روايات

رواية ملاك الجاسر الفصل السابع 7 بقلم جنى محمد

رواية ملاك الجاسر الفصل السابع 7 بقلم جنى محمد

رواية ملاك الجاسر الجزء السابع

رواية ملاك الجاسر البارت السابع

رواية ملاك الجاسر الحلقة السابعة

جاسر بغضب: انتي ايه الي جابك هنا.. ووحشتك ايه.. هي طارت منك يا لينا ولا ايه
نبيله بعصبيه: انتي مين يا بنت انتي
عز بغضب: لينا روحي ل ابوكي احسلك ومتعتبيش هنا تاني ولا تيجي جمب ابني ومراته.. يلا غو”ري من هنا
لينا بعصبيه وغيره: لا مش همشي.. انا بحب جاسر ولا يمكن اسيبو ل الز”فته الي واقفه جمبه دي
ملاك كانت لسه هترد عليها بغضب بس وقفها صوت قلـ‘ـم جاسر الي نزل علي وش لينا وهـ‘ـز القصر كله من قو’ته ولينا وقعت علي الارض من قوه القلم وفضلت تعيط بحر”قه
جاسر بعصبيه وغضب: ايااكي.. اياكي تاني تنطقي ولا تجيبي سيرة مراتي علي لسانك.. والله يا لينا ل اند’مك علي الي انتي بتعملي.. انا بكر’هك بكر’هك اقولهالك ازاي تاني.. انا بحب ملاااك.. اسمعهالك تاني.. بحب ملاااك
كانت صدمه للكل وبذات عمر.. هو عمره م تيخل ان صحبه يحب واحده.. بس اهو.. جاسر الخطاب بيحب وو قـ‘ـع.. ومحدش سمي عليه
ملاك كانت بتشد دراع جاسر بخو”ف عليه من عصبيته الذايده دي

 

ملاك وهي بتهدي جاسر: جاسر خلاص اهدي.. متتعصبش عشان واحده زي دي.. خلاص يا جاسر تعالي.. طب تعالي معايا طب
جاسر بعصبيه وزعيق: عمر.. غو’ر البت دي من قدامي مش طا”يق اشوفها
(قصده علي لينا)
عمر وهو بيكلم لينا بعصبيه: يلا يا لينا قومي.. قومي يلا غو”ري من هنا
وراح عمر شد’ها من علي الارض
لينا بعياط وصر”يخ وعمر وهو بيشد’ها: ماشي يا جاسر.. والله ل اخدك منها زي م اخدتك مني.. انت ليا يا جاسر وهتفضل ليا.. والله هتشوفو كلكو
جاسر بزعيق وغضب: خلي عندك كرامه وابعدي عني
لينا كانت بتهلفت بلكلام لحد م عمر رما’ها قدام القصر ودخل تاني وهي ركبت عربيتها وساقت وهي منها”ره عياط
ملاك اخدت جاسر الي حس ان دماغه وجعـ‘ـاه اوي ودخلته الاوضه بتاعتهم وقعدو هما الاتنين علي الكنبه وهي حاولت تهدي اعصابه بس هو مضا’يق من الي حصل تحت.. جاسر سند راسه لورا واتنهد بصوت مسموع وملاك كانت ماسكه ايدو بتهدي..

 

جاسر فجأه لاقه ملاك اتر’مت في حضنه.. هو اتخـ‘ـض من حراكتها.. هو متوقعش انها تعمل كده.. ملاك كانت بتحضنه عشان تهدي وتبينله انها جمبه ديما.. هي كانت بتحضنه وهي خا’يفه
جاسر بصلها وابتسم ليها وهو كمان راح حضنها وبا’س راسها وقالها بخفه وضحك
جاسر بضحك: تصدقي انا كان جوا بر”كان.. بس بعد الحضن ده انا ممكن اسيب العالم كله دلوقتي
ملاك ضحكت بكسو’ف وطلعت من حضنه لمه حست انه في حد بيخبط علي الباب
ملاك قامت فتحت الباب لاقيت ميلاندا(الخدامه)
ملاك: في حاجه؟
ميلاندا بعربي مكسر: هناك احد اسمه عمر منتظر جاسر باشا بلخارج
ملاك: تمام قوليلو اننا نازلين
ميلاندا: تمام
وراحت مشيت
ملاك وهي بتدخل تاني لجاسر: عمر مستنينا تحت
جاسر وهو بيقوم وبيمسك ايد ملاك بابتسامه: يلا
نزلو تحت ولاقو عمر راحو ركبو العربيه من سكات هما التلاته

 

“في الجامعه”
وصلو جامعه ملاك وجاسر نزل فتح الباب لملاك وملاك نزلت بابتسامه وهي ماسكه ايدو.. ولاقو چني جيا نحيتهم
چني وهي بتحضن ملاك بأبتسامه: وحشتيني اوي بقالك كتير مبتجيش
ملاك: وانتي كمان وحشتيني يا روحي
چني بأبتسامه: ازيك يا جاسر
جاسر بابتسامه: تمام كويس
چني بضحك: ازيك يا عمر للمره التانيه النهارده
عمر بضحك: الحمد الله للمره التانيه برضو
ملاك بدهشه وابتسامه: ايه ده انتو شفتو بعد قبل كده النهارده
چني: اه الصبح في ستارباكس شوفنا بعض صدفه
جاسر بص ل عمر وغمزله بخبث وعمر بر’ق له وفضل يقوله “لا لا” بهمس
وجاسر يبصله ويضحك بخبث
چني: يلا يا ملاك عشان منتأخرش علي المحاضره
ملاك: يلا
جاسر مسك ايد ملاك وقالها بهدوء وحب: باي يا ملاكي خلي بالك من نفسك ومتقفيش مع ولاد هااا
ملاك ضحكت علي غيرته وقالت: حاضر والله.. يلا باي
عمر وهو بيشاور ليهم بضحك وابتسامه: باي يا چني باي يا ملاك باي
جني وملاك شاورله بضحك.. وكانو لسه هيمشو بس وقفهم صوت ملاك الي قالت لجاسر بحب
ملاك: جاسر.. خلي بالك علي نفسك
جاسر ابتسم بحب وقالها: حاضر يا ملاكي

 

وبعد كده كلهم مشيو.. ملاك وچني طلعو المحاضره وجاسر وعمر طلعو علي الشركه
“في الطريق”
عمر: بس عجبتني الحركه بتاعت انا بكر’هك وبحب ملاك دي.. عجبتني
جاسر بأستغراب: حركه ايه.. انا فعلا بحب ملاك
عمر بصدمه: ايييييه
جاسر: ايوا بحب ملاك.. ايه الغريب في كده
عمر بعدم تصديق: جاسر انت سخـ‘ـن ولا ايه.. انت فاهم الي بتقولو.. جاسر الخطااب.. يحب؟!!!!!
جاسر وهو بيبصله: ايوا بحب.. مش جاسر الخطاب ده بني ادم برضو ومن حقو يحب ويتحب
عمر: ايوا يا جاسر بس انت كنت را’فض موضوع الجواز والحب وحاجات دي… ايه بقي الي خلاك تغير رايك
جاسر بصدق: ملاك.. ملاك هي الي غيرتني.. غيرت طبعي الي كان ماشي غلـ‘ـط.. ملاك الي مكملناش شهر علي فرحنا وكنت حبتها.. حبيت طفولتها حلاوتها غيرتها عليا هزارها معايا خنا”قها معايا مقالبها الي بتخطف قلبي.. وعنيها الي كل م ابصلها ادو”خ
عمر بضحك علي صاحبه: جاسر الخطاب و قـ‘ـع ومحدش سمي عليه
ضحكو وبعد كده وصلو الشركه

 

“في الشركه”
عمر دخل مكتبه وجاسر دخل مكتبه بس لاقه ابو لينا قاعد مستني في مكتبه
جاسر ابتسم بغضب وقال بترحاب مش طالع من قلبه: اهلا ب عادل باشا
********
“تعريف شخصيه من روايه”
عادل ابو الخير/رجل اعمال مهم جدا وكبير في المجال.. يبلغ من العمر 58 سنه… هو ابو لينا الحربايه😂😒
******
جاسر وهو بيقعد علي مكتبه وبيقول بعدم اهتمام وهو بيفتح الاب توب بتاعه: خير يا عادل باشا.. ايه مجيه حضرتك
عادل: لينا حكتلي كل حاجه يا جاسر
جاسر وهو بيتصنع عدم الفهم: حكيتلك كل حاجه.. حكيتلك ايه بظبط انا مش فاهم
عادل: متستعبـ‘ـطش ياجاسر.. انت عارف الحوار كله.. وعارف ان لينا بتحبك.. ف ميبقاش مخك قفل زي ابوك
جاسر بعصبيه خفيفيه: وانا بحب مراتي.. وعمري م هحب ولا حبيت غير مراتي.. وخلي بنتك تبعد عني وتفكـ‘ـها مني لاني مبحبهاش
عادل بتهد’يد: بس كده انا ممكن اخد منك شركاتك في اي وقت
جاسر اتنهد وبعد كده قام وقف وهو وبيحط ايدو علي المكتب وبيقول بابتسامه بارده

 

جاسر: نورت يا عادل باشا.. وياريت تسلملي علي لينا وتقولها جاسر بيقولك لو شاف وشك قدامه تاني هيعمل معاكي تصرف وحـ‘ـش اوي
(كيااد يالاااا😂😂🫶)
عادل قام بغضب وهو بيقفل زرار بدلته ومتجه نحيه الباب: ماشي يا جاسر.. والله ل اوريك انت وابوك واخد منكو شركات الخطاب
وراح رز’ع الباب ورا
جاسر قعد علي مكتبه بملل تاني وكمل شغل ولا كأن حاجه حصلت
جاسر خلص شغل وملاك خلصت محضارتها.. جاسر ركب عربيته واتصل علي ملاك عشان يشوفها خلصت ولا لا ويروح يجبها بس لاقه تلفونها مغلق.. ورن اكتر من ست مرات بس مفيش رد.. قلـ‘ـق عليها اوي وزود من سرعته وطار علي الجامعه وهو ميـ‘ـت من الخو”ف
“في الجامعة ”
جاسر وصل الجامعه ونزل جري من العربيه ودخل الجامعه وفضل يدور عليها في كل حته.. بس في الاخر لاقاها في الكافيتريا بتاعت الجامعه واقفه منها”ره من العياط وچني بتهديها… جاسر جري عليها واول م ملاك شافته جريت عليه حضنته بقوه وفضلت حضناه جامد وهي عماله تعيط بأنهيا”ر..

 

جاسر شدد علي حضنها اكتر وفضل يملس علي شعرها ويطبطب عليها وبيقول
جاسر بهدوء وهو بيهديها: شششش بسس اهدي متعيطيش انا جمبك ايه الي حصل يا روحي
ملاك بعياط وشحتـ‘ـفه: الحقني يا جاسر………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى