روايات

رواية مخادعة في قبضة النمر الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني عشر

رواية مخادعة في قبضة النمر البارت الثاني عشر

رواية مخادعة في قبضة النمر الحلقة الثانية عشر

اناا اسف ي جماااعة معليش كملواا ال كنتوا هتعملواا ولا كأني شفت حااجة
ميرا بصدمة ” ايهااب استنى اانت مش معقول تسبني مع دول
ايهاااب ” كنت من بقية اهلك وبعدين الشبااب بخلصواا حقي منك اامنعهم ليه بقى واانت بقى. ي الله بحق اانت ااسمك ااي
الشخص ” ااسمي اااحمد
بص ي احمد عاايزك تتوصى فيهاا جامد و ي حبذاا لو كسرت اايدهااا او رجلهااا هكون متشكر ليك طول العمر
ميراا بعدم تصديق ” ايهااب ااستنى عشان خاطري
حتى ااضرب ااتنين منهم واناااا هخلص على الباقي لو سمحت
بص ايهااب لاحمد” شوفت بنت ذي دي ي ااحمد بتبااان رقيقة وجميلة و برئية من برااا بس متوحشة ااوي عشاان كده انااا بكرهااا ااوي
ميراا بغضب ” على اااسااس ااني داايبة فيك
وااانت ااصلااا وااحد معفن و ****

 

ايهااب بغضب وهو بيقرب منهااا ” ده اناا بنااات مصر كلهاا بتجري ورايااا وبتترمي تحت رجلي بقى ااانتي ي اام شبر ونص بتشتميني ده ااانتي نهااار االخلفوكي اااسود
جاااء الااسمه ااحمد وحط مسدسه فوق رااس اايهاااب
بس بقى صدعتوني اانت وهي
الظاهر محدش منكواا بيطيق التااني فااناا هريحكواا من بعض اهو نوفر ووقت
ضربته ميرااا في المنطقة الحساسه فاتاوه احمد باالم خذ ايهااب المسدس منه وضربه في رااسه ااغمي عليه
وجه المس..دس نااحية الباقية ال رفعوها اايديهم لفوق باستسلااام
ايهااااب ” خمس دقااائق ومشوفش خلقت حد فيكوا
بلمح البصر كاانواا كلهم ااختفوااا
ميراا وهي بتحدفهم بالطوب ” ايواا اهربواا ي جبنة
ايهااااب وهو يغااادر ” فعلاااا قطة
ميراا وهي تركض خلفه ودموعهاا تنزل ” ااايهاااب ااستنى متسبنيش ااارجوك انااا خاائفة اااوي
إيهاب بشفقة ” خلاص ااهدي مالك انااا بس كنت هصلح العربية
ميراا ببكااء ” ممكن تروحني لو سمحت
ال***** خدو شنطتي وحاجتي ومش هعرف ااروح بالوقت ده لوحدي

 

ااحضتنهاا ايهااب وهو يربت على ضهرهاا بخفة االا انااا هدااات وهو راافض اان يتركهااا من بين يديه
ميراا وهي تبتعد عنه بخجل ” ممكن نروح يعنى
ايهااب بتوتر ” اااه ااكيد. اركبي
الحمدلله
شهااب بغضب ” اااهلين م لساااا بدري ي هاانم اانتي وهي
كنتواا فين لدلوقتي
عشق ” مااانت عاارف كناا في المول وبعدهاا روحنا. الملاهي نفك عن نفسناا وبعدهاا روحنا المطعم
شهاب بغضب ” كنتي كلميني ي عشق افضل م افضل قلقاان عليكوا واناا معرفش اانتواا فين
عشق وهي تحضنه ” حقك عليااا ااسفة ااخر مرة
امااا يارااا فتنهدت بضيق منه ذهبت االي المطبخ اماا هو ينظر لهاا بغيظ
عشق ” اناااا هااخذ مالك بيه واناام معااه تصبح على خير
ذهب شهاب الي المطبخ ينظر لياارا بغضب
ياراا ” مالك بتبصلي كده ليه
شهااب ” و ي بجاحتك مش عاارفة هببتي ااااي
اانتي دلوقتي في ذمتي ي ياااراا المفروض اكون عاارف اانتي فين افضل م اكون قلقاان عليكوا طول الوقت

 

ياراا بغضب ” اولاا انااا مش طفلة ثاانياا بقى الجواز ده على الورق واانت ملكش حكم عليااا ثاالثاا بقى ان شاء الله تولع ااناا مالي بيك
جااءت تمشي مسكهاا من يدهاا وحااصرها
شهاب بغضب ” الواضح انك م بتجيش بالذوق ي ياااراا
من هنااا وطالع خروج من البيت من غير ااذني مافيش طولت لساانك دي مش عاايزهاا لحسن ااقطعهاالك ي ياراا
يااراا بغيظ ” يظهر اانك متعصب ااوي ي شهااب فااي راايك تهداااى شوية
ااانتهت من كلامهااا واخذت ابريق المااء وصبته فووق راااسه شهقت بتعجب منهاا ملابسه بقت كلهااا مبلوله
شهااب بضيق ” اااي الهبل ده ي ياراا
ياراا ” لقيتك متعصب قولت ااروقك
دفعته عنهااا بغضب وركضت لاوضتهااا
جااء ايهااااب يشرب لقى اخوه بالشكل ده ضحك ااوي علي شكله
شهااب بغيظ ” ااسكت ي ايهااب
ماا..ت ايهااب على نفسه من الضحك اغتاظ شهاب اكتر
شاالله ابريق ماء تااني غرق ايهااب من طوله
اختفت البسمة من على وجه “اانت عبيط ي بنى
شهااب ” عشاان تعرف تضحك حلو
مشى شهااب وهو مغتااظ من يارااا اااوي وبيتوعد لهاااا

 

خرجت من الحمام وهو بتنشف نفسهاا وشعرها
ياارا بضيق ” كله منك ي شهااب كان زماني عند مالك وبرضعه حبيبي قلبي م يكون جاع وهو بيستنااني
لقت في حاااجة بتتمسح برجلهااا جااءت تبص لقت ال خلت قلبهااا يمو…ت من الرعب
كاان وااقف قدام بااب اوضتهاا ساامع صريخهاا وهو ببتسم بخبث و انتصار واخيرا حقق انتقاامه منهااا
وبعد فترة سكتت فجااءة القلق دب قلبه فتح البااب لقااهااا مغمى عليهاااا جرى لعندهااا وخذهاا لاوضته غيرلهااا ونااام جنبهااا ….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مخادعة في قبضة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى