رواية عشقها أذاب جبروتي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم جاسمين محمد
رواية عشقها أذاب جبروتي الجزء الحادي والثلاثون
رواية عشقها أذاب جبروتي البارت الحادي والثلاثون
رواية عشقها أذاب جبروتي الحلقة الحادية والثلاثون
فارس… ها لا عادي المهم
جومانه… اي
فارس… بكلم معتز
معتز… نعم
فارس… يعني مجوش
جومانه بغيره… هم مين يافارس
فارس… جومانه اهدي عشان متعصبش
معتز… جو
فارس بص علي الباب لاقي ياسمين داخله ولابسه فستان سوريه موف وكانت جميله اوووي فارس شافها تنح وسرح في جمالها وهي داخله تضحك وبيبص لاقي سليم دخل ورها وراح ماسك ايدها عصب جامد وعيونه احمرت
معتز… فارس اهدي ارجوك
ياسمين قربت منهم وببتسامه… الف مبروك يافارس
فارس… الله يبارك فيكي
ياسمين قربت من جومانه وحضنتها… الف مبروك ياحبيبتي
جومانه بقرف… الله يبارك فيكي
سليم خد ياسمين وقعدو بعيد وفارس طول الحلفه يبص عليهم ومتعصب جدا وغيران وفضل طول الحفله كدا والحفله خلصت وياسمين وسليم فضلوا موجودين
سليم. ياسمين يلا نمشي الكل مشي
جومانه بقرف… اه صح الوقت اتاخر مش هتروحوا
ياسمين… هنروح بس في كام كلمه عايزه اقولهم لـ استاذ فارس
جومانه… عايزه تقولي اي لخطيبي
فارس بزهق وتجاهل… مش فاضي وسابها ومشي
ياسمين… لو هو خطيبك فهو لسه جوزي فانا اللي ليا الحق الاول
فارس سمع كدا ووقف مكانه ولف بصلها بصدمه
ياسمين… اي ياستاذ فارس اي حصلك
فارس… انا طلقتك من خمس سنين
ياسمين بحزن… للاسف انا ممضتش علي الورق وقتها وقطعتوا وكنت للاسف منتظ… المهم فكك ممكن لو سمحت تبعتلي ورق طلاقي بكرا متوقعه عشان اوقع انا كمان
جومانه بغيره… اممم تمام هيبعتلك حاضر بكرا الصبح علطول يلا اتفضلي روحي كل ده وفارس واقف باصص لياسمين ومش بيتكلم من الصدمه
ياسمين بحزن… حاضر تصبحي على خير وشكرا ومشت هي وسليم
جومانه قربت من فارس… فارس انا هكلم المحامي يجهز الورق بسرعه خلينا نخلص منها ومسكت التلفون ومشت ترن علي المحامي
معتز قرب من فارس اللي لسه واقف مكانه ومصدوم… قولتلك بلاش تهور اهو شوفت اللي حصل هي كانت لسه مستنياك
فارس بزعيق… لم هي كانت لسه مستنياني ليه مجتليش اول مشافتني ليه دايما مقربه من اللي اسمو سليم ده وعلطول معا وهو اصلا مين هو وتعرفه منين
معتز… المفروض كنت سالتها انت اكتر واحد يعرفها يافارس
فارس بصلوا بحزن وسابه وطلع علي اوضه وقفل الباب وبدا يكسر في اللي في الاوضه من العصبيه
جومانه… فارس مالك افتح انا كلمت المحامي وهو قالي خلاص كله هيبقا جاهز
فارس بعصبيه… غورررري من وشي مش عايز اكلم حد
جومانه خافت من صوته وطلعت جري علي اوضتها
وفارس قعد علي السرير وبدا يفتكر ذكرياته هو وياسمين سوء
********
ياسمين وصلت البيت وجرت علي اوضتها من غير كلمه ودخلت وقفلت الباب واترمت علي السرير تعيط
منال بخضه… سليم ياسمين مالها في اي
سليم بحزن… طلبت من فارس يطلقها
منال… ياحبيبتي يابنتي واي حصل
سليم… جومانه خطيبته قالتلها ورق طلاقكم هيكون عندها بكرا الصبح
منال… وفارس قال اي طيب
سليم… للاسف متكلمش خالص
منال… ياحبيبتي يابنتي
سليم… ارجوكي سيبيها ترتاح والصبح ان شالله هتكون كويسه
منال بحزن… حاضر يابني تصبح على خير
سليم… وانتي من اهل الخير
الصبح
ياسمين صحت ولبست وراحت مكتبها عادي
في الشركه.
سليم… ياسمين مش ناوس تفطري
ياسمين… مش قادره ممكن تسيبني لوحدي شوي عشان مصدعه
سليم… اسيبك كدا
ياسمين… اه متقلقش
سليم… حاضر وسابها وطلع راح علي مكتب فارس
فارس بزهق… نعم في حاجه
سليم دخل وقفل الباب من جو وبعصبيه… فارس ممكن اعرف انت عايز اي من ياسمين مش كفايه اللي انت عملتوا معاها
من خمس سنين سبتها لوحدها وفضلت مستنياك وعندها امل انك ترجع وفي الاخر ترجع توجعها كدا
فارس… وانت مالك اعمل اللي عايزه اطلع بر
سليم… لا مش طالع ياسمين اه انا بحبها بس هي مش متقبلها كدا فعتبرتها اخت ليا ومستحيل اسيب اختي بالشكل ده فارس تاخد كام وتبعد عنها
فارس قام من علي الكرسي… هههههه اخد كام
سليم… فارس انا ممكن اعمل حاجه عشان هي تبقا مبسوطه حرام عليك انت ليه مدام بتحبها بتعمل فيها كدا ها ليه بتعمل كدا
فارس .. انا مش بحبها
سليم… كداب انا كل مبقرب منها بشوف الغيره والغضب في عيونك يافارس
فارس… سليم اطلع بر
سليم… هطلع يافارس بس صدقني ياسمين لسه بتحبك وانا وهي مافيش بينا حاجه حاول متغلطش وتبعدها عنك عشان هي لو بعدت مش هتعرف ترجعها وسابه وطلع
فارس قعد علي الكرسي ومسك راسه من الوجع والتفكير
********
ياسمين كانت قاعدها في مكتبها وبتبص لقت ورق جالها قلقت اووي وقلبها انقبض وبتفتحوا لقته ورق الطلاق قعدت تعيط اووي وتفتكر كلام فارس ليها انه بيحبها وهيفضل جنبها سليم دخل عليها لاقها بتعيط
سليم بقلق… مالك في اي
ياسمين بعياط… فارس بعتلي ورق الطلاق
سليم بحزن… طيب وهتعملي اي
ياسمين… همضي هو خلاص نساني فعلا زي مقولت وانا خلاص لازم اشوف حياتي
سليم… فكري شوي طيب
ياسمين… لا مش هفكر خلاص ومسكت القلم ومضت علي الورق
سليم… ياسمين انتي واثقه من اللي بتعمليها
ياسمين… آه ممكن توديلوا الورق لو سمحت
سليم بحزن… حاضر وخد الورق وراح عند فارس
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقها أذاب جبروتي)