روايات

رواية رهف حياتي الفصل العاشر 10 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الفصل العاشر 10 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الجزء العاشر

رواية رهف حياتي البارت العاشر

رواية رهف حياتي الحلقة العاشرة

رانيا:اهلا وسهلا يانورهان اي دا سيف ازيك ياواد عامل اي.
فجأه أسر بص ليه جامد وحس انه عايز يقوم يموته مكانه ورهف بصت ل اسر عشان تشوف رد فعله اترعبت من شكله.
سيف: الحمدلله ياخالتو انتي عامله اي.
رانيا: الحمدلله ياحبيبي ازيك يانورهان هانم عامله اي.
نورهان:بس عشان انا زعلانه منك اوي.
رانيا:ليه بس كدا والله انا عارفه اني مشيت فجأه كدا من غير مااعرفك بس ظروف والله.
نورهان:ازاي تعيشي هنا انتي ورهف لوحدكم مع ناس غريبه وعماله تبص ع الفيلا.
مصطفي رد وحاسس انه مش بالع نورهان اختها دي :غريب اي دي فيلتها هي ورهف رانيا مراتي.
كله بص بصدمه كدا حتي رانيا.
رهف واسر:انته اتجوزته من ورانا.
رانيا:لا طبعا اي الكلام دا يامصطفي.
مصطفي:اقصد يعني انه هنتجوز الايام اللي جايه دي.
نورهان:كمان هتتجوزي من غير ماتعرفينا.

 

رانيا:انا مكنتش اعرف انه دا هيحصل خلاص بقي متزعليش خليكي هنا معايا يومين ولا حاجه.
نورهان بصت كدا للفيلا خلاص ماشي.
سيف:ازيك يارهف عامله اي وحشاني اوي.
فجأه اول لمه قال كدا رهف حست بصهد جمبها اسر وشه احمر من الغيظ وجز ع سنانه وداس ع ايده جامد وكان ماسك كوبايه المايه ف ايده داس عليها جامد رهف مش عارفه هي ليه خايفه منه اوي كدا.
واول مارهف رد الحمدلله ياسيف انت عامل اي راح اسر كسر الكوبايه ف ايده عوريته.
كلهم: اتخضه من سوت الكوبايه اي دا اسر اتعورت رهف جريت عليه ومسكت ايده.
رهف: انت مجنون اي اللي عاملته ف نفسك دا.
اسر راح شدها من ايدها وخدها وطلع فوق بعصبية.
رهف:في اي يااسر سيب ايدي.
سيف:هو ف اي ياخالتو هو بيعمل مع رهف كدا ليه.
مصطفي قبل مارانيا ترد:اصل هو كمان شويه كدا وهيبقي جوزها بردو.
سيف ونورهان اتصدمه.
نورهان:يعني اي ازاي الكلام دا اي يارانيا هو مش احنا خطبين سيف لرهف.
رانيا:ماهو ماهو اصل هي رفضه سيف.
سيف:رفضتني انا ليه طيب.
مصطفي:هي بتحب اسر ابني واسر بيحبها.

 

رانيا مش عارفه تتكلم تقول اي لاختها.
بقلمي رحمة محمد
رهف:سيب ايدي يااسر ايدك بتنزف جامد.
اسر:راح حدفها كدا ع الكنبه اللي ف البرانده ونزل لنفس مستواها ومسكها من رقبتها انتي عارفه لو سمعتك بتتكلمي مع الواد دا تاني هعمل فيكي اي.
رهف:اي هتعمل اي يعني ووريني ايدك عشان اشوفها.
اسر:صدقيني يارهف لو دا حصل تاني لهموتك انتي فاهمه.
رهف:وهو انا اعمل اي يعني مردش عليه.
اسر داس ب ايده اكتر ع رقبتها اه مترديش يااما مش هخلي يومك يعدي يارهف.
رهف:طب اوعي عشان وجعتني بقي.
اسر راح قام كدا وشال ايده راح قاعد جمبها رهف قامت بسرعه جابت منديل مسحت ايده من الدم و بتغيرله عليها.
رهف:عجبك كدا يعني ع اي كل دا يعني عشان رديت عليه السلام اسر بص ليها بصه رعبتها راحت سكتت.
اسر:هو انتي ليه كدا ليه دخلتي حياتي بقيت حاسس انه فيها حاجه غلط.
رهف:انت اللي روحت لعبت ورايا عشان تجبني ومحدش قالك تخدني اعيش عندك كله انت اللي عاملته يبقي متسألنيش انا.
اسر: عندك حق بس انا مش عارف ليه مبسوط ب دا بردو.
رهف:قوم يااسر خلينا ننزل تحت.

 

اسر:الله بحب اسمع كلمة اسر دي منك اوي.
رهف ابتسمت:طب قوم يلا.
اسر:يلا.
بقلمي رحمة محمد
رانيا: تعالوا يلا اطلعكم ف الاوضه بتاعتكم.
اسر:اي دا هما هيقعده هنا ولا اي.
مصطفي:اه هيقعده يومين كدا ولا حاجه.
اسر راح بص لسيف ودايق اوي راح مسك ايد رهف وقرب ع ودنها كدا عارفه لو لقيتك معاه هعمل فيكي اي.
رهف:امممم طب اوعي عشان بيبصه علينا.
اسر راح سب اديها وابتسم اهلا وسهلا نورته.
رانيا طلعت مع نورهان وسيف عشان توريهم الاوضه.
نورهان:بقي كدا يارانيا هو انا مش قولت رهف لسيف بقي كدا.
سيف:انا بحب رهف ياخالتو ليه كدا دا انا مقدرش اعيش من غيرها ومستنيها كل دا لحد ماتعمل اللي هي عايزه وتكمل تعلمها.
رانيا:انا مش عارفه ارد اقول اي بصراحه سيبها ع الله يابني محدش يعرف نسيبه فين ،انا هنزل انا عشان تخده راحتكم ولو عوزته اي حاجه ناده ع الخدم وهتبقي عندكم وسبتهم ونزلت.
بقلمي رحمة محمد
نورهان:بقي كدا يارانيا تعملي كل دا لا واي انتي كمان هتتجوزي ودي هتبقي فيلاتك انتي ولا يامعفنه هتعيش احسن مني الف مره.

 

سيف: انا مش هقدر اعيش من غير رهف ياماما انا بحبها بعد مااستنتها كل دا تسبني.
نورهان:ومين قالك اني انا هخلي الجوازه دي تتم اصبر عليا بس.
سيف:هتعملي اي ياماما.
نورهان:هقولك……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهف حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى