روايات

رواية حياة روح الفصل الثامن 8 بقلم ميرا أبوالخير

رواية حياة روح الفصل الثامن 8 بقلم ميرا أبوالخير

رواية حياة روح الجزء الثامن

رواية حياة روح البارت الثامن

رواية حياة روح الحلقة الثامنة

خديجة وقفه مصدومة ع باب شقتها جوزها قدم عينها مرمي سايح في د”مه جريت عليه بخضة: طه طهههههه رد عليا انا رجعت لك اهو عشان خاطري قوم.
_ قتـ. ـلتي اخوووياااا.
بتبص بصدمة لاخت طه: والله ما عملت حاجه.
زقتها بغضب: منك لله انتي السبب غوري من حياته حرام عليكي.
خديجة دموعها نازلة: مش هسيبه دا جوزي مش هسيبه انتي فاهمه.
: طلما بتحبيني اوي كدا ليه عاوزاني اطلقك.
بتقف بصدمة: ا ايه دا.

 

طه بيقف ب ابتسامة: ولا حاجه امك قالت انك جاية تاخدي حاجتك ف اتفقت مع اختي اشوف غلاوتي عندك… ثم كمل بحب.. والله العظيم حبيتك انا اسف حقك ع عيني يا نور عيني انا واللهي مش هقدر اعيش لحظة من غيرك.
اخته بضحك: عاجبكم ادائي.
خديجة بغضب: حرررام عليكككك انا كنت هموت من الخوووف.
طه خدها لحضنه: بحبك ومش هتخلى عنك يا خديجة.
لا رد….
بقلم ميرا ابوالخير.
طه بتوتر: مبترد…. لسه مكملش جملته وقعت فاقدة الوعي ف حضنه.
طه بزعر: اطلبي الدكتوره بسرعة يا شهد.
عند روح.
روح بصدمة: هو انت.
عدنان ببرود: انتي تاني وبتعملي اي هنا.
روح بتوتر بصت ع الارض وصدره عاري: استر نفسك الاول.

 

عدنان ببرود: اولا دا بيتي انتي مين اخلصيييي.
روح بخضة: ا انا صاحبة جميلة.
جميلة بتنزل: ف ايه يا عدنان دي روح يلي حكت لك عنها.
عدنان راح بهدؤء خد ازازة المياة ومشي.
جميلة بابتسامة: معلش يا روح هو كدا بارد متزعليش يلا نفطر.
روح باحراج: انا اسفه مكنتش اعرف انه اخوكي هنا انا هروح اشوف لي شقة.
جميلة: شقة اي يا بنتي روح فكك دلوقتي وهنشوف بعدين.
عند احمد.
كان قاعد بغضب: شوفي بنت 🐕 دي راحت فين تدور تحت الارض فاهمم.
الشخص: تمم يا بيه بس فين فلوسنا.
احمد بغضب: هحاسبك لما تجيبها هديك كل يلي تطلبه البت دي لازم تكون عندي مفهووم.
الشخص: تمم يا باشا.

 

احمد بغضب: ماشي يا روح انا مش هسيبك و هرميكي رمية الكلا”ب.
قعد يشرب ويسكر بغضب.
بقلم ميرا ابوالخير.
روح كانت قاعده بتشرب قهوة مع جميلة عدنان نزل ومعه شنطة هدومه.
عدنان بهدؤء: انا هروح الفيلا التانية عشان تاخدوا راحتكم.
روح: انا همشي حضرتك مش محتاج تمشي.
عدنان بهدؤء: لا يا روح خاليكي انا معرفش اي ظروفك واي يلي حصل بس متخفيش خاليكي هنا امان.
روح ابتسمت وهو بص لها بحزن ومشي.
روح ف نفسها: مش لو مكنتش سافرت كان زمنا مع بعض بدل م كنت تتخلى عني زمان واقع ف احمد.
عدنان وهو ماشي ف نفسه: كان غصب عني اتخلى عنك يا روح بس معدش ينفع انا خاطب دلوقتي وانتي متجوزة ربنا يصلح الحال.
بقلم ميرا ابوالخير.
بليل…….
عند طه.
خديجة بتفوق بتعب: حصل ايه.
طه بابتسامة: ليه مقولتيش انك حامل.

 

خديجة بابتسامة: كنت عاوزة افجاءك بس مجتش فرصة.
طه باس ايديها: ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك.
اتفجاوو بصوت خبط جامد ع الباب راح يفتح لاقي عمه.
طه: خير يا عمي.
: بنتي فينننن انت يلي هربتها من جوزها صح.
طه ببرود: مهربتش حد بنتك انت يلي ضيعتها يا عمي.
: تمم هاتو مراته لما يرجع روح يبقا ياخدها.
طه بغضب: اي جو ذئاب الجبل دااا مراتي يلي هيقرب منها هو”لع ف امه.
بقلم ميرا ابوالخير.
روح كانت قاعدة في الجنينة لاقت يلي بيخبط ودخل بالعربية كسر البوابة نزل و كله غضب.
روح بصدمة و خوف : ا احمد.
احمد بغضب: بتهربي مني يا بنت ال**** تعاليييييي.
روح لسه هتجري جري وراها مسكها….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة روح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى