عليها: كلمه كمان وهتكوني نايمه جنبه امشي قدامي ومسمعش صوتك
سماح حركة راسها بالايجاب بسرعه ومشيت معاه.. واول ما دخلو المكان من كتر الضلمه مسكت فيه جامد: اوعي تخم وتسبني وتمشي
هيثم ابتسم وهي شايفه ايديها حضنه ايده همس بحنان:مقدرش

 

ومشيو الاتنين بحرس كبير
ليله كانت مستخبيه هي والبنت واول ما النور قطع خا.فت
البنت: انا بخا.ف من الضلمه
ليله حست بحاجه ماشيه علي ايدها اتنهدت وبصت للبنت: هنطلع دلوقتي بس لما نطمن ان محدش برا
البنت سمعت صوت بس مش شايفه حاجه: سمعتي الصوت دا
ليله بستغراب: صوت ايه
البنت: د.. دا صوت ف.. فار
في نفس الوقت ليله حست بحاجه طلعت علي شعرها حطت ايديها عليه لقتو فار وبيجري صر.خت بعلو صوتها: عاااااااااااا
وطلعت من المكان بسرعه والبنت طلعت وراها: استنيني
ليله كانت بتجري بسرعه لحد ما خبطت في شخص بلعت ريقها بخو.ف فكرت انه حد من رجالة معتز لحد ما سمعت صوته
قاسم: ليله!!!
ليله بسرعه: قاسم انت هنا الحمدلله معتز هنا وووو
وفجاه النور رجع تاني: نعم حد بينادي عليا
قاسم بصت حوليه لقي كل رجاله حوليه وليله في حضنه.. وبنت و…. سكت بصدمه: عهد!!!!!
معتز كان واقف في الدور التاني وكل رجالته حوليه في اماكن معينه وهما كلهم في الدور الاول وبرضو قاسم كل رجالته حوليه
اتكلم معتز بخ.بث: ايوه هي عهد
عهد جريت علي معتز ودمو.عها نازله: قاسم هو فيه ايه ومين دول انا مش فهمه حاجه
قاسم ساب ليله وحضن وش عهد بحنان: انتي كويسه حد عملك حاجه(سكت وهو شاف د.م ناشف فوق شفا.يفها اتكلم بغ.ضب) مين عما فيكي كدا

 

معتز رفع ايده: انا
قاسم بصله بغ.ضب جحيمي ورجع بص لعهد: خدي ليله واستخبو بعيد
عهد حركة راسها بالايجاب وبصت لليله الي كانت بصه لقاسم بحز.ن كبير باين في عيونها وخدتها وستخبو بعيد
هيثم كان قرب منهم وشاف ليله وهي بتجري: ليله
سماح بصت لليله وجريت عليها: ليله حبيبتي
ليله بصت لسماح وحضنتها: انتي بتعملي ايه هنا وجيتي ازاي
عهد بخو.ف: مش وقته دلوقتي يلا نس…
قاطعها صوت ضر.ب النار الي بقا في كل مكان
وجريو التالت بنات وستخبو في مكان بعيد بس شايفين الي بيحصل.. وكل ما يشوفو حد اتصا.وب ويمو.ت يصرخو
معتز لقاسم: مش هتخرج من هنا عايش ي قاسم
قاسم كان حرفيا غ.ضبه عميه ومش فارق معاه كلام معتز كان بيصا.وب ناس كتير
ومعتز كمان صا.ب كتير من رجالة قاسم
وهيثم كان واقف باصص لخوه بحز.ن معقول دا معتز.. ازاي اتحول كدا وبقا في الش.ر دا كله… ولا هو كان كدا بس مش شايفه
مكنش عارف يعمل ايه… لغايت ما سمعه بيصرخ ووقع من الدور التاني قلبه و.جعه وجري عليه بسرعه: معتز
قاسم صا.به في دراعه ولما وقع نز.ف من جبينه ورجله و.جعته
معتز زق هيثم بعيد وحاول يقوم وبص لقاسم بكر.ه
قاسم ببرو.د: كنت بتقول اي بقا
معتز رفع جاب مسد.س الي وقع منه ولسه هيضر.به قاسم قرب منه بسرعه وضر.به بالبو.كس
هيثم بص لخوه بحز.ن ودمو.عه نزلت مقدرش يشوفه كدا وقام وقف قدام قاسم: خلاص ي قاسم ابعد عنه واتصل بالظابط يجي يخده

 

معتز بتعب بس لسه نظرت الخ.بث باينه في عينه: كدا ي هيثم عايز تس.جن اخوك
هيثم لف ليه وبص في الارض: انت قا.تل ولازم تتعا.قب
معتز: تؤ بدل ما تنقذني تبقا عايز تسج.ني عشان كدا مش قادر تبص في عيني وباصص في الارض
هيثم دمعه منه نزلت هو طبعا مش عايز اخوه يتح.بس بس هو قت.ل عمه واذ.ي بنته ومهموش اخوه مش لاقي ليه مبررات ينقذ.نه عشانها
معتز رفع المسد.س بتاعه ووجهه علي هيثم اخوه: طول عمرك ملكش منفعه وكدا كدا دورك في المو.ت مكنش لسه جه عشان تبقي كل الاملاك بتاعتي انا.. بس مش مشكله هعجل مو.تك شويه
هيثم لف لاخوه ووقف مصدو.م: انت كنت عايز تمو.تني انا كمان
معتز ابتسم ومسح الد.م الي نزل علي عينه: ايوه
هيثم ابتسم بحز.ن ورفع ايده بستسلام: مو.تني ي معتز يلا
سماح اول ما سمعت كلامه جريت عليه: لااااا هييثمممم
هيثم بص ليها وهو شايفها بتقرب عليه اكتر واكتر: ارجعي ي سماح اوعي تقربي اسمعي الكلام عشان خاطري
سماح بدمو.ع: لاااا ابعد بسرعه
هيثم بص لاخوه بخ.بث ولسه هيضر.ب كانت رصا.صه بقت في نص دماغه
كلهم بصو لقاسم بس قاسم ذات نفسه استغرب هو كان مصو.ب المسد.س اتجاه معتز ولسه هيضر.ب.. حد تاني ق.تل معتز
قاسم لف وراه لقي الظابط ومعاه العساكر
الظابط بص لقاسم: خلاص يقاسم بيه تقدر تاخدهم وترجع وانا هكمل شغلي
هيثم فضل باصص لاخوه بصد.مه ودمو.ع نازله بحز.ن

 

سماح جريت عليه حضنته بخو.ف: يلا نمشي من المكان دا
هيثم بصوت ضعيف: معتز
سماح بدمو.ع: هو كان عايز يقت.لك ي هيثم يلا نمشي
هيثم بصلها بدمو.ع: بس دا اخويا
سماح مسحت دمو.عه بحنان: بس كان طماع كل الي همه الفلوس والشغل كان عايز يخلص منه وعمر الطمع ما كان خير للبني ادم خد عقا.به بالطريقه الي يستحقها ي هيثم هو أ.ذي ناس كتير حتي انت من ضمنهم
هيثم بصلها وبص لاخوه بحز.ن
سماح قامت ومسكت ايده: يلا قوم معايا بقا
هيثم فضل باصص لثواني علي اخوه ووبعدها قام معاها
البنت جريت علي قاسم وحضنته: قاسم حبيبي انت كويس
قاسم حضنها بحنان: كويس ي عهد متقلقيش
البنت خرجت من حضنه وابتسمت: كنت عارفه انك هتيجي زي ما بقول عليك ديما بطل ي قاسم
قاسم ابتسم وبص لليله لقاها بصه في الارض بحزن
البنت ببتسامه: علي فكره مفكراني حبيبتك روح عرفها الحقيقه باين عليها بتحبك اوي
قاسم باس عهد من جبينها وسابها وقرب من ليله ومن غير كلام حضنها: وحشتيني وبحبك
ليله بصتله بحز.ن: ابعد ي قاسم
قاسم ببتسامه: مقدرش دا انتي اتحفرتي جوا قلبي
ليله متكلمتش

 

قاسم مسك ايديها: تعالي اعرفك ب اختي عهد هاااا اختي ي ليله مش حبيبتي
ليله بصتله بصدمه: ااختك
عهد ضحكت: اه يستي اخته الصغيره قاسم حكالي عنك كتير اوي
ليله ابتسمت بغباء: يعني انتي مش حبيبته زي ما انا كنت مفكره
عهد ضحكت: لا اخته
قاسم بغ.يظ: لو كنتي سمعتيني كنتي فهمتي بس اعمل ايه غ.بيه
ليله بإحراج: انا اسفه
قاسم شدها لحضنه وشدد عليه: متتأسفيش انا مقدرش ازعل منك ي ليله انا بحبك
ليله دمو.عها نزلت بفرحه كبير: وانا كمان بحبك اوي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هربت لتسكن قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى