روايات

رواية ريم ويونس الفصل السادس 6 بقلم حنين محمد

رواية ريم ويونس الفصل السادس 6 بقلم حنين محمد

رواية ريم ويونس الجزء السادس

رواية ريم ويونس البارت السادس

رواية ريم ويونس الحلقة السادسة

صبرين : انت هتشرفنا هنا يا علاء شويه
علاء بغضب : انتي عملتي اي وعايزه اي مننا احنا عملنا اي
صبرين: مشكلتي مش معاكم خالص
علاء بصراخ : عملتي اي ف مريم ويونس ومشكلتك مع مين
صبرين : متخفش مريم ويونس زمانهم فاقوا وروحوا انت اللي هتشرفني هنا لغايه ما نرتب سفرك
علاء : انا مش هسافر انتي مين وعايزه اي ؟؟؟
بوكس جامد ف بطن علاء من شخص وقال اتكلم عدل واللي هنقوله هو اللي هيتعمل
صبرين لعلاء : انا مش عايزه اقتلك انا مشكلتي مع ريم يعيني ومحدش يعرف بس انت جدع وهحكيلك
فلاش باك#
بابا ريم ف المستشفي بعد صدمته من صبرين ودخل ف غيبوبه …
بابا ريم بيفتح عينه براحه : اه دماغي
صبرين : انا مش هسيبك تعيش غير لما تكتبلي كل حاجه ب اسمي الاوراق اللي معايا ملهاش فايده غير لما تعملي توكيل يا محمود

 

بابا ريم بتعب: وانا عبيط عشان اعملك حاجه كنت عارف انك هتيجي تاني عشان الاوراق كلها ملهاش اي لازمه معاكي …
صبرين : عشان كده هتمضي هنا ..
محمود : للأسف كل حاجه ب اسم ريم طول الوقت وانا كنت شاكك فيكي دخولك الغريب للأوضه بتاعتي ف كل مره بتيجي عندنا وتوترك لما تشوفيني كل ده كنت عارفه ف كتبت كل املاكي لريم
صبرين بغيظ : هتندم يا محمود هتندم والله ادمرلك حياه بنتك كلها
محمود : متبقيش طماعه انتي عايزه اي تاني
صبرين: انا بكرهك عمري ما حبيتك
محمود بتعب: اطلعي بره
صبرين كتمت صوت محمود وطلعت ابره بسرعه وحطيتها ف المحلول وفضلت كاتمه نفسه عشان ميتكلمش وهو مش قادر يقاوم ….
باك#
ضحكات شريره انا اللي قتلته ومش هسيب ريم غير لما اخد كل حاجه منها ازاي يكتب كل ده لبنت مش بنته اصلا
علاء بصدمه : يعني اي مش بنته
صبرين : بتدخل ف حاجات كتير اوي المهم هتسافر اه ولو فكرت ترجع وتبلغ معندكش اي دليل عليا وانت مسافر هيخدروك عشان متعرفش المكان فين اه ولو عرفنا انك بلغت اعتبر يونس ده ميت…..
____________________

 

مريم ويونس عند بيت ريم يونس
اطلعي انتي وانا هحاول ادور علي علاء وهاجي..
مريم طلعت وخبطت لقيت ريم معلقه محلول ونوال ومامتها قاعدين جنبها وبصوا ليها بقرف
وابوها هو اللي فتح
مريم بعياط : ريم ف حاجه غريبه حصلت لازم احكيلك عليها..
صفعه قويه من ابو مريم علي وشها
ابو مريم : انتي مش بنتي
مريم بصدمه : بابا في اي
بابا مريم : متقوليش بابا علي لسانك
مريم : ريم هو ف اي
ماما مريم : عمري ما اصدق انك تعملي حاجه زي دي انتي قذره اوي
مريم بصدمه من اللي بيحصل
ريم بضحكه ومش مستوعبه : براحه عليها دي صاحبه عمري اللي دايما كانت معايا
مريم: ريم

 

ريم : ششش
طلعت الفون وفتحت الصوره
مريم بصدمه : انا كنت متخدره والله متخدره ريم انتي مصدقاني صح
ريم: انتي مصدقه اللي انتي بتقوليه ده يا مريم
ابو مريم : اطلعي بره من انهارده انا معنديش بنات
مريم جربت علي مامتها : ماما انتي هتصدقي ده انتي مصدقاني يا ماما صح
ماما نوال انتي مصدقاني انا عمري ما اعمل كده انا عمري ما اخون ريم يا بابا كلمني رد عليا
ريم كلميني انا عمري ما اخونك
ماما مريم ودموعها ف عنيها : اومال الصور دي اي
مريم: والله انا اتخدرت
بابا مريم بعصبيه : هو مين اللي خدرك ؟؟ متعصبنيش انا مش قادر امد ايدي ومش مستوعب اطلعي بره
مريم نزلت وهيا عماله تعيط …….
___________________

 

صبرين : يعني اي عايز تقول لريم علي اللي انا عملته انت عبيط يا معاذ ؟
معاذ: ماما ريم ملهاش ذنب مشكلتك مع خالي وهو مات مالك ب ريم
صبرين : انت هتعترض
معاذ بعصبيه : اه هعترض ريم معملتش اي حاجه انتي لي بتعملي كده فيها ..
صبرين ضربت معاذ : معندكش دليل لأي حاجه وريم مش بتحبك ومش هتسمعك يتبقي معايا وتكمل او هتتعذب معاها يا معاذ
معاذ بصدمه من اعمال صبرين : انتي ازاي كده انا مش معاكي وعمري ما كنت معاكي ……
معاذ سابها ومشي ….
صبرين بعصبيه : انت اللي عملت كده يا معاذ
بصت لواحد وقالتله خلص عليه
الشخص بذهول : علي مين
صبرين بصتله بغضب : معاذ
الشخص : بس ده ….
قاطعته صبرين : خرج عن طوعي خلص عليه……..
الشخص : اوامرك ….
_________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ريم ويونس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى