روايات

رواية احببتها سرا الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمين عماد

رواية احببتها سرا الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمين عماد

رواية احببتها سرا الجزء السادس عشر

رواية احببتها سرا البارت السادس عشر

رواية احببتها سرا الحلقة السادسة عشر

ياسين: علشان بحبكك.. بحبكك من اول ماشوفتك … بعد عن كل البنات علشانك ي فرح…. فرح تقبلي تتجوزيني
بعد مرور 6شهور
فرح جابت تؤام سيران وفريد اسر كان بياخدهم اسبوع وهي اسبوع فرح وياسين اتخطبوا وكانوا بيجهزوا علشان الفرح بس اسر ويارا مرتبطن بس ياسر اتخانق مع اخوه وياسين ساب البيت واخد فرح معاه للفندق وحجز غرفتين بس كان بيطمن عليها كل يوم وروح وعلي اتجوزا ولؤي ووعد وسيليم وساره
الكل كان مدايقين من الحصل ل اسر وفرح ولسا بيتم البحث ورا قتل الطفله عائشه بس مفيش اثر ل ياسين ف الجريمه
ياسين صحي من النوم بنشاط لبس وراح لاوضت فرح… فرح كانت مجهزه شنطه للبيبي وشايله سيران وفريد
ياسين: صباح الخير
فرح: صباح النور
ياسين اخد منها فريد ومسك ايديها ونزلوا مع بعض فطروا وخرجوا يتمشو شويه
🌺🌺🌺🌺🌺
نهي كانت بتعلم كنزي بنتها ازي تكتب
سمعت حد بيخبط راحت تفتح
نهي حضنت كاريمان: اهلا حمدالله علي السلامه اتفضلوا
كاريمان حضنت كنزي: حبيبي عمتووو
راحت تلعب مع ولاد كاريمان
امال فين ياسر وياسين
نهي: ياسر راح الشركه ووو..

 

كاريمان: في اي
نهي: حكتلها الي حصل
كاريمان: ازاي تقبل تروح مع ياسين وبعدها ميحلو الدنيا ع رواق ونشوف مين خان مين
نهي: انا حاولت اكلمها كذااا مره مش انا بس وعد و ساره ورح ومريم حاولنا بس هي و ملهاش اثر وكذاا مره نسال ياسين عليها مش بيرضي يقول
جلال: ربنا معاهم ان شاء الدنيا تتحل
نهي: يارب… المهم انا عملالكوا صنيه فراخ بالبطاطس هتاكلوا صوابعكوا وراها
كاريمان: هععه يلا
لؤي داخل الاوضه شاف ووعد وهي بتعيط
لؤي: مالك ي وعد
وعد بدموع: فرح وحشتني
لؤي: ان شاء الله خير بس نمسك ياسين الكل*ب دا والدنيا هتبقي حلوه
وامسحي دموعك امك لو حست بحاجه هتروح فيها احنا مفهيمينها انها هي واسر ف لندن
وعد مسحت دموعها: لؤي انا حامل
لؤي: طب يلا علشان انا جع…. ايييي
وعد بضحك: انا حامل
لؤي اخدها ولف بيها: بحبككك
… وانا بموت فيك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 

فرح وياسين كانوا بيختارو شويه حاجات ل للبيت ياسين انتبه ل اسر الي كان واقف مع ناس مهم حط ايدوا ع فرح واخدها راحوا ل اسر
جاك: Sales will come to you today or tomorrow (ستاتي المبيعات لك اليوم او الغد)
اسر: Thank you, Mr. Jack (شكرا مستر جاك)
جاك: good bye (الي القاء)
تركه جاك
جلس ياسين وفرح
ياسين بابتسامه صفرا: ازيك ي اسر
اسر بمكر: والله بخير وبص ل فرح اخبارك انت والمدام اي بقالكوا مده محدش شافكواا
ياسين بخبث: مش فاضين بنستعد للجوازه المهم انت اكيد معزوم الفرح يوم الجمعه الجايه
اسر: اكيد هاجي انا ويارا طبعا بعد اذن المدام
اومات فرح ببرود
اسر اخد ولاده وخرج لانه كان الاسبوع بتاعه
🌺🌺🌺🌺🌺
سيليم: اي الاخبار
اسر: شوفتها انهاردا قلبي مش مطوعني اني اسبهاله كده
سيليم: ان شاءلله خير ربك مبيناسش حد
اسر: ونعم بالله
فون اسر رن
سيليم: رد ي معلم
اسر: الو
يارا بمياعه: الو ي بيبي
اسر: نعم يحبيبي
يارا: اي رايك نخرج
اسر: وماله يلا
نهي كانت بتنظف المطبخ هي وكاريمان سمعو صوت فون البيت نهي ردت: الو…. اييهه
كاريمان: ف اي
نهي: عرفوا مين قتل عائشه

 

كاريمان: يلا نروح القسم بسرعه
🌺🌺🌺🌺🌺
اسر: ازيك يروحي
يارا: الحمدلله يقلبي
اوههه حققه بيقولو انهم مسكوا الممرضه الي قتلت عائشه
اسر: حاجه زي كده
ياراا: يخساره ظلموها يعنيي
اسر: قصدك اي
يارا: انا عارفه مين قتالها
اسر: مين
يارا: اوعديني متقولش لحد
اسر: بوعدكك
يارا قربت منه: ياسين
اسر بصدمه: ياسين
اومات يارا
روح: علييي
علي: اي روح علي منا بمشيكي اهو
روح: انا عاوزه مانجا
علي: بس دكتور قال دي مضره يحبيبي علشان النونو
روح: لا انا عاوزه مانجا
وشدت شعره
علي: خلاص تعالي نروح للدكتور وهو يتصرف معاكي
وصل كاريمان و نهي القسم
الممرضه: ونبي ي باشا ماعملت حاجه
الظابط: اخرسي ي بت

 

ياسر: اتاكدوا ازاي بس
الظابط: بعض الممرضات اعترفوا انهم شافوها وهي كانت خارجه من عند الجريمه بعد ما حصلت
كاريمان: طب ممكن نتكلم معاها ع انفراد
خرج الظابط
هااا احكيلي بقا
الممرضه: ونبي استاذه معملت حاجه
كاريمان: عند حاجه تثبت براءتك
الممرضه: اهه ا ن ا شو ف ت و ش الي قتلها
كاريمان: كان عامل ازاي
ممرضه: كان طويل وعريض وبدقن خفيفه ولابس نضاره (مواصفات ياسين)
كاريمان شكت ف ياسين بس مهما حصل دا اخوها
ياسر: طب شكرا احنا هنقول للظابط يسيبك تمشي
ممرضه: شكرا ي بيه
بعد مرور 3 ايام
فرح كانت بتقيس الفستان وكانت بتبص للفراغ
ياسين: مالك ي فرح مش مبسوطه
فرح: ههه لا
ياسين: امال
فرح: خايفه
ياسين باس ايدها : متخفيش انا معاكي ديما
فرح اختارت فستان رقيق خالص وكان مفصل بالؤلؤ والجواهر
وعد كانت بتاكل رن فونها: الو
لؤي: احمم فرح
وعد: عرفت حاجه عنها طمني
لؤي: بكرا هتتجوز ياسين وهو عازمنا كلنا
وعد بدموع: طيب
وعد انا حاسه ان دي مش اختها بتاعت زمان
بليل كان اسر واقف بيفكر ف الي هيحصل بكرا ونام من كتر التعب
🌺🌺🌺🌺🌺
كانت فرح البيوتي سنتر بتجهازها دخلت وعد ببرود:مبروك للعروسه
روح: لحقتي تنسينا ي فرح
ساره: مكنش العشم يسطا ولا حتي ترضي تحضري فرحنا
فرح راحت حضنتهم والدموع في عنيها: اسفهع وحضنوا فضلوا يعيطوا
روح: انتي يعني ملقتيش حد تموڤ اون من اسر بيه غير ياسين دااا
فرح ضحكت
دخل اسر: مبروك ي فرح
فرح حضنته: مبروك ع اي بس
اسر: وحشتني اخيرا هترجعي لحضني
وعد: هو اي الي بيحصل مش انتوا المفروض متخانقين
اسر: تحت تعرفوا
نزلت فرح وكان معاها البنات ياسين مسك ايدها وراح للمازون
المازون: تقبل تتجوزها
ياسين بابتسامه: اه
الكل بدا يصقف
المازون وانتي ي بنتي تقبلي تتجوزيه
فرح لا

 

ياسين تلاشت ابتسامتع
دخل اسر واخذ فرح ف حضنه: شربتها ي يسو
ياسين بعصبيه: يعني اي
فلاش باك🎉
فرح واسر كانوا قاعدين بيتفرجوا ع فيلم دخل سيليم
اسر: ازيك ي سيليم اتفضل
فرح: اتفضل ي سيليم
جلس سيليم
سيليم معلش انا جيت ف الوقت دا
بس الموضوع مهم
اسر: لا عادي خير قلقتني
سيليم: حكاله ع الي ياسين ويارا ناوين يعملوه
اسر بصدمه: ايييي وانت عرفت منين
سيليم: البنت الي هو جابها بتشتغل معانا جاسوسه و فضحت جميع اسرارهم
فرح: طب وهنعمل اي دلوقت
سيليم: لازم نخدهم ع قد عقلهم ونكمل
اسر: انا مستحيل اسيب فرح معاه حتي ولو كان تمثيل
سيليم: خليكي دايما معاها وراقبها

 

باك 🎉
اس: ولما دخلت عليها ولقيتها خايفه
فلاش باك🎉
ياسين كان بيخط ع الباب
فرح ل اسر: استخبي بسرعه ياسين جه
اسر باس دماغها: خلي بالك من نفسك وهنا همشي بالعربيه معاكوا
خرجت فرح ل ياسين
ياسين: مالك ي فرح
فرح بتوتر: عهه لا مفيش
يلا
باك🎉
ياسين: يعنيي اي ضحكتوا عليا والله ما هسيبكوا تتهنوا
دخل سيليم ومعاه الشرطه
الظابط: فين ياسين الديب

 

سيليم: اهو ي باشا
الظابط: هيتم القبض عليك بتهمت قتل الطفله عائشه
الحضور اتصدموا
الظابط: ويارا صابر هيتم القبض عليها ايضا
مسك يارا: انا معملتش حاجه ابعدوا عني هقتلكوا كلكوا وضربت الظابط واخدت المسدس وجابت الطلقه ل فرح ياسين شافها جري بسرعه واخدها مكانها
فرح: يااااسيين
ياسر: ياسين اخويا وركع ياسين متسبنيش
ياسين بتعب: سامحونييي
ياسر: لا لا فوق ي ياسين
كاريمان اغمي عليها
ووووو……
بعد 5 سنين
روح: لولو لو خرجتوا هاتلي شكولاته
وعد: وانا ي لولو ي بتاعي
اسر بضحك: ع اخر الزمن بقيتوا لولو انت وهوا
فرح: اسورتي تعال كده
لؤي بغمزه: مش لو حدنا ي ابو فريد
اسر: اهاهاها هزعلك
سيليم: بطلو بقا يجماعه انتوا مبتزهقوش خناق

 

ياسر: ابدا ي بني…. امال فين محمود
سيليم: محمود مع المزه بتاعته مش فاضلنا
زهره: بابا قدري بيزعقلي
لؤي: بتزعقلها لي ياض
قدري: مهي ي عمو بتاخد الشيوكلاته من الواد لي انا بس الي تاخد مني
علي: حمش ي قلب بابا
جلال ومحمد كان بيلبعبوا جيم
كارم : انتوا اصلا مش بتعرفوا تلعبوا
ثح ي سيران
سيران: ثح
كارم: هاتي بوسه بقا

 

اسر: ما تلم ابنك ي سيليم
سيليم: ي عم ما تشوف ابنك بيعمل اي هناك مع كنزي
ياسر: اههه صحيح…. اهي كنزي
كنزي: هتلي شكولاته ي فريد
فريد: هسرق شكولاته مازن واجبلك
مازن بقا عنده 15س: سمعتك يلا
فريد: اععععع بابا الحقنيي
#النهايه
the end❤️

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها سرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى