رواية مش غلطتي الفصل الثالث 3 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مش غلطتي الجزء الثالث
رواية مش غلطتي البارت الثالث
رواية مش غلطتي الحلقة الثالثة
أدهم اتفاجئ ب كارما و بلبسها و كان مركز معاها اوي وهي ماشية جمب ملك ”
ملك: أدهم هيبدء اهوو يارب يكسب
” كارما بصت ناحيته و خدت بالها انوه بيبصلها و بصتله فا دور وشة وحاول يركز لكن يرجع يتأملها تاني ”
” صفارة البداية بدأت و خصم أدهم اتحرك فا فاق بسرعه و دور العربية و بدء السبق ! ”
آسر بشك: ادهم مش مركز؟! دي اول مرة تحصل.
كارما: لازم ياخد باله من الملف السادس لانه مش سهل
” آسر استغرب عرفت منين و أدهم كان سايق و لكن عقله مع كارما و مركز معاها غصب عنه!! لحد ما اتفاجئ بواحد قرب و بيتكلم معاها ”
– هو انتي كارما اخت أدهم؟
: ايوا
= يبختو
” ضحكت و طبعا الى خد باله من ضحكتها كان ادهم داس بنزين اكتر بعصبيه و الى بيتسابق معاه كان قدامه و ادهم تقريبا بيخسر السبق ”
اسر بنرفزة: انا معرفش هو مش مركز ليه !!! كدا هيخسر
ملك: مش فاهمه ماله!
عمر: اخوكي بيخسر غالبا
كارما رفعت كتافها: مش مهتمه بصراحه
عمر: تيجي نخرج؟
ابتسمت بحماس: يلا
“و قبل ما تتحرك جه على موبايلها رسايل فتحتها لقتها من شخص مجهول و بعت صور لزين حبيبها مع اعز صحابها!!! كانت مصدومه و عيونها احمرت”
عمر: مالك ؟! حصل اية
كارما بصدمه: انا مش مصدقه!! اعز صحابي مع الى… الي كنت بحبه و فكراه بيحبني !!!
عمر بص للصور: فداهيه هو الخسران اهدي
” كارما وقفت واحد كان معدي بمشروبات و خدت منه كوباية شربتها كلها و عمر مندهش من عصبيتها ”
– طيب تعالي
= لاء سبني
– تعالي بس!!
” أدهم لاحظ خروجها مع عمر و اتجنن داس بنزين بعصبيه و وصل عند الملف السادس و لف العربية بمهاره و بعدين كمل و كسب وصحابة جريوا عليه اما خالد كان متعصب جدا من خسارة فريقه ف اول جوله ”
*********************************
صلي على محمد 🩷
– انت جايبني فين يابني
عمر قرب منها و مسك الفون بتاعها: هنتصور انا وانتي و نزليهم لازم يعرف هو خسر اية..
كارما ضحكت وهي مكنتش فكامل وعيها بسبب الي شربته كان في كميه كحول: امممم طيب صور
” عمر مسك الفون و كان بيقرب منها و قبل ما يلقط الصورة كان ادهم ماسك الفون منه و زقه بعيد عنها ”
عمر: أدهم!!! انا احنا كنا ب
ادهم بهدوء مرعب: متقربش منها تاني.. فاهم؟!
عمر مشي و أدهم قرب عندها: انا زهقت منك
كارما: يبجاحتك!!! انا الى زهقت منك انت عايز اية ؟
ادهم بنرفزة: انتي الى جيتي ورايا! جاية ليه؟ هتصوريني تاني عشان توريها ليهم؟
كارما: مش مهتمه بيك اصلا انا جايه مع ملك
أدهم: لما انتي جاية مع ملك بتعملي اية معاه !!!؟؟
كارما وهي بتحاول تكتم صدمتها ف زين: بنتصور عايزه اتصور و انزلها انا حره
أدهم ضحك واتكلم بذكاء: لتكوني عاوزة تغيظي حبيبك عشان يجي ولا حاجه؟ زين صح
كارما بعصبيه: ملكش دعوه بيا يا أدهم!!! هات الموبايل
” جت تشده منه فا رفعه لفوق وبعدين لاحظ صورة ولما شافها كانت لاتنين سوا فا بصلها ”
– هو ده زين حبيبك؟ مع واحده!
كارما اتنهدت وبصت للأرض: ايوه
ادهم بتفكير: طب يلا نتصور عشان تنزليها
“كارما بصتله بتركيز وهي مش فهماه قرب عليها وحاوطها بأيده كان باصص لعيونها وبعدين فاق و خد الصورة وحط الموبايل فأيدها ”
– كده تمشي بقي ولا اية؟ انتي شربتي حاجه؟
كارما ضحكت: ايوا
= يلهوي عليا
بصلهاا بهدوء وهو خد نفسه: امسكي مفتايح العربية روحي استني فيها عبال ما اخلي ملك تيجي توصلك
كارما خدت المفاتيح و مشيت ركبت العربية
الى كانت على خط البدايه وفاضل جولة اخيره بين قائد المجموعة خالد و أدهم كارما ركبت قصاد الدركسيون و مسكته العربية كانت حلوة اوي كانت بتتمني زيها و
اتفاجئت كارما بخالد وهو سايق و طلع عند خط البداية جمبها
– شكلك اول مرة تركبي عربية
= مش اول مره
– يلا نتسابق دي اخر جولة
كارما: أدهم الى مفروض يسابق!
خالد بخبث: ولو مجاش هيخسر يلا مفيش وقت ولا مش هتعرفي ؟
كارما بتفكير و توتر: بس مفروض ان
خالد قاطعها: هديكي خمس ثواني عشان انتي بنت
كارما بصتله بسخرية: هتخسر..
******************************
استغفرالله العظيم ♥️🦋
– ملك عاوزك تروحي توصلي كارما البيت عشان لسه قدامي الجولة الاخيرة مع خالد مش هقدر اوديها
= طيب هي فين
كانوا بيتكلموا وفجأة سمعوا صفارة البداية ادهم بص حوليه بربكه و آسر بصله بتركيز: لو انت هنا يبقي مين بيسابق هناك ؟!
– يلا! الخمس ثواني الى ختيهم خلصوا ابدئي
كارما ضحكت بسخرية: و برضو هتخسر
خالد بخبث: هنشوف
عند ملك و اسر أدهم كان شايفهم من بعيد و مصدوم من الى هتعمله وحاول يروحلها لكن معرفش
حط ايده على دماغه: لاء يا كارما اوعي تبدئي!!!!!
” العربيات اتحركت بسرعه جدا و …
جماعه لحظه معلش.⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️
( القصة دي اجنبية وانا بحولها مصري و بشيل حاجات وبحط حاجات فا هتلاقوا الولاد و البنات الدنيا حلوة مع بعض و شرب وبتاع طبعا احنا عارفين ان ده حرام احب اقول ده مجرد خيال بس 😂 وخيال اجنبي مش مصري كمان فا متعملوش زي كارما يبنات و متروحش فحته مع واحد اسمه عمر او اي اسم تاني عادي وبس كدا قراءة ممتعه.♥️ )
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مش غلطتي)