روايات

رواية قدر ونصيب الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية قدر ونصيب الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية قدر ونصيب الجزء الثالث

رواية قدر ونصيب البارت الثالث

رواية قدر ونصيب الحلقة الثالثة

تاني يوم
محمد: يلا ي حور عشان تلحقي الشغل
حور : حاضر ي بابا
محمد :قومي عما اعمل فطار
حور بنوم : حاضر
وبعدين دقايق
حور صحيت
اخدت شاور واتوضت وصلت ولبست ونزلت
حور : صباح الخير احلي بابا ف الدنياا
محمد : صباح النور والسرور علي احلي حور ف الدنياا
حور : اناا همشي بقاا ي بابا عشان مش اتاخر
محمد : والله مانتي ماشيه غير لما تفطري يعني اناا تعبت ف الفطار وانتي تمشي كدا
حور : حاضر
قعدوا فطروا وحور مشيت
عند احمد

 

احمد بيكلم نفسه
ايواا اللي اناا عملته كدا صح اناا اي اللي يخليني اقبل واحده زيها كدا واناا فاكرها محترمه
قطع تفكيره دخول امه
حنان : قولي بقاا ي احمد عملت كدا ليه
احمد : عملت اي يعني اناا مش عملت حاجه واحد وطلق مراته مفيهاش حاجه
حنان : ماشي دا لو انتوا متجوزين من زمان لكن انت لساا كاتب الكتاب قولي يبني وريحني
احمد : لو سمحتي ي ماما مش عايز اتكلم دلوقتي
حنان : ماشي ي احمد براحتك
عند حور
وصلت الشركه ودخلت
حور : لو سمحتي اناا عندي مقابله دلوقتي عشان الشغل
السكرتيرة : ايوا ي فندم خمس دقايق بس هقول للمدير
حور : تتم ماشي
وبعدين دقايق
السكرتيرة : اتفضلي ادخلي
حور دخلت
حور : سلام عليكم
فهد صاحب الشركه :وعليكم السلام
هاتي CV
حور : اتفضل

 

فهد : حلو حضرتك هتبداي من بكره ان شاء الله
حور : تتم شكرا لحضرتك
حور : بابااااااا انااااا جيييتتتتتت
محمد : حمدلله على السلامه ي حبيبتي عملتي اي قوليلي
حور : عيب عليك ي حج اناا اترفض برضو
محمد :مبروك ي حبيبتي هتبداي امته
حور : هبدا بكره ان شاء الله
محمد : ربناا يوفقك ويرزقك يارب
حور : يارب ي حبيبي
فاتت شهور
حور اتاقلمت ف الشغل وبتحاول تنسي احمد واللي عمله فيها واحمد مش بيشوفها خالص
وفي يوم حور راجعه من الشغل
محمد : تعالي ي حور عايز اتكلم معاكي
حور : ف اي ي بابا
محمد : عايز اتكلم معاكي ف موضوع يلا نقعد تحت
حور باستغراب: حاضر
حور : ف اي بقاا ي سي بابا
محمد : ف عريس متقدم ليكي بصراحه اناا موافق هو شخص محترم
حور: بس اناا مش موافقه
محمد : ليه ي حور اقعدي معاه الاول
حور : لا ي بابا اناا مش هتجوز اصلا
محمد: يبنتي حرام عليكي اناا مش هعيش ليكي
حور بهدوء : ماشي ي بابا لو مش عجبني مش هوافق
محمد بفرح : ماشي
حور : طيب مين العريس
محمد : فهد صاحب الشركه اللي بتشتغلي فيهاا

 

حور : ماشي
بعد كام يوم فهد راح لحور عشان يخطبها وهما قاعدين مع بعد
حور :اناا هوافق عشان خاطر بابا بس
فهد بهدوء : ماشي
حور : معلشي بس لياا شرط اناا مش عايزه فرح عايزه اعمل عمره بدل الفرح
فهد بفرح : موافق
حور : تتم اتفق مع بابااا علي يوم كتب الكتاب
اتفقوا وخلصوا كل حاجه
ويوم كتب الكتاب احمد راح لحور
حور : اي اللي جابك هنااا
احمد : جاي عشان اقولك سامحيني
حور : اسامحك؟؟ اطلع بره اناا عمري ماهسامحك
فهد : ف اي انت مين
احمد : اناا كنت كاتب كتبي عليهاا بس اناا طلعت مش استاهلها
فهد : امممم وجاي ليه بقاا
احمد : انتي اكيد عايزه تعرفي اناا طلقتك يوم كتب الكتاب ليه هقولك قبل كتب كتاب واحد صحبي بعت لياا صوري ليكي ولما سالته جابهم منين قالي انك كنتي بتكلم حد وبتبعتي صورك ليه وساعتها اناا قولت هكتب عليكي وهطلقك بس الاسف عرفت الحقيقة بعد ما طلقتك باسبوعين الحقيقه ان واحد صحبتك كان معاها صور ليكي وطلعت بتكلم شباب ولما كان حد بيطلب يشوفها كانت بتبعت صورك انتي

 

حور بعياط : صحبتي مين وتعمل كدا ليه اناا عمري ماذيت حد حسبي الله ونعم الوكيل
محمد : حور اهدي ي حبيبيتي عشان مش تتعبي
فهد : حور اهدي المهم انك بخيرر ومش عنتي تبعتي صورك لحد
حور : اناا مش باذي حد عشان هما ياذوني
فهد : قولي الحمد لله
وبعد كام يوم
حور بعياط : هتوحشني ي بابا خالي بالك من نفسك
محمد : وانتي كمان هتوحشني اووي خالي بالك من نفسك وأنت ي فهد خالي بالك منها تروحوا وترجعوا بالسلامة ان شاء الله
فهد : ان شاء الله ي عمي مع السلامه يلا ي حور عشان الطياره
فهد وحور سافروا يعملوا عمره وحياتهم مستقره وحور خلفت ولد وسمته محمد علي اسم باباهاا.
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدر ونصيب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى