رواية اسلام الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد
رواية اسلام الجزء السابع
رواية اسلام البارت السابع
رواية اسلام الحلقة السابعة
اسر غير لبسه وفتح الاب بتاعه وقعد يشتغل عليه لحد الساعه اربعه الفجر ياااا اخير خلصت لم اقوم اشوف الحلوه نايمه ولا لسه بتعيط ونزل فتح الباب بتاع الاوضه وعمال يدور عليها مش لاقيها
اسر مسك الفون ونور الكشاف لقي اسلام مرمي في اخر الاوضي ومغمي عليها جري عليها شالها وطلع بيها الصاله وبدا يفوقها
اسر بخوف… اسلام قومي ارجوكي اسلام انتو يابها*يم ياللي هنا
_نعم يا اسر بيه
اسر بعصبيه… هاتوا كبايه ميه يابه”يم منك ليه
حاضر يااسر بيه وطلعت تجري جابت كبايه ميه واسر خدها منها وبدا يرش علي وش اسلام
اسلام بخوف وهي لسه مفاقتش… لا ارجوك يا اسر طلعني بخاف من الضلمه والله طلعني عشان خاطري النبي اسر متسيبنيش ارجوك
اسر بحزن خدها في حضنه وبدا يمشي ايدو علي راسها وبحنيه… اهدي متخافيش انا جنبك والنور منور اهو اهدي
اسلام نامت في حضن اسر لم اطمنت وهي لسه بردو مش في وعيها
اسر شالها وطلع بيها اوضته وحطها علي السرير وغطها ورقد جنبها علي السرير بس كان سايب مسافه بينهم وقعد يتامل في ملامحها
اسر… بجد مش عارف انا ليه اوقات ببقا مش طايقك واوقات ببقا عايزك قصدي دايما انا بقيت مش عارف حاجه خالص بس اللي اعرفه اني مش لازم اضعف قدامك ابدا ونام
الصبح
اسلام بدات تفوق ويرجعلها وعيها بتعب… ااااه وفتحت عينها وبصدمه… انا فين وبتبص لقت اسر نايم جنبها بزعيق… ااعاااااااااااااااا
اسر فاق وبخضه… في اي مالك يابنت المجنونه
اسلام… انت بتعمل اي هنا جنبي علي السرير وانا جيت هنا كيف
اسر بمكر… فيها اي انا جوزك وليا الحق انام جنبك زي محضنتيني امبارح
اسلام بصدمه… حضنتك كيف وايمتا انت كداب
اسر.. وكداب ليه لو مش مصدقه انزلي اسالي الشغالين اللي تحت
اسلام بصدمه… حصل كيف ده
اسر… بعدين تعرفي المهم يلا قومي ياعروسه تروحي
اسلام بعصبيه… بكرهك اووي يا اسر
اسر… ههههه عادي وانا مطلبتش منك تحبيني
اسلام… بارد وغتت المهم امي هتعمل العمليه النهارده صح
اسر… لم افكر
اسلام… اسر امي هتعمل العمليه النهارده ارجوك
اسر بص في عينها شوي… ماشي
اسلام بفرح… شكرا شكرا وباسته وقامت تتنطط من الفرح واسر حط ايدو علي خدو مكان البوسه وسكت
اسلام بفرح… الحمد الله يارب اهههههههه وبتبص علي اسر لقته ساكت افتكرت خدت بالها انها باسته فتوترت وبتوتر… ا انا اس اسفه وطلعت تجري علي تحت ومشت
اسر… يابنت الهبله وقام لبس ونزل تحت عمال يتلفت عليها مش لاقيها
اسر… يافتحي يافتحي
فتحي… نعم يابيه
اسر.. راحت فين
فتحي… مشت يابيه
اسر… اممم تمام روحي
************
اسلام وصلت البيت
اسراء… اسلام كنتي فين الليل كله
اسلام بفرحه… بعدين افهمك المهم ماما هتعمل العمليه النهارده
اسراء بفرحه… بجد كيف
اسلام… اعرفك بعدين المهم ماما فين
اسراء.. جو عماله تسال عليكي وانا عماله اخبي عليها وقولتلها انك نايمه
اسلام… تمام ياحبيبتي تسلميلي اروح ادخل اشوفها
اسراء.. تمام وانا اجهز الفطار
اسلام… تمام ياحبيبتي
***********
اسر وصل المكتب واول مدخل… سوزي خلي سيف يجيلي المكتب
سوزي… حاضر يافندم
بعد شوي سيف خبط علي الباب ودخل
اسر بستغراب… اول مره تخبط علي الباب
سيف… لازم اخبط عشان مينفعش ادخل مكتب المدير من غير مخبط
اسر قام من مكانه وقرب عند سيف… سيف انا عارف اني ممكن اكون زعلتك بكلامي امبارح بس غصب عني معلش
سيف… لا عادي ولا يهمك
اسر… فك بقا احنا اصحاب طيب لو فكيت اقولك علي خبر هيفرحك
سيف.. اي هو
اسر… عمليت مامتها هتتعمل النهارده
سيف بستغراب… مامت مين اوع تكون قصدك علي مامت اسلام
اسر…. اه
سيف بفرح…. بجد بس ثانيه كانت اي شروطك
اسر… هتعرفها بعدين المهم عايزك تروح تكلم الدكتور انه يجهز نفسه يعملها النهارده
سيف… تمام ماشي هروح اتكلم مع الدكتور وارن اشوف اسلام
اسر حس بغيره بس كان بيداريها… اممم تمام يلا روح
********
بليل في المستشفي
اسلام… ياماما متقلقيش ان شاءلله هتعمليها وهتطلعي كويسه
الام… خايفه احسن اموت في العمليات
اسلام… اطمني مدام ربنا معانا يبقا هتعمليها وهتطلعي بخير
الام… يارب يابنتي يارب
سيف… خالتو اطمني انا مجهز كل حاجه وكله تمام
الام بحنيه… انت صح اللي دفعت الفلوس عشان اعملها
سيف بص لـ اسلام وسكت
اسلام… ماما بعدين نتكلم يلا علي العمليات خديها يادكتوره
الدكتوره… اتفضلي ياحجه
الام… حاضر يابنتي وراحت معاها واسلام واسراء وسيف كانوا قاعدين قلقانين وعملين يدعوي
سيف… اسلام اهدي واطمني مامتك هتكون كويسه
اسلام بعياط… يارب يارب
بعد شوي ممرضه طلعت من الاوضه وعماله تجري اسلام خافت وقلقت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسلام)