روايات

رواية الخادمه هانم الفصل السادس عشر 16 بقلم اسماعيل موسى

رواية الخادمه هانم الفصل السادس عشر 16 بقلم اسماعيل موسى

رواية الخادمه هانم الجزء السادس عشر

رواية الخادمه هانم البارت السادس عشر

رواية الخادمه هانم الحلقة السادسة عشر

سحب هكا سيجاره وضعها فى فمه واشعلها بعود ثقاب وهو يرمق عمر بنظره مطوله متفحصه وقد رفع حاجب عينه
هكا ____قولى بقا يا حليوه البنت إلى كانت معاك راحت فين؟
صرخ احد المجرمين من أصدقاء هكا مازحآ، هكا انت هتعمل فيها وكيل نيابه الصنف ده مش بيجى غير بالضرب !!
نظر هكا تجاه صديقه بغضب وقد شعر بالأهانه، هو وكيل النيابه احسن منى فى ايه؟
وكيل النيابه بيحقق مع المجرمين والقتله الخارجين عن القانون من أجل مصلحته
وانا برضه بحقق من أجل عدالتى الخاصه، مش عايز اسمع نفس
ها يا عمر بيه، فين البنت؟ خلينا نخلص!
لم يخرج من فم عمر الا بصقه كبيره استقرت على وجه هكا
مسح هكا البصقه بايده ثم رفع يده وصفع عمر على وجهه
وكيل النيابه ممكن يتحول لمخبر سرى عشان يخوف الشعب متجبرنيش استخدم معاك أساليب الشرطه الرخيصه

 

صرخ عمر مش هنطق بحرف، مش هقول حاجه يا هكا، انا مش خايف منك
هكا بهدوء، انا مش عايزك تخاف منى انا عايزك تحترمنى، من مجرم شريف، لمجرم شريف بطلب منك تقول الحقيقه
عمر __ مش هقول حاجه
شمر هكا ايده هاتو البنت دى هنا
ركض رجلين أحضرا توحا أمامه
هكا _ قلتلك مش عايز استخدم أساليب رخيصه لكن للأسف انت بتجبرنى اوسخ نصى التحتانى
عمر، بخوف، هتعمل ايه؟
هكا، هعمل كده، ومزق ملابس توحا كلها، خدوها على أوضة النوم
عمر، استنى، خلاص انا هتكلم، لكن ورحمة امى يا هكا متلمس منها شعره لاقطعك
هكا __ بلاش امك والنبى يا عمر عشان انت عارف وانا عارف جبتك ازاى
صرخ عمر، اخرص يا كلب، متتكلمش عن امى، امى اشرف منك
هكا، وماله، هو الكلام عليه جمرك، انطق وخلصنى، انت شايف يا عمر الرجاله تعبانين ازاى وعايزين يستريحو مش هقدر اسيطر عليهم اكتر من كده

 

فتح عمر فمه بصعوبه، ديلا موجوده فى شقه فى العاشر
عنوان الشقه مكتوب فى ورقه فى جيبى
سحب هكا الورقه وقراء العنوان، ثم اخرج هاتفه واتصل بأحد زملائه
خد اتنين معاك وهات البنت دى هنا
معلهش يا رجاله، الحلوه إلى جوه دى هتستنى شويه، بعد ما ديلا توصل هنا
الحفله هتبقى جماعيه، ها ها ها
صرخ عمر، سافل، كلب، واطى
هكا، مش معقول دى تبقى كلماتك الأخيره قبل موتك، المفروض تنطق الشهاده ولا انت مش مسلم؟
واطى صرخ عمر مره أخرى
صرخ هكا، أخرس، انت مش عارف بتكلم مين؟ لازم تعرف انى مش مجرم عادى، انا عملت مدكور النمروسى بجرايمى
يا اخى البلد دى غريبه جدا، تلاقيهم بيصدعونا برجال الأعمال ونجاحتهم فى وسائل الاعلام وبينسو ان وراء كل رجل أعمال ناجح مجرم عريق، بيبخسو حقنا احنا المفروض يتعملنا تماثيل فى باب زويله

 

القصه بقلم اسماعيل موسى
هكا، سدو بوز الكلب ده مش عايز اسمع صوته لحد ما ديلا توصل هنا
واد يا سامبو شغلى العظيم احمد شيبه والله لو لعبت يا زهر، الدماغ محتاجه تتسلطن
بعد ربع ساعه وصل اتصال لهكا، البضاعه معايا انا فى طريقى ليك
هكا اوعى توسخ البضاعه او تلمسها فاهم
فاهم يا هكا
تصعب هكا، الواحد لازم ياخد باله من كل صغيره وكبيره فى ام المخروبه دى
ورفع هكا ايده، الكل يسكت هكلم الباشا
ايوه يا باشا معاك هكا، المهمه تمت بنجاح، كل الحبايب معايا هنا
نص ساعه وهنكون عندك
لا متقلقش يا باشا المره دى مفيش أخطأ
توقفت سياره تحت العماره ونزل منه شخصين محاوطين ديلا
سحبوها للشقه فى الطابق الثانى
انفتح باب الشقه ودخلت رجلين يجران ديلا
صفق هكا بايده، الخادمه هانم وصلت، اتفضلى يا ديلا هانم
انا مجرم فعلا لكن اعرف ازاى اتعامل مع الهوانم

 

ومسح مقعد جنبه بكم قميصه، اقعدى يا هانم
لازم تعرفى انى مفيش اى عداء بينى وبينك وانى مضطر زى كل الناس انفذ الأوامر من غير ما افتح بقى او اعترض
لو كان الأمر بأيدى كنت حطيت حضرتك فى برواز وعلقتك فى قهوة الفيشاوى
طيب يا رجاله اعتقد ان اللحظه الحاسمه ازفت ولازم ننطلق لفيلا النمروسى
ابتسمت ديلا وضحكت، انت مش ناسى حاجه يا هكا؟
حاجة ايه يا هانم؟
انت قتلت والدى ووالدتى
ديلا هانم مش وقت الكلام ده ولا وقت فلسفه فاضيه لازم ناس تموت عشان ناس تقب وتطلع
ديلا ___لا يا هكا، انت مطلعتش ذكى زى ما كنت متوقعه، انت قتلت عيلتى وانا لازم اقتلك بأيدى
هكا __. مفيش مانع من الأحلام يا هانم، لكن زى ما قال كارلوس زافون
الأحلام فى مدينتى لا تتحقق حتى الصغيره منها
ديلا __استنى بس يا هكا انا لسه مكملتش كلامى، كان لازم اسيبك تقبض عليه وتجيبنى هنا عشان اعرف مكانك
اصل انا دورت عليك كتير ومعرفتش مكانك

 

بداء هكا يشعر بالقلق، بصفته مجرم جاحد اشتم رائحة الخطوره
كملت ديلا كلامها، لازم تعرف ان العماره والشقه متحاصرين وان مفيش ولا واحد منكم ها يخرج من هنا سليم
اه اسفه نسيت حاجه مهمه
قصدى انت يا هكا مش هتخرج من هنا حى، أما الحلويين دول إلى معاك فأنا بأمنحهم الحريه
اما الهرب وأما الموت
صرخ هكا دا كلام فيك هراء، لعب
انت وشاورت ديلا على شخص واقف جنب الشباك
ارفع الستاره وبص على الشارع
نظر احد المجرمين على الشارع كانت العماره كلها محاصره بأشخاص يحملون اسلحه ناريه
صرخ المجرم، الكلام بجد وحقيقى يا هكا، احنا متحاصرين
ركض هكا على ديلا ووضع المسدس فى جنبها، انا هخرج من ومعايا الحلوه دى
فتح هكا باب الشقه وهو يجر ديلا أمامه والمسدس مصوب على قلبها
وصرخ اى واحد هيرفع ايده هقتل القمر دى
لكن هما لم يلحظ الشخص الذى هاجمه من الخلف بضربه قويه على رأسه

 

تحررت ديلا وركضت نحو الشارع وصعد رجال أدهم السلحدار نحو الشقه بسرعه
استسلم رجال هكا ووجد هكا نفسه وحيد ساقط على الأرض رأسه تنزف دم
قيد حراس السلحدار هكا وجروه إلى سيارة أدهم السلحدار
ثم انطلقت السيارات تحمل عمر وتوحا وهكا وادهم السلحدار نحو فيلته
خد، ووضع السلحدار هاتف فى حضن هكا، كلم النمروسى وقله انك هتتأخر شويه على بال ما توصل
داخل فيلا السلحدار قيد هكا من قدميه فى سقف الغرفه وتعرض لضرب كسر عظمه
اعترف هكا بكل جرائمه ، الفيديو الخاص بيارا كان من تخطيط مهند
مصنع السلحدار الذى تم السطو عليه
قتل والدى ديلا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخادمه هانم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى