روايات

رواية حرب العشق الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق الجزء الحادي والثلاثون

رواية حرب العشق البارت الحادي والثلاثون

رواية حرب العشق الحلقة الحادية والثلاثون

ادهم بفزع قال: اصلو كان بيهددني وكان عاوز يديني فلوس علشان اهربو بس انا موافقتش طبعا
حمزه بزعيق: تيجي منك انت يا ادهم يا صاحبي يا اخوياااا الكدب مش هيفيدك دلوقتي خلاص احنا عرفنا كل حاجه
ادهم بعصبيه: يا حمزه صدقني انا معملتش حاجه و
بس قبل ما يكمل كلامو دخل مجموعه عساكر وظابط واللواء طارق
اسر وحمزه وقفو بحترام والقو التحيه..
اللواء طارق: انت متحول لتحقيق يا ملازم ادهم
ادهم بصدمه: بس يا فندم
طارق بمقاطعه: خدوه من قدامي
والعساكر اخدوه كل ده تحت نظرات اسر وحمزه اللي كانو زعلانين اوي ع صاحبهم اللي راح..
طارق ببتسامه: خد اقوال سليم يا حمزه ولما يشد حيلو شويه هاتو بنفسك المركز.. تمام
حمزه بحترام: تحت امرك يا فندم
طارق طبطب عليه وقال: متزعلش يا ابني والله انا مستغرب انتو اخوات ازاي فرق السما والارض والله يلا يا بطل ربنا يعينك واقفل القضيه دي علشان تستلم قضيه تانيه مهمه

 

حمزه وهو بيحاول يداري حزنو: حاضر يا فندم
طارق سابهم ومشا.. وحمزه قرب بخطوات بطيئه عند سرير سليم واتكلم بقوه مزيفه: تحب نبدأ دلوقتي ولا نسيبك ترتاح شويه لو تعبان
سليم: لا يفندم انا كويس
حمزه وهو بيحاول يداري حزنو ع قد ما يقدر: تمام نقدر نبدأ
وبدأ معاه بتحقيق بس كان كل شويه يسكت ويتلخبط في الكلام ما هوا بيحقق مع اخوه الكبيرر..
اسر حس بحزن حمزه راح جنبو وحط ايدو ع كتفو وقال: شد حيلك يا صاحبي انت قوي يا حمزه وهتقدر تكمل كل حاجه ولو مش قادر تكمل دلوقتي ممكن ناخد خمس دقايق
حمزه قام بسرعه وقال: اه انا بقول كده برضو هاخد خمس دقايق خد بالك منو يا اسر
اسر: حاضر يا صاحبي متقلقش
حمزه طلع يجري من الاوضه ع الاوضه اللي فيها عشق او نقدر نقول طلع يجري ع مصدر راحتو وامانو واللي هتشيل حزنو بكل هدوء ورحمه…
عشق بخضه: حمزه انت كويس
حمزه قعد ع الارض قدامها وقال بنبره كلها حزن: ممكن انام ع رجلك شويه
عشق بقلق: اكيد يا حبيبي قرب
حط راسو ع رجليها وبدأت دموعو تنزل ولاول مره قدام عشق.. عشق حست بدموعو وهيا بتنزل ع ايديها نزلت بسرعه ع الارض جنبو ورفعت وشو ليها وتتفجأ بعيونو الجميله حمرا جدا وماليها الدموع…
قالت بلهفه: حمزه حبيبي انت بتعيط..

 

 

حمزه اترمي في حضنها وفضل يعيط بصوت مسموع زي الاطفال وقال: اخويا يا عشق اخوياااا انا اللي هوديه السجن بايدي اخويا الكبير اللي كان مفروض نكون في ضهر بعض انا هوديه السجن يا عشق مش قادر حتي اكمل معاه تحقيق مش قااااادر
عشق دمعت وشدتو لحضنها اكترر كأنها بتعتذرلو عن قساوه القدر معاه قالت بكل حنيه وهدوء: حمزه انت قوي وقدها يا بطلي انا عارفه ان ده شيء فظيع جدا ومحدش يتحملو بس ده نصيب وده عقابو ولازم ياخدو يا حبيبي انت حتي لو حميتو من القانون مش هتقدر تحميه من ربنا لازم يتعاقب في الدنيا احسن من الاخره يا حمزه
حمزه بحزن: انا تعبااااان اوي تعباااان اخويا وامي راحو يا عشق مبقاش ليا غير اخواتي البنات
عشق بحب: وانا وعشق الصغننه كلنا جنبك يا حبيبي
وبعدتو عنها ومسحت دموعو وقالت: مش حمزه الفيومي اللي يبقا بشكل ده استجمع قوتك يلا وقوم يا حبيبي يلاا انا عارفه انك قدهااا
حمزه بحب: متشكر لوجودك يا عشق
عشق ببتسامه: انا دايما جنبك يا حمزه
وقام من مكانو وطبع بوسه ع ايديها وسبها ومشا…
عشق بحزن: ربنا يعينك يارب يا حمزه
في الفيلا عند صفاء وجميله…
صفاء كانت بتصرخ بكل قوتهاا..
جميله بدموع: اهدي يا صفاء علشان خاطري اهدي
صفاء بعيون كلها حزن: اخويااااا وامي والبنأدم الوحيد اللي حبيتو كلهم…. كلهم خاينين يا جميله كلهمممم
جميله شدتها لحضنها وقالت: علشان خاطري اهدي عشان متتعبيش وحياتي عندك
صفاء بدموع: مش قادره يا جميله مش قادره حاسه ان في نااااار جوا قلبي نااااار مش عاوزه تتطفي
جميله بعدتها عن حضنها وحضنت وشها بايديها وقالت بقوه: احنا هنفضل في ضهر بعض احنا مش هنقع لازم نكمل ونبقا جنب حمزه وكفايه علينا وجود حمزه وبنسبه ل سليم ولماما ف هما يستاهلو دول غلطو ولازم يتعاقبو يا صفاااء لازم نبقا اقوي من كده علشان احنا بناخد القوه من بعض فاهمه..

 

صفاء بصتلها بحب وقالت: ما شاءلله عليكي كبرتي يا جميله..
وشدتها لحضنها وقالت: صح عندك حق..
تسريع الاحداث بعد اسبوعين..
كان حمزه قاعد ع السفره هو وصفاء وجميله وعشق واسر…
اسر بضحك: مين اللي عامل البيض الجامد ده
جميله بمرح: انااااا اناااا حلو صح
اسر بحب: حلو بس ده قمر ده سكر
حمزه بصلهم وقال: احم اطفحو وانتو ساكتين
عشق بضحك: حمزه حرام عليك
صفاء ببتسامه: عشق قولتي لحمزه ولا لسه
حمزه بصلهم وقال: قالتلي اي في اي
اسر بضحك: اقول اناااااا
جميله بزعل مصتنع: لا اسكت يا اسر ونبي اقول انا يا ابله عشق
حمزه بستغراب: ما شاء الله كلكو عارفين الا انااا
عشق بارتباك: بس اسكتو كلكم يخربيتكو
وفجأه حد دخل وهو بيسقف وشايل بلالين كتيرر..
اسر بضحك: اهو زين اللي هيفضحك من غير ما حد فينا يتكلم
صفاء بضحك: مجنون البنأدم ده والله

 

عشق: يارتني مقولتلك يا خالتي
زين بضحك: حموزتي انت فيييين
حمزه برفع حاجب: متظبط نفسك ياض في اي
زين مال عليه وقال: كده بتفطر من غيري
حمزه ببتسامه: لا طبعاا عيب عليك
وفجأه حمزه طلع مسد*سو وصوبو نحيتو وقال: اقعد ياض ومش عاوز اسمع صوتك امشوف بنت خالتك مخبيه عليا اي
زين بضحك: حاضر حاضر.. اقول انا يا عشق
جميله بسرعه: لااا انا اللي هقول
اسر بغيره: هشششش مش عاوز اسمع صوت
حمزه قام من ع السفره وخبط عليها بعصبيه وقال: بسسسسس مش عاوز اسمع صوت حد فيكم فااااهمين
وشد عشق وطلع ع اوضتهم..
جميله بزعل مصتنع: كان نفسي اقولو انا
اسر ببتسامه: بقولك اي
جميله: اي
اسر بحب: انتي جميله اوي كده ليه النهارده
جميله بزعيق: يا حمزه ياااا حمزه
اسر بخضه: هشششش اسكتي الله يخربيتك هتوديني في داهيه اسكتي
صفاء بضحك: تستاهل يا اسر يا حبيبي
زين بغيره: طب بس متقوليش حبيبي
صفاء: وانت مالك يا اخ
زين بتمثيل الصدمه: يالهوي بتقوليلي انا كده يا صوفي

 

صفاء ببرود: اوعا من وشي اوعااا
زين بضحك: اتقلي براحتك انا عارف شغل البنات ده عارفو
صفاء فنفسها: ي اخي اتنيل
اسر شد زين وقال: يلا
زين بستغراب: يلا فين
اسر: يلا بس وانا هقولك في الطريق
واخدو ومشاا..
جميله بفرحه: احسن ان كلهم قامو علشان اعرف اكل براحتي
صفاء بزعيق من اوضتها: يا جميييييله تعالي شيلي عشق شويه انا مش قادره
جميله وهيا بتقوم: مش هعرف اتهنا ع اللقمه كتكم القر*ف حااااااضر جايه يا عشقي..
فوق عند عشق وحمزه..
عشق بخوف وهيا بترجع لورا: بقولك اي يا جدع انت متقربش
حمزه شدها لحضنو وقال: اممم مخبيه عليا اي
عشق بزعل مصتنع: انا شايله منك يا حمزه
حمزه بستغراب: ليه بس كده يا حبيبتي انا عملت حاجه تزعلك
عشق بضحك: لا انا شايله منك فعلاا
حمزه عقد حواجبو وقال: مش فاهم حاجه
شدت ايدو وحطتها ع بطنها وقالت: انا حامل يا حمزه..
حمزه بصلها بصدمه ووو….
نكمل في البارت اللي جاي ان شاءلله دمتم بخيرر تفاعل بقاا..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى