روايات

رواية حبيت جميل الفصل الثاني 2 بقلم منى أبو نوفل

رواية حبيت جميل الفصل الثاني 2 بقلم منى أبو نوفل

رواية حبيت جميل الجزء الثاني

رواية حبيت جميل البارت الثاني

رواية حبيت جميل الحلقة الثانية

فاديه:الو
فارس:انا اسف لو ازعجتك يا فاديه بس انا محتاج الموبايل انا بكلمك دلوقتي من رقم ماما متقلقيش
فاديه:لسه فاكر صوتي!
فارس:ومنستهوش
فاديه:اختار المكان اللي اتحب ارجعلك حاجتك فيه
فارس:بسهوله كدا!مش مصدق
فاديه:اه عادي دي امانه لازم ترجعلك
فارس:طب تعرفي كافية الشروق!
فاديه:اه طبعاً عرفاه
فارس:نتقابل الساعه 9ص
فاديه:هكون عندك مش هتأخر مع السلامة
فارس:مع السلامه
زينب:تحبي اجي معاكي!

 

فاديه:لا خليكي مع ماما انا قولت ليها قالت انك تيجي معايا بس مش لازم يا زينب انا عارفه المكان مش بعيد
فارس:انتي فين يا فاديه
فاديه:على فكره انا شيفاك
اييي البت المزه دي يا خرابي يا جدعاااان هو في كده!!
فاديه:احترم نفسك انت وهو اي قله الادب دي
اييي يا مزه ما تيجى لفه ونروح المستشفى اي الجمااااال ده
فاديه:انتوا فعلا لازم تروحوا المستشفى بس مستشفى المجانين
فارس:ما تحترم نفسك يلااااا انت وهو اقسم بالله اجيبكم نصين دلوقتي
ميييين القمورر اللي شعره حلو ده ده مش بس هي اللي حلوه وتتاكل أكل
فاديه بصريخ:خلاص يا فارس عشان خاطري بلاش يلااا بينا
فارس:خد بقا والله لاااازم تتربي
فاديه:خلاص يا فارس هيموت في ايدك
فارس:تعالي انت كمان عشان تفكر تعاكس بنت تاني او تتهجم عليها هي سايبه يا روح امك
لقيت واحد مطلع سكينه صغيره خالص وضرب فارس بيها مدرتش بنفسي غير وفارس بيتوجع اوى فضلت اصرخ واقول الاسعاف لحد ما الاسعاف ايجت وروحنا المستشفى دموعي كانت نازله زى النهر مبتهداش مسكت ايده وهو فاقد الوعي لاول مره احس الاحساس ده علي قد خوفي اني لمسته وتعديت حدودي علي قد خوفي وقلقي عليه
فاديه:حمدالله على السلامة يا فارس
فارس:متعيطيش انا كويس مفيش حاجه دي حاجه بسيطه خالص مكنش لازم مستشفى انا بس اغمي عليا معرفش حصل ازاي
فاديه:الدكتور قال ساعة بالكتير وهتخرج الحمدلله انها جت سليمه انا كنت هموت من الخوف عليك
فارس:بعد الشر عليكي

 

فاديه:هتفضل تبصلي كده كتير
فارس:اه عشان اخرج بسرعه
فاديه بكسوف:انا هروح بقي
فارس:ماشي تعبتك معايا
فاديه:متقولش كده انت جمايلك كتير اوى عليا ومش عارفه اشكرك ازاي مامتك رنت عليك بس مردتش عشان مش تقلق عليك
فارس:كويس انك مش كلمتيها مع السلامه يا فاديه
فاديه:تحب تكلم صاحب ليك يجي يوصلك البيت!ويبقي معاك
فارس:لا بلاش انا كويس مفيش داعي وبلاش قلق
فاديه:ماشي المهم تكون بخير
فارس:فاديه!
فاديه:نعم يا فارس
فارس:خلي بالك من نفسك اديكي شايفه انا تعبان ازاي مش هعرف اضرب حد يزعلك
فاديه بضحك:ماشي يا بطل
نزلت وخلاص هروح البيت عديت سلم المستشفى وسمعت اتنين بيتكلموا وبيقولوا:
الواد ده لازم نخلص عليه انا اخويا يتثبت!!

 

وديني ليروح لأمه ميت النهارده لو كان يعرف انا مين مكنش عمل كده خلص يا ذكي الموضوع ده تجبهولي ميت
أمرك مجاب يا كبير هيكون عندك بس يطلع بس
اترعبت من الكلام وفارس قدامه ساعه ويخرج يا وجع قلبي تانى بلغت الشرطه وشرحت اللي حصل للظابط وروحت انا لفارس تاني اعطل الساعه دي واخره مينزلش دلوقتي
فارس:فاديه رجعتي تاني ليه!
فاديه:مهنش عليا اسيبك لوحدك لازم اطمن عليك واوصلك بنفسي التاكسي
فارس:ماشي يا فاديه اللي تشوفيه ممكن اقولك حاجه!
فاديه:اكيد
فارس:انا حسيت بلمسه ايدك لمسه طيبه فيها خير زي اول يوم شوفتك فيه
فاديه بكسوف شديد:انا كده هروح والله ممكن تبطل كلامك ده
فارس:حاضر اما نشوف اخرتها اي يا ست فاديه
فاديه:تحب تشرب عصير!
فارس:ماشي
فاديه:اتفضل العصير
فارس:حتى العصير من ايدك حلو
فاديه:هات العصير والله مانت شارب حاجه
فارس:خلاااااص والله هاتي العصير مش هتكلم تاني عااااايز اشرب العصير
الظابط:انسه فاديه!!!

 

فاديه:اهلا يا فندم
فارس:في ايه يا حضره الظابط!
فاديه:مفيش حاجه يا فارس
الظابط:اتفضلي عشان تتعرفي علي اللي هدد بالقتل
فارس:مش هتتحركي من هنا غير لما افهم في ايه انتي فاهمه ولا لا!!!!
فاديه:اهدي عشان خاطري يا فارس في ناس تبع الشخص اللي عمل فيك كده عايزين يقتلوك انا بلغت الشرطه ولازم يقبضوا عليهم
فارس:مش هسيبك تروحي لوحدك انا جاي معاكي اتفضل يا حضره الظابط
فاديه:طب اسند عليا براحه طيب عشان الجرح
فارس:طول مانتي معايا انا بخير ومش حاسس بحاجه
فاديه:والله لو مش بطلت هسيبك وامشي
فارس:خلاص خلاص انا سكت اهو انتي بارده اوى بس علي قلبي زي العسل ياعسل انتي
فاديه:طيب يا خفيف
فاديه:التاكسي اهو اركب واشوفك علي خير والف سلامة عليك
فارس:هتوحشيني
فاديه بعصبيه:بقولك اركب التاكسي خد يسطا الراجل ده ووصله للمكان اللي عايزة
فارس:طب والله هتوحشيني يا بت

 

فاديه:سوق يسطا اطلع يلا
فارس:باي باي يا بارده
فاديه:باي باي يا خفيف
الجاكت والموبايل!!!!
يا فااااااااااارس يا فاااااااااارس يسطااااااااااا استني يسطااااااااااااااا يسطااااااااااااااا يسطااااااااااااااا يسطااااااااااااااا نسيت الجاكت يا فارس والموبايل يسطااااااااااااااا
حسبيييييي الله هعمل ايه دلوقتي!

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيت جميل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى