روايات

رواية انا لست مجنون الفصل الثاني 2 بقلم بسملة محمد

رواية انا لست مجنون الفصل الثاني 2 بقلم بسملة محمد

رواية انا لست مجنون الجزء الثاني

رواية انا لست مجنون البارت الثاني

رواية انا لست مجنون الحلقة الثانية

الام :خالد خلينا نسافر أنا اتخنقت من هنا
خالد: ايوا ي ماما بس انا وراية شغل
الام : أنا و مازن هنسافر ونت خلص شغلك و تعالى
خالد: ماشي ي ماما هبعت معاكم حراس امن ليكم
الام : لا مفيش داعي احنا هنبقا في بلدنا
خالد: بس ي ماما
الام ببعض الغضب : في اي ي خالد مقلت مفيش داعي نا هاخد بالي كويس
خالد: طب هبعت معاكم الدكتور ولا بلاش دا كمان
الام : ماشي . ابعت حد ي نضف الفيلا اللي في البلد
خالد بديق: حاضر ي ماما
الام في بالها: كدا هيبقا احسن ل مازن احسن من الحبس اللي هوا فيه
…………. ……………………..
الخاله : انتي كنتي فين ي بت انتي
اسراء : انا انا كنت مع صحابي
الخاله : هوا أنا مقعداكي معايا و بصرف عليكي عشان تخرجي مع صحابك
اسراء : أنا بصرف من فلوس بابا محدش بيصرف عليه ونا مش خدامه هنا
الخاله بغيظ : انتي شايفه نفسك على اي يبت انتي
لترفع يدها و تضربها
الخاله : طب اي رائيك انك هتنامي النهارده برا البيت .. لتسحبها برا البيت ..اما نشوف هتتعملي الادب ولا لاء
حبيبه : ي. ماما حرام عليكي
الخاله: بس ي بت ملكيش انتي دعوه
بعد مرور بعض الوقت خرج حبيبه ايلا اسراء
حبيبه: هتروحي تنامي في الفيلا المهجوره دي بردو
اسراء : مبقتش مجهوره شفت ناس بينضفوها النهارده و قالو أن صحاب البيت جايين بكرا يكون أنا صحيت و جيت
حبيبه و هيا تقراء رواية : اوبااا ايوا كدا اتحرك
اسراء ب استغراب: في اي
حبيبه: اصل البطل اعترف اخيرا بعد عذاب للبطله أنه بيحبها
اسراء: حب اي و كلام فاضي اي
حبيبه: كلام فاضي بكرا نشوف لما تحبي هتعملي اي
اسراء : هحب ازاي بحالتي دي
حبيبه بضحك: مين عالم م جايز تقبي سندريلا.. امي تعاملك بقسوه و اعتبرني ي ستي نفسيه
لتضحك اسراء وتقول: طب و ضريه
حبيبه بضحك: اعتبريها جواد بقا
ليملأ المكان صوت ضحكاتهم
اسراء : يلا تصبحي على خير
……………………………………..
في اليوم التالي…
مازن : ماما خلينا ناخد صاحبي اسلام معانا
خالد : مينفعش ي مازن دا خدام هنا
الام بنظره ل خالد : روح ي مازن هات صاحبك معاك
مازن بسعاده و هوا يقبل أمه قبل ما يغادر : حاضر ي ماما
مازن : اسلام اسلام اسلام
اسلام ب ابتسامه : اي ي مازن
مازن : يلا جهز هدومك عشان هتسافر معانا
اسلام :بس خالد بيه قال
الام : جهز نفسك ي اسلام نص ساعة وهنمشي
اسلام : حاضر
بعد مرور ساعات
حبيبه بصدمه خارج الفيلا : اسراء انتي فين الناس جات ي اسراااااااااااء
مازن : ماما حد بينادي على اسراء
الام : حبيبي هتلاقيك سمعت غلط
مازن بحزن : طيب
اسلام بصوت خافض : بس ي هانم في بجد حد قال اسراء
الام : بجد مين
اسلام ب ابتسامه: البت اللي طلعت تجري دي
الام : عادي ي اسلام في بنات كتير اسمهم اسراء جبناهم ل مازن بس هوا حتي مبصش لوحده منهم أنا بس اعرف مين اسراء دي
اسراء: لا مشاء الله بيت بقا ملوكي يعني دا لو اتباع يحل أزمة البلد … اي اللي بتقوليه دا اسكتي شويه
لتسمع صوت ..
مازن :هندور كمان هنا على اسراء صح ي اسلام
اسراء بشهقه :بلغت عليا بنت سحر بس اما اشوفك طب ههرب ازاي لم يكن لديها حل سو أن تهرب من البلكونه
ليدخل مازن و اسلام ايلا الغرفه
مازن : الحق ي اسلام في حد هيقع من البلكونه
((دنا من اول يوم في حياتي بفكر فيك ❤️))

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا لست مجنون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى