روايات

رواية حبي الغريب الفصل الخامس 5 بقلم سلسبيل أحمد

رواية حبي الغريب الفصل الخامس 5 بقلم سلسبيل أحمد

رواية حبي الغريب الجزء الخامس

رواية حبي الغريب البارت الخامس

رواية حبي الغريب الحلقة الخامسة

– ايوا بس انت هتسبها؟!
= اكيد مش هسبها انا بقول كدا اتأكد ان مفيش خ*طر عليها ومش عايزها تعرف كل دا عاوزها تعرف بس مين امها بلاش خالص تعرف ان مرات ابوها كانت عايزها تقتلها وكدا جميلة مش هتستحمل
موبايلي رن وكانت الداده قولت اكيد جميلة حصلها حاجه!
= انا لازم امشي دلوقتي سبلي عنوانك ورقم تلفونك ومتقلقش عليها
“نزلت ركبت العربيه وفي خلال دقايق كنت فالفيلا”
– هي فين حصل حاجه؟
= لا يحبيبي دي هاديه خالص وطلبت تشوفك
– طيب انا هدخلها
**
– جميله؟ حببتي انتي كويسة؟
” هزتلي راسها فا قربت وطبطبت عليها ولقتها بتستخبي في حضني ”
– متزعليش انا معاكي ومش هسيبك مهما حصل
= زين انا عايزه ازورهم
– دلوقتي؟
= ايوا
– بس دلوقتي الدنيا ليل وانا خايف عليكي.
= انت هتكون معايا انا عايزه اروحلهم دلوقتي
– حاضر بس احنا منعرفش المكان
= هنسأل عمو ال جالك

 

– طيب حاضر ثواني
“نزلنا فعلا انا وهي بعد ما كلمته وعرفت مدف*ونين فين كانت طول الطريق سرحانه كنت واخدها فى حضني لاني عاوزها تحس اني جمبها”
– جميله قبل ما نروح كنت عاوز اقولك حاجه مامتك ماتت اول ما والدتك والي قضيتي معاها خمس سنين وانتي صغيره تبقي مرات بابكي واحنا دلوقتي هنروح لمامتك ماشي
” هزت راسها بتفهم غريب وسكتت ”
“وصلنا فا مسكت ايديها ودخلنا واحده واحده فضلت واقفه لثواني وانا مش عايز اتكلم عشان مترتبكش”
– ماما ازيك وحشتيني اوي انا اسفه بقي اني مجتش كل دا معرفش انتي سبتيني بسرعه ليه بس انا بحبك جدا وكان نفسي اشوفك اوي انتي و بابا انا عارفه اني هشوفك فالجنه زين قالي انك هناك ، ايوا صح نسيت اقولك يا ماما ان زين الي ساعدني انا كنت خايفه ولوحدي فالشارع وهوا خدني معاه
بصتلي ومسكت ايدي وانا حاولت امسح دموعي واهدا: انا بحبه اوي يا ماما واكيد انتي هتحبيه
=وانا بحبك جدا يا جميلة
“فضلت دقايق واقفه طبطبت على كتفها ومشينا حسيت انها ارتاحت شويه وصلنا الفيلا وبعدين طلعنا سوا”
– كل ما تحبي تروحي في اي وقت انا هجيبك
= شكرا يا زين
– شكرا اية احنا واحد علفكره
“ابتسمتلي وحضنتي جامد”
= انا مش معايا اي حد دلوقتي غيرك بس انت كفايه

 

انا مبسوطه اني عرفتك وعايزه افضل هنا معاك
انت و داده فاطمه
“طلعتها من حضني وبصيت في عيونها الي كل مره اشوفهم يغرقوني ومسكت ايديها وبوستها برقه ”
– انا الي مبسوط عشان جيتي حياتي انا حسيت اني كنت اعمي وحياتي نورت اول ما ظهرتي يا جميلة ومش هسمح لحد يخدك
*******************************
صلي على محمد ♥️🦋
” تاني يوم الصبح كنت فالمستشفي اصلي عملت تحليل DNA لجميلة وكنت بستلمه خته وكانت معايا فالعربية وروحنا على الفيلا الي مفروض بتاعت ابوها دخلنا وقابلنا الراجل الي جالنا اول يوم ( عاصم )”
– ليلي ازيك
= اسمي جميلة!
– زي ما تحبي دلوقتي هيجي اخوكي
” كنت مستني اشوفه واتفاجئت بيه وبشكله هو اصغر منها بسبع سنين عنده 11 سنه وكان باين انه مكسور جدا و وحيد! ”
– انت بقي كريم؟
= ايوا وانتي مين
– جميلة اختك
= بجد
– ايوا
“شوية ولقتها قربت حضنته وهوا بادلها الحضن دا وحسيت ساعتها ان جميلة هيكون ليها حد بيحبها بجد”
– ازيك ياعم كريم انا زين
” بص لجميلة وسلم عليا “

 

– دا يبقي جوزي يا كيمو
– يعني هتمشي معاه؟
= هوا انت هنا لوحدك
– تؤتؤ معايا تيته وساعات عمتو بتيجي
= طيب انا كمان هفضل اجي ونلعب سوا ونخرج كمان
– هوا انتي بتحبيني
= اكيد ليه بتسال
– انا كنت فاكر انك ميته! بابا وراني صورتك مره ، بس انا مبسوط اوي انك رجعتي وهيكون ليا اخت انا ممكن اجيلك كمان صح
انا رديت عليه وانا بقربه مني: بيت جميلة يبقي بيتك يعني تيجي تبات ان شالله تقعد شهر زي م انت عايز اتفقنا.؟!
ابتسملي: اتفقنا
” قعد جمب جميلة لحد مانزلت ست كبيره وشكلها بقي مكنش مبشر بالخير خالص ”
– يا اهلا ب بنت اميرة
استوعبت جميلة ان دا اسم مامتها وقامت تسلم عليها بتلقائية: ازيك
ردت عليها ومناخرها فالسما: كويسة ، ياتري كنتي فين كل دا فملجأ ولا فين
= كنت ف
قاطعتها ورديت عليها: كانت مع ناس ربوها لما تاهت
ضحكت بسخريه: تاهت ؟؟
– اها تاهت
= امم وانت تطلع مين
– جوزها
= والله كويس انك لاقيتي حد تتجوزيه
كالعاده جميلة مفهمتش وردت بساذجه: ايوا فعلا زين كويس اوي
– طيب فرصه سعيده اننا اتعرفنا عليكوا طبعا دا بيت جميلة بس هي دلوقتي هتقعد معايا
قومت وجميلة مستغربه تصرفي مسكت ايديها: باي يا كريم
= باي يا زين باي يا جميلة
– باي يا روحي هاجيلك تاني

 

= هستناكي
كنا خارجين لحد ما وقفنا الي اسمه عاصم والي يبقي
اخو مرات ابوها التانيه: حيلك حيلك لسه بدري
= اعتقد كلامي كان واضح جميلة مش هتقعد هنا
– انت حر بس اعتقد برضو ان في حسابات لازم نتكلم فيها
= حسابات اية؟
– شركه ابوها واملاكه هتقدم تنازل عنهم
= ايه!
– زي ما سمعت افتكر انها مش هتقدر تدير اي حاجه تبع الشغل وانت طبعا فاهم ليه ؟؟
– زين يعني اية الكلام دا
= استني يا جميلة، انت عايزها تقدم تنازل عن حقها؟
– متخفش حقها محفوظ من الارباح طبعا بس الاداره هتفضل لينا وخلي بالك لو رفعنا دعوه هنكسبها مجرد ما اللجنه تشوفها وتشوف قد اية طيبه
نهي كلامه بابتسامه خبيثه
= انت بتتكلم ليه كأن ناقصها حاجه؟ دي بتفهم احسن من الي مشغلهم
– وانا مقلتش حاجه هي زي الفل عمتن خد وقتك وفكر ولو عاوز نمشيها محاكم براحتك.
” ختها ومشينا بسرعه لاني مستحملتش حرقه دم اكتر من كدا من الراجل المستفز ده ولا ام مرات ابوها التانيه ”
– زين في اية شكلك زعلان
= جميلة نتكلم لما نروح

 

– طيب هوا عمل اية زعلك كدا
= انتي عرفتي عيلتك خلاص وطلعتي بنتهم وهوا عايزاك تتنازلي عن حقك يعني ميراثك من ابوكي
– يعني فلوس ؟
= اها
– طيب عادي
كتمت عصبيتي: يجميلة عادي اية؟ ، بصي خلاص لما نروح افهمك
– زيييين بص قدامك!!
*************************

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الغريب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى