روايات

رواية أولاد عمي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم منة وائل

عاصم :اي انتي بتتكلمي جد
شروق :اه والله بيقولي بيحبني
عاصم :وقولتيله اي
شروق :ما دتلوش رد
عاصم :عاصم حلو اوي خليكي كام يوم كده كانك بتفكري
شروق:طب وبعد الكام يوم؟
عاصم :هتتخطبوا وتتجوزوا
شروق:نعم!!!!!
عاصم :زي ما سمعتي عشان تعرفي تاخدي حقك ويكون تحت سيطرتك لازم تكوني حرم رعد وائل عبد الرحمن العرباوي
شروق:ازاي بس انت بتقول اي ده لو حصل هيغرفوا كل حاجه واسمي اللي على اسمهم يوم كتب الكتاب وبعدين ده جواز هو لعب عيال
عاصم :لما يجي وقت كتب الكتاب
شروق:ازاي يعني
عاصم :اسمعي الكلام وقت كتب الكتاب انا هتصرف اتخطبي لرعد ووقعي في حبك لازم عشان يبقا تحت سيطرتك ده لو انتي عاوزه تاخدي حقك َوحق امير ووالدتك
شروق بتفكير:هو معاه حق بس ازاي هنتصرف
عاصم :شروق شروق انتي معايا
شروق :اه معاك يعني اقوله موافقه
عاصم :ايوا بس مش بكره او لما هو يتصل ويسأل رأيك تمم
شروق :حاضر مع السلامه
ناديه:اي قالك اي
شروق :قالي أوافق واتجوزوا
ناديه :انتي بتقولي اي بس يا شروق انا لا يمكن أوافق على كده
شروق :اسمعني بس يا ماما انا هعمل كده عشان خاطرك وعشان خاطر امير الله يرحمه امير يا ماما اللي ما شافش بابا ولا مره ولا شاف يوم عدل الللي مات بسبب الإهمال يعني لو كان بابا معانا مكنش حصله كده
ناديه ببكاء:يابنتي مش عاوزاكي تقعي في مشاكل ولاد عمك لو مسكوكي وعرفوا انك بنتي هيموتوكي وخصوصا عمك
شروق :ماتخافيش عليا انا قدها
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
  في الصباح في قصر العرباوي
عبد الرحمن :اي اللي حصل امبارح يا معتز
معتز:حصل اي
عبد الرحمن :انا مارضتش أسألك قدامهم ما روحتش انت و حور تجيبوا الحاجه ليه
معتز :مفيش يا جدو كانت تعبانه
عبد الرحمن :عليا انا يا واد في أي
معتز :هو حضرتك حد قالك حاجه
عبد الرحمن :لا بس تأخيرك امبارح وشكلك وانت داخل
معتز :انتحرت امبارح يا جدو
عبد الرحمن :اي انت بتقول اي
معتز :انتحرت وودنها المستشفى، انا بحبها اوي يا جدو مش عارف ليه لما شوفتها غرقانه في دمها قلبي وجعني اوي حسيت انها هتروح مني كان نفسي اقبلها في ظروف غير دي والله انا ندمان انا مكنتش اقصد والله
عبد الرحمن :طب بس بس اهدي انت لحقت تحبها، طيب شطارتك تخليها تحبك
معتز :صعب صعب اوي يا جدو
عبد الرحمن :اي اللي صعبه ده ربنا بيغفر هي مش هتنسي وتغفر يعني حاول معاها
صدقني هتحبك
معتز :حاضر يا جدو
وائل :صباح الخير يا بابا
عبد الرحمن :صباح النور، اي مش هتفطر هتمشي كده على طول
وائل :لا يا بابا اصل عندي مشوار مهم اوي سلام
عبد الرحمن :انا مش عارف ماله مبقاش مظبوط ليه كده
عصام :ما لازم ما يبقاش مظبوط يا بابا
عبد الرحمن :اشمعنا
عصام :عاوز حضرتك في المكتب
عبد الرحمن :ماشي، معتز خلص وروح على كليتك وبعدين روح لخطبتك
حسام :صباح الخير
عبد الرحمن :صباح النور رايح على فين كده
حسام :والله يا جدو هروح اجيب شويه حاجات كده يعني مش هتاخر
نادر :خدني في سكتك انا رايح المطار
عبد الرحمن :ليع يا نادر
نادر :عم يحيى جه
معتز :اه طبعا حماك لازم تروح تجيبه
ضحك الجميع
عبد الرحمن :ههههه ماشي ما تتاخروش يلا يا عصام اما تشوف في أي
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في فندق برفكت في اسكندريه
دب دب
ساره :ايوا حاضر
سليم :صباح الخير يا ست البنات
ساره بدهشه :صباح النور هو حضرتك صاحي من بدري كده ليه
سليم :اصل نسيت اقولكم اني اخدت سويت جنبكم وكده بقولك اي هو اخوكي صاحي
ساره بتوتر :لا نايم اصحي
سليم :لا سبي نايم البسي وتعالي نتمشى شويه على البحر
ساره بخوف:اصل…
سليم :ما تخافيش مش هنتاخر هنتمشي شويه يلا بقا
ساره :حاضر
………….
ميرفت :اي ده هى رايحه فين دي، فارس، قوم بقا يا فارس فارس اصحى
فارس:اااااه اي في حد يصحى حد كده
ميرفت:قوم بسرعه شوف
فارس بفزع:اي في أي سليم قتل حد
ميرفت :بص بس
فارس:لي ده هنا رايحين، طب ومعاذ عارف
ميرفت :مش عارفه
فارس:واخدها فين ده انا لازم اقول للمعاذ حالا
       بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في منزل انجي
انجي :والله ياحبيبي انا مبسوطه انك جتلي بدري والله
وائل:استنى بس يا انجي انا جتلك عشان افهم منك انتي عاوزه اي بظبط
انجي :هفهمك مش رعد هو اللي مسؤل عن كل حاجه
وائل:اه
انجي :تمم اوي المطلوب منك اي خد الحبايه دي حطهاله  في الفنجان بتاع القهوه بتاعه هينام تدخل المكتب بتاعه تجيب الأوراق ننقل ملكيه كل حاجه من اسمه لاسمك وبعدها اخلي السكرتيره بتاعته تديله يمضي على اساس أوراق شغل.و بكده انت بقت ملك كل حاجه ورعد مالوش اي حاجه ولا حتى ابوك ولا اخوك
وائل:اللي انتي بتقولي ده خطير وبعدين اعمل كل ده ليه وده ابني
انجي :اسمع مني بس انت لو فضلت سايبلهم كل حاجه هتخرج منها بالمولد بلا حمص لو عاوز كده انت حر لو مش عاوز الحبايه اهي انا هقوم اعمل فطار
وائل لنفسه :دي حبابه منوم يعني مش هتاذي وبعدين يعني هي معاها حق كده انا مش هاخد حاجه وكل حاجه عصام انا هاخدها
…………….. في المطبخ
انجي : هههههههه كنت عارفه انه هياخدها هخلص منك يا رعد خلاص الحبايه دي جايه مخصوص من امريكا هتسببله دمور في المخ باي باي يا قلب حياه هههههههههههه
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في قصر العرباوي
عبد الرحمن :اي انت بتقول اي ازاي يعني
عصام :زي ما بقولك يا بابا والصور اهي وهو دلوقتي عندها
عبد الرحمن :انا كنت شاكك ويعرفها بقاله قد اي
عصام :مش عارف بصراحه
عبد الرحمن :ماشي انا هعرف اتصرف
عصام :ماتقولش لفاطمه حاجه يا بابا عشان هي تعبانه اصلا.ومش ناقصه
عبد الرحمن :حاضر
……………
حسام :اهو ياستي جبتلك كل الشوكلاتات والحلويات اللي كنتي عاوزاها
نورهان :اي ده انا كنت بهزر معاك والله
مشيره :ايوا ياعم يارتني كنت اسمي نورهان
نورهان :بس يا بت
حسام :انا اعمل اي حاجه المهم انك تكوني مبسوطه
نورهان بخجل :ها شكرا اوي يا حسام مش عارفه اقولك اي
حسام:شششش انا اللي عاوز اقولك، انا بحبك يا نورهان وعاوز اتجوزك
نظرت له بصدمه ونظرت لنشيره ولم تستطيع الكلام
مشيره :ا.. اا انا هروح اجيب حاجه ماشي
حسام :انا بحبك من زمان اوي من يوم ما جيتي الدنيا حبيت كل حاجه فيكي وبحب اي حاجه منك و اه اي حاجه حصلت مني كانت بسبب غيرتي عليكي انا عمري ما حسيت ناحيه اي حد بنفس الشعور ده انتي بس، انتي اللي بحس معاها بده انتي اللي ادتني امل للحياه تتجوزيني يا نوري
نورهان وعيونها مليئه بالدموع :كل ده في قلبك ليا، بس انت عارف اني كنت بحب رعد ومع ذلك ما يئستش انا مكنتش حاسه بيك ومتا فاكره ان الاهتمام ده كله بس عشان بنت عمتك بس كنت حاسه بيك
حسام وهو جالس على ركبتايهي :انا بحبك اوي والله ومش هقدر استغني عنك، تتجوزيني
 اومئت نورهان برائسها وعيونها مليئه بالدموع وقالت :ايوا انا كمان حبيتك اوي
ذهب حسام إليها وقام باءحتضانها وقال انا قلبي كان هيقف انا بحبك اوي
نورهان وانا كمان
اااه يا اما حقا ان الرومانسيه تحرق السناجل ????????????
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
       في شركه العرباوي
رعد :حضرلي فنجان القهوه لوسمحت
شروق :روحي انتي انا هحضرها
رعد:شروق انتي جيتي النهارده ليه انتي في اجازه
شروق :لا مفيش داعي لكل الاجازه دي
رعد :طيب فكرتي في اللي قولتهولك
شروق :ايوا
رعد :واي ردك
شروق بتوتر :موافقه بس يكون في فتره خطوبه كام شهر كده على ما اتعود عليك
رعد بفرح :موافق معنديش مشكله يمكن تقدري تحبني زي ما انا حبيتك
شروق لنفسها :هههههه ده انت هتشوف ايام سوده
رعد :شروق انتي معايا
شروق :اه ان شاء الله، هروح اعملك القهوه
رعد :لا انتي من النهارده مش سكرتيره انتي خطيبتي ومفيش شغل هنا، روحي انتي اعمليها
السكرتيره :حاضر يا فندم
رعد :عارفه انا مبسوط اوي انا مش عارف حبيتك امتا و ازاي بس والله حبيتك اوي
شروق :هههه ده انت لو تعرف اني بنت عمك كان زمانك مموتني زي ما ابوك وجدك بهدلوا امي كلكم عرق واحد
رعد :عارفه مش هتندمي ابدا انك في يوم وافقتي لاني حبيتك بجد
شروق :ان شاء الله
…………………..
وائل :القهوه دي لمين
السكرتيره :دي لرعد بيه
وائل :طب هاتي روحي هاتي الملف اللي هناك ده بس وتعالي
السكرتيره:حاضر
وائل :الحبايه اهي اكيد مش هتعمله حاجه يعني، خدي دخليهاله وهاتي الملف
السكرتيره باءستغراب :ماشي
رعد :هاخدك النهارده اععرف على اهلي ماشي
شروق :تمم
السكرتيره :اتفضل يا فندم القهوه
رعد :شكرا، الله ريحتها حلو واكيد طعمها جميل
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى