روايات

رواية احببت عنيده الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده البارت الرابع والعشرون

رواية احببت عنيده الجزء الرابع والعشرون

رواية احببت عنيده
رواية احببت عنيده

رواية احببت عنيده الحلقة الرابعة والعشرون

نور: عاااااا
سليم اتفجع وقام بسرعه:في ايه
نور ضربته في كتافه :قوم قوم ..فضلت تزق في لحد ما وقع علي الارض
سليم بوجع:اهاا يا بنت المجنونه …بصلها… انتي عبيطه ابت انتي
نور:انت اللي انسان مش محترم اصلا وبعدين انت ازاي تدخل اوضيتي اصلا ووو
لسه هتتكلم افتكرت امبارح جريت عليه ومسكت وشه
نور:انت كويس حصل ايه
سليم ضم حواجبه وبصلها بستغراب:هاا
نور :حصل ايه عز عز فين
سليم:اهدي مافيش حاجه واللهي
نور بقت تفتش في وتتاكد انه كويس
سليم ضحك: اهدي بقا واللهي كويس
نور:حصل ايه
سليم:حكلها اللي حصل.. بس يا ستي واول ما وصل استينا يتم التسليم وقبضه عليه بس كان بيحاول يهرب وانا لحقته
نور:مخوفتش
سليم:بس يا ماما
نور ضر’بته في كتفه : كتك القرف

 

سليم: لما يقرفك ياروحي
نور ضحكت وبعدها كشرت:صحيح انت جيت جمبي ليه يا قليل الادب
سليم: يخربيت شكلك يابنتي انتي عندك انفصام اجبلك دكتور
نور: جيبو لي نفسك
سليم:فعلا انا اللي جبته لي نفسي فعلا
نور:نعم
سليم: ولا حاجه حضرتك امبارح لقيتك نايمه علي السلم جبتك هنا وجيت امشي قولتيلي نام جمبك
نور رفعت شفتها:انا
سليم:اها انتي وبلاش احكي بقي اللي حصل
نور :تنحت:حصل ايه
سليم بمشاكسه:اللي حصل بقا
نور بتوتر:سليم انجز عشان خاطري حصل ايه
سليم ضحك وحكلها:بس
نور بكسوف:علي فكره كنت نايمه
سليم غمز: وماله هاتي بو’سه وداها خدو
ضربتها في كتافه:وربنا ما اتربيت بربع جنبه بربع ايه انت متعرفهاش اصلا
سليم ضحك:ياختش كميله بتتكسفي
نور قامت وضربته بالمخدها ودخلت الحمام
سليم ضحك ورجع شعرو لي ورا وقام وقف ورا الباب الحمام
سليم:بقولك حضري نفسك النهارده
نور من جوه:ليه

 

سليم:عشان نحدد الفرح مع عز
نور فتحت الباب وبصتله: فرح ايه
سليم: فرحنا
نور :بجد
سليم بستغراب:ايو …ضم حواجبه…نور هووانتي بجد عايزه ننفصل
نور :انت عايز ايه
سليم:انت متاكده اني بحبك ومش عايز غيرك
نور :
سليم: يعني ايه ساكتي ليه انتي بجد لسه خايفه مني بعد كل دا بجد انا مش قادر استوعب اعمل ايه تاني
نورابتسمت :تنزل عشان اخد دوش عشان نحدد الفرح
سليم عض علي شفايفه:عبو شكلك يا شيخه … حضنها … بحبك
نور ابتسمت:وانا كمان
…..
سلمي: يووه بقا يا عز
عز:بقولك ايه شغل لا وياستي انتي كل الي هتحتاجي هيجيلك
سلمي:وانت عارف اني مش محتاجه ومش بشتغل عشان كده
عز:طيب عشاني اقاعدي لو فعلا بتحبيني
سلمي:
عز:بجد دا ردك
سلمي: طب عشاني انا سبني اشتغل
عز بصله بتفكير: يا بت تقاعدي براحتك من غير صاحيان بدري وتقومي تاكلي براحتك وتتفرجي علي فيلم او تنزلي انتي ونور تتمشوا او انا وانتي نسافر براحتنا وهجبلك كل يوم حاجات حلوه وربنا ووقت ما تحبي تخرجي هنخرج
سلمي بصتله:كل يوم حاجات حلوه كتير
عز ضحك علي طفولتها وانها سابت كل دا ومسكت في حاجه بسيطه :كل يوم وغالوتك عندي
سلمي:وهنخرج بس انا اصلا مش بحب اخرج كتير
عز:ولا يهمك نسهر مع بعض ومش هيشغلنا اي حد لا دكتور يقول لازم تيجي وحاله تقف معاكي وتصحي بدري
سلمي بطفوله وفرحه: اشطا انا موافقه
عز:لولولولوي اخيرا
سلمي ضحكت:

 

عز:في الاهم من دا كله
سلمي بستغراب:ايه
عز:اولادنا عايزهم ميتحرموش منك تفضلي امهم اللي لو حصل حاجه انتي الامان ليهم عايزك تبقي سند ليهم بعد ربنا
سلمي بستغراب: ما بتتكلمش عنك ليه
عز:انا هحاول اكون زوج ليكي صالح وتبقي فخور بيا وهحاول اكون اب صالح لي عيالنا يبقو مبسوطين ان انا ابوهم وانتي امهم بس انا كان نفسي امي تكون عايشه هي وبابا عشان كنت محتاجهم اووي ولحد دلوقتي مش هنكر عمي مكرم وماما امل ما قصروش بس مهما حصل بتبقي عايز اهلك بجد عشان كده مش عايز عيالنا يتحرمه مننا
سلمي :انا بحبك اووي
عز:وانا بعشقكك اووي اووي اووي
……
تسريع الاحداث
كلهم اتجمعوا وحددووالفرح وبعد كلام كتير قرروا ان هو يكون اخر الشهر
ملحوظه لما سليم جاب عمه عاصم البيت حكى له كل حاجه ما عدا اتفاقه مع نور انهم يمثلوا بيحبوا بعض عشان كده عاصم وقف ان هو يقعد معاهم في البيت هو والبنات بس كان خوف على البنات مش عليه
وقدوا اليوم كلهم مع بعض في ضحك وهزار وكان يوم حلو على الجميع
….
عاصم: باذن الله بكره نقوم بدري يابنات
عز وسليم في صوت واحده: ليه
مكرم وامل وعاصم ضحكوا عليهم
عاصم بضحك:عشان لازم شغلهم وشغلي انا كنت موقف حاجات شغل ولازم ارجع ولازم البنات برده ترجع شغلها
سلمي ب احراج:لا ما انا هستقال
عاصم ضحك بتفاهم: لا مسيطر مافيش كلام اكيد ا اغراقي والاكل
سلمي ببراءه: انت عرفت منين
عز ضحك: بس الله يخربيت شكلك …لا يا عمي هي موافقه حب فيا
سلمي اتكسفت:يوووه ايه اللي انت بتقوله دا عيب
عز :يعني اللي انتي بتقولي دا عدل
مكرم بضحك:بااااس خلاص ربنا يتمملكم علي خير عين العقل يا سلمي يابنتي
سلمي بفرحه:بجد ياعمو
مكرم:طبعا ياروحي
سلمي ابتسمت ب فرحه
نور بصله ورفع شفتها :هبله
سليم بصله:قصدك ايه

 

نور:ايه
سليم:انتي ناوي تشتغلي
نور:اها طبعا ولا انت مفكر ايه
عاصم ومكرم وامل في صوت واحد: هنبداء بقا
نور:لا ثانيه بس …وقامت واقفت قصاد سليم… تقصد ايه
سليم: اللي فهمتي يا نور ما فيش شغل
نور:ودا مين قالك اثلا ان دا هيحصل
سليم:المفروض من نفسك شغل ايه اللي انتي عايزه تشتغلي
نور:دا مجال انا بحبه
عاصم:براحه مش كده ياولاد
مكرم : اهدو الامور ماتتاخدش كده
امل: تتكلموا مع نفسكم ما فيش فايده فيهم
سليم بصلهم وبص لي نور : تعالي نتكلم في جنينه
نور :ليه ما نتكلم هنا
سليم بصلها بطريق تسمع الكلام
نور فضلت تهبد في الارض وهي ماشيه قدامه ورايح للجنينه
ومشيوا
عز بص لي سلمي :والنعمه انتي قمر
سلمي اتكسفت:عيب بابا وعمي قاعدين
امل بضحك: وانا عادي
سلمي بكسوف: ماما بقا
كلهم ضحكوا
……
سليم:افاهم بقا
نور بغضب:تفهم ايه
سليم بهدوه :نور احنا مش بنتخانق براحه ..ومسك ايديها وقاعدها وقاعد قصادها
سليم: اهدي كده انتي رافضه ليه

 

نور: عشان دا شغلي بحبه وبعدين انت هتبقا في شغلك وانا قاعده كده مابعملش حاجه
سليم : ياروحي هتبقي مع ماما وتفعدي براحتك وتخرجي انتي وسلمي ايه لزوم البهدله دي
نور:مش بهدله
سليم: يا حبيبي انتي دلوقتي هيبقا وراكي مسؤليه جديده بيتك هبقا رجع من شغل محتاج اتكلم معاكي ونقاعد شويه لكن لو اشتغلتي هترجعي انا وانتي تعابنين
نور:اهااا قصدك هبقا خدمه
سليم: دا اللي انتي فاهمتي من كلامي
نور:انت شايف لي تفسير غير كده
سليم اتعصب: هو ان ارجع من شغلي اتكلم معاكي ونقاعد مع بعض او ارجع من شغل بعد تعب وارهاق اجي اترمي في حضنك وشتكيلك من اي حاجه او انتي تتكلمي معايا وتحكيلي لو حصل حاجه زعلتك يبقا كده انتي خدمه ليا
نور:متتعصبش عليا
سليم:ما انتي فاهميني بتفهمي ازاي
نور هيونه دمعت وسكتت
سليم اتنهد وبصلها :يا روحي افهميني الجواز غير واحنا مخطوبين خالص يعني مينفعش اكلمك تقوليلي في شغل وبعدين لما ربنا يكرمنا ب نونه شبهك قمر كده مين هيهتم بي ومش معني كده هشيلك المسؤوليه لواحدك بالعكس هكون معاكي ورغم كده برضو لو لسه مصمم انك تشتغلي براحتك بس انتي اللي هتتعبي وانا مش عايز كده بس برضوه دا قرارك وانا قولت اللي عندي وشوفي انتي عايزه ايه
نور مش عارفه تقوله ايه وبتفكير مع نفسها
: انا فعلا لو بقيت ام مش هقدر اوفق ما بين شغلي وبعدين الجزمه دا بيتكلم بطريق غصب عني اوفق وبصراحه سلمي هتقعد وانا لا هيفكر ليه مش مسامحه وبصراحه لو فعلا قاعد هنا امول هتعاملي الكيكه اللي بحبها كيكه ايه يا نور سليم رفض يحطك في حوار مرتضي خوف عليكي وانتي ترفضي طلب انتي كده كده لو حملتي هتقعدي فعلا مش هتبقى شكلك وحش وهو يبقى زعلان منك بس مش هيقول احسن حاجه توافقي لان سليم يستاهل واهو الواحد يرتاح من صاحيان بدري واخر فتره دي دكتور سالم كان بيزعق عشان باكل وانا بشتغل اهو هاكل هنا براحتي
سليم كان وافق كاتم ضحكته لانها كانت بتفكر بصوت مسموع

 

سليم بضحك: انتي تفكيرك بيروح ويجي ومركزه علي الاكل يانهار اسود طفله وربنا
نور بصتله وتنحت بكسوف
:في ايه بتضحك ليه
سليم قرب منه بحب: في ان بحبك يا روحي
نور تنحت :هاا
سليم ضحك : سبحان الله لسانك طويل وبتيجي احب فيكي تتنحي
نور اتكسفت: سليم اتلم
سليم:ياروح سليم انا واللهي عايزك ترتاحي مش تحكم ما لو تحكم كنت قولت يا انا ياشغل صح ولا لا
نور:صح
سليم: طب ايه
نور ابتسمت:موافقه بس وعد تساعدني
سليم حضنها: هفضل سندك بعد ربنا باذن الله
….
كانه مراقبين الحوار من بعيد
عاصم:بناتي مش مسيطرين خالص
سلمي ضحكت: احم الجواز بقا هنعمل ايه
مكرم بضحك: عيالي مسيطرين الحمد الله
امل: دلوقتي بس لكن لو بصوا كده ولا كده هتبان السيطره
عز:ماما خاليكي محضر خير بالله عليكي
سلمي بضحك:وانت هتبص
عز:اسكتي الدكتور قالي محتاج نضاره
سلمي بصتله بطرف عنيها بضحك: يبقى نتلم عشان ملبسها لكش
كلهم ضحكوا
..

 

عدت الايام
لحد ما جه قبل الفرح بيوم بيستعدوا عشان يروحوا الفندق
سلمي:يلا يا نور انا نزله عز جه هووسليم
نور: طيب انزلي وانا جايه وراكي
سلمي:طيب
ونزلت
نور بتتاكد من كل حاجه معاها وخلاص نزله لقت رساله جتلها بتبص تنحت اول ما شافتها

عز :يا ياجماعه سنه عشان تنزلو
سلمي:بتاكد يا عز من الحاجه في ايه
وبصت لي سليم:ازايك يا سليم
سليم ابتسم:الحمد الله فين نور
سلمي:نزله بس ببتتاكد هي كمان

 

سليم:تمام
عز:طيب انا هسبقك بالعربيه انا وسلمى على الفندق وانت تعالى ورانا انت ونور لان زمان بابا وماما وعمي عاصم قلقوا علينا
سليم:تمام
مشيوا من هنا ونور نزلت
سليم:ايه ياروحي كل دا
نور :ايه دا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى