رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الثاني 2 بقلم لولا
رواية احباء يجمعهم القدر الجزء الثاني
رواية احباء يجمعهم القدر البارت الثاني
رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة الثانية
سوسن بخوف حاسبي يااا ليلي
ليلي بعد ماوقعت اكملت بوجع اااه ااااه
سوسن بخوف جريت عليها واكملت مالك يا ليلي مالك يابنتي فيكي ايه كويسه ولا نروح للدكتور
ليلي بوجع ااه متقلقيش يا حبيبتي انا بخير والله هي بس رجلي واجعاني شويه
سوسن بخوف طب نروح للدكتور طيب
ليلي ياست الكل انا بخير والله متخافيش بقي
سوسن حضنتها واكملت بخاف عليكي هو انا ليا غيرك يا ليلي ربنا حرمني من الخلفه وانتي جيتي غيرتي دنيتي ونورتيها
ليلي بحزن ودموع ماما انا عايزه اتكلم معاكي في موضوع
سوسن قومتها وقعدوا في البلكونه واكملت قولي يا قلب امك
ليلي بدموع تفتكري فهد هيسامحني
سوسن بحزن مش لو عايش يابنتي هو احنا نعرف عنه حاجه من اليوم الحادثه
ليلي بمقاطعه اكملت بدموع لالا بعد الشر اكيد عايش بس انا حتي لو شوفته مش هعرفه بس والله مكنش قصدي اوجعه كده واتبلي عليه انا بحبه وانتي عارفه كويس ليه عملت كده
سوسن بحزن عارفه يابنتي ربنا يسامحه ابوكي وبسبب ظلمه وافتراه علي عياال اخوه البيت وقع ومات موته بشعه واشكر ربنا اني لحقتك من تحت الانقاض وعيشتي وبقيتي بنتي وكل دنيتي
ليلي بدموع يارتني كنت موت بدل منا عايشه في عذاب الضمير ده كل يوم بسبب فهد وفارس
سوسن بحزن ربنا يرد الغايب يابنتي مصير الحي يتلاقي
ليلي بدموع واحشني اوي
سوسن بحزن عارفه يابنتي بس مينفعش تفضلي عايشه علي ذاكراه الله واعلم عايش ولالا ولو عايش اكيد هتشوفيه وممكن يسامحك بس لازم تعيشي حياتك يا ليلي
ليلي بدموع يعني ايه يا ماما
سوسن بحزن تنهدت واكملت يعني انا مش هعيشلك كتير وانتي يابنتي اهلك ماتوا عايزه اطمن عليكي في بيت جوزك و علي ابن طنط لمياء جارتنا بيحبك اوي وبيتمنالك الرضا ترضي وابن ناس ومحترم وافقي يابنتي
ليلي بدموع وبحده انتي بتقولي ايه انتي عايزاني اتجوز حد غير فهد
سوسن بحزن يابنتي فهد يا عالم عاش ولا مات مينفعش تفضلي عايشه مستنياه وبعدين لو عايش اكيد كرهك اصل البعيد عن العين بعيد عن القلب
ليلي بدموع ووجع كرهني!!? فهد يكره ليلي واكملت بعياط لازم يكرهني منا السبب انه يتشرد في الشوارع وابويا قتل اهله بس بردو يا ماما انا بحبه ومش هحب غيره مهما يحصل ولا غيره يكون جوزي وابو ولادي ابداا بعدين انا مش بقتنع بلجمله دي انا مقتنعه ان البعيد عن العين القلب بيتفطر من اشتياقه ليه
سوسن بحزن ووجع علي بنتها اكملت ربنا يهديكي يا ليلي يابنتي ويسعدك
————————————
عند شروق
شروق حضرت محضراتها وخلصت وراحت جري علي شغلها في مطعم بتغسل الصحون
شروق للمدير. بخوف اسفه اني اتاخرت بس غصب عني انهارده كان عندي محاضرات كتير اوي
المدير بعصبيه مخصوم منك نص يوم يا هانم مش شغاله بمزاج اهلك انتي
شروق بحزن تمام يا فندم وراحت خرجت وهي بتعيط ولبست لبس الشغل ودخلت المطبخ
حور صاحبه شروق مالك يابت في ايه
شروق وهي بتمسح دموعها اكملت مفيش خدت كلمتين كالعاده يا حور وعمال يخصم من كتره الفلوس يلا كبري دماغك اتعودت ومسكت الاطباق تغسلها
حور طبطبت علي كتفها واكملت حقك عليا انا لو عوزتي اي حاجه قوليلي احنا واحد يابت
شروق بحب تسلميلي يارب يا غاليه
وفضلوا يشتغلوا طول اليوم
———————————–
في البار وتحديدا مكتب جمال
جمال مش عايز اي غلطه يا معتز البنت اللي تخلص معاها تضمن انها متشوفش النور تاني
معتز اوامرك ياباشا متقلقش
جمال انا مش هطول وهرجع تركيا عندي شغل مع زعماء المافيا من مختلف البلاد وطبعا مشروع الفندق ده واحد صغير منهم بس لو اتعمل قلق عليا انا هروح في الرجلين فخد بالك انت دراعي اليمين يا معتز
معتز اوامرك يا جمال بيه متقلقش تروح وتيجي بالف خير
جمال صح الواد باسم الي حاول يعرف الحكومه معلومات عن الفندق عملت في ايه
معتز تحت في المخزن جبته مستني امرك بقي للتنفيذ
جمال بضحك خليه يساافر علي فوق مش ناقص قرف
معتز بضحك تمام يا فندم
ونزل معتز والرجاله عند المخازن وواحد منهم كان فيه باسم
ودخل وقعد وحط رجل علي رجل واكمل قولتلك متحاولش الخاين مالوش مكان بينا انت مصدقتش
باسم بدموع وخوف ارجوك يا معتز بيه ارحمني وسامحني وسبني وانا مش هقرر الغلط ده تاني
معتز للاسف يا باسم زي ماقولتلك الخاين مالوش مكان بينا وياما حذرتك بس دي بقي اوامر جمال الدمنهوري واكمل حااازم
حازم احد الرجال اكمل نعم يا معتز بيه
معتز مسدسك وخلص عليه وادفنه
باسم بخوف لالا ابوس ايدك لا
وفعلا حازم ضربه بلنار وخده هو والرجاله علشان يدفنوا
لميس وهي ماشيه ناحيتهم اكملت ايه ده هو ده باسم
معتز وهو بيشرب سجاير اكمل اه هو زفت
لميس انت قتلته
معتز بضحك انا زباله بس مش للدرجه مبقدرش اقتل حازم اللي قتله
لميس بضحك مش هتفرق يلا يارا فوق مستنياك يا وحش
معتز رمي السيجاره وداس عليها برجله واكمل بضحك رايحلها وهما ماشين وقفهم صوت الوش اللي طالع من مخزن البنات
فتح معتز واكمل بحده في ايه يا حيوانه منك ليهاااا
ملك بخوف مفيش يا معتز بيه احنا اسفين
ساره بغل اكملت في سرها روح منك لله
معتز بعصبيه انا طالع فوق قسما بالله اللي هسمع نفسها لهقتلها وعاادي انتوا عارفين بعملهاا
البنات خافت وسكت
لميس ساره في واحد عايزك فوق
ساره بدموع هو مينفعش حد غيري
لميس بعصبيه هو بمزاج اهلك
معتز بحده علي فوق يلاااا
ساره بدموع هو فارس مش بيجي ليه
معتز بضحك الله فارس مين فارس اخويا هو عاجبكم كلكم ليه للدرجه دي
ملك بسرعه اه اه ياريت فارس يجي
معتز بعصبيه انتي هتنسي نفسك يا شمال منك ليهااا ولا ايه اللي احنا نقوله هو اللي يحصل وبعدين لما تتكلمي عن فارس بيه تتكلمي بأدبك انتوا مال اهلكم مش بيجي ليه يلاااا وشد سااره لبرا وقفل علي الباقي المخزن
لميس ادته كاس واكملت بضحك روق كده وراك موضوع فوق عايز جهد
معتز وهو بيشرب الكاس اكمل بضحك انتي تعرفي عني كده
لميس بضحك صراحه لا بس يلا انجز
معتز شرب و اداها الكوبايه وبص لساره واكمل بحده شوفي شغلك
ساره بخوف حاضر
وطلع هو اوضه من اوض الفندق لقي يارا قاعده مستنيااه ولابسه بنطلون وتشيرت عادي
معتز فتح الاوضه ودخل وقفل بلمفتاح
يارا قامت وقفت واكملت معتز حبيبي انت جيت
معتز بحب مزيف باس ايديها واكمل قلب حبيبك والله
يارا حضنته واكملت اديني جتلك اهو ليه مصمم نتقابل في الفندق هنا بقي مكنا نتقابل في اي كافيه
معتز اصل بصراحه عايز اقولك موضوع مهم
يارا بحب قول يا نورعيني
معتز وهو بيقرب منها لحد ماحاوطها بين ايده اكمل بهمس عايز اقولك اني عايزك يا حبيبي
يارا بصدمه معتز انت بتقول اييييه انت اتجننت انا استحاله اعمل كده انت قولتلي هتيجي تتقدملي تعالي ونتجوز بعدين براحتك
معتز فك زراير قميصه ورماه وقرب عليها اكتر واكمل بهمس اكيد هجيلك يا حبيبي بس انا محتاجك اوي دلوقتي يا يارا وبصراحه مش قادر اقوم جمالك
يارا بدموع وتوتر بس بس مش هينفع
سكتها معتز وهو بيقبلها وقرب عليها اكتر ونزع كل هدومها وهي سكتت تحت تأثيره عليها بأحلي الكلام وغلطت معاه غلطه كبيره اوي
بعد شويه معتز بيقوم من السرير ولبس هدومه واكمل يلا وقتك كده خلص
يارا بدموع مش فاهمه
معتز بضحك مش اتبسطي يلا بقي علشان اللي جاي عذاب
يارا بدموع انت بتقول اايه انا مش فاهمه حاجه يا معتز ومش معني اني عملت معاك كده ابقي مش محترمه بس انا بحبك وضعفت
معتز بضحك بتحبيني اه وراح فتح الباب واكمل لحازم خد الزباله دي نزلها مع اخواتها في المخزن ومن بكره تتطلع تشتغل معاهم
حازم راح شالها وهي بتصرخ
يارا بعياط وصريخ ارجوك استني استني انزل فين واشتغل ايه
معتز بضحك تنزلي المخزن مع الو*سخين اللي زيك تشتغلي ايه اقولك انا هتتطلعي البار والراجل اللي تعجبيه هياخدك شويه حلوين زيي كده ويدفع
يارا بصدمه وعياط انت بتهزر انا مستحيل اشتغل كده يا حيووووان يا زباااااله وهشتكيك للقسم انك اغتصبتني وهوديك في ستين دااااهيه
معتز تؤ تؤ تؤ كل دي شتايم ربنا يسامحك يا يويو وراح جاب الكاميرا وشغلها واكمل وبلزمه في واحده بتغتصب بتتفاعل كده يا يويو
يارا بصدمه وقعت علي الارض واكملت بعياط انت ازبل بني ادم عيني شافته انت كلب وزباله
معتز بضحك وحقير يلا بقي يا قمر هنبعت جواب لاهلك انك مسافره وتقريبا هيبقي سفر ابدي وهتنزلي تشتغلي ولو فكرتي تهربي ولا تعرفي حد الفيديو هينتشر علي كل المواقع وشعب مصر بقي ماهيصدق ويتفرج
يارا بعياط حسبي يالله ونعم الوكيل فيك يا بعيد منك لله
معتز بعصبيه حاااازم خدهااااا
حازم شالها ونزل بيها
في المكتب
لميس ها عملت ايه
معتز وهو بيقعد اكمل كله تمام بس سمعت نفس الاسطوانه بتاعت كل بنت
لميس بضحك انت لسه متعودتش
معتز بضحك علي رايك يلا انا هروح بقي هموت وانام
لميس قامت باسته واكملت باي ياروحي
معتز باي
————————————
في الكورس الانجلش عند روح اللي بتاخده قبل ماتدخل جامعه
يوسف بس كده خلصنا الكورس يابنات انهارده
البنات شكرا يا دكتور
ومشيوا
يوسف روح
روح افندم
يوسف تعالي ثواني عايزك
روح راحت واكملت ايوه
يوسف مش بتردي عليا ليه
روح بتنهيده جوز امي بيبقي موجود لما بتتصل مبعرفش اكلمك
يوسف خدي بالك انا مبقتش عارف اقابلك خالص غير في الكورس مره في الاسبوع
روح بتنهيده يعني هو بمزاجي يا يوسف
يوسف طب ابقي ردي لو سمحتي وقرب منها واكمل الا ايه القمر ده
روح بعدت واكملت بس يا يوسف احترم نفسك ورايحه تمشي مسك ايديها باسها ابتمست ومشيت
وفونه رن
يوسف ايه يا فارس
فارس بحده مش هو ده يا حيوان الورق وانت فين قلبت عليك الشركه كلها
يوسف كنت بدي كورس لطلاب ثانوي علشان الجامعه ثواني وهتلاقيني عندك
في الشركه
يوسف اهو يا عم الورق الصح
فارس بتنهيده قراه ومضي واداهوله وبص واكمل مالك عايز تقول حاجه
يوسف قعد واكمل اه روح
فارس مالها
يوسف انت عارف اني بحبها وبصراحه عايزها اوي بحس قدامها اني مش عارف اتحكم في مشاعري خالص
فارس بضحك طب اتقدملها
يوسف ماهي عايشه مع جوز امها وفقيره امي مش هترضي خالص يا فارس
فارس دي مش حاجه تعيبها خالص بس المشكله في تفكير مامتك والعمل بقي
يوسف انا بفكر اتجوزها عرفي
فارس بحده انت اتجننت يا يوسف عرفي ايه وقرف ايه
يوسف بتنهيده ده الحل الوحيد اللي قدامي امي مش هتوافق بيها خالص
فارس قام وقف بعصبيه واكمل لالا انتوا شكلكوا كلكم اتجننتوا عن اذنك هقوم امشي انا
يوسف استني بس انت ايه رايك
فارس والله لو زي مابتقول يبقي رسمي وتقنع امك بس انا مش مقتنع بلحب ولا الكلام الفاضي ده قلبي مااات من زمان يا يوسف فمش هفهمك ومشي ويوسف تنهد بحزن
———————————–
في بيت شروق و روح
شروق جات من برا لقيت مجدي قاعد علي الكنبه
مجدي ما لسه بدري ياست شروق
شروق بنفخ اعمل ايه بمزاج اهلي يعني ودخلت اوضتها ورمت نفسها علي السرير وشافت روح بتضحك وتبص للفون
شروق بتعب وهي نايمه اكملت خير ياختي بتحبي جديد
روح بضحك لا بكلم صحابي
شروق بتعب طيب انا هاخد شاور وانام مش قادره فصلت خالص
روح ماشي يا حبيبتي
وفعلا شروق خدت شاور وهي بتفتكر ذكريات قديمه اوي وبتعيط وتقريبا كلها مشوشه قدامها مش عارفه تفتكر كل حاجه واضحه
وطلعت ولبست بيجامه وجات تنام
مجدي بحده قومي ياختي اعمليلي طفح بدل مانتي هتتخمدي
روح خليكي انتي هعمله انا
شروق بتعب لاكملي مذاكرتك وقامت تعمله اكل
مجدي الا صحيح عرفتي ان احمد عايز يتجوزك
شروق وهي بتحط الاكل بعصبيه اكملت بلا احمد بلا زفت انا هعمل نفسي مسمعتش اي حاجه عن اذنك
———————————-
في فيلا العامري
دخل فارس بعد يوم متعب شاف تولين بنت الراجل اللي تولي تربيته هو وفهد بعد مكانوا في الشارع وخلاهم يكملوا اخر سنه تعليم ورباهم مع بنته وقبل مايموت كتب لفارس وفهد نص الشركه والنص التاني لتولين بس فارس كبر نفسه وعمل شركه تانيه ملك ليه هو
تولين فارس اخيرا جيت
فارس بحب وفرح باس ايديها واكمل الاميره تولي بنفسها عندنا رجعتي من السفر امتي
تولين بحزن انهارده علشان ثانويه بابا يا فارس
فارس ووجع بحزن الله يرحمه انتي عارفه معزته عندي قد ايه
تولين بحزن عارفه طبعا الا هو فين معتز
فارس بتنهيده متشغليش بالك انتي كلتي?
تولين اه الحمدلله
فارس طب يا تولي يلا علي النوم بقي
تولين حاضر تصبح علي خير
فارس وانتي من اهل الخير
وبعد شويه دخل معتز اللي عمل نفسه مش شايف فارس واتجه انه يطلع لاوضته وهو بيصفر بس وقفه صوت فارس
فارس بحده معتز
معتز وقف ولف واكمل نعم يا استاذ فارس
فارس بحده قام وقف واكمل انت ازاي تتكلم معايا كده انت اتجننت
معتز بضحك اصل البوقين بتوع كل يوم دول انا حافظهم فسيبك مني خالص يا فارس
فارس بدموع ووجع حصلك ايه يا فهد
معتز بحده اسمي معتزززز انت فاهم فهد مات ومات معاه غبائه وطيبته وقلبه وكل حاجه فيه
فارس بدموع ووجع انا حصلي زيك بس الفرق ان مش حبيبتي هي السبب اني اتشرد
معتز بحده ووجع هششش متقولش حبيبتي انا محبتش حد وهي زيها زي اي بنت دلوقتي بنام معاها كلهم مخلوقين لمزاجنا وبس مش علشان نحبهم
فارس ضربه بلقلم وااكمل بعصبيه انت ازاي تتكلم عن بنت عمك بلطريقه دي الله يرحمها خلاص بعدين انت ازاي تقول الكلام الزباله ده اصلااااا
معتز بضحك والنبي بلاش دور الادب ده انت وحش واكتر مني يا فارس مشوفتش انت انهارده والبنات بتتطلبك بلاسم ليه بتعملهم اييه انت يا فارس فبلاش دور المحترم ده عليا
فارس بحده انت حقيقي بقيت زبااااله
معتز بدموع وعصبيه عادي خليني زباله انا كده مرتاح كل ماشوف بنت مذلوله برتاح بسبب ليلي كرهت صنف حوا كله بسببها وبسبب غبائي وحبي الكبير ليها اتشردت وخدتك معاايا وابوها اللي قتل ابويا وامي يا فااااارس انت مش هتحس بلنار اللي جوايا انا اتوجعت اويي لما اتيتمت واتشردت في الشوارع بسبب اني حبيتها انا مشوفتش منها ولا من اهلي ولا من الدنيا كلها خييير ولو انت بتقول عني قاسي فانت قاسي اكتر مني مش شرط مع بنات بس كفايه مع كل اللي حواليك وبعدين حتي انت اتعاقبت معايا ولا نسيت شروق
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)